Projekt finansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych Tworzenie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
INSTYTUT EKONOMICZNY największa jednostka organizacyjna na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym INSTYTUT EKONOMICZNY największa.
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowoczesne technologie ICT w upowszechnianiu.
dr Janina Pietrzak Dyrektor
Założenia działalności Krajowej Instytucji Wspomagającej PO KL na lata Beata Puszczewicz Fundacja Fundusz Współpracy.
Plan komunikacji PO KL - założenia
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
PROJEKT CER 2 W RAMACH INTERREG III B CADSES PROJEKT CER 2 W RAMACH INTERREG III B CADSES DR BOGUSŁAW KLIMCZUK WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA I ADMINISTRACJI.
Aplikacja internetowa EURO, PRACA, DIALOG tarnowskie forum wymiany informacji i dialogu czyli wszystko o pracy i edukacji Tarnów, 24 listopada 2006 r.
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
PODSUMOWANIE REALIZACJI PROJEKTU Warszawa, 25 października 2011
Bardzo ważnym elementem metodologii projektowania systemów informatycznych jest PMBoK PMBoK (ang. Project Management Body of Knowledge) jest zbiorem standardów.
PZS 3 w Sobótce Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS) Sobótka 6 czerwca 2009.
Gospodarka finansowa przedsiębiorstwa
Prezentacja wydziału dr inż. Piotr Bilski Prodziekan ds. Dydaktyki
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Prezentacja sporządzona na podstawie danych z naboru III.
INSTYTUT EKONOMICZNY PAŃSTWOWEJ WYŻSZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ W NOWYM SĄCZU PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA W NOWYM SĄCZU Instytut Ekonomiczny PWSZ w Nowym.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Departament Higieny Środowiska
Zakres i charakter modernizacji infrastruktury dydaktycznej Katedry Bezpieczeństwa Narodowego w świetle założeń projektu dr Andrzej URBANEK asystent kierownika.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Zarzadzanie projektami UE Moduł G Opiekun dr Renata Lisowska.
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
dr Agnieszka Będkowska-Kopczyk dr hab. Libor Pavera, prof. ATH
– Twój nowy Regionalny Portal Inwestycyjny ! Założenia projektu Special Investment Care – Specjalna Opieka Inwestycyjna.
Ko-Kluby Przedsiębiorczości – promocja świadomości proekologicznej wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych.
Organizacja wspomagania szkół
RAPORT KOŃCOWY Działanie 4.2. Rozwój usług i aplikacji dla ludności
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Nowoczesna Biblioteka Akademicka The Association of College and Research Libraries “GUIDELINES FOR DISTANCE LEARNING LIBRARY SERVICE” [“Wytyczne.
Fundusze UE na badania i rozwój w latach Bartosz Kozicki Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP Konferencja końcowa projektu.
Ekonometria menedżerska I Specjalność. Wprowadzenie Specjalność ekonometria menedżerska umożliwia poznanie metod służących do analizy, prognozowania i.
Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego Łódź 2015 Informacja – droga do przyszłości.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
CENTRUM NAUCZANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W POZNANIU – JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA, WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA, PROMOCJA UCZELNI I MIASTA Prof.
Bezpieczeństwo gospodarcze strefy Schengen – walka z korupcją, doskonalenie wiedzy i działań Policji Mazowsza Wzmocnienie efektywności zwalczania przestępstw.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Bombol, Krzysztof Kochanek „ E-learning w służbie audiologii " Instytut Fizjologii.
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
Promotor dialogu społecznego 1. Plan spotkania 2 1.Geneza projektu 2.Cele projektu 3.Działania i efekty 4.Korzyści 5.Podsumowanie 6.Pytania 7.Kontakt.
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy: kadencja
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Fundusz Wsparcia Inicjatyw Lokalnych, Międzyregionalnych i Transgranicznych w Euroregionie Niemen Szkolenie dla beneficjentów w zakresie promocji i informacji.
PARTNERSHIP FOR GOOD PARTNERSTWO NA DOBRE Konferencja końcowa projektu Wrocław, 20 kwietnia 2011 roku Wsparcie udzielone przez Norwegię poprzez dofinansowanie.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Poddziałanie Wsparcie dla współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw Krzysztof Krasowski Wydział Informacji i Promocji.
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia.
Wzmacnianie odporności Warszawy na zmiany klimatu Leszek Drogosz, Dyrektor Biura Infrastruktury Urzędu Miasta st. Warszawy.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Finansowanie badań naukowych służących rozwojowi młodych naukowców
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
RACHUNKOWOŚĆ Katedra Rachunkowości.
„ROZWÓJ POTENCJAŁU I OFERTY DYDAKTYCZNEJ POLITECHNIKI WROCŁAWSKIEJ”
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Specjalność ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI 2018/2019
Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS)
AUTOPREZENTACJA prof. nadzwyczajny, dr hab. Anetta Zielińska.
Zapis prezentacji:

Projekt finansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych Tworzenie aplikacji mobilnych do monitoringu środowiska - nowa specjalność magisterska w języku angielskim (MADEM) dr inż. Małgorzata Plechawska-Wójcik dr inż. Marek Miłosz Rozwój Polskich Uczelni FUNDUSZ STYPENDIALNY I SZKOLENIOWY

Projekt finansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych Agenda Fundusze Norweskie. Fundusz Stypendialny i Szkoleniowy Cele projektu MADEM Działania i rezultaty projektu – Materiały dla specjalności – Laboratorium i sprzęt – Wyjazdy – Portale internetowe – … Budżet projektu Zadania merytoryczne 2

Projekt finansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych Projekt MADEM Tworzenie aplikacji mobilnych do monitoringu środowiska - nowa specjalność magisterska w języku angielskim Projekt realizowany w ramach programu Fundusz Stypendialny i Szkoleniowy – Fundusze Norweskie Umowa finansowa nr: FSS/2014/HEI/W/0076/U/0017 Czas trwania: 17 miesięcy Okres trwania projektu: –

Projekt finansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych Fundusze Norweskie Pula środków w wysokości 578 mln euro, którą przekażą Polsce trzy kraje: Islandia, Liechtenstein i Norwegia Przyczynianie się do zmniejszania różnic ekonomicznych i społecznych w obrębie Europejskiego Obszaru Gospodarczego Wzmacnianie stosunków dwustronnych pomiędzy Państwami-Darczyńcami a Państwem-Beneficjentem 4

Projekt finansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych Fundusze Norweskie – obszary wsparcia 5

Projekt finansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych Projekt MADEM – Cele projektu Rezultaty: nowa oferta edukacyjna studiów w jęz. ang. wydział przygotowany do prowadzenia tych studiów Korzyści: umiędzynarodowienie studiów na PL poprzez uruchomienie studiów w j. ang. Za realizację projektu odpowiada PL 6

Projekt finansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych Specjalność „Tworzenie aplikacji mobilnych do monitoringu środowiska” Celem kształcenia na nowej specjalności jest nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie projektowania i wytwarzania aplikacji na urządzenia mobilne ukierunkowane przede wszystkim na monitorowanie środowiska Specjalność skierowana jest do osób zamierzających podjąć pracę w firmach informatycznych w charakterze projektantów i programistów aplikacji Główny nacisk położony będzie na wytwarzanie aplikacji mobilnych na najbardziej popularne obecnie platformy oraz na wskazanie możliwości monitorowania za pomocą urządzeń mobilnych potencjalnych zagrożeń związanych ze środowiskiem Zapotrzebowanie na absolwentów z biegłą znajomością języka angielskiego Po zakończeniu realizacji projektu specjalności będzie kontynuowana w ramach oferty WEiI dla studentów z zagranicy 7

Projekt finansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych Działania w projekcie Materiały Opracowanie planów studiów w j. ang. Siatki, sylabusy, efekty kształcenia, sylwetka absolwenta, wymagania wstępne, regulaminy, zasady rekrutacji i inne elementy programu kształcenia Standardy prac magisterskich Przygotowanie materiałów dydaktycznych w j. ang. dla wszystkich przedmiotów specjalności Materiały wykładowe (slajdy z komentarzami) – 17 szt. Materiały do laboratoriów (instrukcje) – 16 szt. Podręczniki-skrypty -5 szt. Kursy e-learningowe – 9 szt Wszystkie materiały recenzowane Materiały dostępne na platformie e-learningowej 8

Projekt finansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych Działania w projekcie Sprzęt Poszerzenie bazy dydaktycznej WEiI o 16 stanowiskową pracownię komputerową i urządzenia specjalistyczne: 16 laptopów 4 smartfony w wykonaniu terenowym 4 tablety w wykonaniu terenowym 2 precyzyjne odbiorniki GPS 2 aparaty fotograficzne z GPS sterowane urz. mob. 2 czujniki drgań 2 stacje pogodowe 2 czujniki deszczu encefalograf do badań reakcji na sytuacje kryzysowe 2 pary okularów do wirtualnej rzeczywistości Zakup licencji dostępu do cyfrowych baz danych czasopism i książek w j. angielskim dla pracowników 9

Projekt finansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych Działania w projekcie Portale Przygotowanie i prowadzenie strony internetowej projektu - w j. polskim i angielskim Promocja projektu oraz prezentowanie rezultatów Opracowanie, uruchomienie i administrowanie e-learningu Skonfigurowanie angielskojęzycznej platformy e-learningowej i jej administracja Opracowanie uzupełniających kursów dla studentów (9 kursów) Budowa i uruchomienie Portalu Wymiany Wiedzy Projekt modyfikacji istniejącego w j. polskim i ukierunkowanego na przedsiębiorców PWW Rozwinięcie go w stronę bardziej otwartego na szeroka publikę (absolwenci, instytucje samorządowe/państwowe, pozarządowe/społeczne i obywatele) Portal będzie służył wymianie wiedzy i propagowaniu świadomości konieczności ochrony środowiska i roli informatyki w tym zakresie 10

Projekt finansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych Działania w projekcie Spotkania Organizacja 2 paneli dyskusyjnych dla specjalności Konsultacje programów studiów z interencjuszami zewnętrznymi Rezultaty projektu odpowiadające potrzebom rynku Wizyta studyjna w WIOŚ Lublin Zapoznanie się ze stacjami i urządzeniami pomiarowymi Rozpoczęcie współpracy Udział w konferencji w WIOŚ Wizyta studyjna w Norwegii Nawiązanie kontaktu z Urzędem Miasta oraz Telemark University College w mieście Porsgrunn Zapoznanie się ze specyfiką regionu oraz problemem zanieczyszczenia środowiska Zaznajomienie się z prowadzoną polityką dotyczącą ochrony środowiska Przygotowanie i realizacja konferencji podsumowującej projekt

Projekt finansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych Działania w projekcie Zarządzanie, monitoring, rozpowszechnienie Ciągłe zarządzanie projektemMonitoring i ocena jakości Okresowe kontrole projektu kończące się raportami, realizowane przez Zespół Zapewnienia Jakości Comiesięczne zebrania, na których będą raportowane i oceniane postępy prac Okresowe spotkania Komitetu Sterującego, na których Kierownik projektu będzie raportował postępy prac Kontrola postępów realizacji budżetu przez pracownika ds. finansów Rozpowszechnienie Publikacje międzynarodowe (INTED, EDULEARN, APCS) Prezentacje w siedzibie Operatora Programu Publikacje w biuletynie PL 12

Projekt finansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych Rezultaty projektu Wprowadzenie nowych form kształcenia odpowiadającym na potrzeby rynku EU poprzez realizację nowej specjalności w j. ang. na II st. Przygotowanie materiałów dydaktycznych w j. angielskim do przedmiotów na uruchamianej specjalności Opracowanie i uruchomienie platformy e-learningowej w j. ang. Uruchomienie portalu wymiany wiedzy w j. ang. Poszerzenie bazy dydaktycznej WEiI o 16 stanowiskową pracownię komputerową Podwyższenie kwalifikacji kadry pracowniczej PL o wiedzę merytoryczną zawartą w dostępie do cyfrowych bibliotek Folder informacyjny zawierający ofertę edukacyjną studiów w j. ang. Strona internetowa projektu

Projekt finansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych Ogólny budżet Łącznie: PLN Finansowanie: I transza: 80% - po podpisaniu umowy II transza: 20% - po raporcie końcowym Finansowanie: I transza: 80% - po podpisaniu umowy II transza: 20% - po raporcie końcowym 14

Projekt finansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych Koszty szczegółowe Koszty zakupu Laboratorium ”Aplikacje mobilne w monitoringu środowiska” – PLN 15

Projekt finansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych ZADANIA MERYTORYCZNE Dr inż. Marek Miłosz 16

Projekt finansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych Zadania merytoryczne Program studiów (opracowanie, KRK, sylabusy, efekty kształcenia, sylwetka absolwenta, zatwierdzenie) Dokumenty (regulaminy, praca dypl., ulotki- reklama) Przygotowanie materiałów dydaktycznych (wykładowe+laboratoryjne) Kursy e-learningowe (kontent) – 9 kursów Podręczniki-książki-monografie (160 str.) – 5 książek

Projekt finansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych MADEM - Semestr 1 Nazwa przedmiotuPunkty ECTS WykładyLaboratoriaProjekty Mobile Devices and Technologies230-- Java - Mobile Programming530 - C# Mobile Programming530 - Application Design with UML530 - Preparation of Scientific Publications215- Web Applications for Mobile Devices430 - Human-Computer Interaction215 - Wireless Sensor Networks430 - Occupational Health and Safety (e-learning) Suma dla semestru 1:

Projekt finansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych MADEM - Semestr 1 Nazwa przedmiotuPunkty ECTS WykładyLaboratoriaProjekty Mobile Databases630 - Graphics and Sound for Mobile Applications Objective-C Programming530 - Acquisition and Processing of Environmental Data Physical Education1-30- Normalization Fundamentals and Introduction to the Labour Market Wide Hazard Monitoring Systems215 - Environment and Global Warming (e-learning) EU Regulations for Environmental Protection (e-learning) Suma dla semestru 2:

Projekt finansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych MADEM - Semestr 1 Nazwa przedmiotuPunkty ECTS WykładyLaboratoriaProjekty Information Security430 Software Project Management330 Equal Opportunities Policy130- Diploma Project and Master Thesis Preparation Diploma Seminar2-30- Suma dla semestru 3:

Projekt finansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych Liczby Wykłady (slajdy z komentarzami): – 14 dla wykładów 30 godz. – 3 dla wykładów 15 godz. Laboratoria (materiały-instrukcje): – 13 dla laboratoriów 30 godz. – 3 dla wykładów 15 godz. Wszystkie materiały są recenzowane

Projekt finansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych Kursy e-learningowe Środowisko i globalne ocieplenie Przepisy UE w ochronie środowiska BPH Podstawy obiektowości Podstawy baz danych Zastosowanie analiz elektroencefalograficznych w projektach studenckich Metodyka pracy naukowej Metody numeryczne Zagrożenia chemiczne w kontekście ochrony i monitoringu środowiska

Projekt finansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych Książki Wytwarzanie aplikacji iOS Ergonomia i projektowanie interfejsów oprogramowania Zarządzanie projektami i portfelem projektów Wykorzystanie grywalizacji w dydaktyce i nauce Bezprzewodowe sieci sensoryczne

Projekt finansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ 24