Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Transformacja rynkowa firm w biznesie międzynarodowym
Advertisements

© Copyright Krzysztof B. Matusiak 2010 W YZWANIA INTERNACJONALIZACJI POLSKICH OŚRODKÓW INNOWACJI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI Wyzwania internacjonalizacji – doświadczenia.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
6. Strategie zarządzania
Warsztat z pomysłem, cz. III
ROK PO AKCESJI DO UE SZANSE I WYZWANIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa,
Nowe teorie handlu międzynarodowego
Ministerstwo Gospodarki Zmiana systemu promocji gospodarczej Polski.
STRATEGIE KONKURENCJI WYNIKAJĄCE Z POZYCJI RYNKOWEJ FIRMY
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Zachowania przedsiębiorstw w wymianie międzynarodowej prof. zw. dr hab
Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
MARKETING STRATEGICZNY
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Rynki konkurencji niedoskonałej
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
Strategie Marketingowe Dużych Koncernów Międzynarodowych
Zarządzanie strategiczne
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
MARKETING MIX CYKL ŻYCIA PRODUKTU Opracowała: Grażyna Nowak.
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
GRZEGORZ WĄSOWICZ TEMAT PRACY:
Kluczowe czynniki sukcesu
Analiza i planowanie startegiczne 3
Decyzja o rozpoczęciu działalności za granicą
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Strategia przedsiębiorstwa
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Innowacyjność przedsiębiorstw regionu lubuskiego – wstępne wyniki dr inż. Janusz Adamczyk.
TECHNIK HANDLOWIEC.
Zarządzanie Strategiczne
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Jerzy Cieslik, Dynamic Entrepreneurship
SPIS TREŚCI SPIS TREŚCI Wprowadzenie Wprowadzenie Wprowadzenie Założenia: Założenia: Rynek Rynek Rynek Dystrybucja Dystrybucja Dystrybucja Produkcja Produkcja.
Jak konkurować na rynkach zagranicznych Konkurs Emerging Market Champions Cytowanie bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła: „Jak konkurować na rynkach.
Strategia internacjonalizacji Tendencje w zakresie dywersyfikacji © Prof. dr hab. Maria Romanowska Katedra Zarządzania w Gospodarce Szkoła Główna Handlowa.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Kształtowanie produktu na rynku UE A.M. Zarzycka.
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
A.M. Zarzycka. Zapotrzebowanie na informacje o rynkach zagranicznych 1) Faza wchodzenia na rynki zagraniczne 2) Faza kształtowania programów marketingowych.
Badania marketingowe w UE A.M. Zarzycka. Badania marketingowe na obszarze UE Systematyczne zbieranie i przetwarzanie informacji odnoszących się do eurorynku.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Czynniki wyznaczające strukturę organizacyjną
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
A.M. Zarzycka. Strategie cenowe (ze wzgl. na cel) strategie przetrwania strategia maksymalizacji bieżących zysków strategia penetracji rynku (maksymalizacji.
Kierunek: Zarządzanie. Jeśli chcesz:  w przyszłości zostać menedżerem średniego lub wyższego szczebla polskich albo międzynarodowych spółek  umieć przygotowywać.
Międzynarodowa segmentacja rynku i selekcja rynków zagranicznych A.M. Zarzycka.
Analizy strategiczno-ekonomiczne (analizy rynków miedzynarodowych)
Firmy globalne.
Marketing. Pojęcie i struktura usług.
Biuro eksportowe w Tureckiej Izbie Gospodarczej
Zarządzanie międzynarodowe
Zarządzanie systemami dystrybucji
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
dr hab. Aleksandra Grzesiuk
POŻYCZKI DLA FIRM OPOLSKI REGIONALNY FUNDUSZ ROZWOJU
Zapis prezentacji:

Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka

Strategie marketingowe na eurorynku 1.Strategie umiędzynarodowienia  ze względu na orientację międzynarodową  z punktu widzenia globalizacji działań w skali europejskiej  strategie wejścia – formy umiędzynarodowienia 2.Strategie konkurowania A.M. Zarzycka

Strategie umiędzynarodowienia na eurorynku a orientacja międzynarodowa A.M. Zarzycka euroglobalna (geocentryczna) eurodualna (eurocentryczna) euromiędzynarodowa (etnocentryczna) euromultilokalna (policentryczna) niska wysoka Dyrefencjacja Standaryzacja niska wysoka

Strategie umiędzynarodowienia z punktu widzenia globalizacji działań w skali europejskiej A.M. Zarzycka Stopień zróżnicowania produktu i popytu Europa Kraj Region Rynek lokalny Strategia luk rynkowych Strategia europejska

Rodzaje strategii wejścia na rynki zagraniczne A.M. Zarzycka Strategie eksportu Eksport pośredni Eksport bezpośredni Eksport kooperacyjny Strategie kontraktowe Produkcja kontraktowa Sprzedaż licencji Franchising Kontrakty menedżerskie Strategie z zaangażowaniem kapitałowym Filia handlowa Zakład montażowy Zakład produkcyjny

Formy organizacyjno-prawne inwestycji bezpośrednich A.M. Zarzycka Bezpośrednie inwestycje zagraniczne OddziałFilia Joint ventureSpółka córka

Strategie wejścia polskich przedsiębiorstw na rynki UE A.M. Zarzycka Lp.Metoda wejścia i obecności na rynku UEUdział % 1Eksport pośredni27 2Eksport bezpośredni47 3Oddziały lub filie zagraniczne9 4Poddostawca w ramach kontaktów długoterminowych z firmami unijnymi 17 5Suma100 badania ankietowe Czynniki sukcesu polskich przedsiębiorstw na rynkach UE, Kat. Zarządzania Strategicznego, SGH, Warszawa 2005

eksport – 85% sprzedaż licencji – 10% kapitałowa ekspansja – 10%  wspólne przedsięwzięcia handlowe lub produkcyjne  oddziały handlowe A.M. Zarzycka Strategie wejścia polskich przedsiębiorstw na rynki UE badania ankietowe Modele internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw w warunkach akcesji Polski do UE, Instytut Międzynarodowego Zarządzania i Marketingu, SGH, Warszawa 2008

Podstawowe strategie konkurowania strategia niskich kosztów strategia dyferencjacji strategia koncentracji A.M. Zarzycka

Strategie konkurowania na rynku UE A.M. Zarzycka Poszczególne krajeCała Europa Niskie cenySKONCENTROWANA GEOGRAFICZNIE STRATEGIA NISKICH CEN PANEUROPEJSKA STRATEGIA NISKICH CEN RóżnicowanieSKONCENTROWANA GE OGRAFICZNIE STRATEGIA RÓŻNICOWANIA PANEUROPEJSKA STRATEGIA RÓŻNICOWANIA

Strategie konkurowania polskich firm na rynku UE kombinacja strategii niskich cen i strategii dyferencjacji ▫duże przedsiębiorstwa – renoma marki i firmy ▫średnie przedsiębiorstwa – przewaga kosztowa ▫małe przedsiębiorstwa – wzornictwo, wyróżnienie produktu, relacje z odbiorcami A.M. Zarzycka