Ocenianie na ekranie – wizja strategiczna. Plan C zym jest e-ocenianie Trendy i wdrożenie Powody dla których warto wdrożyć system e-oceniania Wizja strategiczna.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Unia dla Innowacji – perspektywy polityki UE
Advertisements

Katarzyna Szypuła-Sajon
Pozwól pomóc swojej firmie! Informacje o systemie.
1 ICT in the assessment of speaking and writing Autorka: Małgorzata Rzeźnik Automatyczne ocenianie umiejętności pisania i mówienia.
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Modernizacja kształcenia zawodowego
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
PODSTAWA PROGRAMOWA STANDARDY WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH uczeń potrafi:
Problematyka akceptacji nowych technologii e-learningowych
Certyfikacja Kompetencji Informatycznych w standardzie ECCC
Nowoczesny system zarządzania firmą
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
Klasa dwujęzyczna w Prywatnym Gimnazjum Amicus
Softeris Portal System CMS. System CMS System Zarządzania Treścią umożliwiający łatwe tworzenie elastycznych stron internetowych oraz portali intranetowych.
Struktura egzaminu zawodowego
WORKFLOW KLUCZEM DO MINIMALIZACJI KOSZTÓW DZIAŁANIA ORGANIZACJI
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
Budowanie partnerstwa Halina Siemaszko W prezentacji wykorzystano materiały Fundacji Partnerstwo dla Środowiska.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
11.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Das Deutsche Sprachdiplom Niemiecki Dyplom Językowy
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
Samorząd Uczniowski.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe Egzamin zawodowy składa się z dwóch etapów: - etapu pisemnego - etapu praktycznego.
Obowiązkowa matura z matematyki Co wiadomo o tym egzaminie na dwadzieścia miesięcy przed jego premierą? Piotr Ludwikowski.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
PORADNICTWO ZAWODOWE w WIELKIEJ BRYTANII
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
Centralna Komisja Egzaminacyjna
Co wpływa na uczenie się uczniów?
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
1 WebCenter 14 – Co nowego? Rozwiązanie ESKO w zakresie zarządzania produkcją opakowań.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Lepszy wynik na egzaminie = wymarzona szkoła (satysfakcja i zadowolenie)
System oświatowy w Irlandii kierowany jest centralnie przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Sprawuje ono nadzór, decyduje o zmianach, w jego gestii są.
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
Scoris Assessor – Wspomaga system e-oceniania. RM Education Firma założona w 1973 r. Obsługuje tylko rynek edukacyjny Notowana na London Stock Exchange.
Systemy operacyjne W projekcie brali udział Rabiniak Mateusz, Marek Mycek Damian Kostecki, Piotr Dojlido.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
OBYWATELSKA POLITYKA EDUKACYJNA
Szkoła Nauczycielem stoi
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Podmiotowe Systemy Finansowania w Polsce
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Zapis prezentacji:

Ocenianie na ekranie – wizja strategiczna

Plan C zym jest e-ocenianie Trendy i wdrożenie Powody dla których warto wdrożyć system e-oceniania Wizja strategiczna

Co to jest e-ocenianie?

Przyjęcie oceniania na ekranie Ministerstwo Edukacji Anglii (STA) Ministerstwo Edukacji Szkocji (SQA) Ministerstwo Edukacji Irlandii (CEA) Cambridge Assessment AQA Edexcel City & Guilds Przykład Wielkiej Brytanii – wszystkie znacz ące komisje egzaminacyjne korzystają z e-oceniania

Przyjęcie oceniania na ekranie Ministerstwo Edukacji Anglii (STA) Ministerstwo Edukacji Szkocji (SQA) Ministerstwo Edukacji Irlandii (CEA) Cambridge Assessment AQA Edexcel City & Guilds Liczba stron egzaminów ocenionych w systemie scoris® P2013P

Przyjęcie oceniania na ekranie Mocne dowody na przyjęcie na całym świecie przez szkolne komisje egzaminacyjne Australia Karaibska Rada Egzaminacyjna (CXC) Francja Hongkong International Baccalaureate Kenia Malezja Oman Katar Singapur Słowenia Wielka Brytania USA Zachodnioafrykańska Rada Egzaminacyjna Perspektywa globalna

Punkt widzenia egzaminatorów Ankieta wśród egzaminatorów (908 respondentów) wykazała mocne poparcie, 84% ankietowanych wskazało, że jest to metoda równie dobra jak ocenianie na papierze albo nawet lepsza. 39% z tej grupy zdecydowanie popiera ocenianie na ekranie Ponad dwa razy więcej zwolenników niż przeciwników Poparcie ze strony egzaminatorów

Korzyści z wdrożenia systemu e-oceniania Wsparcie wyższych standardów oceny –To najczęstsza przyczyna wprowadzenia e-oceniania –Umożliwia lepszą kontrolę nad pracą egzaminatora Przejrzystość procesu i redukcja ryzyka –Proces oceniania staje się przejrzysty i łatwy do zarządzania Elastyczność i udoskonalenie procesu –Np. szybszy dostęp do wyników egzaminu, –Mniejsza presja w okresie przed ogłoszeniem wyników Generowanie szczegółowych danych do analizy –Lepsze tworzenie pozycji –Informacja zwrotna dla szkół

Przykład informacji zwrotnej: szkoła powinna poświęcić więcej uwagi tematyce ewolucji i elektryczności, aby dorównać standardom krajowym Korzyści z wdrożenia systemu e-oceniania

Powody dla których warto wdrożyć system e-oceniania Strategiczne rozwiązanie, które umożliwia innowację -W rodzajach egzaminów -W metodach oceny

Wypracowania Testy wielokrotnego wyboru Testy na ekranie Prace domowe Pliki dźwiękowe Egzaminy standaryzowane Technologia daje nowe możliwości oceny uczniów... Ale przetwarzanie tych nowych typów egzaminów jest operacyjnie złożone, zwłaszcza na dużą skalę. Innowacja w typach egzaminów

Ocenianie można udoskonalić - na przykład przesyłając poszczególne pytania do wyspecjalizowanych egzaminatorów, lub też tam gdzie to możliwe, korzystając z automatycznego oceniania. Ale przekazywanie określonych pytań do właściwych egzaminatorów w tradycyjnym systemie oceniania jest bardzo trudne. Innowacje w ocenianiu Dyplomowani egzaminatorzy Stażyści Dyplomowani egzaminatorzy (odpowiedzi z klucza) Automatyczna ocena

Dyplomowani egzaminatorzy Stażyści Dyplomowani egzaminatorzy (odpowiedzi z klucza) Automatyczna ocena Wypracowania Testy wielokrotnego wyboru Testy na ekranie Prace domowe Pliki dźwiękowe Egzaminy standaryzowane

Przeprowadzanie testów online e-ocenianie Tworzenie testów Informacje zwrotne Punkt widzenia systemu

Wnioski Ocenianie na ekranie jest wprowadzane na całym świecie, komisje egzaminacyjne instytucji edukacyjnych Jego cele to: –Poprawa standardów oceniania –Osiągnięcie większej kontroli operacyjnej –Zapewnienie szkołom bogatszej informacji zwrotnej w celu poprawy nauczania –Umożliwienie innowacji w egzaminowaniu Zapewnia podstawowy składnik przyszłej infrastruktury technicznej do obsługi oceniania