Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYMAGANA DOKUMENTACJA DO TECZEK AWANSU ZAWODOWEGO
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Awans zawodowy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w świetle obowiązujących przepisów Autor: Joanna Dembowa.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Awans zawodowy nauczycieli -kilka uwag
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELA oprac. Aleksandra Bek i Małgorzata Rzepa
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego.
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
WIOLETTA ŚLUSARCZYK NAUCZYCIEL KONTRAKTOWY STARAJĄCY SIĘ O AWANS ZAWODOWY NA NAUCZYCIELA MIANOWANEGO.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Gimnazjum Nr 1 im. Orląt Przemyskich w Przemyślu.
SPRAWY RÓŻNE.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
KRÓTKI PRZEWODNIK NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO CZĘŚĆ I „NA STARCIE”
Awans zawodowy nauczyciela bibliotekarza na stopień nauczyciela mianowanego Renata Lipniewska,
Organizacja wspomagania szkół
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński.
Nauczanie Wspomagane Komputerem
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Zmiany w prawie oświatowym, obowiązujące od dn r.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
1 Zespół opiniodawczo-doradczy do spraw statusu zawodowego nauczyciela „ Jaki awans zawodowy nauczycieli?” Warszawa, 23 czerwca 2010 r.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Przygotowanie dokumentacji: podstawa prawna
Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia zawód – kucharz zawód – kucharz.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Małgorzata Bitowska Szkoła Podstawowa w Galwieciach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
KATARZYNA BRUNIEWSKA-GIERCZAK Nauczyciel Zespołu Szkół w Osiu
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Awans zawodowy nauczycieli
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Awans zawodowy nauczyciela bibliotekarza na stopień nauczyciela kontraktowego Renata Lipniewska,
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI Opracowanie Jolanta Bedner
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

§7.2. Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego § Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; § Umiejętność uwzględniani a w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnyc h problemów społecznych i cywilizacyjnyc h; § Umiejętnoś ć wykorzysta nia w pracy technologii informacyjn ej i komunikacy jnej; § Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań; § Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowani a szkoły, w której nauczyciel odbywał staż;

§ Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach;

Zapoznałam się z zasadami awansu zawodowego; Uczestniczyłam w pracach organów szkoły; Współpracowałam z opiekunem stażu; Wykonywałam programowe zadania ; Wzbogaciłam zasoby pracowni; §7.2.1.

Realizowałam ścieżki edukacyjne; Doskonaliłam własny warsztat pracy i metody pracy dydaktycznej; Dokonałam samooceny swoich umiejętności; Uczestniczyłam w różnych formach doskonalenia zawodowego; Pełniłam dodatkowe funkcje w szkole;

§ Pełniłam dodatkowe funkcje w szkole; Dokonałam analizy i samooceny umiejętności oceniania; Opracowałam kryteria ocen i określiłam wymagania dla uczniów Udział w debacie 2004r.; Uczestniczyłam w wewnętrznym mierzeniu jakości pracy szkoły; Udział w programie

§ Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych;

§ Przeanalizowałam treści programów szkolnych związanych z wychowaniem; Poznawałam sytuacje rodzinną uczniów; Prowadziłam zajęcia pozalekcyjne; Przygotowywałam uczniów do konkursów;

§ Umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej;

§ Przygotowywałam sprawdziany i sporządzałam różnego typu dokumentację; Wykorzystywałam Internet; Korzystałam z programów multimedialnych, słowników, encyklopedii; Prowadziłam zajęcia w pracowni multimedialnej; W różny sposób komunikowałam się z rodzicami, nauczycielami i instytucjami;

§ Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań;

§ Studiowałam literaturę fachowa; Poszerzałam wiedzę o wychowaniu; Uzupełniałam wiedzę o planowaniu dydaktycznym; Utrzymywałam kontakt z PPP i pedagogiem;

§ Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż;

§ Zapoznałam się z przepisami prawa oświatowego; Przeanalizowałam dokumentację szkolną; Spółtworzyłam regulaminy Samorządu Uczniowskiego;