A.M. Zarzycka. Zapotrzebowanie na informacje o rynkach zagranicznych 1) Faza wchodzenia na rynki zagraniczne 2) Faza kształtowania programów marketingowych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Istota i przesłanki badań marketingowych
Advertisements

Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Niestandardowe techniki badań marketingowych.
Badania opinii publicznej
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
1 Ankietowe badania innowacyjności Community Innovation Survey mgr Izabela Kijeńska Ośrodek Przetwarzania Informacji mgr Izabela Kijeńska Ośrodek Przetwarzania.
Źródła wzrostu gospodarczego
Biblioteka zasobów informacyjnych Kraków, 5 grudnia 2007 r.
Badanie potrzeb i opinii społeczeństwa
W gąszczu cen…... czyli jak optymalizować cenę w dobie masowej customizacji?
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
Podstawy marketingu Podyplomowe Studium
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
Opinie przedsiębiorców na temat wprowadzenia euro
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Internet jako narzędzie badań
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Zmienne otoczenia ekonomicznego Justyna Bortnik Marek Bednarz Michał Garbacik
METODY POSZUKIWANIA PRACY
Makrootoczenie przedsiębiorstwa turystycznego
Perspektywy rozwoju lokalnych rynków pracy w opinii pracodawców dr Krzysztof Markowski Instytut Zarządzania i Marketingu Katolicki Uniwersytet Lubelski.
„Lokalny rynek pracy” MODUŁ Klasa I.
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
INFORMACJA MARKETINGOWA
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
REKLAMA ZEWNĘTRZNA Cechy outdooru maj 2010.
1 Ankietowe badania innowacyjności Community Innovation Survey mgr Izabela Kijeńska Ośrodek Przetwarzania Informacji mgr Izabela Kijeńska Ośrodek Przetwarzania.
Harmonizacja i standaryzacja
Charakterystyka powszechnie stosowanych metod badawczych
Marketingowy system informacji
Międzynarodowa integracja gospodarcza
1 Obserwacje... Obserwacja polega na ukierunkowanym, zamierzonym, celowym, systematycznym i prowadzonym według ustalonego planu postrzeganiu badanych obiektów.
WYKŁAD IV BADANIA MARKETINGOWE RYNKÓW ZAGRANICZNYCH.
A.M. Zarzycka. Rodzaje działań promocyjnych reklama (radio, telewizja, prasa, kino, formy zewnętrze, Internet, tzw. direct mail) public relations sponsoring.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Kształtowanie produktu na rynku UE A.M. Zarzycka.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
A.M. Zarzycka. Międzynarodowe badania marketingowe Systematyczny i obiektywny proces gromadzenia, przetwarzania i prezentacji informacji na potrzeby podejmowania.
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
Badania marketingowe w UE A.M. Zarzycka. Badania marketingowe na obszarze UE Systematyczne zbieranie i przetwarzanie informacji odnoszących się do eurorynku.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
A.M. Zarzycka. Wpływ ogólnych wyobrażeń i opinii o kraju na ocenę produktów lub/i marek pochodzących z danego kraju Stereotyp wizerunku danego kraju A.M.
Sondaże wyborcze Źródło informacji i wpływu. Sondaże jako badania opinii publicznej USA, Instytut Gallupa 1936 r. Polska l. 50, l. 80. CBOS, PBS, TNS.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
Produkt w marketingu międzynarodowym
Badania marketingowe - wprowadzenie Paweł Gałka Konsultacje: poniedziałek p. 216 godz.:
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
A.M. Zarzycka. Strategie cenowe (ze wzgl. na cel) strategie przetrwania strategia maksymalizacji bieżących zysków strategia penetracji rynku (maksymalizacji.
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Międzynarodowa segmentacja rynku i selekcja rynków zagranicznych A.M. Zarzycka.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Besko na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Korczyna na lata
Otoczenie przedsiębiorstwa w marketingu międzynarodowym
Firmy globalne.
Zasady budowania oferty inwestycyjnej przez jst
„Szczęście sprzyja odważnym”
ANKIETOWANIE Opracowanie: Prof. UAM dr hab. Jan Grzesiak
Podstawy marketingu (ćwiczenie 1)
Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zapis prezentacji:

A.M. Zarzycka

Zapotrzebowanie na informacje o rynkach zagranicznych 1) Faza wchodzenia na rynki zagraniczne 2) Faza kształtowania programów marketingowych 3) Faza działalności na wielu rynkach zagranicznych, zbliżanie się do etapu globalizacji A.M. Zarzycka

Badania pierwotne rynków zagranicznych 1. Rozpoznanie przygotowawcze (branża, badania konsumenckie, infrastruktura badawcza) 2. Dobór próby (książki telefoniczne, spisy wyborcze, bazy danych instytucji podatkowych) 3. Wybór metody gromadzenia danych pierwotnych (ankieta, wywiad, eksperyment) A.M. Zarzycka

Badania ankietowe a różnice kulturowe  tendencje w udzielaniu odpowiedzi: „tak”, „nie”  tzw. błąd uprzejmości  tendencje w odpowiedzi na pytania z tzw. metryczki  językowe przygotowanie kwestionariusza  zwrotność ankiet  technika skal obrazkowych  pytania skalowe (1-10) A.M. Zarzycka

Metody badań ankieta pocztowa – kraje skand., Kanada, Japonia wywiad telefoniczny – USA wywiad bezpośredni – Japonia, kraje słabo rozwinięte ankieta internetowa – USA eksperyment rynkowy – rynki testowe (Szwajcaria, Australia, Irlandia) A.M. Zarzycka

Metody badań w wybranych krajach (w %) MetodyNorwegiaSzwajcariaChinyWlk. Bryt.Polska Ankieta pocztowa Wywiad telefon Wywiad poza domem Wywiad w domu Wywiad grupowy A.M. Zarzycka

Porównywalność danych  różne definiowanie grup towarowych  różne systemy miar i wag  zwyczaje konsumpcyjne  różne próby badawcze  odmienna rola kobiet w społeczeństwie  różny poziom wykształcenia  tzw. błąd samoodniesienia A.M. Zarzycka

Największe agencje badawcze w Polsce SMG/KRC Poland S.A. GFK Polonia Pentor TNS OBOP CASE Demoskop Indicator Expert Monitor A.M. Zarzycka

Badania marketingowe w firmach globalnych monitorowanie otoczenia międzynarodowego lokalne kontrolowanie funkcji marketingu badania pierwotne (zachowania nabywców, elementy programów marketingowych) A.M. Zarzycka

Rodzaje danych w systemie informacji marketingowej firmy globalnej  dane makroekonomiczne dot. rynków narodowych i regionalnych  dane dot. grupy towarowej  dane dot. wyników działalności firmy A.M. Zarzycka

Międzynarodowy system informacji marketingowych - cechy  niezależność czasowa i geograficzna  kompatybilność kulturowo-językowa  kompatybilność prawna  standaryzacja  elastyczność  zintegrowanie danych A.M. Zarzycka