JAK PLANOWAĆ ZAJĘCIA POZALEKCYJNE? Autorzy: Katarzyna Michalik.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Advertisements

ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Zanim wybierzesz program nauczania
Wojewódzki Ośrodek Metodyczny
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Zasady konstruowania programów projakościowych
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Opracowanie: Joanna Dembowa. rozporządzenia o nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego (z 23 grudnia 2008 r.). ustawa.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
WITAMY W. Nowy nadzór Dlaczego zajęliśmy się tym projektem ? Obecny stan oświaty – bez katastrofy, przeciętność, Obecny stan oświaty – bez katastrofy,
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Zasady prowadzenia innowacji pedagogicznych w szkołach/placówkach regulują:
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę!
Innowacje pedagogiczne
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
PROJEKT BADAWCZY DYDAKTYKA LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM W ŚWIETLE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ BADANIA ILOŚCIOWE Dr Grzegorz Adamczyk Katolicki.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
(terapia czytelnicza)
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Treści kształcenia.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
TENIS ZIEMNY – ZDROWY STYL ŻYCIA Innowacja pedagogiczna
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Konferencja szkoleniowa (KS-1) 11 stycznia 2014 r. 1Maria M. Ferenc - konsultant ds. ewaluacji i oceniania.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Aktywne doskonalenie – kompleksowe wsparcie dla szkół i przedszkoli we Wrocławiu Program nauczania.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Innowacje pedagogiczne
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Program nauczania dla zawodu
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

JAK PLANOWAĆ ZAJĘCIA POZALEKCYJNE? Autorzy: Katarzyna Michalik

CZYLI POZNANIE POTRZEB

Podstawowe potrzeby człowieka samorealizacja sukces akceptacja Integracja bezpieczeństwo diagnoza DZIAŁNIE PEDAGOGICZNE MOTYWACJA CEL

Program to uporządkowany układ czynności zorientowanych na określone cele i odpowiadające im zadania, mających charakter ramowego planu, stale ulegających modernizacji

- WSTĘP Z OGÓLNĄ INFORMACJĄ ( AUTOR, ADRESAT, KRÓTKA CHARAKTERYSTYKA - CELE NAUCZANIA - OGÓLNE I SZEGÓŁOWE, - MATERIAŁ NAUCZANIA, - WYMAGANIA PROGRAMOWE, - OBUDOWA DYDAKTYCZNA, - WARUNKI WDRAŻANIA PROGRAMU, - INFORMACJA O EWALUACJI PROGRAMU

1. Opracowanie programu. 2. Pozytywna opinia nauczyciela mianowanego posiadającego wyższe wykształcenie z dziedziny zgodnej z zakresem treść, które obejmuje program. 3. Program musi uwzględniać podstawę programową. 4. Zatwierdzenie przez Radę Pedagogiczną i Radę Szkoły 5. Jasne procedury osiągania celów, ewaluacja.

Ewaluac ja - badanie metod kształcenia pomiar Osąd - jak to wyszło decyzja

CO MIERZYĆ? - UMIEJĘTNOŚCI -WIADOMOŚCI Czym mierzyć? Narzędzia pomiaru dydaktycznego- ankieta, test, obserwacja, wytwór dziecka, analiza, wywiad, kwestionariusz Kiedy mierzyć ? - na początku, - w trakcie kształcenia, - na zakończenie

OSĄD ANALIZA WYNIKÓW POMIARU WERYFIKACJA PROCESU DYDAKTYCZNEGO

ZMIANA W ZAKRESIE STRUKTURYZACJI TREŚCI KSZTŁCENIA, - STRUKTURYZACJI TREŚCI KSZTŁCENIA, -DOBORU METOD KSZTŁCENIA, -DOBORU FORM ORGANIZACYJNYCH, - WYKORZYSTANIA ŚRODKÓW DYDAKTYCZNYCH

- innowacja przedmiotowa, - eksperyment, - reforma oświatowa

PRZEKSZTAŁCENIE POSZERZENIE UZUPEŁNIENIE ZASTAPIENIE ELIMINACJA DOSTOSOWANIE WZMOCNIENIE INTEGRACJA

Innowacja kształceniowa- dotyczy wszystkich programowych metodycznych i organizacyjnych zmian w zakresie dydaktyki Innowacja wychowawcza- obejmuje zmiany w zakresie pedagogicznych oddziaływań wychowawczych

Innowacja opiekuńcza- dotyczy wszelkich zmian podejmowanych w zakresie celów, metod, treści. Innowacja terapeutyczno- zdrowotna- obejmuje dziłania opiekuńcze i wychowawcze.

Jak pracować metodą projektu? PROJEKT TO METODA NAUCZANIA, KTÓRA POLEGA NA REALIZACJI PRZEDSIEWZIĘCIA WEDŁUG OPRACOWANYCH ZAŁOŻEŃ PROJEKT TO METODA NAUCZANIA, KTÓRA POLEGA NA REALIZACJI PRZEDSIEWZIĘCIA WEDŁUG OPRACOWANYCH ZAŁOŻEŃ.

Wybór tematu i określenie celu Zbieranie i opracowanie informacji Prezentacja projektu

MA OKREŚLONE CELE I METODY PRACY ORAZ TERMINY RELIZACJI, - MA OKREŚLONE CELE I METODY PRACY ORAZ TERMINY RELIZACJI, - WYZANCZONE SĄ OSOBY ZA JEGO REALIZACJĘ, - ZNANNE SĄ KRYTEIA OCENY POSZCZEGÓLNYCH ETAPÓW PRACY, - UCZNIOWIE MOGĄ PRACOWAĆ INDYWIDUALNIE ORAZ W GRUPACH, - REZULTATY PRACY PRZEZENTOWANE SĄ PUBLICZNIE.

OSOBOWE- opracowanie autorskie ZESPOŁOWE- opracowanie grupowe ZEWNĘTRZNE(INDYWIDUALNE)- korzystanie z dorobku innej osoby

ZEWNĘTRZNE ( ZESPOŁOWE)- korzystanie z dorobku zespołu autorów. ZEWNĘTRZNE(FORMALNO- INSTYTUCJONALNE)- korzystanie z opracowań powstałych w określonych instytuacjach