MOŻLIWOŚCI ZABUDOWY Urząd Miasta Poznania Wydział Urbanistyki i Architektury Prezentacja dotyczy możliwości zabudowy w przypadku braku M.P.Z.P - sąsiedztwo,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Ochrona gruntów rolnych i leśnych”
Advertisements

Oferta nieruchomości gruntowej niezabudowanej Gmina Parzęczew Miejscowość Skórka.
KLĘSKI ŻYWIOŁOWE ZASIŁKI CELOWE DLA POSZKODOWANYCH
JASTRZĘBIA GÓRA 2010 Przekształcenia do postaci mapy zasadniczej do postaci cyfrowej i utworzenia baz danych Karol Kaim.
Śródmieście Włocławka stan obecny, perspektywy rozwoju 23 kwiecień 2008 rok WŁOCŁAWEK Andrzej Pałucki Prezydent Miasta Włocławek.
Rada Dzielnicy V Krowodrza 26 kwietnia 2013 r.. Budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych z usługami, garażami podziemnymi, wjazdem i infrastrukturą
Legnica- oficjalny portal miasta
USTAWA z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
Transport publiczny Komunikacja autobusowa - 4 linie autobusowe (Poznań-Mrowino, Poznań-Przybroda, Poznań-Żydowo, Poznań-Suchy Las-Przecław) Komunikacja.
Obowiązki wynikające z art. 75 ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. Nr 106, poz. 675). (Dz. U. Nr 106, poz. 675).
LOTNISKO I TERENY OKOŁOLOTNISKOWE - Nowe Miasto n/Pilicą
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
Groszówka – kompleks sportowy w Wesołej Groszówka kompleks sportowy w Wesołej.
Polityki przestrzenne gmin Poznańskiego Obszaru Metropolitalnego
CO, GDZIE, JAK ? czyli przewodnik w sieci procedur dotyczących
Sprzedaż nieruchomości – Poznań, ul. Ostrowska 338
MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO (MPZP.)
WYDZIAŁ URBANISTYKI I ARCHITEKTURY URZĘDU MIASTA POZNANIU (WUiA)
STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie Wnioskowanie o płatność w ramach działania 413 Wdrażanie.
Serdecznie witamy w Gminie Witkowo
CO TRZEBA ZROBIĆ, ABY GO UZYSKAĆ? WAŻNA JEST BEZTERMINOWO W zakresie: warunków i wymagań ochrony ładu przestrzennego, ochrony środowiska i zdrowia ludzi.
Dopuszczalne poziomy hałasu
Dominik Jaśkowiec Radny Miasta Krakowa
Plany ochrony parków krajobrazowych i ich rola w ochronie krajobrazu i przyrody. Konferencja „Chronić chronione” r. Dr inż. Marian Tomoń.
Departament Ewidencji Gospodarstw ARiMR
Budowa dwutorowej linii 400 kV Kozienice – Ołtarzew
Podstawy prawne i dylematy..  Dobro wyczerpywalne;  Jej zagospodarowniae wpływa na ekosystemy;  Wymiar społeczno – kulturowy;  Cel zagospodarowania.
Grunt inwestycyjny Włynkowo Gmina Słupsk Powiat Słupski.
INWESTYCJA pn. Modernizacja Szpitala – budynek F Warszawa 8 lutego 2011 r.
Plac Długosza.
Ustrój samorządu terytorialnego
Specjalna Strefa Ekonomiczna Pustków - Gmina Dębica
Współczesne problemy ochrony dziedzictwa kulturowego w planowaniu przestrzennym dr Monika Drela.
Nieruchomość do sprzedania Stare Jabłonki, ul. Pocztowa 1.
Nieruchomość do sprzedaży Sokołowice, gmina Oleśnica Wrocław 2015 r.
Bilanse wód opadowych w jednostkach osadniczych i aglomeracjach
Proces projektowania Warunki techniczne
Reglamentacja procesu budowy
Nieruchomości gruntowe w Turbi 1566/2, 1568/1, 1929/6, 2122/3.
ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA
Mieszkalnictwo I 11 luty 2016 I. 1.SUiKZP Analizy 3.Chłonność terenów mieszkaniowych 4.Założenia.
Zagadnienia ogólne prawa zagospodarowania przestrzennego.
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Nieruchomość inwestycyjna w Dąbrowie Górniczej 22,1 ha
1. 2 Olkusz jest miastem powiatowym położonym na Jurze Krakowsko Częstochowskiej pomiędzy dwoma dużymi centrami gospodarczymi.
Decyzja o warunkach zabudowy
ROZPRAWA ADMINISTRACYJNA OTWARTA DLA SPOŁECZEŃSTWA Nowe Miasteczko, r.
UCHWAŁA NR RADY MIASTA POZNANIA z dnia r. w sprawie przebiegu istniejącej drogi.
NAJWIĘKSZY PROJEKT DEWELOPERSKI NA GÓRNYM ŚLĄSKU NAJWIĘKSZY PROJEKT DEWELOPERSKI NA GÓRNYM ŚLĄSKU GRUPA KAPITAŁOWA:
MOŻLIWOŚCI ZABUDOWY Urząd Miasta Poznania Wydział Urbanistyki i Architektury Prezentacja dotyczy możliwości zabudowy w przypadku braku M.P.Z.P - sąsiedztwo,
SPOSÓB FORMUŁOWANIA ZASAD ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO W PZPW ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM MOFOW WPROWADZENIE DO TEMATU Anna Łoziak, Hanna Obracht-Prondzyńska.
l Projekty zmian rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
TYCHOWSKA STREFA INWESTYCYJNA GMINA TYCHOWO Utworzenie Podstawowej Infrastruktury Urbanistyczno -Technicznej TI S.
PROJEKT ELITON TOMICE PROWADZĄCY ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W POZNANIU ZAMAWIAJĄCY STAROSTA POZNAŃSKI MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO.
Ocena potencjału ekologicznego zlewni Akademia Rolnicza w Krakowie Katedra Inżynierii Wodnej.
Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego Olsza
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
STREFA AKTYWNOŚCI GOSPODARCZEJ W WOLI DĘBIŃSKIEJ
Koncepcja przestrzennego zagospodarowania kraju
ZGODNIE Z UZYSKANĄ INFORMACJĄ NIE, PROJEKT MPZP. JEST W OPRACOWANIU
Ewidencja Zabytków Ewidencja w Polsce Krajowa Ewidencja Zabytków
PROJEKT Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w południowej części dzielnicy Redykajny w Olsztynie przy ulicy Żbiczej „REDYKAJNY.
Nowelizacja Rozporządzenia Ministra Infrastruktury
OCENA UKSZTAŁTOWANIA TERYTORIUM GOSPODARSTWA ROLNEGO
Tereny inwestycyjne w Gminie Myślibórz
MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO (MPZP.)
Nieruchomość przemysłowa w Dąbrowie Górniczej 1,91 ha
USTAWA O PRZEKSZTAŁCENIU PRAWA UŻYTKOWANIA WIECZYSTEGO GRUNTÓW ZABUDOWANYCH NA CELE MIESZKANIOWE W PRAWO WŁASNOŚCI TYCH GRUNTÓW Istotne rozwiązania.
Zapis prezentacji:

MOŻLIWOŚCI ZABUDOWY Urząd Miasta Poznania Wydział Urbanistyki i Architektury Prezentacja dotyczy możliwości zabudowy w przypadku braku M.P.Z.P - sąsiedztwo, funkcja, linia zabudowy, intensywność zabudowy. Na podstawie Ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, art. 61 ust. 1 pkt 1 i Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r.

MOŻLIWOŚCI ZABUDOWY Niniejsza prezentacja nie wyczerpuje całej problematyki sąsiedztwa, ale pilna potrzeba stworzenia wyraźnych zasad postępowania i interpretacji przepisów przez urzędników zmusiła nas do stworzenia tego katalogu. Będzie on uzupełniany w miarę potrzeby. Załączony katalog podaliśmy do publicznej wiadomości w środowisku poznańskim. Mam nadzieję, że kapitalnie wpłynie to na transparentność działania urzędu i wyeliminuje przyczyny korupcji i tak powszechne krytykowane prawo urzędnika do swobody interpretacji przepisów. n1n1

n Funkcja wnioskowana musi być zgodna z istniejącą funkcją na działce sąsiedniej. n Oprócz badania istniejącej funkcji znajdującej się w bezpośrednim sąsiedztwie należy badać parametry, cechy i wskaźniki kształtujące zabudowę oraz zagospodarowanie terenu. Sąsiedztwo n2n2

Pamiętaj Działka sąsiednia to działka mająca wspólną granicę i jest dostępna z tej samej drogi publicznej. Graniczenie jednym punktem jest sąsiedztwem. PRZEPIS WYMAGA SĄSIEDZTWA BEZPOŚREDNIEGO. Celem jest zagwarantowanie ładu przestrzennego (art. 2, pkt 1), przede wszystkim zapobieganie rozproszenia zabudowy. n3n3

Ustalenie sąsiedztwa w oparciu o kontynuację istniejącej funkcji n4n4

przemysłowej P komunikacyjnej, w tym: K dróg publicznych KD dróg wewnętrznych KDW tereny objęte ochroną przyrody ZN lasy ZL tereny ogródków działkowych ZD cmentarze ZC obszary zagrożone powodzią ZZ UWAGA: Funkcje usługowe możemy traktować elastycznie, np. poprzez ich łączenie. Szczególnie funkcje UH, UG, UR możemy traktować jako jedną funkcję UHGR. Funkcja UA może być łączona z każdą funkcją. Rozróżniamy następujące rodzaje funkcji: Sąsiedztwo mieszkaniowa jednorodzinna MN mieszkaniowa wielorodzinna MW usługowa, w tym: U usługowa administracji UA usługowa handlowa UH usługowa gastronomiczna UG usługowa rzemieślnicza UR usługowa oświatowa UO usługowa zdrowotna UZ usługowa kulturowa UK sportu i rekreacji US handlowej o pow. sprzedaży. pow. 2000m 2 UC rolniczej R obsługi produkcji rolnej RU zabudowy zagrodowej RM n5n5

Ustalenie sąsiedztwa w oparciu o kontynuację istniejącej zabudowy n6n6

n Istnieje możliwość zabudowy działki 1, 2, 3 z uwagi na istniejącą zabudowę działki sąsiedniej Przykład 1 TAK n7n7

n Na działkach 1, 2, 3 nie ma możliwości zabudowy budynkami mieszkalnymi Przykład 2 NIE n8n8

n Na działkach 4, 5, 6 nie ma możliwości zabudowy budynkami mieszkalnymi Przykład 3 NIE n9n9

n Na działkach 7, 8 nie ma możliwości zabudowy budynkami mieszkalnymi Przykład 4 NIE n 10

n Na działkach nie ma możliwości zabudowy budynkami mieszkalnymi Przykład 5 NIE n 11

Ustalenie sąsiedztwa w oparciu o kontynuację linii zabudowy n 12

Linia zabudowy to linia wyznaczona przez istniejący budynek na działce sąsiedniej położonej przy drodze publicznej (L.z. od drogi publicznej) lub co najmniej dwa budynki położone przy drodze wewnętrznej (L.z. przy drodze wewnętrznej). n 13

n Istnieje możliwość ustalenia zabudowy dla działek 1, 2 Przykład 6 TAK n 14

n Istnieje możliwość ustalenia zabudowy dla działek 1, 2, 3 Przykład 7 TAK n 15

Przykład 8 n Dla działki 1 L.z. można ustalić w odniesieniu do L.z. budynku znajdującego się na działce B, dla budynku na działce 2 w odniesieniu do budynku na działce A, dla budynku na działce 3 w odniesieniu do budynku na działce B TAK n 16

n Nie można ustalić L.z. dla działek 1 i 2 – działek sąsiednich dla działki zabudowanej Przykład 9 NIE n 17

Przykład 10 n Nie można ustalić L.z. dla działek 1 i 2 NIE n 18

n Nie można ustalić L.z. dla działki Przykład 11 NIE n 19

Istnieje możliwość określenia warunków zabudowy dla tych działek, dla których istnieje możliwość wyznaczenia L.z. na za zasadzie kontynuacji L.z. rozumianej wprost. Pamiętaj n 20

n Nie można ustalić L.z. dla rozbudowy budynku istniejącego oraz podziału danej nieruchomości Przykład 12 NIE n 21

n Nie można ustalić L.z. dla działki 1 z wyjątkiem L.z. przy drodze publicznej Przykład 13 NIE n 22

n Nie można ustalić L.z. dla działki 1 inaczej jak tylko w drodze kontynuacji istniejącej L.z. na działce sąsiedniej Przykład 14 NIE n 23

Ustalenie sąsiedztwa w oparciu o kontynuację intensywności zabudowy n 24

Wskaźnik intensywności zabudowy Wskaźnik wielkości powierzchni zabudowy dla nowej zabudowy w stosunku do powierzchni działki albo terenu, wyznacza się na podstawie średniego wskaźnika tej wielkości dla obszaru analizowanego. Dopuszcza się wyznaczenie innego wskaźnika jeżeli wynika to z analizy. Nie może on jednak przekraczać minimalnego bądź maksymalnego wskaźnika wyznaczonego dla jednej z analizowanych działek. n 25