OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa 23.04.2008.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna LOTur
Advertisements

Konferencja , 14 grudnia 2006, Warszawa
innowacyjna wielkopolska
Praktyczne oblicze zarządzania i promocji turystyki w Polsce – wybrane dobre praktyki dr Elżbieta Wąsowicz-Zaborek – Wiceprezes Polskiej Organizacji.
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Śląski System Informacji Turystycznej
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
PLAN PRACY ŚWINOUJSKIEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ NA 2008 ROK Zatwierdzony uchwałą zarządu ŚOT W dniu 12 maja 2008r.
PODMIOTY UCZESTNICZĄCE W ZARZĄDZANIU PRODUKTEM ORT
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
WSPÓŁPRACA FINANSOWA I POZAFINANSOWA SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI.
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Kotlina Dobrego Światła i Smaku. Cel projektu Promocja najnowocześniejszych metod oświetlania środowiska człowieka, Promocja Polskiej kuchni i zdrowego.
„Inwestuj u nas! Polsko – Ukraiński obszar transgraniczny”
AGROTURYSTYKA W STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Województwo pomorskie –
Charakterystyka klastra
GARNCARSKA WIOSKA – PRZEDSIĘBIORSTWO SPOŁECZNE
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Kreowanie nowych trendów – turystyka dziedzictwa
Punkt Kontaktowy Polskich Regionów na Ukrainie Projekt finansowany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych w ramach dotacji na realizację zadań w zakresie.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
„Narzędzia promocji miejscowości na przykładzie miasta Suwałki”
POLSKO - HISZPAŃSKA IZBA GOSPODARCZA - TWÓJ PARTNER BIZNESOWY W HISZPANII Zuzanna Gołębiewska Dyrektor Biura.
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
LIDER Małopolskie Towarzystwo Doradcze – Stowarzyszenie Konsultantów na Rzecz Rozwoju Lokalnego i Przedsiębiorczości Społecznej PARTNER MERYTORYCZNY I.
Katarzyna Sobierajska
Dobre praktyki we wdrażaniu funduszy strukturalnych Województwo świętokrzyskie.
CTO – Karaibska organizacja turystyczna.
Plan działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
Krzysztof Margol Cele projektu: -Zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe - Zwiększenie potencjału.
Piotr Tatara Polska Organizacja Turystyczna maj 2014 rok
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa Izba Przemysłowo-Handlowa - partnerem dla przedsiębiorstw w kraju i za granicą.
Sprawozdanie z realizacji Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Grupa robocza ds. KSOW Warszawa, r. „Europejski.
Program Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Mikroprojekt nr 7: „Wspólne.
Co PGL LP robią w klastrze?
Poznań, – Warsztaty ILIM. „Proste eUsługi dla ukształtowania i wzmocnienia sieci MŚP w Europie Środkowej”  Program dla Europy Środkowej ->
Piotr Tatara Polska Organizacja Turystyczna
„LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE Warszawa, 5 października 2015.
UMOWY MIĘDZYNARODOWE A WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA – W PRAKTYCE 10 marca 2016 Warszawa.
Ministerstwo Sportu i Turystyki Strategia rozwoju turystyki na lata Projekt Elżbieta Wyrwicz Departament Turystyki Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Krzysztof Margol. Cele projektu: -zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe; - zwiększenie potencjału.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Konsorcjum „Zdrowie i uroda”. Zdrowie i uroda Projekt Programu Rozwoju Turystyki 2020 Turystyka Wellness & SPA jednym z priorytetowych obszarów.
PARTNERSHIP FOR GOOD PARTNERSTWO NA DOBRE Konferencja końcowa projektu Wrocław, 20 kwietnia 2011 roku Wsparcie udzielone przez Norwegię poprzez dofinansowanie.
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
„Gospodarna Wielkopolska” Projekt kompleksowego wsparcia internacjonalizacji wielkopolskiej gospodarki Poznań, 17 czerwca 2016 r.
„Fundusze europejskie dla przedsiębiorców, szansa, czy mit”
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Nowe kierunki współczesnej dyplomacji – przykłady narzędzi stosowanych przez dyplomację ekonomiczną w promocji i wsparciu polskich przedsiębiorców za granicą.
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
– wybrane instrumenty wsparcia dla przedsiębiorców
Warsztat refleksyjny Kluczbork 22, r.
Działania wspierające internacjonalizację polskich firm
Zapis prezentacji:

OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa

Polska Organizacja Turystyczna odpowiada przede wszystkim za marketing Polski jako atrakcyjnej destynacji turystycznej dla turystów krajowych i zagranicznych oraz za stworzenie i rozwój systemu informacji turystycznej w Polsce

I. RYNKI PROMOCYJNE W 2008 Polski Niemiecki Brytyjski i irlandzki Ukraiński Hiszpański i portugalski Izraelski ( brak POIT) Kraje Benelux (rynek niderlandzki)

Regionalne Organizacje Turystyczne (16) Promocja Informacja Rozwój lokalnego produktu turystycznego Marketing w regionach Branża turystyczna

Lokalne Organizacje Turystyczne (100) Promocja Informacja Rozwój lokalnego produktu turystycznego Marketing w regionach Branża turystyczna

WSPÓŁPRACA Z BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ 1.Organizacja warsztatów turystycznych dla branży turystycznej w kraju 2.Udział w stoiskach narodowych na targach turystycznych w kraju 3.Udział w Krajowym Systemie Informacji Turystycznej 4.Współpraca z Regionalnymi i Lokalnymi Organizacjami Turystycznymi

W Polsce obecnie funkcjonuje prawie 300 punktów informacji turystycznej

5.PROMOCJA PRODUKTÓW TURYSTYCZNYCH: - szkolenia dla twórców produktu - tworzenie banku produktów turystycznych - doroczny konkurs na najlepszy certyfikowany produkt turystyczny, 6. INTERNET: - program partnerski dla branży turystycznej - linki na stronach www. ( w obu kierunkach )

Zadania POT i ich cele pośrednie ZADANIE 1. Promocja Polski jako kraju atrakcyjnego turystycznie CEL POŚREDNI: Wzmocnienie zainteresowania Polską jako atrakcyjnym turystycznie celem podróży ZADANIE 2. Tworzenie i rozwój systemu informacji turystycznej CEL POŚREDNI: Zwiększenie dostępności i użyteczności informacji turystycznej o Polsce ZADANIE 3. Podnoszenie produktywności turystycznej Polski CEL POŚREDNI: Podniesienie konkurencyjności polskiej oferty turystycznej na rynku krajowym i za granicą ZADANIE 4. Tworzenie i koordynacja Polityki POT CEL POŚREDNI: Podniesienie produktywności organizacyjnej POT

Zadanie 1: „Promocja Polski”- podzadania: [PODZADANIE 1.1] - Promocja turystyki miejskiej i kulturowej na wybranych rynkach [PODZADANIE 1.2] - Promocja turystyki biznesowej na wybranych rynkach [PODZADANIE 1.3] - Promocja turystyki wypoczynkowej i aktywnej na wybranych rynkach [PODZADANIE 1.4] - Promocja turystyki uzdrowiskowej, spa i wellness na wybranych rynkach [PODZADANIE 1.5] - Promocja wizerunkowa i wieloproduktowa na wybranych rynkach

II. INSTRUMENTY PROMOCYJNE 1. Targi turystyczne 2. Wydawnictwa 3. Podróże studyjne 4. Misje rządowe 5. Warsztaty 6. Imprezy i wydarzenia promocyjne 7. Internet

TARGI: ( zasady udziału ) 1. Odpłatności za udział w targach 2. Wizualizacja (Polskie Stoisko Narodowe) 3. Imprezy towarzyszące (warsztaty, seminaria, spotkania...)

MATERIAŁY INFORMACYJNO PROMOCYJNE: 1.Określenie zawartości merytorycznej 2. Współfinansowanie, reklama w wydawnictwach 3. Dystrybucja

PODRÓŻE STUDYJNE: 1. Dziennikarze – współpraca z regionami 2. Touroperatorzy zagraniczni – współudział w tworzeniu programu pobytu

MISJE RZĄDOWE: 1.Oferta turystyczna jako uzupełnienie oferty inwestycyjnej 2. Pozyskiwanie nowych rynków 3. Udział w panelach turystycznych

WARSZTATY: 1.Spotkania robocze branży krajowej i z udziałem przedstawicieli z zagranicy 2. Wsparcie finansowe dla organizacji warsztatów np.Polsko – Rosyjskie Forum, Polsko – Ukraińskie Forum

IMPREZY I WAŻNE WYDARZENIA: 1.Kalendarz imprez na stronach 2.Uzupełnienie oferty turystycznej INTERNET: 1.Program partnerski dla branży turystycznej www. polska.travel 2.Linki na stronach www. ( w obu kierunkach )

PODSUMOWANIE: 1.Opracowanie jasnych i klarownych zasad współpracy w zakresie udziału w tworzeniu narzędzi promocyjnych 2. Powołanie grupy roboczej składającej się z przedstawicieli branży turystycznej, regionalnych organizacji turystycznych i Polskiej Organizacji Turystycznej. 3. Określenie nowych zasad współpracy POT z FTP

Dziękujemy Państwu za uwagę Dr Jacek Olszewski Dyrektor Departamentu Współpracy Regionalnej Piotr Tatara – Ekspert/Doradca Departament Promocji