Badania marketingowe - wprowadzenie Paweł Gałka Konsultacje: poniedziałek p. 216 godz.: 11.30 -13.00.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Badania statystyczne Wykłady 1-2 © Leszek Smolarek.
Advertisements

PODZIAŁ STATYSTYKI STATYSTYKA STATYSTYKA MATEMATYCZNA STATYSTYKA
PLANOWANIE JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Istota i przesłanki badań marketingowych
Treść wykładu Wstęp Przewidywanie - prognoza Klasyfikacja prognoz
Informacja w procesie podejmowania decyzji..
Badania operacyjne. Wykład 1
PROF. DR HAB. WIESŁAWA PRZYBYLSKA-KAPUŚCIŃSKA
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
Procesy informacyjne w zarządzaniu
badania rynku turystycznego
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Klasyfikacja kosztów do celów kontroli.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Metody badawcze w socjologii
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Czym jest zarządzanie operacyjne
Seminarium dyplomowe dr inż. Ewa Więcek-Janka
Prognozowanie i symulacje (semestr zimowy)
Badania marketingowe na rynkach produktów sektora wysokich technologii
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
- instrumenty ewaluacji i monitoringu RSI
przygotowała mgr Sylwia Zych
Elementy statystyki dla lekarzy Planowanie badań i zbieranie danych
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Pedagogika ogólna.
Dariusz Kwapuliński studium doktoranckie AE Katowice
Jak mierzyć i od czego zależy?
BADANIE STATYSTYCZNE Badanie statystyczne to proces pozyskiwania danych na temat rozkładu cechy statystycznej w populacji. Badanie może mieć charakter:
Internet jako narzędzie badań
Metody zbierania danych empirycznych
Proces badawczy – schemat i zasady realizacji
Planowanie przepływów materiałów
Metody i techniki badań a socjologia ilościowa i jakościowa
INFORMACJA MARKETINGOWA
Istota i zadania rachunkowości zarządczej
BADANIA ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU
Model łańcucha wartości
Projektowanie procesu badawczego
Dr inż. Ewa Mazurek-Krasodomska
Charakterystyka powszechnie stosowanych metod badawczych
Marketingowy system informacji
1 Wykład 4. Selekcja i dystrybucja informacji Wykładowca: Prof. Anatoly Sachenko Procesy informacyjne w zarządzaniu.
Dane – informacje - wiadomości Kodowanie danych i problem nadmiarowości.
1 ĆWICZENIA ANALIZA WRAŻLIWOŚCI. 2 WYKŁAD ANALIZA WRAŻLIWOŚCI Przez analizę wrażliwości rozumie się badanie siły oddziaływania różnych czynników lub ich.
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
1 Obserwacje... Obserwacja polega na ukierunkowanym, zamierzonym, celowym, systematycznym i prowadzonym według ustalonego planu postrzeganiu badanych obiektów.
Sprawy organizacyjne 1.Wzajemne przedstawienie się 2.Wytłumaczenie dlaczego w programie studiów znalazł się przedmiot „Finanse przedsiębiorstwa” 3.Omówienie.
Monika Skorek Warszawa 2014/2015
Badania marketingowe Monika Skorek.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Przeprowadzenie badań niewyczerpujących, (częściowych – prowadzonych na podstawie próby losowej), nie daje podstaw do formułowania stanowczych stwierdzeń.
Analiza rynku i konsumpcji semestr letni 2016 Uniwersytet Wrocławski.
A.M. Zarzycka. Zapotrzebowanie na informacje o rynkach zagranicznych 1) Faza wchodzenia na rynki zagraniczne 2) Faza kształtowania programów marketingowych.
Sondaże wyborcze Źródło informacji i wpływu. Sondaże jako badania opinii publicznej USA, Instytut Gallupa 1936 r. Polska l. 50, l. 80. CBOS, PBS, TNS.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Segmentacja rynku.
III Krajowa Konferencja SIP w Lasach Państwowych Rogów września 2006 r. Sesja tematyczna III Narzędzia dla geomatyki leśnej Wybrane propozycje do.
Badania marketingowe w rozwoju działalności gospodarczej dr Michał Makowski Dziekan Wydziału Zarządzania.
BADANIA RYNKOWE I MARKETINGOWE mgr Agata Wiznerowicz.
Badania marketingowe - wprowadzenie Pojęcie badań marketingowych
Monika Skorek Katedra Marketingu Wydział Zarządzania UW
Proces kontroli w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Monika Skorek Katedra Marketingu Wydział Zarządzania UW
Przedmiot obieralny ekonomiczny
Sprawy organizacyjne Wzajemne przedstawienie się
Wprowadzenie i problem optymalnego grafiku
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
PODSTAWY STATYSTYKI Wykład udostępniony przez dr hab. Jana Gajewskiego
Zapis prezentacji:

Badania marketingowe - wprowadzenie Paweł Gałka Konsultacje: poniedziałek p. 216 godz.:

Badania marketingowe - wprowadzenie Literatura przedmiotu 1. S. Kaczmarczyk: Badania marketingowe. Podstawy metodyczne. PWE, Warszawa S. Kaczmarczyk: Zastosowania badań marketingowych. PWE, Warszawa Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań. Pod red. K.Mazurek-Łopacińskiej. Wydanie IV. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław G. A.Churchill: Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne. PWN, Warszawa 2002

Badania marketingowe - wprowadzenie Pojęcie badań marketingowych Badania marketingowe obejmują diagnożę potrzeb iformacycjnych przedsiębiorstwa (instytucji), selekcję zmiennych oraz gromadzenie, analizowanie i interpretowanie danych służacych podejmowaniu decyzji marketingowych. Badania marketingowe red. K. Mazurek-Łopacińska

Badania marketingowe - wprowadzenie Cele badań marketingowych zrozumienie: opisanie, analizowanie, pomiar i przewidywanie zachowań rynkowych oraz oddziałującyhch nań czynników; decydowanie – zidentyfikowanie środków umożliwiających oddziaływanie na powyższe zachowannie oraz określenie optymalnego poziomu tego oddziaływania; kontrolowanie – analiza uzyskanych wyników.

Badania marketingowe - wprowadzenie Użytecznosć badań marketingowych Zależy od: ilości czasu przed podjęciem decyzji marketingowej, dostępności danych i informacji, rodzaju decyzji jaką mamy podjąć, relacji wartości zdobytych informacji do poniesionych na ich zdobycie kosztów.

Badania marketingowe - wprowadzenie Etapy badań marketingowych 1.Projektowanie badań. 2.Dobór próby. 3.Budowa instrumentu pomiarowego. 4.Zbieranie danych. 5.Redukcja danych. 6.Analiza danych. 7.Prezentacja i ocena wyników badań.

Badania marketingowe - wprowadzenie Rodzaje badań marketingowych Wyróżniamy następujące kryteria podziału badań marketingowych: 1.Horyzont czasowy (ex post, bieżące, ex ante). 2.Stopień szczegółowości (mikro-, makroekonomiczne). 3.Potrzeby informacyjne (stałe, okresowe, sporadyczne). 4.Wielkość badanej populacji (wyczerpujace, niewyczerpujące). 5.Podmiotowe. 6.Przedmiotowe (np. 4P). 7.Cel badań (eksploracyjen, opisowe, przyczynowo-skutkowe). 8.Jednostki miary (jakościowe, ilościowe).

Badania marketingowe - wprowadzenie Projektowanie badań marketingowych - etapy 1.Analiza i określenie problemu badawczego. 2.Dobór próby do badania. 3.Wybór form pomiaru. 4.Wybór instrumentu pomiaru. 5.Wybór metody analizy danych. 6.Zaplanowanie badania i określenie jego kosztów. 7.Określenie wartości wartości informacji jakie uzyskamy. 8.Opracowanie propozycji badawczej.

Badania marketingowe - wprowadzenie Źródła danych w badaniach marketingowych 1.Wtórne 2.Pierwotne

Badania marketingowe - wprowadzenie Rodzaje pomiaru pierwotnego 1.Pierwotne sondaże bezpośrednie (wywiady, metody projekcyjne, obcerwacja, rejestracja, spis). 2.Pierwotne sondaże bezpośrednie

Badania marketingowe - wprowadzenie Instrumenty pomiaru pierwotnego 1.Naturalne (zmysły). 2.Sztuczne: konwencjonalne (kwestionariusz, test, dziennik, scenariusz, model); mechaniczne (kamera, komputer, tachistoskop, skaner i in.)

Badania marketingowe - wprowadzenie Dobór próby badawczej 1.Ustalenie populacji. 2.Wybór metody doboru próby 3.Ustalenie liczebności próby

Badania marketingowe - wprowadzenie Wybór metody doboru próby badawczej 1.Losowe (prosty, warstwowy, grupowy i obszarowy). 2.Nielosowy (wygodny, uznaniowy, kwotowy)

Badania marketingowe - wprowadzenie Metody dotarcia do respondenta 1.Bezpośrednia 2.Elektorniczna 3.Telefoniczne 4.Pocztowa