Doświadczenie i oczekiwania doradców zawodowych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w systemie kształcenia zawodowego od 1 września 2012
Advertisements

Formy wsparcia dla pracodawców oferowane przez
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Konwent Starostów Województwa Małopolskiego – Nowy Targ – 20 marca 2009 r. Plan wystąpienia: Informacja dotycząca postulatów przekazanych przez Wojewodę.
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Rozwój szkolnictwa zawodowego w Warszawie a potrzeby rynku pracy- diagnoza i prognoza. Projekt jest realizowany przez Biuro Edukacji Urzędu Miasta Stołecznego.
Praktyczna nauka zawodu
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Kwalifikacyjne kursy zawodowe.
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W ZSP NR 1 W ŁĘCZYCY A RYNEK PRACY REGIONU
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego.
Zmiany w szkolnictwie zawodowym wprowadzane od września 2012 r.
Technik ekonomista.
CELE PROWADZENIA BADAŃ
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem w zakresie szkolenia praktycznego i teoretycznego z perspektywy placówki oświatowej opracował: Janusz Wojtkiewicz-Lazman.
Zdruzena Stredna Skola Hotelowych Siuzieb a Obchodu Centre Consulaire de Formation Professionnelle/ CECOF/ de LAin w Amberieu en Bugey CEDEX Euro Train.
Klub nauczyciela przedmiotów gastronomicznych
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś.
Zmiany w szkolnictwie zawodowym
PRAKTYKI ZAWODOWE: ZASADY DOBRYCH PRAKTYK SIMON JAMES I TIM FOX.
Szkolenie Wojewoda Świętokrzyski PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
Rola polityki rynku pracy w rozwijaniu kształcenia zawodowego.
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
SIO źródło danych o kształceniu zawodowym i planowane zmiany.
Niemiecki model edukacji zawodowej
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
CECH RZEMIOSŁ RÓŻNYCH i PRZEDSIĘBIORCZOŚCI NOWY SĄCZ – RYNEK 11 ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA CRRiP im. Świętego Józefa w Nowym Sączu.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
Work Based Learning Warszawa, 10 grudnia 2015
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Gdańska Rada Oświatowa r.. „Wysoka jakość gdańskiej edukacji odpowiadająca na wyzwanie uczenia się przez całe życie” Misja programu Gdańszczanin.
LOCAL JOB CREATION: POLSKA Kluczowe wnioski i zalecenia wynikające z projektu OECD LEED Local Job Creation Project 12 lipca, 2016.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Kształcenie dualne.
PROJEKT: NAUKA, PRAKTYKA, PRACA
Doradztwo zawodowe w szkołach
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Centra kształcenia ustawicznego
Zmiany w ramowych statutach: 1
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
DOBRY ZAWÓD OTWIERA BARDZO WIELE DRZWI
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Dualne kształcenie zawodowe
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Specjalność: Finanse zatrudnienia
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
DOBRY ZAWÓD OTWIERA BARDZO WIELE DRZWI
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

Doświadczenie i oczekiwania doradców zawodowych

 Pojęcie „dualny system kształcenia” jest powszechnie stosowane jako termin zbiorczy, odnoszący się do faktu, że nauczanie i uczenie się w ramach kształcenia i szkolenia zawodowego charakteryzuje się „dwoistością” pod dwoma względami:  dwoistość miejsc uczenia się (szkoły/ organizatorzy kształcenia i szkolenia zawodowego oraz przedsiębiorstwa  prowadzące szkolenie), które są współodpowiedzialne za realizowanie szkolenia teoretycznego i praktycznego,  dwoistość podmiotów (podmioty publiczne i prywatne), które wspólnie odpowiadają za politykę i praktykę w zakresie kształcenia i szkolenia zawodowego 

 "Kluczowym celem reformy kształcenia zawodowego i ustawicznego na poziomie ponadgimnazjalnym jest zwiększenie jego skuteczności i efektywności oraz zharmonizowanie z rynkiem pracy.  Realizacji tego celu służy, m.in., współdziałanie szkolnictwa zawodowego z pracodawcami, które powinno być realizowane nie tylko na poziomie centralnym w ramach polityki oświatowej państwa, ale przede wszystkim na poziomie lokalnym jako bezpośrednia współpraca szkoły z pracodawcami funkcjonującymi na lokalnym i regionalnym rynku pracy" - czytamy w uzasadnieniu do rozporządzenia. 

2 rodzaje kształcenia dualnego w obecnym stanie prawnym Podstawa prawna odbywania zajęć praktycznych u pracodawczy stanowi: Art. 16 ust. 5a i 6b ustawy o systemie oświaty i art Kodeksu pracy 1. Przygotowanie zawodowe u pracodawcy w charakterze młodocianego pracownika jako forma spełniania obowiązku nauki po gimnazjum. Pracodawca zatrudnia młodocianego pracownika na podstawie umowy o pracę

Art. 70 ustawy o systemie oświaty i podstawa programowa kształcenia w zawodach 2. Praktyczna nauka zawodu (kształcenie praktyczne) u pracodawców organizowana przez szkołę. Dyrektor szkoły zawiera z danym pracodawcą umowę o praktyczną naukę zawodu

PRAKTYKA – absolwent wykształcony w systemie dualnym jest: - jest zorientowany w aktualnych wymaganiach stawianych przez zakład pracy: - jest doskonale przygotowany do natychmiastowej pracy na danym stanowisku.

Tego typu kształcenie pozwala m.in. na: - przygotowanie pracownika świadomego sposobu funkcjonowania firmy i znającego specyfikę danej branży; - ma to wpływ zmniejszenie przepływu kadr a co za tym idzie na koszty rekrutacji, szkolenia i adaptacji kolejnych pracowników, ponieważ najlepsi uczniowie po zakończeniu nauki pozostaną u pracodawcy, - kształcenie dualne pozwala wypuścić na rynek absolwenta już z konkretnym doświadczeniem zawodowym, co znacznie ułatwia jego start zawodowy, - w przypadku tzw. klas patronackich, „pilotowanych” przez konkretne firmy – daje wręcz pewność przyszłego zatrudnienia dobrze wykwalifikowanego młodego człowieka.