1 Moduł I Definiowanie dziedzin, celów, wskaźników strategicznych i usług publicznych oraz prognoz finansowych i raportów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski Obszar Funkcjonalny
Advertisements

JASTRZĘBIA GÓRA 2010 Przekształcenia do postaci mapy zasadniczej do postaci cyfrowej i utworzenia baz danych Karol Kaim.
PROCEDURA OPRACOWANIA I AKTUALIZACJI WIELOLETNIEGO PROGRAMU INWESTYCYJNEGO MIASTA PUŁAWY.
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
system zarządzania zasobami ludzkimi
Badania operacyjne. Wykład 1
Krajowy System Informatyczny (KSI) – rola KSI w kontekście działań kontrolnych i procesu informowania o nieprawidłowościach,
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r
BUDŻET ZADANIOWY SZKOLENIE W DNIU R.
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
Rola audytu wewnętrznego w systemie zapewnienia
Typy systemów informacyjnych
Evident – Środki Trwałe
MIASTA – PARTNERZY PROJEKTU Płock – Miasto (Partner) wiodący + lider bloku tematycznego Włocławek, Elbląg – Partner projektu – lider bloku tematycznego.
Zarządzanie projektami
Instrukcja dla Świadczeniodawców
dr inż. Piotr Muryjas Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji
Atlantis INSPECTOR System wspomagania zarządzaniem i ewidencją obiektów sieciowych.
Wieloletnia Prognoza Finansowa miasta Tychy
Arkusze kalkulacyjne, część 3
Instrukcja USOS Rejestracja na zajęcia obieralne wersja by Marek Opacki.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
BAZA DANYCH AMATORSKIEJ DRUŻYNY PIŁKI HALOWEJ
Tworzenie przedmiotów, zajęć i protokołów
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
BAZA ADRESOWA WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
MICROSOFT Access TWORZENIE MAKR
Naciśnij SPACJĘ aby przejść dalej
Moduł II. Obszar formułowania Programów i Projektów.
1 Moduł 0. Zasady modelu i wymagania. „Zasady ogólne”, w których sformułowano wymagania zapisano dla: 1.Wieloletniej Prognozy Finansowej 2.Przygotowania.
1 Moduł IV. Obszar formułowania zadań budżetowych typu B.
Innowacyjny projekt partnerski realizowany przez: Miasto Kraków (lider) i Miasto Poznań (partner) „ Monitorowanie jakości usług publicznych jako element.
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
Upowszechnianie produktu projektu MJUP. Ramowy harmonogram 2011 Zadanie 5 - Zarządzanie projektem Zadanie 4 - Upowszechnianie produktu Zadanie 3 - Opracowanie.
Moduł I Definiowanie dziedzin, celów, wskaźników strategicznych i usług publicznych oraz prognoz finansowych i raportów.
System WIZJA Założenia. Istota filozofii zarządzania finansami  Skupienie uwagi nie na kwotach, ale na tendencjach i strukturach. Wizja to oferuje 
Moduł V Monitorowanie wskaźników
Nasze rozwiązanie „ENOVA DLA ENERGETYKI” powstało na bazie nowoczesnego systemu zarządzania klasy ERP oraz dwuletniej współpracy z jednym.
Motto „Tysiąc razy lepiej zapalić świeczkę, niż wiecznie narzekać na ciemność” Przysłowie chińskie.
Zasady generalne zarządzania finansami to: 1.Skupienie uwagi nie na kwotach, ale na tendencjach i strukturach. 2.Stała znajomość długoterminowego wpływu.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: Program do analizowania i weryfikowania danych dla JST i kuratoriów.
ENOVA dla WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI System Zarządzania klasy ERP NOWOCZESNE, SPECJALSTYCZNE OPROGRAMOWANIE, WSPOMAGAJĄCE ZARZĄDZANIE I OBSŁUGĘ.
Konsultacje społeczne szczegółowego opisu osi priorytetowych PO Infrastruktura i Środowisko Warszawa,
Opracowanie projektu ustawy budżetowej
Pozycja finansowa wnioskodawcy Wieloletni Program Inwestycyjny, budżet oraz wskaźniki zadłużenia gminy.
Warszawa X Samorządowe Forum Kapitału i Finansów.
PROBLEMY FINANSOWE SZPITALI POWIATOWYCH
Hurtownia danych dla PSZ – realizacja CeSAR
(Przyjęty Uchwałą Nr CCXIII/769/14 Zarządu Powiatu w Rykach z dnia 13 listopada 2015 r. PROJEKT WIELOLETNIEJ PROGNOZY FINANSOWEJ POWIATU RYCKIEGO NA LATA.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Praktyczne.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
1 Zarządzania ryzykiem.  Audyty, audity i kontrole Pod koniec każdego roku trzeba przygotować:  plany audytu wewnętrznego,  plany kontroli, wykonywanych.
Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Odbudowa służb planowania przestrzennego na wszystkich.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Temat: Tworzenie bazy danych
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Umowa o Partnerstwie na rzecz Rozwoju - założenia Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
SQL Server Analysis Services Action!
Proces tworzenia i uchwalania budżetu gminy z uwzględnieniem roli mieszkańców!
T. 18. E Proces DGA - Działania (operatorka).
Finanse jednostek samorządu terytorialnego – opracowywane zmiany w prawie Dr Jerzy Kwieciński, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju, Członek Rady Ministrów,
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Selekcja danych Korelacja.
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
Zapis prezentacji:

1 Moduł I Definiowanie dziedzin, celów, wskaźników strategicznych i usług publicznych oraz prognoz finansowych i raportów

 Wspomaganie zarządzania przez system – dane podstawowe – dane podstawowe Zanim system będzie gotowy do przyjęcia danych dotyczących zamierzeń, planów działania, finansów, ryzyk i badań audytowych należy wprowadzić do niego podstawowe dane charakteryzujące system organizacyjny danej JST: 1.Systematykę dziedzin zarządzania 2.Systematykę usług publicznych 3.Hierarchię celów Strategii Rozwoju 4.Zestaw wskaźników dziedzinowych używanych na poziomie strategicznym dla wyznaczania celów i dokonywania ocen 5.Używaną w administracji strukturę Wieloletniej Prognozy Finansowej 6.Rejestr przedsięwzięć wieloletnich 7.Rejestr zadań budżetowych 8.Słowniki 2

Uniwersum, jakim zajmuje się JST dzielimy (umownie) na rozłączne części nazywane dziedzinami zarządzania. W Krakowie przyjęliśmy, że będzie ich 16. Każda dziedzina ma swojego koordynatora. Koordynator dziedziny - profesjonalista powołany zarządzeniem Prezydenta: przygotowuje w swoim obszarze dane i analizy do diagnozy dziedziny zapewnia ekspertyzę dla najwyższego kierownictwa służąc doradztwem przy podejmowaniu decyzji w sprawach strategii, polityk proponuje wybór działań dla realizacji celów. administruje danymi dotyczącymi swojej dziedziny 1. Definiowanie dziedzin zarządzania 3

Usługi publiczne obejmują całość działalności jaką w danej dziedzinie JST wykonuje (lub kontraktuje) na rzecz mieszkańców lub infrastruktury publicznej wyłączając programy rozwojowe. Koordynator Dziedziny: proponuje systematykę usług publicznych w swojej dziedzinie, umieszcza je w systemie STRADOM po przedyskutowaniu i akceptacji odpowiedniego kierownika pionu proponuje i uzgadnia wskaźniki kontekstowe i strategiczne ważne dla dziedziny Propozycja wyboru wskaźników powinna być poprzedzona solidną analizą danych zastanych i potrzeb informacyjnych, uzupełnieniem luk w zakresie potrzeb, badaniami społecznymi 2. Definiowanie usług publicznych 4

 Usługi publiczne w Systemie STRADOM 5

 Katalog wskaźników dziedzinowych w STRADOM, wskaźniki kontekstowe i strategiczne 6

 Przypisywanie wskaźników do usług publicznych 7

 Analiza wartości wskaźników w czasie – dostęp do raportu wskaźnika 8

 Raport dla wskaźnika W10_T „Dynamika zmian gęstości sieci transportu zbiorowego – geograficzna” 9

 Raport dla wskaźnika W2_P „Odsetek powierzchni Krakowa pokryty miejscowymi planami zagopspodarowania przestrzennego 10

Po przyjęciu systematyki w zakresie dziedzin, usług oraz miar, które pozwolą na zobiektywizowaną prezentację celów długoterminowych konieczne jest określenie możliwości finansowych. Projektując wspomaganie dla WPF przyjęto, że planista może wg swojego uznania zdefiniować strukturę arkusza. W Krakowie przyjęliśmy, że prócz wymagań dotyczących WPF wg uofp będzie on zawierał przewidywane limity wydatków bieżących dla „dużych jednostek miejskich” w perspektywie kilkuletniej. Plan można „wczytać” z odpowiedniego arkusza programu EXCEL lub wprowadzić dane „z klawiatury”. Gdy dane dotyczące WPF znajdą się systemie będą mogły być wykorzystywane do tworzenia raportów, analiz, wyliczania wskaźników. 3. Wieloletnia Prognoza Finansowa 11

 Definiowanie struktury WPF w Systemie STRADOM 12

 Możliwość importu danych WPF do Systemu STRADOM 13

Obiekty zarządcze: 1.Program – „obiekt planistyczny” o horyzoncie wieloletnim dla realizacji celów strategii, 2.Projekt – „obiekt planistyczny” o horyzoncie wieloletnim, w którego skład wchodzi więcej niż jedno zadanie typu P, np. główne zadanie + etap innego zadania (ZIKIT + GS/OID) lub zadanie P bieżące i zadanie P inwestycyjne… 3.Zadanie typu B – zadanie budżetowe „ciągłe”, wykonywane powtarzalnie, związane z realizacją usług publicznych, a.Działanie – element struktury zadania typu B 4.Zadanie typu P – zadanie budżetowe unikalne, jednorazowe, projektowe, inwestycyjne lub bieżące, roczne lub wieloletnie a.Etap – element struktury zadania typu P 4. Systematyka obiektów planistycznych w GMK Wieloletnia Prognoza Finansowa - przedsięwzięcia 14

4. Systematyka obiektów planistycznych w GMK Wieloletnia Prognoza Finansowa - przedsięwzięcia 15 obiekt główny obiekt podrzędny wchodzący w skład obiektu głównego dane szczegółowe poza planem finansowym i ewidencją księgową rodzaj wydatkówobjaśnienia Program Zadanie typu P nr 1 inwestycyjne Zbiór zadań, etapów działań ukierunkowanych na osięgnięcie wspólnego rezultatu Zadanie typu P nr 2 inwestycyjne Zadanie…. …… Działanie a) w Zadaniu nr 3 inwestycyjne lub wyjątkowo bieżące Działanie…. inwestycyjne lub wyjątkowo bieżące …. Projekt Zadanie typu P - ZIKIT inwestycyjne lub bieżące wszystkie obiekty większe niż zadanie i mniejsze niż program Etap w Zadaniu - GS inwestycyjne lub bieżące Zadanie inwestycyjne + zadanie bieżące np. MJUP Przedsięwzięcie zadanie, działanie, etap ze statusem WPF inwestycyjne lub bieżące przedsięwzięcia w rozumieniu rozporządzenia Zadanie typu PEtapyKamienie miloweinwestycyjne lub bieżące zadanie budżetowe jednorazowe, które ma datę zakończenia Zadanie typu BDziałaniaPoddziałaniabieżące zadanie budżetowe ciągłe, finansowane ze środków biezących

Obiekty zarządzania finansowego: Przedsięwzięcie wieloletnie – zadanie typu P lub B, działanie lub etap, w którym występuje umowa wieloletnia (poza umowami na ciągłość działania jednostki) lub zachodzi konieczność zaciągnięcia zobowiązania. Przedsięwzięcia tworzą się w systemie STRADOM automatycznie jeśli: zaznaczano status WPF, określono „daty od” i „daty do” realizacji przedsięwzięcia, określono kategorii i typu przedsięwzięcia wieloletniego w formatce do definiowania zadań / działań / etapów. Nazwa, numer i jednostka realizująca przedsięwzięcia = się nazwie, numerowi, jednostce realizującej zadania, etapu, działania. 4. Wieloletnia Prognoza Finansowa - przedsięwzięcia 16

System umożliwia proste określenie limitu zobowiązań, limitów wydatków w poszczególnych latach z uwzględnieniem źródeł finasowania oraz odpowiednich limitów faz realizacji zadania typu P (np. przygotowanie, budowa, rozliczenie finansowe…). Prezentacja WPF dla Ministerstwa Finansów (system BESTIA) wymaga załącznika w postaci wykazu przedsięwzięć wieloletnich. Wykaz przedsięwzięć wieloletnich tworzy się w systemie za pomocą raportu przestawnego „Przekrój finansowy”. 4. Wieloletnia Prognoza Finansowa - przedsięwzięcia 17

Raport przestawny – wykaz przedsięwzięć WPF 18

Raport przestawny – wykaz przedsięwzięć WPF 19

Raport predefiniowany – WPI załącznik do WPF 20

 Raport WPI tworzony jest dzięki funkcjonalności pozwalającej na określenie limitów WPF dla zadań o statusie WPF 21

System STRADOM jest w końcowej fazie budowy. Uzgadniane i testowane są raporty :  raporty predefiniowane i przestawne - zestaw standardowych raportów wymienionych w załączniku do umowy dla dziedzin, programów, zadań i procesów –,  zestaw raportów „OLAPowych”, w formie tabel przestawnych w celu tworzenia „raportów na żądanie”.  Hurtownia danych – raporty, mierniki i wskaźniki 22

Raporty predefiniowane  Raporty predefiniowane  W STRADOM dostępne jest zestaw raportów predefiniowanych umożliwiających m.in. analizę i ocenę celów i wskaźników programów, ocenę realizacji celów i zakresów zadań budżetowych.  Część raportów dostępna jest formie gotowych szablonów, dla których zakres danych wybiera się za pomocą określonych filtrów,  Część raportów tworzone w układzie domyślnym w formie przestawnej z możliwością elastycznego kształtowania zakresu informacji przez użytkownika za pomocą specjalnego menu obiektowego,  Raporty dostępne są dla jednej lub wielu jednostek realizujących, wybranego okresu z dokładnością do dnia.  Wszystkie raporty można eksportować w wybranym formacie. 23

Raporty OLAPowe  Raporty OLAPowe  Raporty OLAPowe (OnLine Analytical Processing) przeznaczone są do analiz opartych na wielowymiarowych widokach i hierarchiach.  Raporty OLAPowe będą pełniły rolę raportów uzupełniających zakres informacyjny raportów predefiniowanych, wspomagając proces podejmowania decyzji na różnych poziomach zarządzania, np. dziedzin, usług publicznych, programów, jednostek organizacyjnych, zadań, działań / etapów, planu budżetu, analiz finansowych (planu, wykonania, zaangażowania, zobowiązań, kosztów)...  Raporty OLAP można wyeksportować do dowolnego formatu, w tym Excel, a następnie zapisać na dysku i wykorzystywać do analiz. 24

 Raport wskaźników dziedziny - predefiniowany 25

26

 Raport wskaźników dziedziny dla Koordynatora dziedziny lub Kierownika Pionu (OLAP) 27

Raporty finansowe dla zadań budżetowych  Raporty finansowe dla zadań budżetowych  W zależności od szczegółowości planowania i ewidencji księgowej w danej JST, dla każdego zadania, działania / etapu Koordynatorzy zadań, Jednostek Realizujących mogą przeglądać aktualne dane (na poprzedni dzień) w zakresie plan wydatków, zaangażowania, zobowiązań, wykonania wydatków, kosztów.  Raport dostępny może być dla jednej lub wielu jednostek realizujących, dla wybranego okresu z dokładnością danego dnia.  Raport prezentuje dane w układzie klasyfikacji budżetowej i zadaniowej.  Raport można wyeksportować do dowolnego formatu, w tym Excel, a następnie zapisać na dysku i wykorzystywać do analiz. 28

Raport finansowy dla UMK – definiowanie zakresu informacji - predefiniowany 29

Raport finansowy dla UMK – możliwość eksportu 30

Raport finansowy dla UMK – format Excela 31

Raport OLAPowy – Plan budżetu w PLBI i FKPLAN 32

Raport kosztów całkowitych zadań i działań z uwzględnieniem kosztów pośrednich - predefiniowany 33

Raport przestawny dla programu strategicznego 34

Raport przestawny dla projektu P/ST6.3/06 – zadanie inwestycyjne w ZIKIT i etap w zadaniu GS 38

Raport oceny zadań typu B – cele szczegółowe - predefiniowany 39

Raport oceny zadań typu B – cele szczegółowe – predefiniowany – ocena stopnia realizacji celu 40

Raport OLAP – dla celów i wskaźników zadń 41

Raport predefiniowany oceny zadań typu B – realizacja planu finansowo – rzeczowego zadania 42

Raport OLAPowy – czas pracy związany z realizacją zadań 43

STARDOM umożliwia budowę dowolnych raportów dla konkretnych grup użytkowników - na podstawie dostępnych w systemie kostek OLAP 44