1 System wsparcia merytorycznego Partnerstw na rzecz Rozwoju w programie Equal szkolenie Equal Jachranka, 24-25 stycznia 2005 r. © Bartosz Grucza, Beata.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Advertisements

Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Zarządzanie projektami – pojęcia
Zarządzanie projektami partnerskimi
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
Założenia działalności Krajowej Instytucji Wspomagającej PO KL na lata Beata Puszczewicz Fundacja Fundusz Współpracy.
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
Badanie projektów pilotażowych PO KL Planowane zmiany w Zasadach dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL.
Konkurs 01/POKL/7.2.1/2008 (Ogłoszony w dniu 31 stycznia 2008 r.) Typy projektów. w ramach podziałania możliwa będzie realizacja następujących projektów:
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
PATENT na innowacyjny biznes
Bardzo ważnym elementem metodologii projektowania systemów informatycznych jest PMBoK PMBoK (ang. Project Management Body of Knowledge) jest zbiorem standardów.
Zarządzanie projektami
UŁATWIA ZARZĄDZANIE SZKOLENIAMI
Projekt: Profesjonalne zarządzanie finansami a wiarygodny wizerunek NGO Działanie: Indywidualne doradztwo dla organizacji w zakresie finansów, księgowości.
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
ZARZĄD OBSŁUGI JEDNOSTEK MIEJSKICH WSPÓŁPRACA Z SAMORZĄDAMI OSIEDLI
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy pn. Przedsiębiorczość szansą na rozwój regionu.
Metoda projektu edukacyjnego
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Metodyki zarządzania projektami
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
1 Współpraca dla Pracy O SZKOLENIACH Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
„Top Model Współpracy w Województwie Pomorskim” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
"Konkurs dla szkół trenerskich - jakie programy mogą uzyskać dofinansowanie z PO KL” Anna Świebocka-Nerkowska Dyrektor Zespołu Rozwoju Zasobów Ludzkich.
Pezentacja projektu i Partnerstwa na Rzecz Rozwoju
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI SZKOLENIE DLA BENEFICJENTÓW Warszawa, 26 października 2015 r.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
WDROŻENIE ZARZĄDZANIA PROJEKTOWEGO W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Maciej Madziński Dyrektor Operacyjny Maciej Zadworny Oskar Kurlanc Mariusz Łopaciński.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
„System przeciwdziałania powstawaniu bezrobocia na terenach słabo zurbanizowanych” Wykorzystanie metody PCM w planowaniu projektu „System przeciwdziałania.
„System przeciwdziałania powstawaniu bezrobocia na terenach słabo zurbanizowanych” Wykorzystanie metody PCM w planowaniu projektu e-Barometr Jan Andreasik.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
1 Organizacja działalności Partnerstw na rzecz Rozwoju w praktyce programu Equal szkolenie Equal Jachranka, stycznia 2005 r. © Bartosz Grucza.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
BUDŻET PARTYCYPACYJNY W WARSZAWIE 2015 DZIELNICA REMBERTÓW ZDJĘCIE DZIELNICY.
1 Pomyślne zarządzanie projektami z zastosowaniem metody PCM przez Partnerstwa na rzecz Rozwoju Inicjatywy Wspólnotowej Equal Bartosz Grucza – Szkoła Główna.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR: STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROZWIJANIE KOMPETENCJI NAUCZYCIELI w zakresie wykorzystywania.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Planowanie procesu szkoleniowego
WYPEŁNIANIE I PRZEDKŁADANIE HARMONOGRAMÓW
podsumowanie Warszawa 19 czerwca 2017 r
Perspektywa Programu Uproszczenie procedur i ograniczenie wymagań tylko do unijnych bez dodatkowych krajowych Większa ilość szkoleń wysokiej jakości/ dostęp.
Szkolenia dla Lokalnych Grup Działania Grudzień 2016 – czerwiec 2017
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Beneficjenci projektów finansowanych w ramach PO WER
Zgłoszenie do konkursu
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w 2017 roku
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
Aleksandra Spychalska
Zapis prezentacji:

1 System wsparcia merytorycznego Partnerstw na rzecz Rozwoju w programie Equal szkolenie Equal Jachranka, stycznia 2005 r. © Bartosz Grucza, Beata Puszczewicz

2 założenia planowanego systemu wsparcia merytorycznego dla PRR Stworzenie systemu pomocy szkoleniowej służącej: właściwemu konstruowaniu partnerstw nabyciu umiejętności posługiwania się metodologią PCM / Logframe tworzeniu poprawnej merytorycznie, spójnej i wyczerpującej dokumentacji projektowej skutecznemu zarządzaniu projektami realizowanymi w ramach programu Equal z uwzględnieniem wszystkich aspektów zarządzania oraz problemu mainstreamingu Stworzenie systemu wsparcia konsultacyjnego umożliwiającego uzyskanie bieżącej pomocy merytorycznej na etapie planowania i realizacji projektu przez każde z Partnerstw Stworzenie systemu pomocy szkoleniowej służącej: właściwemu konstruowaniu partnerstw nabyciu umiejętności posługiwania się metodologią PCM / Logframe tworzeniu poprawnej merytorycznie, spójnej i wyczerpującej dokumentacji projektowej skutecznemu zarządzaniu projektami realizowanymi w ramach programu Equal z uwzględnieniem wszystkich aspektów zarządzania oraz problemu mainstreamingu Stworzenie systemu wsparcia konsultacyjnego umożliwiającego uzyskanie bieżącej pomocy merytorycznej na etapie planowania i realizacji projektu przez każde z Partnerstw

3 założenia planowanego systemu wsparcia merytorycznego dla PRR poznanie potrzeb szkoleniowych i oczekiwań Partnerstw opracowanie koncepcji szkoleń uwzględniającej zgłoszone potrzeby Partnerstw opracowanie koncepcji systemu wsparcia konsultacyjnego uwzględniającej formy wsparcia preferowane przez Partnerstwa poznanie potrzeb szkoleniowych i oczekiwań Partnerstw opracowanie koncepcji szkoleń uwzględniającej zgłoszone potrzeby Partnerstw opracowanie koncepcji systemu wsparcia konsultacyjnego uwzględniającej formy wsparcia preferowane przez Partnerstwa

4 Zapewnienie odpowiedniego wsparcia na każdym etapie cyklu życia projektu Koszty Czas Faza definiowania projektu Faza planowania i organizacji wykonania projektu Faza zakończenia projektu Faza wykonawstwa projektu K z - koszty działalności działalności zarządczej zarządczej K W -koszty działalności działalności wykonawczej wykonawczej K L - koszty łączne łączne Ko- koszty obsługi obsługi KKKKKKKK KWKWKWKW KLKLKLKL KOKOKOKO założenia planowanego systemu wsparcia merytorycznego dla PRR szkolenia Działanie 1 Działanie 2 Działanie 3

5 omówienie wyników ankiet potrzeb szkoleniowych PRR część Partnerstw wskazała ponadto konieczność przeprowadzenia szkolenia dotyczącego kwalifikowalności kosztów projektu część Partnerstw wskazała ponadto konieczność przeprowadzenia szkolenia dotyczącego kwalifikowalności kosztów projektu

6 wstępny program szkoleń PRR na rok 2005 tworzenie partnerstw, reguły funkcjonowania partnerstwa definiowanie i planowanie projektu zgodnie z metodologią PCM przygotowanie i budowa matrycy logicznej projektu planowanie przebiegu czasowego projektu planowanie przebiegu zasobowego/kosztowego projektu kierowanie zespołem projektowym kontrola przebiegu projektu kwalifikowalność kosztów tworzenie partnerstw, reguły funkcjonowania partnerstwa definiowanie i planowanie projektu zgodnie z metodologią PCM przygotowanie i budowa matrycy logicznej projektu planowanie przebiegu czasowego projektu planowanie przebiegu zasobowego/kosztowego projektu kierowanie zespołem projektowym kontrola przebiegu projektu kwalifikowalność kosztów 1 dzień 3 dni 2 dni 1 dzień

7 szczegółowy program szkoleń PRR na rok 2005 Cykl szkoleń trzydniowych planowanych na marzec i kwiecień 2005 r. definiowanie i planowanie projektu zgodnie z metodologią zarządzania cyklem projektu (PCM), omówienie założeń metody, poszczególnych faz cyklu, analizy interesariuszy, analizy problemu, analizy celów, wyboru strategii przygotowanie i budowa matrycy logicznej projektu (Logical Framework), definiowanie poszczególnych kategorii celów, założeń, wskaźników i źródeł weryfikacji z uwzględnieniem procesu mainstreamingu planowanie przebiegu czasowego projektu (harmonogram, wykres Gantta), planowanie zasobów i kosztów w projekcie (tworzenie harmonogramu wydatków i budżetu projektu). Cykl szkoleń trzydniowych planowanych na marzec i kwiecień 2005 r. definiowanie i planowanie projektu zgodnie z metodologią zarządzania cyklem projektu (PCM), omówienie założeń metody, poszczególnych faz cyklu, analizy interesariuszy, analizy problemu, analizy celów, wyboru strategii przygotowanie i budowa matrycy logicznej projektu (Logical Framework), definiowanie poszczególnych kategorii celów, założeń, wskaźników i źródeł weryfikacji z uwzględnieniem procesu mainstreamingu planowanie przebiegu czasowego projektu (harmonogram, wykres Gantta), planowanie zasobów i kosztów w projekcie (tworzenie harmonogramu wydatków i budżetu projektu). – szkolenia mają charakter warsztatowy – grupy składają się z przedstawicieli kilku partnerstw, reprezentujących jeden obszar tematyczny – uczestnicy pracują w grupach w ramach swoich partnerstw na przykładzie własnych projektów – po zakończeniu szkolenia partnerstwa powinny dysponować praktycznie gotową, poprawną merytorycznie i formalnie dokumentacją projektową – szkolenia mają charakter warsztatowy – grupy składają się z przedstawicieli kilku partnerstw, reprezentujących jeden obszar tematyczny – uczestnicy pracują w grupach w ramach swoich partnerstw na przykładzie własnych projektów – po zakończeniu szkolenia partnerstwa powinny dysponować praktycznie gotową, poprawną merytorycznie i formalnie dokumentacją projektową

8 szczegółowy program szkoleń PRR na rok 2005 Cykl szkoleń dwudniowych planowanych na wrzesień i październik 2005 r. szkolenie ma na celu przekazanie nowoczesnej wiedzy w zakresie kierowania zespołem projektowym: specyfiki pracy zespołowej, roli kierownika w zespole, procesu podejmowania decyzji, oceny członków zespołu projektowego, rozwiązywania konfliktów, problemów negocjacji, różnic kulturowych, innych zagadnień towarzyszących pracy zespołu projektowego. Cykl szkoleń dwudniowych planowanych na wrzesień i październik 2005 r. szkolenie ma na celu przekazanie nowoczesnej wiedzy w zakresie kierowania zespołem projektowym: specyfiki pracy zespołowej, roli kierownika w zespole, procesu podejmowania decyzji, oceny członków zespołu projektowego, rozwiązywania konfliktów, problemów negocjacji, różnic kulturowych, innych zagadnień towarzyszących pracy zespołu projektowego. – szkolenia mają charakter warsztatowy – grupy składają się z przedstawicieli partnerów wiodących różnych Partnerstw – uczestnicy pracują w grupach na przykładach zaczerpniętych z własnych projektów – po zakończeniu szkolenia partnerzy wiodący powinny posiadać wiedzę i umiejętności niezbędne do skutecznego pokierowania zespołem – szkolenia mają charakter warsztatowy – grupy składają się z przedstawicieli partnerów wiodących różnych Partnerstw – uczestnicy pracują w grupach na przykładach zaczerpniętych z własnych projektów – po zakończeniu szkolenia partnerzy wiodący powinny posiadać wiedzę i umiejętności niezbędne do skutecznego pokierowania zespołem

9 szczegółowy program szkoleń PRR na rok 2005 Cykl szkoleń dwudniowych planowanych na listopad i grudzień 2005 r. szkolenie ma na celu wykształcenie umiejętności w zakresie skutecznej kontroli przebiegu projektu w różnych wymiarach i obszarach: - planowania i stosowania systemów i narzędzi kontrolnych w projekcie, - monitorowania przebiegu projektu, - samodzielnej ewaluacji rezultatów projektu, - audytowania projektu, - korzystania z narzędzi kamieni milowych, - kontroli czasowej przebiegu projektu (harmonogramy, wykresy Gantta), - kontroli wykorzystania zasobów w projekcie (wykresy wykorzystania zasobów), - kontroli finansowego przebiegu projektu, - systemu raportowania. Cykl szkoleń dwudniowych planowanych na listopad i grudzień 2005 r. szkolenie ma na celu wykształcenie umiejętności w zakresie skutecznej kontroli przebiegu projektu w różnych wymiarach i obszarach: - planowania i stosowania systemów i narzędzi kontrolnych w projekcie, - monitorowania przebiegu projektu, - samodzielnej ewaluacji rezultatów projektu, - audytowania projektu, - korzystania z narzędzi kamieni milowych, - kontroli czasowej przebiegu projektu (harmonogramy, wykresy Gantta), - kontroli wykorzystania zasobów w projekcie (wykresy wykorzystania zasobów), - kontroli finansowego przebiegu projektu, - systemu raportowania. – szkolenia mają charakter warsztatowy – grupy składają się z przedstawicieli partnerów różnych Partnerstw – uczestnicy pracują w grupach na przykładach zaczerpniętych z własnych projektów – po zakończeniu szkolenia partnerzy wiodący powinny posiadać wiedzę i umiejętności niezbędne do bieżącej i okresowej kontroli przebiegu projektu – szkolenia mają charakter warsztatowy – grupy składają się z przedstawicieli partnerów różnych Partnerstw – uczestnicy pracują w grupach na przykładach zaczerpniętych z własnych projektów – po zakończeniu szkolenia partnerzy wiodący powinny posiadać wiedzę i umiejętności niezbędne do bieżącej i okresowej kontroli przebiegu projektu

10 szczegółowy program szkoleń PRR na rok 2005 Cykl szkoleń jednodniowych planowanych najpóźniej na jesieni 2005 r. szkolenie ma na celu wykształcenie umiejętności w zakresie właściwego kwalifikowania kosztów i wydatków w projekcie szczegółowy plan i warunki szkolenia w przygotowaniu Cykl szkoleń jednodniowych planowanych najpóźniej na jesieni 2005 r. szkolenie ma na celu wykształcenie umiejętności w zakresie właściwego kwalifikowania kosztów i wydatków w projekcie szczegółowy plan i warunki szkolenia w przygotowaniu

11 zasady naboru uczestników szkoleń PRR W szkoleniach będą mogły wziąć udział osoby, których uczestnictwo zostało zgłoszone i uzasadnione (np. podczas wypełniania ankiet potrzeb szkoleniowych) Każde z Partnerstw może zgłosić: - maksymalnie 1 osobę ze strony jednego partnera, - maksymalnie 3 osoby ze strony partnera wiodącego. Grupy tworzone będą z przedstawicieli Partnerstw w ramach tego samego obszaru tematycznego. W szkoleniach będą mogły wziąć udział osoby, których uczestnictwo zostało zgłoszone i uzasadnione (np. podczas wypełniania ankiet potrzeb szkoleniowych) Każde z Partnerstw może zgłosić: - maksymalnie 1 osobę ze strony jednego partnera, - maksymalnie 3 osoby ze strony partnera wiodącego. Grupy tworzone będą z przedstawicieli Partnerstw w ramach tego samego obszaru tematycznego.

12 system wsparcia konsultacyjnego w ramach systemu wsparcia merytorycznego PRR Planowany system wsparcia konsultacyjnego składać się będzie z kilku elementów i będzie polegał na: - wyznaczeniu stałych terminów konsultacji udzielanych przez ekspertów dostępnych pod numerem telefonu i/lub osobiście w siedzibie Fundacji w wyznaczonych godzinach w ramach dostępnej dla każdego partnerstwa puli godzin konsultacyjnych - stworzeniu systemu konsultacji elektronicznych, udzielanych za pomocą poczty w postaci odpowiedzi na zadawane pytania wszystkim partnerstwom zarejestrowanym w systemie grup dyskusyjnych i grup roboczych - stworzeniu systemu periodycznych publikacji elektronicznych zawierających bieżące wyjaśnienia i aktualne informacje na temat toczących się projektów - stworzeniu systemu publikacji odpowiedzi na pytania oraz innych wyjaśnień na stronach internetowych programu Equal Planowany system wsparcia konsultacyjnego składać się będzie z kilku elementów i będzie polegał na: - wyznaczeniu stałych terminów konsultacji udzielanych przez ekspertów dostępnych pod numerem telefonu i/lub osobiście w siedzibie Fundacji w wyznaczonych godzinach w ramach dostępnej dla każdego partnerstwa puli godzin konsultacyjnych - stworzeniu systemu konsultacji elektronicznych, udzielanych za pomocą poczty w postaci odpowiedzi na zadawane pytania wszystkim partnerstwom zarejestrowanym w systemie grup dyskusyjnych i grup roboczych - stworzeniu systemu periodycznych publikacji elektronicznych zawierających bieżące wyjaśnienia i aktualne informacje na temat toczących się projektów - stworzeniu systemu publikacji odpowiedzi na pytania oraz innych wyjaśnień na stronach internetowych programu Equal

13 sprawy organizacyjne związane z systemem wsparcia merytorycznego PRR Pytania ? Odpowiedzi... Pytania ? Odpowiedzi...