PROPAGANDA ANTY Ż YDOWSKA. PROPAGANDA celowe działanie zmierzające do ukształtowania określonych poglądów i zachowań zbiorowości lub jednostki, polegające.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przepisy przej ś ciowe Problemy praktyczne Warsztaty legislacyjne Jachranka, czerwiec 2013 r. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Advertisements

Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
60 + NIE DYSKRYMINUJ MNIE Warsztat antydyskryminacyjny.
Czym były getta w czasach II wojny światowej? A.świątyniami, w których modliła się ludność żydowska; B.odizolowanymi częściami miast, przeznaczonymi.
 I Pakt Ribbentrop – Mo ł otow.  – II Pakt Ribbentrop – Mo ł otow. - Wp ł ywy niemieckie do linii Narwi, Bugu i Sanu. - Ś.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
Stereotypy, uprzedzenia i przesądy w sądach w sprawach związanych z przemocą wobec kobiet Temida pod lupą : stereotypy, Warszawa 28 kwietnia 2016.
Historia pewnego domu Ćwiczenie 1 - QUIZ Polscy Sprawiedliwi – Przywracanie pamięci.
Wydarzenia grudniowe 1970 roku Przygotowały: Agata Bugalska Natalia Giziła Justyna Glajc.
Dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego A.M. Zarzycka.
Krajowa produkcja leków jako niezbędny warunek skutecznej polityki lekowej państwa dr Bohdan Wyżnikiewicz Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Katowice,
INDYWIDUALNE STRATEGIE RADZENIA SOBIE ZE STRESEM Mgr Agnieszka Trela.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
OBYWATELSTWO POLSKIE I UNIJNE 1.Obywatel a państwo – zasady obywatelstwa polskiego 2.Nabycie i utrata obywatelstwa 3.Obywatelstwo Unii Europejskiej. 4.Brak.
Środki językowe w reklamie Analiza wybranych tekstów reklamowych.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
VII kampania społeczna N O PROMIL – N O PROBLEM PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
Sytuacje problemowe w Grupach Partnerskich na podstawie materiałów dla FPŚ.
DANUTA SZCZEPANIK Sekretarz Miasta Legionowo EWA MILNER-KOCHAŃSKA Pełnomocnik ds. Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym Przeciwdziałanie korupcji.
Obszary inteligentnych specjalizacji Wielkopolski a UEP / SC UEP.
Założenia VII edycji programu edukacyjnego „Trzymaj Formę!” Oddział Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej WSSE Gorzów Wlkp.
Scenariusz lekcji chemii: „Od czego zależy szybkość rozpuszczania substancji w wodzie?” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
DZIAŁY FILOZOFII Antropologia filozoficzna. Co to takiego w ogóle jest antropologia ?
Czyli często nieuzasadniony strach.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Sytuacja psychologiczna kobiet z rodzinną historią raka piersi Maria Rogiewicz Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej.
WYNIKI ANKIETY INTERNETOWEJ Opracowanie wyników: Dr Jarosław Załęcki Mgr Maciej Brosz „Współtwórz swoje miasto. Wysokościowce w Gdańsku”
1 Organizacje a kontrakt psychologiczny We współczesnym świecie człowiek otoczony jest szeregiem kontraktowych zobowiązań. To pewien rodzaj powiązań, zależności,
Wykład 1.  w zn. wąskim – nauki prawne  w zn. szerokim – wszelkie „znawstwo prawa”, obejmujące obok prawoznawstwa w zn. wąskim także praktyczne umiejętności.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami. Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami.
Klasa 2d. RASIZM – przeświadczenie o wrodzonej wyższości określonej rasy ludzkiej. ( ŹRÓDŁO : Podręcznik – „Dziś i jutro 1”, rozdział – „Naród i społeczeństwo”,
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
BADANIA STATYSTYCZNE. WARUNKI BADANIA STATYSTYCZNEGO musi dotyczyć zbiorowościstatystycznej musi określać prawidłowościcharakteryzujące całą zbiorowość.
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
Wykład 8 KONFORMIZM SWPS ZMIANA POSTAW I ZACHOWAŃ.
Wpływ alkoholu etylowego na życie człowieka Autor: Robert Naskręt 2d.
Sandra Król Zakład Prawa Handlowego i Gospodarczego Instytut Prawa Cywilnego Klauzule niedozwolone.
Każdy człowiek ma prawo do... - problem łamania praw człowieka w Azji.
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
Rozwój społeczny i emocjonalny dr Genowefa Janczewska-Korczagin
Opracowała: Kamila Kaźmierczak kl.IIB. Polsko-niemiecki traktat o dobrym sąsiedztwie Polsko-niemiecka umowa podpisana 17 czerwca 1991 w Bonn. Traktat.
Wpływ zróżnicowanej gospodarki przestrzennej
Koncepcja „generacji” praw człowieka
Kolejne zajęcia: Zajęcia 1: B. Winiarski (red.), Polityka Gospodarcza, Wyd. PWN, Warszawa 2006, s Zajęcia 2: B. Winiarski (red.), Polityka Gospodarcza,
Według światowej organizacji zdrowia WHO zdrowie to nie jedynie brak choroby, ale dobrostan psychiczny, fizyczny i społeczny oraz adaptacja.
Wykład 1 SSE Podstawowe pojęcia prawa i prawoznawstwa
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Ustanie stosunku pracy Wprowadzenie
Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii
ZAGROŻENIA MILITARNE.
Czujniki Czujnik - to urządzenie dostarczające informacji o pojawieniu się określonego bodźca, przekroczeniu pewnej wartości progowej lub o wartości.
Współczesne kierunki polityki społecznej
SWOBODA UMÓW.
Przedszkole Promujące Zdrowie
TECHNIKI (wybrane) MANIPULACYJNE Zygmunt Korzeniewski
Zajęcia nr 2 – 10 października 2017 r.
RÓWNOŚĆ I BRAK DYSKRYMINACJI
Tworzenie prawa.
Zapis prezentacji:

PROPAGANDA ANTY Ż YDOWSKA

PROPAGANDA celowe działanie zmierzające do ukształtowania określonych poglądów i zachowań zbiorowości lub jednostki, polegające na perswazji intelektualnej i emocjonalnej(czasem z użyciem jednostronnych, etycznie niewłaściwych lub nawet całkowicie fałszywych argumentów).

PROPAGANDĘ TWORZĄ: metody czysto psychologiczne stosowane w celu modyfikowania opinii, wojna psychologiczna, reedukacja i pranie mózgów, których celem jest transformacja przeciwnika w sprzymierzeńca, publiczne relacje, których celem jest promowanie i afirmowanie pewnych wartości (wytworzenie postaw konformistycznych).

FUNKCJE PROPAGANDY: integracyjna, adaptacyjna (agitacyjna lub agitatywna), informacyjno - interpretacyjna, dezinformacyjna i demaskatorska

CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA KSZTAŁT PROPAGANDY: adresat, realizowane cele, okoliczności i sytuacje społeczne.

ŚRODKI WPŁYWU PROPAGANDY NA POSTAWY SPOŁECZNE: perswazja (środek psychologiczny), zmuszanie (środek prawny), kontrola (środek prawno - psychologiczny).

ŚRODKI WPŁYWU PROPAGANDY NA POSTAWY SPOŁECZNE: perswazja (środek psychologiczny), zmuszanie (środek prawny), kontrola (środek prawno - psychologiczny).

METODY PROPAGANDY środki: stereotyp, mit, plotka, kamuflaż, zasady: zrozumiałości, niestawiania kropki nad „i”, stopniowania, wiarygodności, informacji oczekiwanej, wzbudzania emocji, rzekomej oczywistości, atrakcyjności, aktualności, techniki: powtarzanie, przemilczanie, symbol, niezwykłość przekazu, selekcja, wyolbrzymienie, nadmierne uogólnienie, etykietka, imperatywność treści, sugestia

CELE PROPAGANDY ANTYŻYDOWSKIEJ ograniczenie udziału Żydów w życiu gospodarczym i politycznym, izolacja Żydów, społeczne przyzwolenie na wymordowania wszystkich Żydów w Niemczech i na terytoriach Europy kontrolowanych przez III Rzeszę, aprobata dla decyzji o Endlösung (ostatecznego rozwiązania kwestii żydowskiej).

PROPAGANDA ANTYŻYDOWSKA W HITLEROWSKICH NIEMCZECH oskarżanie Żydów o pasożytnictwo, wyzysk, demoralizowanie i niszczenie narodów, wśród których zamieszkują, nagłaśnianie rzekomej organizacji międzynarodowego spisku, obejmującego żydowskich bankierów i przemysłowców, a także polityków pochodzenia żydowskiego i znajdujących się pod wpływem Żydów, wprowadzenie pojęcia hańbienia rasy (Rassenschande), stworzenie absurdalnych pseudonaukowych teorii biochemicznych.

SKUTKI „noc kryształowa”, getta, obozy koncentracyjne i obozy zagłady, śmierć 6. milionów Żydów.

PRZYK Ł ADY PROPAGANDY

Niemiecki plakat propagandowy rozlepiany w miastach i wsiach GG w 1940 r.

Plakat pokazujący „prawdziwe oblicze” Żyda

Plakat propagandowy „Żyd Wieczny Tułacz”

Tablica przy krakowskich Plantach zakazująca Żydom wejścia do parku.

Pomiary antropologiczne w Wilhelm Kaiser Institut fur Antropologie in Berlin Dahlen

A kcja bojkotu "wszystkiego co żydowskie". Bojówka przed żydowskim sklepem z plakatem "Deutsche wehrt euch! Kauft nich bei Juden" (Niemcy, brońcie się! Nie kupujcie u Żydów) ‏

BIBLIOGRAFIA: 06.htmlhttp:// 06.html d10ffd3cbde327b4b89f3b905ehttp:// 846d10ffd3cbde327b4b89f3b905e /files/images/ jpg&imgrefurl= tmix/1719&usg=__eMHswJfk9KLoFmvL99JgyF6qEBA=&h=30 0&w=210&sz=19&hl=pl&start=6&um=1&tbnid=UfkmXTiXMz B9AM:&tbnh=116&tbnw=81&prev=/images%3Fq%3Dpropag anda%252Banty%25C5%25BCydowska%26hl%3Dpl%26lr%3 D%26sa%3DN%26um%3D1