BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Komunikacja interpersonalna
Advertisements

Opracowali: Łukasz Wasiak Mateusz Frydrycki
NEGOCJACJE jako proces komunikowania się
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
AUTOPREZENTACJA mgr ANNA SIEDLECKA.
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
GROMADZENIE INFORMACJI O PACJENCIE I JEGO RODZINIE
AUTOPREZENTACJA.
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
GARŚĆ INFORMACJI O PJM I LINGWISTYCE MIGOWEJ. Beata Gorczyńska/Katarzyna Marczak.
Wyzwania przedsiębiorczości
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Kompetencje komunikacyjne
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Komunikacja niewerbalna mowa ciała i nie tylko
MOWA CIAŁA.
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
Izba Celna w Toruniu Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki. ul. Mazowiecka.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
KOMUNIKOWANIE Z JEDNOSTKĄ I GRUPĄ.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Sposoby komunikacji.
Wykonała: Iwona Rąpała
Komunikacja.
Michał Nowiński 1D METody komunikacji.
Komunikacja i jej formy :
METODY KOMUNIKACJI.
Komunikacja i jej formy :
METODY KOMUNIKACJI.
SPOSOBY KOMUNIKACJI na przestrzeni wieków
Zarządzanie komunikacją Zarządzanie grupami i zespołami roboczymi
Komunikacja międzyludzka
Komunikacja.
1 Ewolucja mózgu odróżniła człowieka od zwierząt, gdy doprowadziła do powstania rewolucyjnego sposobu komunikacji - mowy. Zakłada się, że duże znaczenie.
Metody komunikacji mi ę dzyludzkiej autor: Jakub Durasik.
Bariery komunikacyjne
Metody komunikowania się
Co to jest komunikacja? Komunikacja to wymiana informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa, gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikowania się.
 Werbalna  Niewerbalna Przekazywanie treści do adresata i sposób jej odbioru ma znaczenie w zależności od :
Komunikowanie siĘ.
Sposoby Komunikacji. Definicja Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę. Na.
Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID.
Metody komunikacji ludzi
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikacji.
Metody komunikacji.
 Komunikacja (komunikowanie się) – wymiany informacji, przekazywanie jej treści między uczestnikami procesu - NADAWCĄ i ODBIORCĄ; odbywa się za pomocą.
Komunikacja.
Znaczenie mimiki twarzy w kontaktach nauczyciel – uczeń
Aleksandra Kiełbania I G
Komunikacja. Definicja komunikacji Komunikacja -to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
Metody Komunikacji.
Definicja oraz metody komunikowania się.  Komunikacja ( łac. communicatio) – jest to wymiana informacji między jej uczestnikami. Do komunikacji służyć.
Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID. Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Komunikacja: proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty,
KOMUNIKACJA CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Wystąpienia publiczne Akcja Masz Głos, Masz Wybór
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

KOMUNIKACJA SPOŁECZNA Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

KOMUNIKATY Komunikowanie to proces społeczny, ludzie przekazują sobie nawzajem informacje nazywane komunikatami. By zbiorowości funkcjonowały prawidłowo, niezbędny jest sprawnie działający system komunikacji społecznej, czyli przekazywanie informacji między jednostkami, grupami i organizacjami.

KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA Komunikacja interpersonalna polega na przekazywaniu sobie nawzajem różnych informacji (komunikatów) za pomocą umówionych symboli (kodów). Komunikat może wywołać reakcję odbiorcy określoną jako sprzężenie zwrotne. Może mieć ono charakter bezpośredni lub pośredni (wyrażone np. przez działanie)

PRZEBIEG PROCESU KOMUNIKACJI W procesie komunikacji między nadawcą a odbiorcą informacja zostaje zakodowana przez nadawcę i w postaci komunikatu przechodzi wybranym kanałem do odbiorcy, który ją odbiera i dekoduje. Komunikat Komunikat Komunikat Komunikat Nadawca – Kodowanie – Kanał przekazu – Dekodowanie – Odbiorca SPRZĘŻENIE ZWROTNE

RODZAJE KOMUNIKACJI Wyróżnia się dwa rodzaje komunikacji: komunikację werbalną – komunikat jest przekazywany za pomocą słów, mowy ludzkiej. komunikacja niewerbalna – komunikat przekazywany jest za pomocą gestów, mimiki twarzy, pozycji i ruchów ciała.

MOWA CIAŁA Postawa ciała to sposób chodzenia siedzenia, ułożenie głowy i kończyn mogą wyrażać emocje. Mimika to ułożenie brwi, nosa, ust czy brody. Gesty to ruchy rąk, głowy lub całego ciała. Dotyk odgrywa szczegółową rolę w kształtowaniu więzi np. podanie ręki. Wygląd zewnętrzny to ubiór, fryzura, makijaż.

BARIERY KOMUNIKACYJNE Wybrane bariery komunikacyjne to: Przeszkody fizyczne Stan fizyczny nadawcy lub odbiorcy Posługiwanie się odmiennymi kodami Silne emocje Sprzeczność komunikatów Różnice światopoglądowe czyli różnice w postrzeganiu, ocenianiu i analizowaniu świata

BARIERY KOMUNIKACYJNE Przeciążenie informacyjne – zbyt duża ilość otrzymanych informacji powoduje, że większość z nich jest pomijana lub zapominana Brak współpracy ze strony rozmówcy, który może wynikać np. z uprzedzeń wobec drugiej strony. Wiele obustronnych zachowań może budzić reakcje obronne, hamować lub ograniczać komunikowanie się.

SKUTECZNA KOMUNIKACJA Posługiwanie się językiem zrozumiałym dla odbiorcy Mówienie w sposób jasny i rzeczowy Wczuwanie się w rolę rozmówcy Aktywne słuchanie Skupienie uwagi na rozmówcy Zachowanie spójności przekazu werbalnego i niewerbalnego.