„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
wiedza i umiejętności - informacje przydatne w życiu - wiedzę o bezpieczeństwie na drodze i jak mamy się zachować - poszerzyliśmy wiedzę dotyczącą bezpieczeństwa i jej znaczenie w praktycznym działaniu podczas prowadzenia pojazdu, hamowania - poszerzył naszą wiedzę odnośnie przyczyn wypadków drogowych oraz co robić w razie, gdy jesteśmy świadkami wypadku - możliwość poznania wielu czynników, które wpływają na zagrożenie ruchu drogowego, dzięki czemu my, jako przyszli kierowcy możemy przyczynić się do tego, iż w przyszłości będzie mniej wypadków - pogłębienie wiedzy - nauczyliśmy się parę nowych zagadnień z dziedziny fizyki - jako dziewczyna nie interesowałam się do tej pory samochodami i siłami, jakie działają, nie dostrzegałam związku z fizyką
wiedza i umiejętności - wiedzę, czym się kierować w wyborze naszych pierwszych samochodów - zasady udzielania pierwszej pomocy poszkodowanym - dzięki przeprowadzonej ankiecie poznaliśmy opinię innych na temat bezpieczeństwa na drodze - poznaliśmy stan bezpieczeństwa w naszym mieście i powiecie - wiedzę na temat zasad właściwego postępowania na drodze, które warunkują bezpieczeństwo wszystkich uczestników - poznaliśmy, jaki wpływ mają uczestnicy ruchu drogowego na zachowanie bezpieczeństwa - informacje, jak można poprawić stan bezpieczeństwa - wiedzę na temat wpływu prędkości na zachowanie bezpieczeństwa - nauczyliśmy się praktycznego działania
wyszukiwanie wiedzy z różnych źródeł - korzystania z różnorodnych źródeł informacji - umiejętność zdobywania potrzebnych informacji
doskonalenie umiejętności pracy zespołowej - projekt nauczył nas, jak pracować zespołowo (wiele wypowiedzi) - nauczyliśmy się pracy zespołowej i dokładnego pamiętania każdego z naszych obowiązków - dokładne wykonywanie podzielonych nam zadań - dobre zorganizowanie w grupie - wspólna odpowiedzialność za zadanie - bardziej wydajna i efektywna praca w przypadku zadań - wzajemną pomoc w różnych sytuacjach - zaangażowanie w pracę grupy - z odpowiednimi kolegami może się wszystko udać - zintegrowaliśmy się, lepiej się poznaliśmy, rozwinęliśmy zdolności pracy w grupie
komunikacja interpersonalna - projekt nauczył nas pracować zespołowo i porozumiewać się między sobą - nauczyliśmy się słuchania innych oraz liczenia się ze zdaniem wszystkich osób w grupie - porozumiewanie się z szacunkiem do każdej osoby w grupie
refleksja nad własnym bezpieczeństwem - zaczęliśmy się zastanawiać nad własnym bezpieczeństwem podczas ruchu - zdajemy sobie sprawę z niebezpieczeństw grożących nam, jeśli nie będziemy stosować się do zasad bezpieczeństwa - wiedza, jaką zdobyliśmy będzie miała wpływ na to, jakimi uczestnikami będziemy w przyszłości - uświadomiła nam, jakie są najczęstsze przyczyny wypadków drogowych, w tym w naszym mieście, dzięki temu możemy ostrzegać rodzinę, znajomych o wypadkach - możemy uświadamiać najbliższych, jakie są przyczyny oraz na co najbardziej powinni zwracać uwagę - przygotował do świadomego uczestnictwa w ruchu drogowym - wiedza uświadomiła wpływ naszego zachowania na bezpieczeństwo innych - zaczęliśmy zwracać uwagę na rzeczy, które kiedyś nie były dla nas ważne - satysfakcję i wiedzę
rozwój kreatywności - pobudził kreatywność i myślenie - pobudził myślenie - pokazanie swoich umiejętności plastycznych i intelektualnych - wykazanie się pomysłowością - więcej pomysłów (co dwie głowy, to nie jedna) - nabyliśmy przede wszystkim zdolność racjonalnego myślenia oraz wspólnej komunikacji w grupie
inne - oprócz aspektu naukowego spędziłyśmy razem czas, jednocześnie ucząc się i dobrze bawiąc - była to niezapomniana lekcja fizyki - jesteśmy zadowoleni z realizacji projektu, gdyż dostarczył nam wielu informacji potrzebnych w codziennym życiu - bardzo dobrze nam się pracowało oraz miło spędziliśmy ten czas - mieliśmy dużo radości i śmiechu ponieważ fizyka, to nie tylko nauka, ale także zabawa