Model Przejść Międzyoperatorskich (na podstawie uwag i rekomendacji izb oraz operatorów) Warszawa, 16 czerwca 2008 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 TREŚĆ UMOWY O PRACĘ : Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności: 1) rodzaj pracy,
Advertisements

Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
© IEn Gdańsk 2011 Wpływ dużej generacji wiatrowej w Niemczech na pracę PSE Zachód Robert Jankowski Andrzej Kąkol Bogdan Sobczak Instytut Energetyki Oddział.
Zasady współpracy w projektach dofinansowanych w ramach RPO WP (partnerstwo) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
1 Kobiety na rynku pracy. 2 Współczynnik aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn w wieku w Polsce i w UE w 2013 roku.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Przewodnik po raportach rozliczeniowych w Condico Clearing Station (Rynek finansowy)
Projekt jest finansowany ze środków Komisji Europejskiej i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów 1 "Zakupy w sklepie za rogiem czy przez Internet -
DOMY OPIEKI Badanie wzorców umownych stosowanych w placówkach świadczących usługi w zakresie zapewnienia opieki osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
1 Przepisy w sprawie egzaminu maturalnego
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Grupa: urzędnicy JST (operatorzy przyjmujący wnioski w urzędach)
Poznań, dnia 17 maja 2007r. KOORDYNACJA AUDYTÓW ZEWNĘTRZNYCH i MONITOROWANIE PROJEKTÓW UNIJNYCH Agnieszka Purgat Daniel Majewski Dominika Piechocka Biuro.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Odpowiedzialność porządkowa pracowników Za nieprzestrzeganie przez pracownika: ustalonego porządku, regulaminu pracy, przepisów bezpieczeństwa i higieny.
ING BANK Faktoring –Jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych oferujemy faktoring krajowy z przejęciem ryzyka wypłacalności odbiorcy (bez regresu, pełny).
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Wnioskowanie o płatność Sektorowy Program Operacyjny TRANSPORT Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego.
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Underwriting – kierowanie na badania niezbędne do zawarcia umowy dla ubezpieczeń indywidualnych i grupowych Obowiązujące od 1 grudnia 2015 roku.
Solphy GlassNexus System Elektronicznej Wymiany Danych Dla Producentów Szyb Zespolonych.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Prawdy oczywiste Kiedy zarejestrować działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Uwarunkowania prawne telepracy – praktyczne rozwiązania dla pracodawców dr Jacek Męcina.
Umowy o dofinansowanie projektów, umowy partnerskie - na co warto zwrócić szczególną uwagę Grzegorz Gołda PWT PL-SK.
JAKIE INSTRUMENTY INŻYNIERII FINANSOWEJ NA LATA ?
W YBRANE ZAGADNIENIA POSTĘPOWANIA CYWILNEGO W SPRAWACH O OCHRONĘ WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ Prof. dr hab. Feliks Zedler Konferencja „Rynek leków a ochrona.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Spotkanie informacyjne pt. „Środa z Funduszami dla osób zainteresowanych założeniem działalności gospodarczej”
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Najczęściej popełniane błędy w przygotowywanych wnioskach o dofinasowanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk,
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Usługa PUE-ZUS (Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Magdalena Garlińska Generator wniosków o dofinansowanie Program INNOCHEM.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Nowy wzór świadectwa pracy – jak wypełniać poszczególne punkty
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
E- SKARGA Formalne wymogi wniesienia skargi do WSA w kontekście informatyzacji postępowania sądowoadministracyjnego- wybrane zagadnienia.
Udostępnianie pojazdów wojskowych
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Zebranie z wykonawcami w celu wyjaśnienia treści SIWZ na wykonywanie usług leśnych z zakresu gospodarki leśnej w Nadleśnictwie Drawno w roku 2017 Drawno,
Inżynieria Oprogramowania Laboratorium
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 lutego 2018 r.
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Stosowane załączniki:
Zmiany w zakresie procedury
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Treść umowy o pracę wymiar czasu pracy termin rozpoczęcia pracy
Konkursy nr RPKP IZ /19 Zmiany w zakresie procedur
Zapis prezentacji:

Model Przejść Międzyoperatorskich (na podstawie uwag i rekomendacji izb oraz operatorów) Warszawa, 16 czerwca 2008 r.

2 Nasza rozumienie Modelu Przejść Międzyoperatorskich (na podstawie RIO 2008 i Decyzji R12) Operator Biorca ABONENT Operator Dawca 2 Operator Dawca 1 R TP Zamówienie ZapytanieOdmowa/ Data rozwiązania umowy Odmowa/ Data realizacji zamówienia 1 2a 2b 2c 3 3 4a 4b 5 Rezygnacja Rezygnacja Data xx.xx.xx 1.Abonent przesyła do Operatora Biorcy Wniosek o nową usługę oraz rezygnację z aktualnych usług 2.Operator Biorca przekazuje Dawcy dokument Rezygnacji abonenta z aktualnych usług. Równolegle przesyła do TP zamówienie na nową usługę np.. LLU 3.TP odpytuje Operatorów Dawców o status i datę rezygnacji 4.Operator Dawcy w ciągu 3DR potwierdza lub nie zgadza się na przejście abonenta. 5.Potwierdzenie przez TP realizacji zamówienia lub odrzucenie zamówienia.

3 Propozycja TP - założenia do Modelu Przejść Międzyoperatorskich (1/2) Niniejsza propozycja została przygotowana na bazie uwag i rekomendacji zgłoszonych przez Izby i Operatorów w trakcie spotkań roboczych i warsztatów. Oświadczenie woli Klienta jest nadrzędne nad interesami poszczególnych operatorów - Klient jest decydentem i na jego życzenie uruchamiany jest proces TP jest transparentna tzn. dla Klienta proces odbywa się pomiędzy Operatorem Dawcą a Operatorem Biorcą. TP jest wykonawcą zlecenia Operatora Biorcy i komunikuje się z Dawcami i Biorcą w celu potwierdzenia i realizacji zlecenia W przypadku korelacji produktów, gdy Operator Biorca jest jednocześnie Operatorem Dawcą nie odbywa się komunikacja pomiędzy Dawcą a TP. Pozostaje tylko komunikacja TP – Biorca W powyższym przypadku przy założeniu że nie jest konieczna zmiana dotychczasowej umowy z klientem dopuszcza się możliwość złożenia zlecenia korelacji usług bez konieczności udziału klienta tylko na podstawie dyspozycji operatora biorcy Anulowanie zamówienia jest możliwe przez Operatora Biorcę lub Dawcę, skutkuje anulowaniem również rezygnacji z innych usług u operatorów Dawców Operator Dawca nie ma prawa odłączyć świadczonych usług na rzecz Klienta dopóki TP nie potwierdzi z nim terminu zakończenia świadczenia usług (pomimo złożonej przez operatora Biorcę w imieniu Klienta rezygnacji z usług)

4 Operator Dawca może kontaktować się z Klientem w zakresie rezygnacji ze swoich usług, wynik ustaleń nie będzie wiążący dla TP dopóki Biorca lub Dawca nie prześle do TP zmiany decyzji Klienta Przygotowany model jest jednolity dla wszystkich operatorów na rynku. Reklamacje do TP związane z niewykonaniem zlecenia przejścia bądź nieprawidłowym wykonaniem zlecenia mogą składać tylko Biorca i Dawca Operator Biorca nadaje każdemu zleceniu / zamówieniu unikalny identyfikator (BARCODE) zamówienia stanowiący później podstawę do procesowania zleceń. Identyfikator ten powinien być nadrukowywany przez Operatora Biorcę na przesyłane do operatorów Dawców dokumenty Rezygnacji. TP proponuje by procesy były implementowane w następującej kolejności: WLR na LLU BSA na LLU WLR i BSA na LLU WLR na WLR BSA na BSA WLR z NP Propozycja TP - założenia do Modelu Przejść Międzyoperatorskich (2/2) PRIORYTET 1 (krok 1) PRIORYTET 2 (krok 2)

5 Propozycja TP Modelu Przejść Międzyoperatorskich (wariant z jednym Dawcą) 8. Potwierdzenie wykonania / anulowania zamówienia 1. Zamówienie i Rezygnacja 2 a) Rezygnacja abonenta z aktualnych usług 2 b) Zamówienie na nową usługę np. LLU 2 c) Wynik weryfikacji formalnej 3. Prośba o potwierdzenie daty rezygnacji 4. Potwierdzenie lub odmowa realizacji 5 a) Potwierdzenie realizacji zlecenia 5 b) Potwierdzenie daty zaprzestania świadczenia usługi 6. a i b) Rezygnacja Klienta 7. TP informuje Operatora Dawcę o rezygnacji Operator Biorca ABONENT Operator Dawca 1 R TP c 2b 5b 6a 7 8 2a 5a 6b Rezygnacja klienta Dodatkowe komunikaty Potwierdzenia Data xx.xx.xx 6a 6b

6 Opis kroków schematu dla jednego Operatora Dawcy  Abonent przesyła do Operatora Biorcy wniosek o nową usługę oraz rezygnację z aktualnych usług, które wymagane są dla realizacji zlecenia.  a) Operator Biorca przekazuje Dawcy w imieniu i z upoważnienia Abonenta dokument Rezygnacji abonenta z aktualnych usług. b) Równolegle przesyła do TP zamówienie w formie elektronicznej na nową usługę np. LLU wraz z informacją o rezygnacjach z usług złożonych przez klienta. c) TP w sytuacji, gdy brakuje rezygnacji z danej usługi powiadamia o tym operatora Biorcę, tym samym zamówienie jest zamykane z odpowiednim statusem (odrzut formalno-prawny bądź brak rezygnacji klienta z danej usługi). TP na weryfikację ma 2 DR, liczone od daty wpływu, gdzie dzień wpływu jest dniem zerowym.  TP wysyła komunikat do Operatora Dawcy wraz z przekazaniem daty rezygnacji. Komunikat jest wysyłany najpóźniej w ostatnim dniu weryfikacji (2DR).  Operator Dawca w ciągu 3DR od daty przesłania komunikatu (pkt.3) zobowiązany jest do potwierdzenia realizacji zlecenia lub wskazują jedną z powodów (np.: rezygnacja Klienta ze złożonego zamówienia) odmowy realizacji zlecenia do TP. Brak odpowiedzi w w/w terminie oznacza akceptację realizacji.  a) TP potwierdza Operatorowi Biorcy realizację zlecenia wraz z datą realizacji bądź odmawia realizacji wskazując przyczynę. b) Jednocześnie TP przesyła do Operatora Dawcy potwierdzenie daty zaprzestania świadczenia usług.  a i b) Biorca lub Dawca w dowolnym okresie, najpóźniej na 10 DR przed datą wymaganą, może przesłać rezygnację Klienta wysyłając odpowiednie zlecenie do TP.  TP informuje Operatora Dawcę o rezygnacji. Rezygnacja skutkuje wstrzymaniem wypowiedzenia umów z klientem- utrzymaniem obecnych usług.  TP potwierdza Biorcy wykonanie anulowania zlecenia.

7 Propozycja TP Modelu Przejść Międzyoperatorskich (wariant z dwoma Dawcami) Operator Dawca 2 3b 7b 7a R 4b 5c Operator Biorca ABONENT Operator Dawca 1 R TP 1 3a 4a 2d 2b 5b 6a 8 2a 5a 6b 2c 1. Zamówienie i Rezygnacja 8. Potwierdzenie wykonania / anulowania 2 a i b) Rezygnacja abonenta z aktualnych usług 2 c) Zamówienie na nową usługę np. LLU 2 d) Wynik weryfikacji formalnej 3. a i b) Komunikat z datą rezygnacji 4. a i b) Potwierdzenie lub odmowa realizacji 5 a) Potwierdzenie realizacji zlecenia 5 b i c) Potwierdzenie daty zaprzestania świadczenia usługi 6. a, b i c) Rezygnacja Klienta 7. a i b) TP informuje Operatora Dawcę o rezygnacji Rezygnacja klienta 6c Dodatkowe komunikaty Potwierdzenia Data xx.xx.xx

8 Opis kroków schematu dla dwóch Operatorów Dawców  Abonent przesyła do Operatora Biorcy wniosek o nową usługę oraz rezygnacje z aktualnych usług, które wymagane są dla realizacji zlecenia.  a i b) Operator Biorca przekazuje Operatorom Dawcom w imieniu i z upoważnienia Abonenta dokument Rezygnacji abonenta z aktualnych usług. c) Równolegle przesyła do TP zamówienie w formie elektronicznej na nową usługę np. LLU wraz z informacją o rezygnacjach z usług złożonych przez klienta. d) TP w sytuacji, gdy brakuje rezygnacji z danej usługi powiadamia o tym operatora Biorcę, tym samym zamówienie jest zamykane z odpowiednim statusem (odrzut formalno-prawny bądź brak rezygnacji klienta z danej usługi). TP na weryfikację ma 2 DR, liczone od daty wpływu, gdzie dzień wpływu jest dniem zerowym.  TP wysyła komunikat do Operatorów Dawców wraz z przekazaniem daty rezygnacji. Komunikat jest wysyłany najpóźniej w ostatnim dniu weryfikacji (2DR).  a i b) Operatorzy Dawcy ciągu 3DR od daty przesłania komunikatu (pkt.3) zobowiązani są do potwierdzenia realizacji zlecenia lub wskazują jedną z powodów (np..: rezygnacja Klienta ze złożonego zamówienia) odmowy realizacji zlecenia do TP. Brak odpowiedzi w w/w terminie oznacza akceptację realizacji.  a) TP potwierdza Operatorowi Biorcy realizację zlecenia wraz z datą realizacji bądź odmawia realizacji wskazując przyczynę. b i c) Jednocześnie TP przesyła do Operatorów Dawców potwierdzenie daty zaprzestania świadczenia usług.  a, b i c) Biorca lub Dawcy w dowolnym okresie, najpóźniej na 10 DR przed datą wymaganą, może przesłać rezygnację Klienta wysyłając odpowiednie zlecenie do TP.  a i b) TP informuje Operatorów Dawców o rezygnacji. Rezygnacja skutkuje wstrzymaniem wypowiedzenia umów z klientem- utrzymaniem obecnych usług.  TP potwierdza Biorcy wykonanie anulowania zlecenia.

9 Model Przejść Międzyoperatorskich – terminy i kwestia odpłatności Przejście na daną usługę (w ramach przejść międzyoperatorskich) jest realizowane z jednolitymi datami realizacji zlecenia Propozycja dla LLU (30+ DR), BSA (30+ DR), WLR (30+ DR) to podstawowe procesy przejścia, które muszą mieć zdefiniowane KPI. Operatorzy Dawcy są zobowiązani do respektowania wskazanej daty realizacji Biorcę(/Klienta) Maksymalny czas o jaki Klient może wydłużyć realizację usługi (+) = 30 dni, maksymalny czas realizacji danej usługi = dwa okresy rozliczeniowe - 60 dni Koszty realizacji zleceń są określone na stałym poziomie i pokrywane przez Biorcę w ramach kosztu aktywacji usługi. W przypadku braku akceptacji zamówienia z winy Biorcy (błędy formalno-prawne), TP przysługuje od Biorcy wynagrodzenie za wykonane prace. W zakres czynności realizowanych przez TP wchodzą: weryfikacja formalno-prawna, komunikacja do operatorów dawców o zamiarze realizacji zlecenia na daną datę, komunikacja do biorcy i dawców w przypadku braku zgody na realizację danego zlecenia, komunikacja do biorcy i dawców w przypadku realizacji danego zlecenia, realizacja zlecenia, realizacja wycofań zleceń, komunikacja do biorcy i dawców o wycofaniu zlecenia. W przypadku nadesłanie do TP przez Biorcę lub Dawcę zlecenia anulowania realizacji zamówienia (tzw. anulowanie w trakcie), TP przysługuje od Biorcy wynagrodzenie za wykonane czynności procesowe. Jest możliwy do zaoferowania przez TP dodatkowy proces udzielania informacji operatorom (za pośrednictwem EKWD) o usługach świadczonych dla Klientów na danym łączu. Proces ten ze względu na dodatkowy zakres realizowanych działań będzie procesem odpłatnym.

dziękuję