Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

XVIII sesja SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Szkoła demokracji”
Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów, nasze pomysły i dobre praktyki.
"Badacz i humanista-wrocławski gimnazjalista - dostosowanie oferty edukacyjnej wrocławskich gimnazjów do potrzeb ich uczniów w kontekście przygotowania.
Demokracja w szkole.
Koncepcja utworzenia Mazowieckiej Rady Działalności Pożytku Publicznego.
WYBORY 2010 DO ZARZĄDU SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO KLAS IV – VI Szkoła Podstawowa nr 3 im. Władysława Broniewskiego w Jędrzejowie.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Absencja uczniowska w szkole - pilotaż 5 listopada 2007r. VIII LO w Łodzi Temat: Wdrażanie rozwiązań – wymiana doświadczeń. Opracowanie narzędzia do monitoringu.
NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE
Harmonogram i propozycje działań koordynatorów
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Wewnątrzszkolny system zapewniania jakości
UWAGA !!! Zaangażowanie się w główny projekt nie wyklucza możliwości zrealizowania, w ramach tego samego projektu, jednego z trzech działań dodatkowych.
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Praca metodą projektu edukacyjnego
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Wewnątrzszkolny system oceniania
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Rada Rodziców jako organ szkoły
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
TRADYCJE Publicznego Gimnazjum im. Ojca Św
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
9 grudnia 2011 r.Szkoła Podstwowa nr 3 w Krośnie DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Zadania samorządu uczniowskiego
Przedstawianie innym organom (radzie szkoły, radzie pedagogicznej, dyrektorowi) wniosków i opinii w sprawach dot. szkoły Możliwość redagowania i wydawania.
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Samorząd Uczniowski.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŁOPUCHOWIE
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE.
SZKOLNY PROGRAM AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY rok szkolny 2014/15
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2015/2016 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
„KTO ZASŁUGUJE NA MIANO PATRONA GIMNAZJUM?”. NASZA GRUPA PROJEKTOWA.
Samorząd Uczniowski.
Nadanie naszej szkole imienia Stanisława Hadyny sprawiło, że weszliśmy do rodziny szkół noszących imię tego wybitnego Ślązaka. Są wśród nich:  Polska.
OPRACOWAŁA: ANNA TUŁA - NOWACIŃSKA PODSTAWA PRAWNA: 1.§ 1 ust. 4 ramowego statutu publicznego szkoły, stanowiącego załącznik nr 2 do Rozporządzenia.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
Jak działa demokracja w szkole?
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
Nasza „mała” demokracja
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2015/2016.
Marian Sobczyk Jan Skalik Barbara Brezdeń. Kompetencje Rady Samorządu Uczniowskiego REPREZENTUJE SZKOŁĘ I UCZNIÓW;WYRAŻA WOLĘ UCZNIÓW INNYM ORGANOM.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
O co właściwie chodzi ? Młodzieżowy Budżet Obywatelski – należy przez to rozumieć część budżetu miasta przeznaczoną na sfinansowanie zadań zgłoszonych.
czwarte spotkanie Zespołu
Treść prezentacji Wszystkie informacje przedstawione w prezentacji dostępne są pod adresem: w zakładce „Dla ucznia i rodzica”,
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Zasady funkcjonowania
Zapis prezentacji:

Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.

Procedura swym zakresem obejmuje wszystkich uczniów, ich rodziców (opiekunów prawnych), nauczycieli oraz pracowników obsługi Publicznej Szkoły Podstawowej w Kruczu.

zyskuje własną tożsamość wyróżniającą ją spośród innych szkół, buduje własny system wychowania w oparciu o autorytet patrona i wartości, które reprezentował swoim życiem i działalnością, promuje postać patrona, pozyskuje do współpracy osoby i instytucje związane z patronem, tworzy własny ceremoniał

1. Powołanie zespołu zadaniowego do spraw związanych z nadaniem szkole imienia. 2. Ustalenie harmonogramu działań – załącznik nr 1 3. Określenie zasad i terminu zgłaszania kandydatur na patrona szkoły – załącznik nr 2 4. Gromadzenie, selekcjonowanie i opracowywanie materiałów na temat kandydatów na patrona szkoły wg ustalonych zasad. 5. Prezentacja społeczności szkolnej trzech najczęściej pojawiających się kandydatur. 6. Określenie zasad wyboru patrona – załącznik nr 3 7. Złożenie wspólnego wniosku Rady Rodziców, Rady Pedagogicznej i Samorządu Uczniowskiego do Rady Gminy o nadanie szkole imienia. 8. Podjęcie Uchwały przez Radę Gminy Lubasz. 9. Zorganizowanie uroczystości nadania szkole imienia. 10. Tworzenie ceremoniału szkoły. 11. Praca z patronem.

1. Opracowanie i przedstawienie na radzie planu pracy nad nadaniem imienia (termin realizacji: r.) 2. Zapoznanie rodziców i uczniów z Procedurą nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu (termin realizacji: r.) 3. Poinformowanie organu prowadzącego oraz organu nadzorującego o wszczęciu procedury nadania szkole imienia (termin realizacji: luty 2016 r.) 4. Powołanie zespołu zadaniowego do spraw związanych z nadaniem szkole imienia (termin realizacji: 5 luty 2016 r.) 5. Stworzenie na stronie internetowej szkoły dodatkowej zakładki poświęconej pracom nad nadaniem imienia (termin realizacji: styczeń) 6. Prowadzenie tablicy poświęconej wyborowi patrona (termin realizacji: na bieżąco) 7. Opracowanie scenariuszy zajęć z wychowawcą „Poszukujemy autorytetów – patron naszej szkoły.” (termin realizacji: II półrocze roku szk. 2015/16) 8. Przeprowadzenie zajęć z wychowawcą/ języka polskiego/ przyrody/ historii według opracowanych scenariuszy nt. kandydatów (termin realizacji: II półrocze roku szk. 2015/16) 9. Powołanie Komisji Wyborczych składających się z przedstawicieli poszczególnych organów szkoły (termin realizacji: luty 2016 r.) I. Etap przygotowawczy

II. Wybór kandydatów Zgłaszanie kandydatów na patrona szkoły przez nauczycieli, pracowników obsługi, rodziców i uczniów (termin realizacji: marzec 2016 r.)

III. Poszukiwanie, gromadzenie, selekcjonowanie i opracowywanie informacji na temat kandydatów Poszukiwanie i gromadzenie przez uczniów, ich rodziców i nauczycieli materiałów poświęconych kandydatom na patrona (przygotowanie prezentacji kandydatów na patrona na forum szkoły) (termin realizacji: kwiecień 2016 r.)

IV. Prezentacja kandydatów na patrona Przygotowanie wystaw poświęconych danemu kandydatowi. (termin realizacji: kwiecień/maj 2016 r.)

V. Wybór patrona 1.Posiedzenia: Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego zatwierdzające kandydata na patrona (termin realizacji: czerwiec 2016 r.) 2.Złożenie wspólnego (RP, RR, SU) wniosku do Rady Gminy Lubasz o nadanie szkole imienia (termin realizacji: czerwiec/lipiec 2016 r.)

VI. Popularyzacja postaci patrona w środowisku lokalnym (termin realizacji: wrzesień 2016 r.) 1.Podjęcie działań mających na celu przybliżenie postaci patrona. 2.Przygotowanie „kącika patrona”. 3.Ułożenie słów i melodii hymnu szkoły. 4.Zaprojektowanie tablicy pamiątkowej związanej z nadaniem imienia i sztandaru szkoły. 5.Ustanowienie Dnia Patrona. 6.Nawiązanie współpracy z instytucjami pokrewnymi.

VII. Uroczyste nadanie szkole imienia (termin realizacji: rok szkolny 2016/2017) 1.Przygotowanie scenariusza uroczystości nadania szkole imienia. 2.Wykonanie zaproszeń na uroczystość. 3.Przygotowanie dekoracji. 4.Przygotowanie poczęstunku. 5.Zorganizowanie uroczystości.

Określenie zasad i terminu zgłaszania kandydatur na patrona szkoły

I. Zasady ogólne 1.Kandydatury na patrona szkoły mogą zgłaszać: Uczniowie Rodzice Nauczyciele, pracownicy obsługi Publicznej Szkoły Podstawowej w Kruczu. 2.Kandydatury na patrona są zgłaszane na drukach wg wzoru nr 1. 3.W celu zbierania kandydatur oraz sporządzania stosownej dokumentacji powołuje się Komisje ds. nadania imienia szkole: RP, RR oraz SU. 4.Wyniki dotyczące wyboru kandydatów zostaną wywieszone na gazetce szkolnej oraz zamieszczone na stronie internetowej szkoły w zakładce poświęconej nadaniu szkole imienia. 5.Za umieszczenie wyżej wymienionych informacji odpowiada administrator strony internetowej szkoły.

II. Zasady wyboru kandydata na patrona przez uczniów 1.Każdy uczeń zgłasza jedną propozycję kandydata na patrona – na druku wg wzoru nr 1 (skrzynka, do której można wrzucać propozycje zostanie umieszczona na holu szkoły) 2.Dopuszcza się złożenie wniosku zbiorowego, np. przez klasę. W takim przypadku propozycję danego kandydata mnoży się przez liczbę podpisów uczniów złożonych na wniosku. 3.Komisja ds. nadania szkole imienia sporządza listę rankingową kandydatów. 4.Do kolejnego etapu przechodzi trzech kandydatów najczęściej wymienianych we wnioskach. 5.Gromadzenie informacji nt. wybranych kandydatów (forma dowolna). 6.Wybór jednego kandydata poprzez tajne głosowanie. 7.Komisja ogłasza kandydata uczniów na patrona szkoły.

III. Zasady wyboru kandydata na patrona przez rodziców 1.Każdy rodzic ma prawo zgłosić jedną propozycję kandydata na patrona – na druku wg wzoru nr 1 (skrzynka, do której można wrzucać propozycje zostanie umieszczona na holu szkoły). 2.Dopuszcza się złożenie wniosku zbiorowego. W takim przypadku propozycję danego kandydata mnoży się przez liczbę podpisów złożonych na wniosku. 3.Komisja ds. nadania szkole imienia sporządza listę rankingową kandydatów. 4.Do kolejnego etapu przechodzi trzech kandydatów najczęściej wymienianych we wnioskach. 5.Gromadzenie informacji nt. wybranych kandydatów (forma dowolna). 6.Wybór jednego kandydata poprzez tajne głosowanie. 7.Komisja ogłasza kandydata rodziców na patrona szkoły.

IV. Zasady wyboru kandydata na patrona przez nauczycieli 1.Każdy nauczyciel ma prawo zgłosić jedną propozycję kandydata na patrona – na druku wg wzoru nr 1. 2.Dopuszcza się złożenie wniosku zbiorowego. W takim przypadku propozycję danego kandydata mnoży się przez liczbę podpisów złożonych na wniosku. 3.Komisja ds. nadania szkole imienia sporządza listę rankingową kandydatów. 4.Do kolejnego etapu przechodzi trzech kandydatów najczęściej wymienianych we wnioskach. 5.Gromadzenie informacji nt. wybranych kandydatów (forma dowolna). 6.Wybór jednego kandydata poprzez tajne głosowanie. 7.Komisja ogłasza kandydata nauczycieli (oraz pracowników obsługi) na patrona szkoły.

Zasady wyboru patrona szkoły

1. Prawo do wyboru patrona szkoły mają uczniowie i ich rodzice, nauczyciele oraz pracownicy obsługi. 2. Wybór patrona szkoły następuje w drodze porozumienia Rady Pedagogicznej z Radą Rodziców oraz Samorządem Uczniowskim. 3. Wyniki wyborów zostaną wywieszone na gazetce szkolnej oraz zamieszczone na stronie internetowej szkoły w zakładce poświęconej nadaniu szkole imienia.

Zapraszamy do współpracy