Propozycja podziału Łodzi na rejony oraz podziału środków budżetu obywatelskiego Krzysztof Lechowicz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski Obszar Funkcjonalny
Advertisements

Strategia Rozwoju Gminy Zawonia
Głos łodzian się liczy, czyli jak angażować mieszkańców w proces zarządzania zasobami publicznymi.
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Dobre rządzenie, państwo obywatelskie. MODERATOR KA : KATARZYNA BATKO-TOŁUĆ STOWARZYSZENIE LIDERÓW LOKALNYCH GRUP OBYWATELSKICH UCZESTNICY / PANELIŚCI:
1. 2 Art. 2 pkt 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (dodany nowelizacją z 2010 roku) definiuje inicjatywę lokalną jako formę
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Ocena funkcjonowania Lokalnych Grup Działania realizujących Lokalną Strategię Rozwoju w ramach PROW 2007 – 2013 czerwiec 2012 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo.
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Dobre praktyki w projekcie Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji.
PROJEKTY SIECIUJĄCE Założenia ogólne. PROJEKTY SIECIUJĄCE Rola projektów sieciujących zacieśnianie współpracy pomiędzy sekretariatami regionalnymi i partnerami.
PROJEKT 1.19 ZINTEGROWANY SYSTEM WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ POŻYCZKI DLA PRZEDSIĘBIORSTW EKONOMII SPOŁECZNEJ - ROLA DORADCY BIZNESOWEGO OWES W SYSTEMIE.
Klub Seniora jako zadanie realizowane przez samorząd Osiedla (uwarunkowania formalne) Wrocław, r.
LOTNISKO I TERENY OKOŁOLOTNISKOWE - Nowe Miasto n/Pilicą
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ Projekt Lubelski.
Plan Odnowy Miejscowości
Jak budować lokalne i regionalne e-społeczności ? - ICT na poziomie miast i powiatów. Marek Bigosiński – Stowarzyszenie WOKiSS / ZMP Zakopane,
ZARZĄD OBSŁUGI JEDNOSTEK MIEJSKICH WSPÓŁPRACA Z SAMORZĄDAMI OSIEDLI
Założenia Powiatu Świeckiego do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko – Pomorskiego do 2020 roku
STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
OLSZTYŃSKI BUDŻET OBYWATELSKI. IDEA mieszkańcy i mieszkanki określają cele i sposób wydatkowania określonych kwot Biorą zatem udział w planowaniu wydatków.
Podsumowanie projektu Stanisław Baska Koordynator Projektu
Miejska obywatelskość Ramy rozdziału – do dyskusji r.
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
Budżet obywatelski Jak zaangażować mieszkańców w sprawy miasta?
Nie tylko wybory- jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i uczestniczyć w demokracji?
KOMITET WYBORCZY WYBORCÓW Świdnica, 23 września 2014r.
Województwo Zachodniopomorskie rozpoczyna wdrażanie Inicjatywy JESSICA.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Lokalny dialog obywatelski – mechanizmy i formy Dr Mariusz Sienkiewicz Zakład Samorządów i Polityki Lokalnej Wydział Politologii UMCS.
WNIOSKI Z DEBATY: ‘’ JAK ZWIĘKSZYĆ BEZPIECZEŃSTWO DOJAZDU DO SZKOŁY I ZADBAĆ O EKOROZWÓJ GMINY DOBIEGNIEW?’’
Samorząd Uczniowski.
„Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Ustrój samorządu terytorialnego
Propozycje zmian 23 czerwca Proponujemy :  Określić oczekiwane przez MEN cechy i umiejętności nauczyciela – absolwenta wyższej uczelni i postulować.
Strategia Rozwoju Gminy Chrzanów na lata WYNIKI BADANIA ANKIETOWEGO WŚRÓD MIESZKAŃCÓW.
BUDŻET OBYWATELSKI NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE. Co to jest Budżet Obywatelski? Budżet Obywatelski to mechanizm stosowany w wielu samorządach w Polsce, który.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
Karol Ważny Stowarzyszenie Forum Rad Dzielnic, Katedra Prawa Administracyjnego Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego Debata na temat funkcjonowania.
BUDŻET PARTYCYPACYJNY W WARSZAWIE Warszawa, r. Budżet partycypacyjny w Warszawie 2015 Budżet partycypacyjny to ciąg działań (proces),
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Czy zostanie wprowadzone MTBF? Wnioski wypływające z analizy przejrzystości polityki fiskalnej w Polsce Rafał Benecki.
 Wymiar terytorialny RPO i SRW,  Zintegrowane podejście do planowania rozwoju regionalnego i lokalnego  Dopasowanie mechanizmów finansowych i zakresów.
Serdecznie witam Państwa Dr Julian Kołodziej Konsultant Katedra Integracji Europejskiej WSM SIG Piaseczno, wrzesień 2005r.
Budżet obywatelski w Łodzi Koncepcja podziału na obszary osiedlowe.
Odnowa i rozwój wsi W latach kontynuacją Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój.
1. Rozstrzygnięcie konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego w 2011 roku na terenie Dolnego Śląska.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BUDŻET OBYWATELSKI Jastrzębie-Zdrój. proces decyzyjny Mieszkańcy współtworzą budżet danego miasta Budżet partycypacyjny – w Polsce często nazywany „obywatelskim”
Nowosolna, 29 sierpnia 2016 r. Fundusz sołecki w praktyce.
Budżet w liczbach Za nami już trzy edycje: 2012, 2013, 2014 Kwota do podziału (przeszłość): 10 mln Liczba projektów: 265, 217, 207 Liczba uczestników:
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
LOKALNA STRATEGIA ROZWOJU LOKALNEJ GRUPY DZIAŁANIA „PARTNERSTWO W ROZWOJU” NA LATA GŁÓWNE ZAŁOŻENIA.
STOSUNKI PARTNERSKIE POMIĘDZY MIASTEM HEL
GIŻYCKI BUDŻET OBYWATELSKI 2017 SPOTKANIE PODSUMOWUJĄCE
Budżet w liczbach Za nami już trzy edycje: 2012, 2013, 2014 Kwota do podziału (przeszłość): 10 mln Liczba projektów: 265, 217, 207 Liczba uczestników:
Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
Realizacja Programu Wieloletniego w województwie łódzkim
EWALUACJA BUDŻETU OBYWATELSKIEGO
BUDŻET OBYWATELSKI W BIAŁYMSTOKU
Warsztat refleksyjny Kluczbork 22, r.
Angielski 5 Razy w Tygodniu Dla Krakowskich Uczniów „Do you speak English?”
strategia rozwoju gminy Nieporęt na lata
PODZIAŁ ADMINISTRACYJNY MIASTA GDAŃSKA
Zapis prezentacji:

Propozycja podziału Łodzi na rejony oraz podziału środków budżetu obywatelskiego Krzysztof Lechowicz

Założenia wyjściowe 1.Obszary byłych delegatur (dzielnic) są zbyt duże z punktu widzenia budżetu obywatelskiego, natomiast obszary jednostek pomocniczych zbyt małe, zważywszy na ilość jednostek (36). 2.Nowe jednostki podziału - rejony - powinny uwzględniać: a) granice byłych dzielnic, które wciąż są istotnym czynnikiem identyfikującym przynależność lokalną mieszkańców Łodzi; b) podobieństwo zabudowy, nasycenia infrastrukturą i związanych z tym potrzeb. 3.Środki na zadania lokalne (dla rejonów) winny być odrębne od środków na zadania ogólnomiejskie. 4.Rejony obejmujące obszar więcej niż jednej jednostki pomocniczej powinny dysponować na zadania lokalne sumą środków przeznaczonych dla obszarów poszczególnych jednostek pomocniczych.

5. W dłuższej perspektywie czasu (2-3 lat) należałoby uruchomić mechanizm zwiększający udział środków dla rejonów o słabiej rozwiniętej infrastrukturze oraz uboższej ofercie rekreacyjnej, sportowej czy kulturalnej. 6. Środki z budżetu obywatelskiego mogą być przeznaczone na dowolne zadania należące do kompetencji gminy i powiatu. Efekt przyjętych założeń – podział Miasta Łodzi na 14 rejonów Założenia wyjściowe cd.

Konsekwencje proponowanego podziału Mocne strony Podobny profil osiedli w rejonie wpływa na podobieństwo potrzeb i ułatwia podejmowanie wspólnych inicjatyw, a także może sprzyjać wymianie doświadczeń i dobrych praktyk między osiedlami z szansą na realizację pomysłów w kolejnych latach. Zmniejsza się liczba odrębnych postępowań w ramach budżetu partycypacyjnego z 37 (36+1) do 15 (14+1) i tym samym uproszcza zadania organizacyjne i logistyczne. Koncentracja środków w rejonach pozwala na wybór i realizację potrzebnych przedsięwzięć o większej skali. Słabe strony Połączenie obszarów kilku jednostek pomocniczych w jeden rejon oddala nieco budżet obywatelski od najniższego poziomu samorządu.

Appendix Po rozmowach z osobą współpracującą z jednostkami pomocniczymi z obszaru byłej Delegatury na Widzewie należałoby rozważyć podział jednego dużego rejonu złożonego z 6 peryferyjnych jednostek na dwa: 1. Nowosolna, Dolina Łódki, Stoki, 2. Mileszki, Andrzejów, Osiedle 33. Łączna liczba rejonów wyniosłaby wtedy 15.