PROJEKT
Teza: Istnieje silny związek pomiędzy jakością edukacji ekonomicznej, a rozwojem gospodarczym Polski Obywatele powinni posiadać wiedzę na temat roli i funkcji Banku Centralnego. Poziom wiedzy ekonomicznej sprzyja rozwojowi przedsiębiorczości i stymuluje wzrost gospodarczy. PROJEKT Stan edukacji ekonomicznej w Polsce
Świadomość ekonomiczna Polaków Poziom wiedzy społeczeństwa o zasadach funkcjonowania gospodarki rynkowej i mechanizmach finansowych jest wysoce niewystarczający. Istnieje konieczność korygowania stereotypów, mitów i błędnych przekonań dotyczących zagadnień finansowych. PROJEKT Stan edukacji ekonomicznej w Polsce
Wizja Narodowy Bank Polski posiada status ważnego ośrodka edukacji ekonomicznej, kształtującego wiedzę ekonomiczną społeczeństwa, w tym przede wszystkim w zakresie roli Narodowego Banku Polskiego jako centralnego banku państwa i ośrodka prowadzącego makroekonomiczne badania naukowe. Warszawa, 29 października 2009 r. Wizja, misja i cele strategiczne Narodowego Banku Polskiego
Misja Misją strategii edukacyjnej Narodowego Banku Polskiego jest prowadzenie skutecznych działań edukacyjnych dotyczących zjawisk ekonomicznych oraz roli Narodowego Banku Polskiego jako centralnego banku państwa. NBP jest także ośrodkiem inicjującym i prowadzącym makroekonomiczne badania naukowe wykorzystywane w realizacji zadań Narodowego Banku Polskiego i Rady Polityki Pieniężnej w zakresie polityki pieniężnej. Warszawa, 29 października 2009 r. Wizja, misja i cele strategiczne Narodowego Banku Polskiego
Cele Zwiększenie społecznej wiedzy na temat roli i misji Narodowego Banku Polskiego jako banku centralnego w życiu gospodarczym. Podniesienie poziomu wiedzy ekonomicznej społeczeństwa. Rozpowszechnienie wiedzy dotyczącej Unii Gospodarczej i Walutowej oraz Mechanizmu Kursów Walutowych II (ERM II). Zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej wpływu ekonomicznego dziedzictwa narodowego na zjawiska ekonomiczne i rozwój gospodarczy. Warszawa, 29 października 2009 r. Wizja, misja i cele strategiczne Narodowego Banku Polskiego
Warszawa, 29 października 2009 r. W ostatnich latach NBP zwiększył nakłady na edukowanie środowisk branżowych, środowisk szkolnych i ogółu społeczeństwa. Zwiększenie nakładów na edukację ekonomiczną
Warszawa, 29 października 2009 r. W ostatnich latach NBP zasadniczo zwiększył nakłady na edukowanie środowisk wiejskich i środowiska akademickie. Priorytety edukacyjne
Warszawa, 29 października 2009 r. Perspektywy finansowe edukacji ekonomicznej w Polsce
W sytuacji kryzysowej instytucje komercyjne muszą partycypować w edukacji ekonomicznej w interesie kraju i w swoim własnym. Warszawa, 29 października 2009 r. Perspektywy finansowe edukacji ekonomicznej w Polsce
Nakłady na edukację to nie wydatki, lecz inwestycje. Sławomir Stanisław Skrzypek Prezes Narodowego Banku Polskiego Warszawa, 29 października 2009 r. Perspektywy finansowe edukacji ekonomicznej w Polsce