Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cele: 1. rozumienie podstaw relacji pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną, 2. poznanie nowoczesnego procesu edukacji i jego uwarunkowań, 3. wyposażenie.
Advertisements

Gatunki dziennikarskie - informacja -
W bieżącym roku szkolnym przez okres 8 miesięcy szkoła realizowała projekt rozwojowy pt. Moje miasto, moje korzenie. Przeworsk zza obiektywu fotograficznego.
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Co to jest TIK?.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Sposoby archiwizacji zajęć dydaktycznych
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Innowacja pedagogiczna
Układ podręcznika To już znasz ćwiczenia literackie i językowe odwołujące się do wiedzy i umiejętności z gimnazjum ćwiczenia literackie i językowe odwołujące.
KOŁO PLASTYCZNE.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
 Innowacyjny, nowoczesny, unikalny w skali kraju kierunek studiów społecznych  Interdyscyplinarny charakter studiów pozwalający łączyć wiedzę socjologiczną.
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki w pierwszym półroczu roku szkl.2014/2015.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Edukacja Ekologiczna.  konferencja dla nauczycieli Ekologia w nowoczesnej szkole  ekologiczny konkurs literacki na felieton Na ratunek naszej planecie,
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów „Lubuscy poszukiwacze talentów” opracowali: Agnieszka Pisarczyk i Zdzisław Kapiński.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Szkoła Nauczycielem stoi
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
podstawy dydaktyki 2017/2018 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Fotografia w pracy nauczyciela
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI

celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:

1. zapoznanie z założeniami programowymi oraz z treściami kształcenia w zakresie edukacji plastycznej w klasach IV-VI 2. rozwijanie wśród studentów umiejętności analizy i interpretacji wymagań ogólnych programu edukacji plastycznej w klasach IV-VI

3. rozwijanie wśród studentów myślenia twórczego i metaforycznego poprzez warsztaty prowadzone rozmaitymi technikami plastycznymi. 4. wskazywanie studentom innowacyjnych rozwiązań w obszarze realizacji przedmiotu „edukacja plastyczna” 5. wdrożenie studentów do poszukiwania kreatywnych propozycji w realizacji programu kształcenia edukacji plastycznej w klasach IV-VI

oczekiwane efekty kształcenia: WIEDZA : student będzie potrafił twórczo zorganizować proces kształcenia w obszarze edukacji plastycznej wśród uczniów klas IV-VI UMIEJĘTNOŚCI : student będzie potrafił dokonać analizy założeń programowych i dobrać metody oraz techniki kształtujące kreatywność i myślenie metaforyczne uczniów KOMPETENCJE SPOŁECZNE : student będzie umiał korzystać z bogactwa kultury zgromadzonej w różnorodnych obszarach sztuki i będzie potrafił przygotować uczniów do odbioru i współtworzenia sztuki

tematykazajęćtematykazajęć

19.03 (4 godz.) Wymagania przedmiotu. Cele, założenia i wymagania programowe edukacji plastycznej w klasach IV-VI. Na rozgrzewkę tworzymy małą sztukę 9.04 (4 godz.) Zajęcia rozwijające wykonywanie prac za pomocą różnorodnych technik i narzędzi. Warsztaty (3 godz.) Zajęcia rozwijające umiejętności obserwacji. Warsztaty (4 godz.) Metody i projekty rozwijające myślenie twórcze i myślenie metaforyczne. Warsztaty (4 godz.) Plener jako forma ćwiczeń i wykonywania zadań w obszarze edukacji plastycznej. Warsztaty (2 godz.) Kreska jako forma wyrazu. Warsztaty (3 godz.) Ćwiczenia ilustracyjne inspirowane sztuką teatralną, tekstami literackimi, filmem lub muzyką (3 godz.) Organizacja wystawy prac plastycznych uczniów klas IV-VI – rola wystawy i umiejętności nauczyciela edukacji plastycznej. Wystawa indywidualnych prac studentów. Ewaluacja studentów.

Literatura podstawowa:  Stopczyk Stanisław/Neubart Barbara — Plastyka. Podręcznik do klas IV-VI, Warszawa,  Lukas Jadwiga/Onak Krystyna — Do dzieła. Program nauczania plastyki w klasach IV-VI, Warszawa, Literatura uzupełniająca:  Mazur Anna/Boguszewska Anna — Wybrane problemy edukacji plastycznej dzieci i młodzieży, Lublin,  Wybrane problemy edukacji plastycznej dzieci i młodzieży — Mazur Anna/Boguszewska Anna (red.), Lublin, 2013.

cykl zajęć w postaci ćwiczeń kończy się zaliczeniem z oceną

O ocenie końcowej z zaliczeń decydują dwa elementy umożliwiające zdobycie maksymalnie 50 punktów: 1.Portfolio z: A.konspektem jednej godziny zajęć z przedmiotu edukacja plastycznej w dowolnie wybranej klasie IV, V lub VI o dowolnej tematyce B.trzema wykonanymi różnymi technikami przez studenta przykładowymi pracami powiązanymi z realizacją planowanej lekcji MAX 26 punktów 2. Aktywność na zajęciach ćwiczeniowych (8 zajęć x 3 punkty) MAX 24 punkty (ostatnie zajęcia 9.07 nie są punktowane)

Oceny: , ,

Przebieg zaliczenia: PORTFOLIO należy złożyć NAJPÓŹNIEJ do dnia 11 czerwca. Wybrane prace zostaną zaprezentowane i omówione na wystawie na zajęciach ćwiczeniowych 25 czerwca. Wtedy też odbędzie się ewaluacja PORTFOLIO i całego semestru. Wszyscy, którzy będą musieli lub chcieli poprawić konspekt albo prace mogą je przynieść na ostatnie zajęcia 9 lipca.

konsultacje soboty p. 334b bud. C lub mail: strona: ania.kozuh.net serdecznie proszę o mail w sprawie planowanej wizyty na konsultacjach (przynajmniej dwa dni