BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Termodynamika systemów ekonomicznych
Advertisements

Mikroekonomia blok C Forma zaliczenia:
Dochody i wydatki w gospodarce otwartej. Analiza międzyokresowa
Równowaga cząstkowa (Varian, rozdziały: , 14. 9;
POPYT PODAŻ RÓWNOWAGA RYNKOWA.
Pojęcie i znaczenie w gospodarce rynku kapitałowego i pieniężnego
Wprowadzenie do mikroekonomii
Mikroekonomia.
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Gospodarka Rynkowa RYNEK – podstawowy mechanizm gospodarki rynkowej. Rynek jest miejscem, zorganizowanym zazwyczaj w sensie instytucjonalnym, miejsce na.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Gospodarka otwarta: bilans płatniczy
zarządzanie produkcją
Ekonomia popyt, podaż i rynek reakcje popytu na zmiany cen i dochodów
Popyt, podaż, rynek.
Finanse i gospodarka finansowa w przedsiebiorstwie
Wykład nr 6 W prezentacji zostały wykorzystane slajdy pomocnicze do książki: Microeconomics, R.S.Pindyck D.L.Rubinfeld.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Funkcjonowanie mechanizmu rynkowego
Podstawy wiedzy ekonomicznej
Podstawowa analiza rynku
Podstawowa analiza rynku
P O P Y T , P O D A Ż.
Popyt i podaż WYKŁAD 3.
RYNEK W UJĘCIU MARKETINGOWYM
Rynki konkurencji niedoskonałej
Rynkowy mechanizm popytu i podaży
Ekonomia.
RYNEK WALUTOWY W POLSCE
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Wprowadzenie do mikroekonomii
Rynek: popyt, podaż, cena
Rodzaje rynków i podmiotów gospodarczych
RYNKI CZYNNIKÓW WYTWÓRCZYCH
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
PODMIOTOWA KLASYFIKACJA ZJAWISK FINANSOWYCH
Prawo Saya i ekonomia klasyczna
Co to są ceny brutto i netto, detaliczne i hurtowe?
Równowaga rynkowa.
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
Równowaga rynkowa.
Ekonomia Blok 1: Rynek, popyt i podaż POPYT
Popyt i podaż jako regulatory rynku
AGENCJA REKLAMOWA WEBMASTER
POJĘCIE MARKETINGU. MARKETING jest to proces społeczno-gospodarczy mający na celu poznanie przyszłej struktury popytu na produkty lub usługi oraz zaspokojenie.
Dziedzictwo kulinarne w sektorze żywności naturalnej wysokiej jakości, ochrona i promocja poprzez wspólny znak towarowy gwarancyjny.
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
Dr inż. Ewa Mazurek-Krasodomska
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Dlaczego kraje handlują?
doc. dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Bilans płatniczy: zestawianie i analiza 1.Zestawianie i grupowanie transakcji; 2.Układ bilansu i jego analiza 3.Współzależności między transakcjami zagranicznymi.
PRODUKT.
J. Wilkin: Ekonomia Podstawowa analiza rynku Wprowadzenie do ekonomii Wykład 4 (konspekt) Jerzy Wilkin.
Logistyk.
Monopol oferenta Założenia modelu:
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wymiana i jej formy w świecie starożytnym
Ekonomia menedżerska Wykład 1 Ekonomia jako nauka
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
PIENIĄDZ I JEGO FUNKCJE. PIENIĄDZ „Pieniądz nie jest, ściśle mówiąc, jednym z przedmiotów handlu. Lecz jedynie instrumentem, co do którego ludzie umówili.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Zasady funkcjonowania rynku
POPYT PODAŻ INFLACJA Na wstępie... CZYM JEST RYNEK? Rynek to ogół warunków ekonomicznych, w których dochodzi do zawierania transakcji wymiennych Prościej?
Publiczne prawo konkurencji
PRAWO WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
Co to jest logistyka? Logistyka jest terminem opisuj ą cym wszelkie dzia ł ania zwi ą zane z : procesem planowania, organizowania, realizowania, kontrolowania.
Zapis prezentacji:

BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

POJĘCIE I ANALIZA RYNKU PODZIAŁ I FUNKCJE RYNKU Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

RYNEK Rynek to miejsce umożliwiające osobom chętnym do zakupu wszelkich dóbr i usług. Rynek to wymiana pieniądza na towar, towar za pieniądz. Towar to każde dobro będące przedmiotem wymiany

FUNKCJE RYNKU Funkcja informacyjna to dostarczenie informacji producentom i nabywcom. Funkcja równowagi to parametry rynku dostarczanym klientom i producentom. Funkcja akceptacji towarów i usług to przydatność towarów i usług. Funkcja alokacyjna najbardziej efektywne zasoby pracy, środki produkcji, największy zysk.

RODZAJE RYNKÓW Rynek towarowy – przedmiotem obrotu są dobra materialne np. żywność, wyroby przemysłowe i surowce. Rynek usług – przedmiotem wymiany są dobra niematerialne. Przykładem takiego rynku jest rynek ubezpieczeń i usług transportowych. Rynek pracy – z jednej strony mamy wolne miejsca pracy a z drugiej poszukujących pracy.

RODZAJE RYNKÓW Rynek finansowy – obejmuje transakcje pieniężne, walutowe i kapitałowe. Rynek lokalny – obejmuje niewielki obszar jednego miasta lub wsi. Rynek regionalny – obejmuje jeden region. W Polsce jest to obszar jednego województwa.

RODZAJE RYNKÓW Rynek krajowy – obejmuje obszar całego kraju. Rynek międzynarodowy – obejmuje grupę krajów należących do jednej organizacji. Rynek światowy – obejmuje wszystkie kraje i dotyczy producentów standardowych dóbr dla masowych odbiorców.

RYNEK PRODUCENTA Rynek producenta – mówi się o nim w sytuacji niedoboru rynkowego, kiedy producent znajduje się na pozycji uprzywilejowanej, ponieważ nabywcy kupią wszystkie oferowane przez niego towary i usługi, bez względu na ich jakość, cenę czy inne cechy produktu.

RYNEK KONSUMENTA Rynek konsumenta występuje podczas względnie trwałej nadwyżki rynkowej, tzn. kiedy podaż jest większa od popytu, co daje nabywcy uprzywilejowaną pozycję.