Tendencje rozwojowe w dystrybucji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

Rozwój e-commerce/m-commerce i płatności on-line.
ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Kielce na rynku od 2001 r.. Minisaloniki Prasowe - wyspecjalizowane punkty sprzedaży prasy i produktów FMCG Powierzchnia: 6 – 18 m2 Saloniki Prasowe.
Amadeo Rapid Market System Szybkiej Sprzedaży Amadeo Rapid Market System szybkiej sprzedaży.
Wiktor Cegła Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe?
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Emilia Stępień, Bird&Bird Warszawa, 21 maja 2010
Popyt, podaż, rynek.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Internet 2006: rozwój e-commerce
Zastosowania Internetu
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Katedra Marketingu Usług
RYNEK W UJĘCIU MARKETINGOWYM
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
MARKETING W HANDLU Zajęcia nr 6 Tematyka:
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
SJAGD-AGD R. Co to jest SJAGD- Świat Jakości AGD 1. Jest to zbiór narzędzi informatycznych, informacyjnych ułatwiający komunikowanie się pomiędzy producentami,
Marketing elektroniczny w turystyce
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Okładka ze zdjęciem (bez wyznaczonych bocznych marginesów).
Strona 1 Branża Grzewczo-Instalacyjna w Internecie 2013 Poznań, Ireneusz Jeleń 664/
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Strategie promocji.
Dr Małgorzata Ganczar. Przedsiębiorstwo elektroniczne Przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w dokonywaniu transakcji kupna/sprzedaży produktów poprzez.
Dr Małgorzata Ganczar. ebiznes Model prowadzenia biznesu opierający się na szeroko rozumianych rozwiązaniach teleinformatycznych, w szczególności aplikacjach.
VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2015
REKLAMA WYSTAWIENNICZA
Ekonomika małych i średnich przedsiębiorstw
Od 20 lat wspieramy przedsiębiorczość Polaków i co dalej?
Analiza systemu dystrybucji rynkowej PSM ZS 2014/2014
Problemy zrównoważonego rozwoju różnych formatów handlu w Polsce Autor: dr Urszula Kłosiewicz-Górecka, prof. IBRKK PRZEDSIĘBIORSTWA SEKTORA HANDLU I USŁUG.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Pośrednicy w kanałach dystrybucji
Znaczenie centrów handlowych dla rozwoju rynków lokalnych dr Jan Mikołajczyk Katedra Handlu i Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Stan i perspektywy rozwoju handlu kosmetykami, produktami higienicznymi i chemią gospodarczą w Polsce i chemią gospodarczą w Polsce dr, prof. Urszula Kłosiewicz-Górecka.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Nr ewidencyjny: Opiekun: mgr Teresa Wójcicka VI Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego W Kielcach.
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
TWOJA CYFROWA PRZYSZŁOŚĆ. JUŻ DZISIAJ. Artur Mikołajczyk © 2016 Software AG. All rights reserved. For internal use only.
Sprzedaż bezpośrednia jako instytucja handlu Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof.UEK.
CELE I ZADANIA SYSTEMU Rejestracja użytkownika. Wejście do systemu. Redagowanie strony. Praca ze stroną. GPS UTWORZENIE I PRACA ZE STRONĄ INTERNETOWĄ DODATKOWE.
Internet, jako narzędzie zarządzania firmą. Beata Klonowska Karolina Florkowska.
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
platforma b2b.net i jej wpływ na poprawę rentowności
Firmy globalne.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Handel i zarządzanie sprzedażą
Zapis prezentacji:

Tendencje rozwojowe w dystrybucji

Tendencje rozwojowe w dystrybucji w handlu hurtowym detalicznym w systemach dystrybucji franchising handel elektroniczny dystrybucja wielokanałowa

Handel hurtowy zanikanie tradycyjnej roli handlu hurtowego integracja handlu hurtowego z handlem detalicznym wzrost znaczenia handlu hurtowego w obrotach międzynarodowych, spadek na rynkach krajowych obniżanie kosztów pośrednictwa hurtowego restrukturyzacja funkcji hurtu internacjonalizacja rozwój nowych form handlu hurtowego (telemarketing, handel elektroniczny)

Najwięksi hurtownicy w Polsce (wg przychodów) Makro Cash&Carry Eldorado/BOS Eurocash CEDC Lekkerland Selgros Sobieski

Handel detaliczny internacjonalizacja koncentracja eliminacja małych sklepów kooperacja w kanałach dystrybucji wzrost znaczenia detalistów w kanałach dystrybucji rewolucja technologiczna dynamiczny rozwój wielkopowierzchniowych punktów sprzedaży, sklepów dyskontowych, sklepów specjalistycznych

Franchising dystrybucyjny (franczyza) dawca franchisingu (franczyzer) przekazuje biorcy (franczyzantowi) zezwolenie na prowadzenie działalności handlowej według ustalonego programu zawierającego nazwę firmową franczyzera, nazwy towarów, środki reklamy, cenę i ustalona jakość Yves Rocher, Żabka, Groszek, Reserved, dr Irena Eris, Ambra, Atlantic

Elektroniczny kanał marketingowy użycie Internetu w celu udostępnienia produktów i usług rynkom docelowym, mającym dostęp do komputerów lub innych technologii internetowych, aby mogły one kupować oraz zawierać transakcje poprzez interaktywne media elektroniczne (handel elektroniczny, handel internetowy, zakupy on-line, internetowa dystrybucja, elektroniczna dystrybucja, dystrybucja w systemie on-line)

Zmiana struktury kanału marketingowego eliminacja tradycyjnych pośredników, nowi pośrednicy, firmy działające na rynku dotychczas jako pośrednicy także wchodzą na rynek internetowy

Pośrednictwo w e.k.m. dezintermediacji (disintermediation) intermediacji/reintermediacji (reintermediation) elektroniczni pośrednicy - podmioty/programy oferujące pośrednictwo w dotarciu do klienta przez Internet

Rodzaje pośredników elektronicznych Elektroniczny detalista (e-tailer) to firma prowadząca sprzedaż detaliczną w Internecie Elektroniczny agent/ agent internetowy/agent programowy (intelligent agent, software agent) jest to program zbierający i przechowujący informacje oraz wykonujący zadane mu czynności

Rodzaje sklepów internetowych „sklepy fabryczne” producentów sklepy internetowe, w których można kupić produkty różnych wytwórców, wielkie sklepy internetowe zwane są cybermarketami lub wirtualnymi supermarketami wirtualne centra handlowe (pasaże handlowe, electronic malls) – zbiór witryn sklepowych, oferujących towary określonych kategorii, znajdujący się pod jednym adresem internetowym

Kanały marketingowe z wykorzystaniem Internetu Konsument- użytkownik Internetu Producent Sklep fabryczny on- line 1 zo Dystrybutor- hurtownik tradycyjny Detalista elektroniczny 2 3 4 5 zt Supermarket tradycyjny Sub-detalista elektroniczny Sklep fabryczny on- line Filia (odnośnik/link) Sklep on-line innego producenta lub detalista elektr.

Wielokanałowe systemy dystrybucji firma dociera do różnych nabywców, korzystając z dwóch lub więcej kanałów marketingowych dla tego samego produktu (systemy hybrydowe, dualna dystrybucja, dystrybucja wielokanałową)

Wielokanałowy system dystrybucji firmy Herlitz AG Końcowy odbiorca System pocztowy Urzędy pocztowe Własna sieć sklepów Mc Paper & Co Działy z artykułami biurowymi w domach towarowych zarządzane przez Herlitz AG System sklepów branżowych Handel detaliczny Quelle Handel wysyłkowy Program kartek z życzeniami Stacje benzynowe Źródło: M. Schoegel, Mehrkanalsysteme in der Distribution, Dissertation. St. Gallen 1997, s.259

Uwarunkowania rozwoju wielokanałowych systemów dystrybucji zmiany w zachowaniu klientów (indywidualizacja) rosnąca dynamika różnych form handlu detalicznego rozwój Internetu dążenie do wzrostu pokrycia rynku

Zalety wielokanałowej dystrybucji większe rozmiary sprzedaży i pokrycie rynku dzięki łatwiejszemu dotarciu do nabywców bardziej zindywidualizowana sprzedaż eliminacja zależności od funkcjonowania jednego kanału i redukcja ryzyka większa elastyczność

Wady wielokanałowej dystrybucji konflikty pomiędzy kanałami problemy z kontroli

Literatura A. Zarzycka, Wielokanałowe systemy dystrybucji, „Marketing i rynek” 2006, nr 5 A. Zarzycka, Wpływ Internetu na dystrybucję międzynarodową, „Marketing i rynek” 2003, nr 6