Szkolny Klub Przyrodniczo- Łowiecki przy SP2 w Piastowie „Młodzi odkrywcy”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
PREZENTACJA PROJEKTU GMINY MIEJSKIEJ NOWA RUDA
Wyrównywanie szans edukacyjnych
„Człowiek tyle jest wart, ile może dać drugiemu człowiekowi”.
Szkoła Podstawowa im. Ryszarda Wyrzykowskiego w Bełdowie
Działania podejmowane w zakresie edukacji ekologicznej w ramach Programu „Szkoły dla Ekorozwoju” przez Zespół Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie.
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
Program aktywnej edukacji obywatelskiej promujący ochronę walorów przyrodniczo cennych regionów Polski Program aktywnej edukacji obywatelskiej promujący.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
EDUKACJA EKOLOGICZNA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Konkurs: Na dobry początek
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Edukacja ekologiczna z „EKOskrzatem”
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
PROGRAM COMENIUS.
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO HISTORYCZNO - PRZYRODNICZE SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
„Włóczykije”. W celu zapewnienia uczniom właściwego zagospodarowania czasu wolnego od nauki oraz rozbudzenia w nich zamiłowania do turystyki pieszej w.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Przyjaciele leśnego skarbca
Kto jest przyjacielem lasu?
Malwina Król Uczennica klasy V Zespołu Szkół w Stowięcinie
Wychowanie ekologiczne
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Ośrodek Edukacji Ekologicznej w Manowie. W październiku 2011r na terenie Ośrodka Hodowli Zwierzyny Polskiego Związku Łowieckiego w Manowie oddany został.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
Zajęcia edukacji ekologicznej Prowadzący: Beata Rychlik.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Alternatywne formy realizacji czwartej godziny wychowania fizycznego na przykładzie Gimnazjum nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy Syców,
PREZENTACJA BAZY SZKOLNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 150.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
PROJEKT EDUKACYJNY „Żyj zdrowo”. ZDROWO ” „ŻYJ ZDROWO” CELE PROJEKTU Edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 1 w Wodzisławiu Śląskim.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
„Zielona edukacja – twórcze ogrody”
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Zapis prezentacji:

Szkolny Klub Przyrodniczo- Łowiecki przy SP2 w Piastowie „Młodzi odkrywcy”

Jak to się zaczęło? Nasza koleżanka Joanna Kałużyńska, już w ubiegłym roku szkolnym, realizując swoją pasję – myślistwo, nawiązała współpracę z kołem łowieckim ze Skrwilna. Zaproponowała, nauczycielce przyrody, Anecie Czyż podjęcie współpracy. Po spotkaniu roboczym w Skrwilnie nauczycielki postanowiły zorganizować niekonwencjonalne zajęcia terenowe prowadzone przez leśników i myśliwych z nadleśnictwa Skrwilno. Za zgodą pani Dyrektor założyły Szkolny Klub Przyrodniczo-Łowiecki „Młodzi odkrywcy”

Dla kogo przeznaczone są zajęcia w klubie Zajęcia kółka prowadzone są dla chętnych uczniów klas czwartych i szóstych naszej szkoły. Organizowane są dwa typy zajęć :  zajęcia terenowe  zajęcia w szkole – przed każdą wycieczką – spotkanie przygotowawcze, po powrocie spotkanie podsumowujące. Założeniem podstawowym jest też maksymalne aktywizowanie uczniów do poznania walorów przyrodniczych i wiedzy z zakresu łowiectwa i myślistwa. Z myślą o młodzieży, która w dzisiejszych czasach spędza sw ój woln y czas przy komputerze, powstał plan Klubu, bazujący na wyjazdach terenowych. Dzięki temu opiekunki miały wpływ na angażowanie uczniów w przygotowanie wypraw, wyszukiwanie informacji na tematy omawian e na wyjazdach, kompletowanie ekwipunku, poszukiwanie map i planów terenów wokół leśniczówki w Głęboczku i Sosnowie, przygotowywanie zabaw, konkursów itp.

Cele ogólne to: Rozwój zainteresowań ekologicznych, przyrodniczych i łowi e ckich. Kształtowanie wiedzy z zakresu ekologii i łowiectwa Kształtowanie świadomości i postaw ekologicznych poprzez krzewienie kultury łowieckiej oraz przyjaznego stosunku wobec łowiectwa i myśliwych. Zachęcanie do poznawania tradycji, kultury łowickiej zintegrowanej ściśle z wiedzą uczniów wyniesioną z przedmiotu przyroda. Wdrażanie do samodzielności i aktywnego spędzania czasu wolnego. Budzenie wrażliwości na piękno otaczającej przyrody.

Cele szczegółowe  Wdrażanie do przestrzegania zasad ochrony przyrody,  Wdrażanie do podejmowania odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie,  Rozbudzanie ciekawości poznawczej,  Wzmacnianie poczucia więzi kulturowej, historycznej i narodowej dzieci,  Zachęcanie do rekreacji i aktywnego wypoczynku na świeżym powietrzu,  Rozwijanie umiejętności współpracy grupowej,  Gromadzenie, porządkowanie i selekcjonowanie zebranych informacji,  Publikowanie wyników pracy

Lekcje w terenie Wyjazd I 1. Omówienie planu i zakresu działań 2. Do lasu- po co, jak się ubierać i co ze sobą zabrać. 3. Rola lasów. 4. Jak powstaje las i jego warstwowa budowa.

Lekcje w terenie Wyjazd II 1. Zwierzęta leśne i ich zachowania. 2. Podstawy ornitologii. 3. Obserwacje ptaków w terenie.

Lekcje w terenie Wyjazd III 1. Łowiectwo. 2.Tropy, głosy i ślady zwierząt 3. Dokarmianie zwierzyny. 4. Kulig.

Lekcje w terenie Wyjazd IV 1. Cztery pory roku w lesie. 2. Ekologia. 3. Szukanie śladów wiosny – ścieżka edukacyjna. 4. Nazwy przyrządów służących do dokarmiania zwierząt – zajęcia terenowe.

Lekcje w terenie Wyjazd V 1. Zachowanie na polowaniu. 2. Obserwacja zwierzyny z ambon myśliwskich. 3. Zwiedzanie Galerii Myśliwskiej

Wpływ projektu na uczniów Dostrzeganie złożonych funkcji lasu, Właściwe postrzeganie myślistwa, Poznanie pracy leśników i myśliwych, Burzenie stereotypów poprzez wzajemne poznawanie się, Motywowanie uczniów do nauki przyrody, ekologii Poznawanie krain geograficznych i walorów turystyczno- krajoznawczych, Poznanie i wykorzystanie nowoczesnych technologii informacyjnych, Nabywanie nowych umiejętności wynikających z realizacji programu Klubu, Zawieranie nowych przyjaźni.

Wpływ projektu na nauczycieli Możliwość wymiany doświadczeń z nauczycielami pracującymi w szkole, Doskonalenie umiejętności nawiązywania współpracy z jednostkami samorządowymi i organizacjami społecznymi i zakładami pracy, Potrzeba wdrażanie innowacyjnych metod nauczania, Odejście od stereotypów w postrzeganiu myślistwa, Możliwość przedyskutowania zachowań uczniów w sytuacjach nietypowych

Wpływ projektu na szkołę Wykorzystanie w pracy szkoły nowo wypracowanych metod nauczania Stwarzanie możliwości obserwacji i porównywania metod pracy nauczycieli i pracowników niepedagogicznych takich jak leśnicy i myśliwi, Nawiązanie trwałej współpracy z Nadleśnictwem i Kołem Łowieckim oraz wymiana doświadczeń między szkołą a pracownikami nadleśnictwa Wzrost prestiżu szkoły w środowisku lokalnym i jej promocja Doskonalenie umiejętności organizacji spotkań wyjazdowych

Wpływ projektu na środowisko lokalne Uaktywnianie uczniów do współpracy ze środowiskiem pozaszkolnym, Prezentowanie społeczności szkolnej i innym jednostkom osiągnięć wynikających z nawiązania współpracy z nadleśnictwem i kołem łowieckim, Wzbogacanie wiedzy uczniów, a poprzez nich lokalnego środowiska, o elementy edukacji leśnej, ekologicznej i łowieckiej Włączenie do współpracy rodziców uczniów Ukazanie lokalnej społeczności tego, że poprzez aktywny udział w zajęciach terenowych na świeżym powietrzu wzbogacamy swoją wiedzę i aktywnie wypoczywamy

Autorki prezentacji: Aneta Czyż i Joanna Kałużyńska