Temat: Kto spisywał dzieje Polski? Cele lekcji: -dowiesz się kim byli, w którym wieku żyli i czym się zajmowali: Ibrahim ibn Jakub, Gall Anonim, Wincenty.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obowiązki pracodawcy dotyczące zapewnienia pracownikom profilaktycznej ochrony zdrowia, właściwego postępowania w sprawach wypadków przy pracy oraz chorób.
Advertisements

Blok I: PODSTAWY TECHNIKI Lekcja 7: Charakterystyka pojęć: energia, praca, moc, sprawność, wydajność maszyn (1 godz.) 1. Energia mechaniczna 2. Praca 3.
Blok I: PODSTAWY TECHNIKI Lekcja 6: Zjawisko tarcia i jego wpływ na pracę ciągników i maszyn rolniczych (1 godz.) 1. Zjawisko tarcia 2. Tarcie ślizgowe.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Kim jeste ś myKim jeste ś my Co robimyCo robimy Gdzie si ę znajdujemyGdzie si ę znajdujemy Dlaczego to robimyDlaczego to robimy Misja wizja naszej firmyMisja.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
PRAWO HANDLOWE Mateusz Kabut Katedra Prawnych Problemów Administracji i Zarządzania.
BEZPOŚREDNIEGO PRZYGOTOWANIA DO SAKRAMENTU MAŁŻEŃSTWA Minimum programowe.
Z ASADY AMORTYZACJI SKŁADNIKÓW MAJĄTKU TRWAŁEGO 1.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
WYBORY DO SEJMU I DO SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2015 zarządzone na dzień 25 października 2015 r. WARUNKI WAŻNOŚCI GŁOSU.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
ZASADY PRZYSTOSOWANIA NIERUCHOMOŚCI DLA POTRZEB ZABIEGÓW SPECJALNYCH Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa Urzędu Miasta Poznania ul. Karola.
Cel analizy statystycznej. „Człowiek –najlepsza inwestycja”
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
Jeśli chcesz przejść do konkretnego zagadnienia, wybierz je z listy: Dopisanie narzędzia Modyfikacja narzędzia Usunięcia narzędzia Lokalizacja domyślna.
Historia propagandy (wieki ciemności). Cesarstwo Bizantyjskie  Księżniczka Pulcheria ( ) przyczyniła się do masowej produkcji ikon (przedstawiano.
Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Warszawa. Demokracja - Ograniczone rządy większości Państwo prawa – Państwo, w którym reguły gry są jasne, stabilne,
TYDZIEŃ DRUGI 7 – 11 marca. W tym tygodniu obchodziliśmy urodziny Oli! Zobaczcie sami…
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
 Chrzest Polski – tradycyjna nazwa chrztu księcia Polan Mieszka I, który zapoczątkował proces chrystianizacji ziem polskich. Niekiedy uważa się go.
Chrzest Polski – tradycyjna nazwa chrztu księcia polan Mieszka I, który zapoczątkował proces chrystianizacji ziem polskich.
Autorzy: Sara Pawelska Patrycja Rychter Opiekunowie: mgr Magdalena Cieślak mgr Paulina Chłopkowska Zespół Szkół nr 1 im. Stefana Garczyńskiego ul. Powstańców.
Kontrakty terminowe na indeks mWIG40 Prezentacja dla inwestorów Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Dział Notowań GPW kwiecień 2005.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
Historia propagandy (okres klasyczny). Grecja  Sparta przez wiele stuleci dbała o utrzymanie na wysokim poziomie dyscypliny społecznej.  Chłopców w.
Seminarium magisterskie/licencjackie dr Renata Karkowska Zakład Ubezpieczeń i Rynków Kapitałowych Katedra Systemów Finansowych Gospodarki (wpisać proponowany.
Magdalena Guillet i Irena Wielowiejska – Comi 05 listopada 2008 r.
Nasze przedszkole stwarza warunki do indywidualizacji pracy z dziećmi w zależności od ich potrzeb i możliwości, czemu służą zajęcia dodatkowe wspierające.
KAMELEONKAMELEONKAMELEONKAMELEON LO im. Marii Skłodowskiej Curie Czechowice-Dziedzice.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
MODUŁ 4 TEMAT 2 POZIOM 2 Reagowanie na zmianę. CELE SZKOLENIA: Poznasz różnicę pomiędzy nastawieniem, gdy jesteś „w” lub „poza pudełkiem”, Zrozumiesz,
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
TWIERDZENIE TALESA. Tales z Miletu to jeden z najwybitniejszych mędrców starożytności. Zasłynął nie tylko jako filozof ale także jako matematyk i astronom.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
T: Kafarnaum wystarczy wierzyć
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Kim jesteśmy i co robimy … Polska Izba Żywności Ekologicznej to grupa przedsiębiorców będąca przedstawicielem branży żywności ekologicznej. Naszą misją.
Przecinki. Przecinek Przecinki w zdaniu mogą pełnić różne funkcje:  Rozdzielają zdania składowe;  Rozdzielają grupy takich samych wyrazów;  Działają.
Usługa ePodatki (MF) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS tel
Cechy podobieństwa trójkątów Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Katarzyna Rychlicka Wielomiany. Katarzyna Rychlicka Wielomiany Przykłady Wykresy funkcji wielomianowych Równania wielomianowe Działania na wielomianach.
BURZA MÓZGÓW  Pierwszym etapem w pracy nad filmem były długie godziny rozmyślań nad doświadczeniem, które by nas naprawdę zaciekawiło i spełniało wymogi.
Od recesji do koniunktury.. Podstawowe pojęcia. Recesja – zjawisko makroekonomiczne polegające na znacznym zahamowaniu tempa wzrostu gospodarczego, skutkujące.
Od 7.30 do 8.30 dzieci schodzą się do przedszkola. W tym czasie swobodnie bawią się w dowolnych kącikach zabaw. Nauczyciel prowadzi z dziećmi rozmowy indywidualne.
O konkursie Konkurs Employer Branding Stars (EBstars) jest organizowany przez Employer Branding Institute Sp. z o.o. na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
Zapobieganie doświadczeniu dyskryminacji w szkole Agnieszka Zawadzka pełnomocniczka wojewody mazowieckiego ds. równego traktowania oraz mniejszości narodowych.
Rola książki w życiu człowieka
Prawo cywilne i handlowe – zajęcia nr 1
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
SYSTEM KWALIFIKACJI, AWANSÓW I SPADKÓW
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Czynności prawne Mgr Aleksandra Spisz Instytut Prawa Cywilnego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.
Rachunki zdań Tautologiczność funkcji
Należymy do szkolnego radiowęzła ZSZ nr4 w Opolu od kiedy tylko przyszliśmy do tej szkoły zajmujemy się tym ponieważ nie tylko kochamy muzykę, ale także.
Rzecznik Praw Dziecka.
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Zajęcia nr 2 – 10 października 2017 r.
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Miniprzedsiębiorstwo BAUBLES
Opatrzność Boża.
Prezentacja przygotowana na zajęcia z dziećmi w ramach
Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 27 października 2016 r., I SA/Bd 613/16
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Instrukcja podpięć przedmiotów w USOSie
Zapis prezentacji:

Temat: Kto spisywał dzieje Polski? Cele lekcji: -dowiesz się kim byli, w którym wieku żyli i czym się zajmowali: Ibrahim ibn Jakub, Gall Anonim, Wincenty Kadłubek oraz Thietmar -poznasz jaki okres w historii Polski obejmowały relacje kronikarskie Galla Anonima i Wincentego Kadłubka oraz przykłady ich dziejopisarstwa -ocenisz przydatność kronik Galla Anonima i Wincentego Kadłubka w poznawaniu przeszłości państwa polskiego

Ibrahim ibn Jakub Gall Anonim Wincenty Kadłubek Thietmar

-Imię -Skąd pochodził? - W którym wieku żył? - Kim był? -Dlaczego spisywał dzieje? -Jak opisywał dzieje Polski? (pozytywnie, negatywnie, wiarygodnie, niewiarygodnie)

,,Trójgłos o chrzcie Polski” -Jaki rodzaj źródła historycznego prezentują teksty? -Które ze źródeł zawiera więcej informacji o chrzcie? -Które informacje można ustalić jako wspólne dla wszystkich źródeł? -Jakie nowe szczegóły w stosunku do Thietmara dodają Gall Anonim oraz Wincenty Kadłubek? -Wskażcie informacje anegdotyczne i legendarne, które pojawiły się u Galla i Kadłubka -Jakie względy, zdaniem kronikarzy, były decydujące dla przyjęcia chrztu? - Przypomnijcie, jakie czynniki zadecydowały o przyjęciu chrztu przez Mieszka? -Jak poszczególne źródła przedstawiają osobę Dobrawy i jej rolę w przyjęciu chrztu? -Które ze źródeł jest najmniej wiarygodne i dlaczego?