Propozycje zmian ograniczeń prędkości ruchu pojazdów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie 10 lat w Unii. Polityczne aspekty członkostwa - jak Polska zmieniła Europę.
Advertisements

Proces doboru próby. Badana populacja – (zbiorowość generalna, populacja generalna) ogół rzeczywistych jednostek, o których chcemy uzyskać informacje.
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM Gabriel Milczarek II b.
Podział administracyjny Polski (18). Gmina powiat i województwo to jednostki podziału administracyjnego Polski. W gminach i powiatach władzę sprawuje.
1 Kobiety na rynku pracy. 2 Współczynnik aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn w wieku w Polsce i w UE w 2013 roku.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
EFEKT FOTOELEKTRYCZNY ZEWNĘTRZNY I WEWNĘTRZNY KRZYSZTOF DŁUGOSZ KRAKÓW,
System Informacji Miejskiej w Ząbkach. SIM SIM to System Informacji Miejskiej polegający na zastosowaniu jednolitych pod względem wizualnym, architektonicznym.
OBWODNICA SKAWINY wkrótce… Opracowanie: Urząd Miasta i Gminy w Skawinie.
PRZEDSIĘWZIĘCIA EURO 2012 REALIZOWANE PRZEZ Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o. Lp. Nazwa Przedsięwzięcia Szacunkowa wartość (wg listy indykatywnej.
Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej metropolii - ruch rowerowy dr Michał Beim Instytut Melioracji, Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytet.
MATLOS „JAK TEORIA MA SIĘ DO PRAKTYKI?”. Cel projektu: Sprawdzamy, jaka jest zależność między prawdopodobieństwem a częstością zdarzenia.
Czynniki występujące w środowisku pracy.. Cele lekcji Po zajęciach każdy uczeń: - Nazywa i wymienia czynniki występujące w środowisku pracy, - Wymienia.
Cel analizy statystycznej. „Człowiek –najlepsza inwestycja”
Przemiany energii w ruchu harmonicznym. Rezonans mechaniczny Wyk. Agata Niezgoda Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości ruchu pojazdów na emisję zanieczyszczeń, hałas i bezpieczeństwo pieszych.
Przepisy dotyczące rowerzystów Agata Lewandowska.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Szablon scenariusza. Topografia miasta POZnan* WPROWADZENIE Szkolenie z zakresu Topografii Miasta Poznania – ma na celu: - Poznanie ogólnej topografii.
WSKAŹNIKI JAKOŚCI ŻYCIA MIESZKAŃCÓW POZNANIA 2013 Prof. dr hab. Ryszard Cichocki Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
KONKURS NA OPRACOWANIE PROJEKTU URBANISTYCZNEGO ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW "WOLNYCH TORÓW" W POZNANIU – ETAP II.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
Wizja infrastruktury drogowej w Europie w 2040 roku Dr inż. Adewole Adesiyun IBDiM.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
K OMENDA M IEJSKA P OLICJI W T ARNOWIE KOMISARIAT POLICJI W CIĘŻKOWICACH OCENA ROCZNA ZA 2015r.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Komenda Miejska Policji w Łomży Sekcja Ruchu DrogowegoANALIZA STANU BEZPIECZEŃSTWA ZA ROK 2005r. NA TERENIE MIASTA I POWIATU ŁOMŻYŃSKIEGO Łomża, 23 styczeń.
Autor: Kierunek: Promotor: Wykorzystanie GIS do wyznaczenia tras bezpiecznego przewozu transportu przez miasto Małgorzata Kość geodezja i kartografia dr.
ERM II Exchange Rate Mechanism. ERM II jest systemem łączącym waluty krajowe państw UE oraz euro, działającym na zasadzie stałych, ale dostosowywanych.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
Budowa komunikacji pomiędzy terenami Parku Przemysłowego Nowoczesnych Technologii w Stargardzie Szczecińskim, a krajowym systemem dróg wraz z uzbrojeniem.
Samorządowa jednostka organizacyjna INSTYTUT ROZWOJU TERYTORIALNEGO Warsztaty subregionalne – 1 Legnicko – Głogowski Obszar Integracji Legnica
ANALIZA PODRÓŻY DZIENNIKARSKICH ORGANIZOWANYCH PRZEZ ZAGRANICZNE PRZEDSTAWICIELSTWA POLSKIEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ W LATACH 2007 I 2008 (analiza przeprowadzona.
Zachodnia obwodnica Białegostoku OBWODNICA MIEJSKA Gen. F. Kleeberga, Gen. St. Maczka, Gen. Wł. Andersa wraz z przedłużeniem do Baranowickiej, K. Ciołkowskiego,
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Rozwiązywanie równań I-go stopnia z jedną niewiadomą
Radosław Stefańczyk 3 FA. Fotony mogą oddziaływać z atomami na drodze czterech różnych procesów. Są to: zjawisko fotoelektryczne, efekt tworzenie par,
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
„Pamięć i przeszłość nas tworzą, czy tego chcemy, czy nie. Jakkolwiek o tym myślimy lub nie myślimy. Tak jest. Milczenie tego nie przekreśli. Sekret.
*) WOLNE ŚRODKI jako nadwyżka środków pieniężnych budżetu na koniec 2008 roku, wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych Budżet – wykonanie.
Powiat Międzyrzecki „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym” Białystok, r. PROJEKT WSPÓŁFINASOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Skuteczności i koszty windykacji polubownej Wyniki badań zrealizowanych w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki „Ocena poziomu rzeczywistej.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Czym jest gramofon DJ-ski?. Gramofon DJ-ski posiada suwak Pitch służący do płynnego przyspieszania bądź zwalniania obrotów talerza, na którym umieszcza.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. i Zintegrowany Program Rewitalizacji Pragi na lata
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATU WYSZKOWSKIEGO W okresie roku.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
Badanie społecznej akceptacji UEFA Euro 2012 w Poznaniu.
Rozwiązywanie zadań tekstowych przy pomocy układów równań. Opracowanie: Beata Szabat.
ZNAKI PIONOWE INFORMACYJNE Droga z pierwszeństwem przejazdu.
Ogólne zasady ruchu drogowego – ruch pojazdów na autostradzie i drodze ekspresowej, strefie zamieszkania oraz na drogach wewnętrznych.
O PARADOKSIE BRAESSA Zbigniew Świtalski Paweł Skałecki Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii Uniwersytet Zielonogórski Zakopane 2016.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Studium uwarunkowań i kierunki zagospodarowania przestrzennego Zielonej Góry Układ komunikacyjny Zielonej Góry  dr inż. Paweł Urbański Uniwersytet Zielonogórski.
Koncepcja programowo-przestrzenna budowy ulicy Kościelna Droga
Komenda Miejska Policji w Łomży Sekcja Ruchu Drogowego
Inwestycje na drogach krajowych Warmii i Mazur w 2017 roku
OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIA KOMUNIKACJA
DROGA PRZYJAZNA SPOŁECZEŃSTWU
CZY ZNASZ ZNAKI DROGOWE ?
Dlaczego masa atomowa pierwiastka ma wartość ułamkową?
Lekcja 5 Temat: Zasady pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniach
Zapis prezentacji:

Propozycje zmian ograniczeń prędkości ruchu pojazdów

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Dlaczego prędkości > 50 km/h są złym rozwiązaniem w miastach?

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości na bezpieczeństwo Średnie prawdopodobieństwo śmierci osoby potrąconej przez pojazd w zależności od prędkości uderzenia wynosi 10% dla 30 km/h oraz 90% dla 50 km/h:

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości na bezpieczeństwo Graniczna rzeczywista prędkość ruchu ze względu na bezpieczeństwo pieszych to 65km/h. Taka jest średnia prędkość ruchu w dużych miastach na ulicach z ograniczeniem do 50 km/h. Wszystkie wyższe prędkości drastycznie podnoszą ryzyko śmierci.

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości na hałas Obniżenie poziomu hałasu przez obniżenie prędkości ruchu: Zmniejszenie prędkości ruchu [km/h] Zmniejszenie poziomu L AE – pojazdy lekkie Zmniejszenie poziomu L AE – pojazdy ciężkie z 80 do 505,9 dB ~ 4 razy4,3 dB ~ 3 razy z 70 do 504,2 dB ~ 3 razy3,1 dB ~ 2 razy z 50 do 306,4 dB ~ 4 razy4,8 dB ~ 3 razy

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Data Al. Krasińskiego [µg/m3] ul. Dietla [µg/m3] różnicaróżnica % % % % % % % % % % % % % % % % % % % % % % % % % % % % % % średnia % minimum % maksimum % Różnice wskazań stacji komunikacyjnych - NO2

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Data Al. Krasińskiego [µg/m3] ul. Dietla [µg/m3] różnicaróżnica % % % % % % % % % % % % % % % % % % % % % % % % % % % % średnia % minimum % maksimum % Różnice wskazań stacji komunikacyjnych - PM10

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Jakie korzyści dają prędkości > 50 km/h? Czas przejazdu? Przepustowość? Odcinek 3.2 kmOgr. prędkości [km/h] Prędkość jazdy [km/h] czas jazdy [min] wydłużenie [min] Bobrzyńskiego / Grota- Roweckiego 70 2,74 Bobrzyńskiego / Grota- Roweckiego 70503,841,10 Bobrzyńskiego / Grota- Roweckiego 70google maps bez korków 41,26 Bobrzyńskiego / Grota- Roweckiego 70google maps typowo 74,26 Bunscha / Skotnicka50 3,84 Bunscha / Skotnicka50google maps bez korków 40,16 Bunscha / Skotnicka50google maps typowo 62,16 Mogą mieć sens tam, gdzie da się jechać z taką prędkością więcej niż kilkaset metrów i jest to bezpieczne czyli na bezkolizyjnych obwodnicach aby właśnie po nich odbywał się ruch międzydzielnicowy.

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Podniesione prędkości dopuszczalne wyłącznie na bezkolizyjnych obwodnicach i drogach wylotowych (pojedyncze wyjątki wewnątrz obwodnic) Na głównych ulicach miejskich z przejściami dla pieszych i skrzyżowaniami, nawet na ważnych wielopasowych arteriach – standardowe 50 km/h Poza głównymi ulicami – rosnąca liczba stref tempo30 Jak wyglądają prędkości dopuszczalne w innych miastach?

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Amsterdam

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Barcelona

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Berlin

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Londyn [mph]

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Edynburg [mph]

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Poparcie społeczne dla stref tempo 30 Edynburg: 69% Na podstawie konsultacji społecznych Artykuł w Transport Publiczny Projekt 20mph for Edinburgh Kraków: 59% Stan na dzień na podstawie sondy związanej z artykułem w Gazecie Wyborczej artykułem w Gazecie Wyborczej

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Paryż

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Sztokholm

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Oslo

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Graz

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Wiedeń

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Kraków

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Propozycje zmian w Krakowie Nowe strefy tempo30: Cała I obwodnica Ulice prowadzące promieniście z II obwodnicy do I Krowodrza / Bronowice - obszar ograniczony od płn. torami kolejowymi, od zach. Armii Krajowej, od płd. Armii Krajowej, Nawojki, Czarnowiejską, od wsch. Prądnicką i ATW, z wyłączeniem Bronowickiej, Piastowskiej, Wrocławskiej, Kazimierza Wielkiego i granic obszaru Kazimierz: Krakowska, Starowiślna, Podgórska, Na Zjeździe, Limanowskiego, Kalwaryjska

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Propozycje zmian w Krakowie Obniżenie prędkości z 70 do 50 km/h: II obwodnica: ATW, Powstania Warszawskiego, Lubomirskiego, Wita Stwosza, Klimeckiego Stary przebieg DK7: 29 Listopada od Opolskiej na południe, Konopnickiej, Zakopiańska od Kąpielowej na północ Al. Jana Pawła II W dalszej perspektywie – tam, gdzie występuje duży poprzeczny ruch pieszych oprócz odcinków bezkolizyjnych  Brak w całym mieście nowych ulic z prędkością wyższą niż 50 km/h oprócz odcinków bezkolizyjnych

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Propozycje zmian w Krakowie

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Proponowane środki uspokajania ruchu  Odejście od stosowania progów zwalniających uciążliwych dla wszystkich a zamiast nich: Szerokość pasów ruchu dostosowana do ograniczenia prędkości Esowanie pasów ruchu np. przez naprzemienne wyznaczenie miejsc do parkowania Wyniesione przejścia dla pieszych / skrzyżowania z najazdem nieodczuwalnym przy 30 km/h Wyłączanie sygnalizacji świetlnych Skrzyżowania równorzędne / mikro ronda

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Odpowiednik ATW – Frankfurter Allee - Główna trasa średnicowa Berlina

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Prędkość maksymalna: 50 km/h Przekrój: 2x3 pasy o szerokości 2.75m

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Proponowane zmiany przekroju ulic Zmiana klasy na Z z uspokojonym ruchem ATW (każda jezdnia):  zamiast 2 pasy ogólne po 3,5m + 3m buspas 2 pasy ogólne po 2,75m a odzyskane 1.5m na poszerzenie buspasa / chodnika / oddzielenie chodnika od jezdni zielenią (zależnie od miejscowych potrzeb). Zakopiańska (obie jezdnie):  Zamiast 4 pasy po 3,5m 4 pasy po 2,75m + 2m na poszerzenie przystanków / oddalenie ich od jezdni + 1m na pas rozdzielający zamiast betonowej bariery.

Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Propozycje przekazu dla mieszkańców Strefy tempo30: Nie są niczym nowym w Krakowie - dopełniamy kilka obszarów i wprowadzamy nowy - Krowodrza Zyskamy niższe zanieczyszczenie i hałas, wyższe bezpieczeństwo i płynność ruchu Nie będzie więcej progów zwalniających a tylko rozwiązania przyjazne dla przestrzegających ograniczeń Likwidacja niektórych 70km/h: Chcemy zredukować liczbę śmiertelnych potrąceń Ograniczymy hałas bez kolejnych ekranów Ograniczymy emisję spalin Wyższe prędkości pomiędzy światłami i na zatłoczonych ulicach nic nie dają czasowo a pogarszają przepustowość Jedno i drugie stosują miasta o wysokim komforcie życia