BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Nowoczesny Nauczyciel
Advertisements

"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
ZAŁOŻENIA PROJEKTU „Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Strzelińskim”
Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca I stopnia – MEN Instytucja pośrednicząca II stopnia – ORE Beneficjent – Powiat Przasnyski.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
Pilotaż sukcesem zmian
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
ZAŁOŻENIA PROJEKTU „Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim” W RAMACH PROGRAMU.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie świdnickim.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Doskonalenie pracy nauczyciela ODiDZ, w tym mobilności zagraniczne
Prezentacja efektów projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” (pierwszy etap realizacji) Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ZCEMiP w Szczecinie w r. szk. 2014/15.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
podniesienie jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Oleśnickim poprzez zrealizowanie 33 rocznych planów wspomagania (RPW)
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Spotkanie z dyrektorami/ koordynatorami projektu w przedszkolach/szkołach Serdecznie witam w imieniu Zespołu Roboczego Katowice, dnia 4 lipca 2013 r.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
w pomorskiej polityce edukacyjnej
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zapis prezentacji:

BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI

EFEKTYWNE DOSKONALENIE NAUCZYCIELI DROGĄ DO SUKCESU UCZNIA

Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia i zewnętrznego wspomagania pracy szkoły. Stworzenie spójności edukacyjnej. Budowanie sieci współpracy. W jakim celu realizowany był projekt dotyczący kompleksowego wspomagania rozwoju szkół? Wrzesień 2013 – grudzień 2014 Okres realizacji projektu ,28 Końcowa wartość projektu 3 POWIAT NOWODWORSKI

4 Podniesienie kompetencji dyrektorów szkół/przedszkoli, którzy przystąpili do projektu, w zakresie przeprowadzenia diagnozy potrzeb w obszarze doskonalenia nauczycieli. Poprawa współpracy 80 dyrektorów szkół/przedszkoli i nauczycieli w Powiecie Nowodworskim poprzez organizację sieci współpracy i samokształcenia. Poprawa efektywności procesu badania potrzeb dydaktycznych szkół/przedszkoli w kontekście planowanych działań w obszarach wymagających wsparcia. Poprawa funkcjonowania doskonalenia nauczycieli w Powiecie Nowodworskim poprzez kompleksowe wsparcie 25 szkół i 6 przedszkoli spójnie z ich potrzebami.

Pilotaż nowego modelu doskonalenia objął placówki oświatowe z 5 gmin Powiatu Nowodworskiego, łącznie 31 szkół i przedszkoli. Grupa docelowa StegnaSztutowoOstaszewoNowy Dwór GdańskiKrynica Morska 5 POWIAT NOWODWORSKI

Wsparciem w ramach projektu objęto łącznie 31 placówek z Powiatu Nowodworskiego - 25 szkół i 6 przedszkoli. 6 przedszkoli10 gimnazjów 12 szkół podstawowych 3 szkoły ponadgimnazjalne 31 placówek 340 kobiet 68 mężczyzn 408 uczestników Po przeprowadzonej rekrutacji w placówkach, do projektu przystąpiło 408 nauczycieli. 6 POWIAT NOWODWORSKI

Zadania projektu Zadanie 1 Wspieranie placówek oświatowych poprzez realizację Rocznych Planów Wspomagania w oparciu o dwie oferty doskonalenia. Zadanie 2 Prowadzenie lokalnych sieci współpracy i samokształcenia Zadanie 3 Opracowanie i monitorowanie realizacji Powiatowego Programu Wspomagania 7 POWIAT NOWODWORSKI

8

 820 h warsztatów, wykładów i szkoleń  155 h konsultacji grupowych  310 h konsultacji indywidualnych  31 diagnoz potrzeb rozwojowych szkół i przedszkoli  31 Rocznych Planów Wspomagania  31 raportów z realizacji RPW 9 POWIAT NOWODWORSKI

 Powołano 5 sieci współpracy i samokształcenia 10 foto. Zadanie realizowane przez Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku jako partnera projektu POWIAT NOWODWORSKI

11 POWIAT NOWODWORSKI 1.Sieć dyrektorów szkół i przedszkoli – pozapedagogiczne obowiązki dyrektora szkoły 2.Przygotowanie ucznia do podjęcia decyzji w wyborze szkoły i zawodu 3.Praca z nowoczesnymi technologiami TIK – bezpieczny Internet 4.Jak dobrze uczyć matematyki na poziomie drugiego etapu edukacyjnego 5.Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole i przedszkolu

OPRACOWANIE I MONITOROWANIE REALIZACJI POWIATOWEGO PROGRAMU WSPOMAGANIA 12  Opracowano i opublikowano PPW  Opracowano raport wyjściowy realizacji PPW  Opracowano raport końcowy z realizacji PPW POWIAT NOWODWORSKI

13 POWIAT NOWODWORSKI Nauczyciele nabyli nowe umiejętności i zaczęli je wykorzystywać w pracy z uczniami, z rodzicami oraz pomiędzy sobą. Wypracowanie przez każdą szkołę/przedszkole praktyki z wdrażania Rocznych Planów Wspomagania. Nauczyciele chętnie współpracują, wszyscy mają ujednoliconą wiedzę na określony temat. Wspólne zajęcia to jednocześnie merytoryczne forum wymiany doświadczeń.

14 POWIAT NOWODWORSKI Galeria ze spotkań nauczycieli i dyrektorów szkół i przedszkoli

TRWAŁOŚĆ DZIAŁAŃ 15 POWIAT NOWODWORSKI W chwili obecnej na terenie Powiatu Nowodworskiego działają aktywnie 3 sieci współpracy, w których uczestniczą dyrektorzy i nauczyciele wszystkich szczebli kształcenia. 1.Sieć dyrektorów 2.Sieć doradców zawodowych (osób odpowiedzialnych za doradztwo w szkole) 3.Sieć pedagogów i psychologów

SPÓJNOŚĆ EDUKACYJNA POWIATÓW- DOBRA PRAKTYKA 16 POWIAT NOWODWORSKI 1.W ramach zespołu samokształceniowego powiaty: nowodworski, sztumski, kwidzyński i malborski stworzyły sieć współpracy kadry kierowniczej placówek oświatowych szkół ponadgimnazjalnych, specjalnych i poradni psychologiczno-pedagogicznych. 2.W sieci uczestniczą również przedstawiciele organów prowadzących.

17 GALERIA ZE SPOTKAŃ ZESPOŁU SAMOKSZTAŁCENIOWEGO POWIATÓW POWIAT NOWODWORSKI

18 POWIAT NOWODWORSKI BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI