Tytuł projektu How much BIO do we Reed? BioFood- from its produktion and marketing up to consumption Ile BIO potrzebujemy? Biożywność- od jej produkcji i marketingu aż po konsumpcję
Cele główne projktu: Zbieranie informacji na temat produkcji i marketingu ekologicznie i konwencjonalnie produkowanej żywności. Uwrażliwienie uczestników projektu na żywność BIO w porównaniu z konwencjonalną żywnością na podstawie charakterystyki, jakości, produkcji, marketingu i konsumpcji. Współpraca z BIO farmerami( rolnikami) i producentami BIO żywności w celu zebrania danych dotyczących analizy produkcji, marketingu i dróg dystrybucji różnej BIO –żywności i konwencjonalnej. Kulturowa i językowa wymiana doświadczeń przez wszystkie zaangażowane strony projektu
Uczestnicy projektu: Niemcy- Berufsbidende Schule Lahnstein, Lahnstein Włochy- Istituto Superiore Statale „Guseppe Mazzini”, Napoli, region Campania Portugalia- Escola Secundaria de Almeida Garrett, Vila Nova de Gala, region Norte Rumunia- Economic College „Dimitrie Cantemir”, Suceava, region Nord- Est Polska- Zespół Szkół Gastronomicznych i Hotelarskich w Sandomierzu Szwecja- Nynashamns Gymnnasium, Nashamn,region Stockholm
Cele szczegółowe- tematyka badań i analiz: Pochodzenie i rozmiar ( zasięg) regionalnego i europejskiego ustawodawstwa ( prawodawstwa) dotyczącego BIO- żywności i konwencjonalnej. Jakim legalnym przepisom podlegają te dwie metody produkcji. Jaka żywność BIO jest dostępna i jakie są różnice miedzy żywnością BIO w państwach uczestniczących w projekcie? Typy legalnych i innych etykiet na produktach BIO. Jakie mamy BIO etykiety i co one znaczą? Problemy z produkcją i rynkiem zbytu produktów BIO i konwencjonalnej. Jaka jest różnica w cenie w produkcji miedzy dwoma metodami żywności? Upodobania konsumentów i wizja jakości żywności BIO w porównaniu do konwencjonalnych typów. Potencjonalne korzyści i problemy dotyczące zdrowia ze względu na styl odżywiania; Jakie reklamy są stosowane w marketingu żywności BIO i konwencjonalnej? Przygotowanie potraw zgodnie z miejscowymi przepisami z żywności BIO i do porównania z konwencjonalnej żywności. Czy są różnice w jakości i smaku? Różnorodność i dostępność produktów BIO w krajach uczestniczących w projekcie. Jak różnią się drogi dystrybucji tych dwóch metod produkcji ? Co motywuje konsumenta do wyboru żywności BIO?
Przykładowe efekty pracy nad projektem to: Informacje video; Publikacje internetowe – prowadzenie BLOGA; Opracowanie zbioru przepisów poświęconych tematyce projektu; Magazyn projektów- prezentacji poświęconych analizie tematu; Opracowanie książki kucharskiej z przepisami na dania BIO z państw uczestników projektu.