Robert Barełkowski, dr hab. inż. arch., prof. ZUT, UTP© 2015 W1001 Proces projektowy Ciąg następstw Eric Owen Moss, Pterodactyl, Culver City, LA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Proces doboru próby. Badana populacja – (zbiorowość generalna, populacja generalna) ogół rzeczywistych jednostek, o których chcemy uzyskać informacje.
Advertisements

1 FRAZEOTRANSLACJA ORAZ JEJ ZNACZENIE W KSZTAŁCENIU I DOSKONALENIU TŁUMACZY MONIKA SUŁKOWSKA Instytut Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytet Śląski,
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
Architektura wspó ł czesna. Styl międzynarodowy Styl międzynarodowy – prąd architektury modernistycznej, z którym często jest ona utożsamiana, rozwijający.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Znaczenie instytucji w procesie rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
© Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż. Katedra Inżynierii Systemów Sterowania 1 Metody optymalizacji - Energetyka 2015/2016 Metody programowania liniowego.
Przygotowanie projektu w ramach Programu Interreg V-A Polska-Słowacja Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Interreg V-A Polska-Słowacja
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
Grupa: urzędnicy JST (operatorzy przyjmujący wnioski w urzędach)
Przyjmowanie i obsługa wniosków LGD Lokalna Grupa Działania Wadoviana 8 września 2009.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
Sytuacje problemowe w Grupach Partnerskich na podstawie materiałów dla FPŚ.
KONKURS NA OPRACOWANIE PROJEKTU URBANISTYCZNEGO ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW "WOLNYCH TORÓW" W POZNANIU – ETAP II.
Mikroekonomia dr hab. Maciej Jasiński, prof. WSB Wicekanclerz, pokój 134A Semestr zimowy: 15 godzin wykładu Semestr letni: 15.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Źródło tekstów:
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Solphy GlassNexus System Elektronicznej Wymiany Danych Dla Producentów Szyb Zespolonych.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Kryzys w przedsiębiorstwie „Najtrudniej zmienić się wtedy, kiedy nie wydaje się to jeszcze konieczne……” Jack Welch.
Strategia Koncepcja działania organizacji umożliwiająca osiągnięcie sukcesu w przyszłych warunkach.
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
Departament Rozwoju Regionalnego XV Posiedzenie Podkomitetu ds. Zrównoważonego Rozwoju Pełnomocnik Zarządu ds. Zrównoważonego Rozwoju Edward Reszkowski.
Sesja 6 Planowanie wdrożenia: Mapa Procesu Zmian
Zarządzanie systemami dystrybucji
1 Organizacje a kontrakt psychologiczny We współczesnym świecie człowiek otoczony jest szeregiem kontraktowych zobowiązań. To pewien rodzaj powiązań, zależności,
1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko „Dla rozwoju infrastruktury.
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA
MODUŁ 4 TEMAT 2 POZIOM 2 Reagowanie na zmianę. CELE SZKOLENIA: Poznasz różnicę pomiędzy nastawieniem, gdy jesteś „w” lub „poza pudełkiem”, Zrozumiesz,
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
WYKŁAD 4. DR KRZYSZTOF JONAS Rachunkowość. Operacje gospodarcze. Każde zdarzenie, które nastąpiło w danym okresie i skutkuje zmianami w strukturze bądź.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Proces transakcyjny Podsumowanie Rafał Tuzimek. Typy transakcji M&A 2 SprzedażprzedsiębiorstwZakupprzedsiębiorstw FuzjeprzedsiębiorstwPoszukiwaniefinansowaniawłaścicielskiego/doradztwofinansoweLBO/MBO.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
P sychoanaliza (od gr. ψυχη = "psyche", "dusza" i ανάλυσις = "analiza") – zbiór teorii dotyczących struktury psychiki człowieka, jego rozwoju i funkcjonowania,
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WP Gdańsk, 20 maja 2016r. Kryteria wyboru projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Informacja na temat projektu informatycznego „Centralizacja przetwarzania danych” V Krajowa Konferencja System Informacji Przestrzennej w Lasach Państwowych.
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
AKADEMIA ROLNICZA im. H. Kołłątaja w Krakowie Wydział Inżynierii Środowiska i Geodezji RENATURYZACJA RZEKI NIDY Prof.dr hab.Wojciech Bartnik Prof. dr hab.
Projektowanie prezentacji multimedialnych Piotr Rakowski Gliwice 2006.
Robert Barełkowski, dr hab. inż. arch., prof. ZUT, UTP
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
ORGANIZACJA.
Przekonania rodziców na temat pomocy psychologicznej dla dzieci
Szkoła Promująca Zdrowie
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Zajęcia przygotowujące do matury rozszerzonej z matematyki
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
INFORMACJE DLA MATURZYSTÓW
Zapis prezentacji:

Robert Barełkowski, dr hab. inż. arch., prof. ZUT, UTP© 2015 W1001 Proces projektowy Ciąg następstw Eric Owen Moss, Pterodactyl, Culver City, LA

W1001 Bill & Melinda Gates Hall Morphosis (…) filozofia projektowania wywodzi się z zainteresowania tworzeniem obiektu posiadającego znaczenie, które może być określone przez absorpcję środowiska kulturowego, dla którego obiekt powstaje. To działanie odmienne od typowego podejścia architektonicznego, w którym nakłada się znaczenie wywiedzione z zewnętrznych, obcych wpływów, znaczenie odległe od stawianych przed architektem zadań. Thom Mayne

W1001 Pryncypia w architekturze – kontekstualizacja działania projektowego Człowiek i otoczenie (aspekt holistyczny) Idea Trwałość Firmitas Użyteczność Utilitas Piękno Venustas Referencja (aspekt holistyczny) Przestrzenna rama, organizacja sceny ekspozycyjnej Aspekt techniczny, materialna postać obiektu, substancja Funkcje dopełniające, rekreacja / reprezentacja Harmonijne ukształtowanie oprawy obiektu, wzmacnianie znaczenia obiektu Komponent procesu projektowego Zagospodarowanie otoczenia obiektu Obiekt Wnętrze obiektu Detal Synergiczna synteza, transpozycja kodu kulturowego Selekcja fizycznych komponentów konstytuujących obiekt Delimitacja przestrzeni wewnętrznych oraz przestrzeni transferu, definiowanie technologii obiektowych Ekspresja obecności, relacje między formami różnych skal, relacje między wnętrzami odmiennego przeznaczenia Bezpośrednie odwołanie do człowieka Zapewnienie jakościowe Określenie komfortu w zróżnicowanych postaciach Kształtowanie (pozytywnych) bodźców środowiskowych Utrwalenie identyfikacji UżytecznośćPiękno Idea

W1001 Oś zaawansowania czasu projektu Kognicja zadania projektowego Akumulacja informacji źródłowych, synteza danych, inkubacja idea situ determinanty + referencje Uproszczenie umowne do postaci linearnej Wstępna koncepcja Zaawansowana koncepcja Integracja interdyscyplinarna, interpretacje formalne i materiałowe Rozwiązanie techniczne (sankcjonowanie prawne) Weryfikacja, interpretacja interdyscyplinarna, koordynacja, transpozycja Rozwiązanie techniczne deskryptywne Zapowiedź materializacji Optymalizacja, redukcja

W1001 Środowisko inkubacji projektu Wnętrze pracowni Franka Gehry

W1001 Formowanie wstępnego rozwiązania koncepcyjnego kod kulturowy Kognicja zadania projektowego Akumulacja informacji źródłowych Wybór asocjacji kulturowych (+formalnych) Przetwarzanie i synteza danych Inkubacja Translacja wyobrażenie - reprezentacja Testowanie wariantów Weryfikacja i korekta Selekcja i rafinacja reprezentacji idea miejsce wytyczne ograniczenia inspiracje Schemat zakłada pozytywną weryfikację

W1001 Formowanie zaawansowanego rozwiązania koncepcyjnego kod materiałowy Interpretacja formalna Interpretacja materiałowa Akceptacja koncepcji konstrukcja + obudowa Schemat zakłada pozytywną weryfikację Konfrontacja i reakcja feedback odbiorców projektu Integracja interdyscyplinarna (dyscypliny pokrewne) Integracja interdyscyplinarna (dyscypliny niepowiązane) Weryfikacja i korekta Translacja reprezentacja > zapis techniczny

W1001 Formowanie rozwiązania technicznego – etap sankcjonowania prawnego Akceptacja koncepcji zaawansowanej Schemat zakłada pozytywną weryfikację Weryfikacja zgodności tło zagadnień prawnych i formalnych Interpretacja interdyscyplinarna (dyscypliny pokrewne) Implementacja interdyscyplinarna (dyscypliny niepowiązane) Weryfikacja i korekta Ekstensja reprezentacji Koordynacja i selektywna ekspresja Transpozycja atrybucja znaczeń ekstensja środków wyrazu i ich znaczeń Weryfikacja poprawności zasady przyjmowanych konwencji indywidualnych

W1001 Formowanie rozwiązania technicznego deskryptywnego Akceptacja zapisu uwarunkowanego prawnie Ekspozycja składniki formalnie ważne Optymalizacja Redukcja Ostateczny zapis Zapowiedź materializacji Reprezentacja instruująca Reprezentacja referencyjna i kalkulacyjna Maskowanie składniki niezbędne nieposiadające znaczenia pozatechnicznego hierarchizacja składników istotnych eliminacja składników zbędnych elementy indywidualne prototypowe zakres bilansowy dokumentacji

W1001 Wyjątek z warsztatu Jean Nouvel, One Central Park, Chippendale, AUS

W1001 Wyjątek z warsztatu Ball-Nogues Studio, Pulp Pavilion (Paper Pavilion), Coachella

W1001 Uproszczona struktura procesu projektowego Struktura procesu projektowego wg Lee Calisti

W1001 Typowa struktura procesu projektowego Projektowanie – w ramach samoświadomości architekta

W1001 Struktura procesu projektowego w ujęciu rdzennym i meta Projektowanie – w ramach metaświadomości architekta (proces kontrolowany)

W1001 Projektowanie a aspekt prognostyczny Eksploracja tematu projektowego prowadząca do: -odkrycia celu, -zdefiniowania celu, -wskazania środków realizacji celu, -rewersyjnej weryfikacji awansu procesu projektowego.

W1001 Struktura procesu projektowego – aplikacja H Associates + Haeahn Architecture Chung-Nam Government Complex Rozważanie sprzeczności zalążkowych: budynek vs natura, obiekt rządowy vs obiekt publiczny, itd.

W1001 Struktura procesu projektowego – aplikacja H Associates + Haeahn Architecture Chung-Nam Government Complex Konstytuowanie idei – reprezentacji optymalizującej społeczną i kulturową rolę budynków

W1001 Struktura procesu projektowego – aplikacja H Associates + Haeahn Architecture Chung-Nam Government Complex Reprezentacja

W1001 Struktura procesu projektowego – aplikacja H Associates + Haeahn Architecture Chung-Nam Government Complex Uszczegółowienie profilu tożsamościowego obiektu (kompleksu)

W1001 Struktura procesu projektowego – aplikacja H Associates + Haeahn Architecture Chung-Nam Government Complex Implementacja założeń ideowych

W1001 Struktura procesu projektowego – aplikacja H Associates + Haeahn Architecture Chung-Nam Government Complex Implementacja założeń ideowych

W1001 Struktura procesu projektowego – aplikacja H Associates + Haeahn Architecture Chung-Nam Government Complex Implementacja założeń ideowych

W1001 Struktura procesu projektowego – aplikacja Letnia szkoła architektury RTU, Łotwa Idea + ograniczenia + użyteczność + materiał

W1001 Struktura procesu projektowego – aplikacja Letnia szkoła architektury RTU, Łotwa Idea + ograniczenia + użyteczność + materiał

W1001 Struktura procesu projektowego – aplikacja Letnia szkoła architektury RTU, Łotwa Idea + ograniczenia + użyteczność + materiał

W1001 Struktura procesu projektowego – aplikacja Letnia szkoła architektury RTU, Łotwa Idea + ograniczenia + użyteczność + materiał