BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
Advertisements

BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
Blok I: PODSTAWY TECHNIKI Lekcja 6: Zjawisko tarcia i jego wpływ na pracę ciągników i maszyn rolniczych (1 godz.) 1. Zjawisko tarcia 2. Tarcie ślizgowe.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Moduł 5 Temat 1 Poziom 2 Dzielenie się pomysłami.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego FILARY GOSPODARKI.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Czynniki występujące w środowisku pracy.. Cele lekcji Po zajęciach każdy uczeń: - Nazywa i wymienia czynniki występujące w środowisku pracy, - Wymienia.
DANUTA SZCZEPANIK Sekretarz Miasta Legionowo EWA MILNER-KOCHAŃSKA Pełnomocnik ds. Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym Przeciwdziałanie korupcji.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Listopadowa mapa pogody Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Stopa bezrobocia mierząca odsetek siły roboczej. RYNEK PRACY Rynek pracy – jest jednym z rynków funkcjonujących w gospodarce Rynek pracy jest ogólnie.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
KLASA PSYCHOLOGICZNO – PRAWNA. PRZEDMIOTY REALIZOWANE WEDŁUG ROZSZERZONEGO PROGRAMU NAUCZANIA JĘZYK POLSKI - OD KLASY PIERWSZEJ MOŻLIWOŚĆ WYBORU DOWOLNYCH.
Mikroekonomia dr hab. Maciej Jasiński, prof. WSB Wicekanclerz, pokój 134A Semestr zimowy: 15 godzin wykładu Semestr letni: 15.
Instytucjonalne uwarunkowania realizacji koncepcji CSR w obszarze merchandisingu – zarys problemu Dr Jarosław Plichta Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wypadkowa sił.. Bardzo często się zdarza, że na ciało działa kilka sił. Okazuje się, że można działanie tych sił zastąpić jedną, o odpowiedniej wartości.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kryzys w przedsiębiorstwie „Najtrudniej zmienić się wtedy, kiedy nie wydaje się to jeszcze konieczne……” Jack Welch.
Strategia Koncepcja działania organizacji umożliwiająca osiągnięcie sukcesu w przyszłych warunkach.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Klub Młodych Profesjonalistów Warsztaty Opracował: Marcin Adamczyk.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Realizowany w Chorzowie od do r. autor: Karolina Piwczyk.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Podstawy przedsiębiorczości wg podręcznika „Z ekonomią na ty” Lekcja 6 – Młody człowiek myśli o przyszłości – wykształcenie, oferta edukacyjna, zawód,
Opiekunka środowiskowa Czas trwania nauki: 1 rok.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Bal klasowy Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
FIRMA OCZAMI UCZNIA Opracowanie: Krystian Kasprzyk, ucz. kl. II c Gimnazjum nr 7 im. K. I. Gałczyńskiego PROJEKT SZKOŁA – PRACA – PRZYSZŁOŚĆ II edycja.
Proces transakcyjny Podsumowanie Rafał Tuzimek. Typy transakcji M&A 2 SprzedażprzedsiębiorstwZakupprzedsiębiorstw FuzjeprzedsiębiorstwPoszukiwaniefinansowaniawłaścicielskiego/doradztwofinansoweLBO/MBO.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
Rodzinne spotkanie Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo Augustowskie Centrum Edukacyjne Al. Kardynała Wyszyńskiego Augustów.
Budżetowanie kapitałowe cz. III. NIEPEWNOŚĆ senesu lago NIEPEWNOŚĆ NIEMIERZALNA senesu strice RYZYKO (niepewność mierzalna)
MAM PRAWO WIEDZIEC I DZIAŁAĆ!
Struktura kanałów marketingowych
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Opracowała: Mgr Anna Stopińska
Sześciolatek w obliczu zmian
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Niepełnosprawność intelektualna a samodzielność
Wykład 1 Przedmiot psychologii
SZANSA 2012 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
KOMUNIKACJA KORPORACYJNA I PUBLIC RELATIONS
Sp.j U Karyny.
Zapis prezentacji:

BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

PROFIL OSOBY PRZEDSIĘBIORCZEJ Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Kim jest osoba przedsiębiorcza? Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Człowiek przedsiębiorczy charakteryzuje się: - zaradnością, - gotowością podjęcia inicjatywy, - umiejętnością reagowania na zmianę otoczenia, - chęcią podejmowania działań i ryzyka, - odpowiedzialnością za siebie i innych, - asertywnością, - pewnością siebie, - posiadającą umiejętności organizatorskie.

Czy znasz osobę przedsiębiorczą? Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Osobowość - definicja Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Osobowość – zbiór stałych, charakterystycznych dla danej jednostki cech psychofizycznych, które determinują jej zachowania i pozwalają odróżnić ją od innych jednostek. Osobowość jest w pewnej części dziedziczna, jednak wpływ na jej kształtowanie ma aktywność samej jednostki oraz różnego rodzaju czynniki zewnętrzne (np. rodzina).

Typy osobowości człowieka Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego sangwinikcholerykflegmatykmelancholik - szczery - energiczny - lubiący zmiany - pogodny - niekonsekwentny - reaguje emocjonalnie - niecierpliwy - pobudliwy - impulsywny - apodyktyczny - dobry organizator - zdecydowany - spokojny - opanowany - życzliwy - nie lubiący zmian - uległy - niezdecydowany - spokojny - sumienny - wrażliwy na krytykę - zorganizowany - mający problemy z podejmowaniem decyzji

Analiza SWOT - pojęcie Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Analiza SWOT to coraz powszechniej stosowana technika oceny aktualnej oceny przedsiębiorstwa oraz analizy skuteczności nowych rozwiązań. Można się nią posłużyć do analizy zależności między zyskiem a ryzykiem każdego przedsięwzięcia. Podobnie jak w przypadku przedsiębiorstw, analizę tę można stosować również do oceny własnych predyspozycji i możliwości zawodowych człowieka.

Analiza SWOT - nazwa Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nazwa SWOT to nic innego jak skrót pochodzący od pierwszych liter angielskich słów: - Strengths (mocne strony), - Weakeness (słabe strony), - Opportunities (szanse), - Threats (potencjalne zagrożenia).

Analiza SWOT - ćwiczenie I Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Spośród cech charakteru i osobowości Olka oraz jego umiejętności wybierz mocne i słabe strony. Wskaż również jego szanse i zagrożenia. Cechy Olka:pomaga wujkowi prowadzić firmę, podatny na wpływ innych osób, lubi matematykę, dobrze pływa, cierpliwy, powolny, perfekcjonista, niezdecydowany, dziecinny, egoista, nie przepada za lekcjami polskiego, mało komunikatywny.

Analiza SWOT - rozwiązanie Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mocne strony: dobrze pływa, cierpliwy, perfekcjonista Słabe strony: powolny, niezdecydowany, dziecinny, egoista, mało komunikatywny Szanse: pomaga wujkowi prowadzić firmę, lubi matematykę, Zagrożenia: nie przepada za lekcjami polskiego, podatność na wpływ innych osób

Analiza SWOT - ćwiczenie II Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Przeanalizuj swoje cechy i wpisz je w tabelę, sporządzając w ten sposób analizę SWOT własnej osoby. Mocne strony:Słabe strony: Szanse:Zagrożenia: