Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski www.powiatkluczborski.pl.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.
Advertisements

KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Projekt Uchwały Rady Miejskiej w Mielcu
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
POROZUMIENIE ADMINISTRACYJNE
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
Organizacja transportu publicznego w Metropolii Zatoki Gdańskiej – stan istniejący i kierunki rozwoju Hubert Kołodziejski – Metropolitalny Związek Komunikacyjny.
Prywatyzacja usług publicznych.
Komunikacja i Turystyka
Czysty transport miejski
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
Doświadczenia Opola w budowie efektywnego i konkurencyjnego transportu miejskiego Miejski Zakład Komunikacyjny Spółka z o.o. w Opolu.
radca prawny Jędrzej Klatka
W AGLOMERACJI KRAKOWSKIEJ
Dofinansowanie pobytu mieszkańców (umieszczonych na tzw
Problemy drogowego regionalnego transportu publicznego materiał na posiedzenie Komisji Infrastruktury oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki.
POWIATOWE PRZEWOZY UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ W POWIECIE WODZISŁAWSKIM
domów pomocy społecznej - koszty utrzymania mieszkańców domów
Główne założenia ustawy o publicznym transporcie zbiorowym Kielce, 1 lipca 2014 r., Świętokrzyski Urząd Wojewódzki.
Przygotowanie przewoźnika do zamówień publicznych w transporcie zbiorowym w najbliższym czasie 9 październik 2014 Kielce 1 PIGTSiS - Kielce r.
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
Marcin Gromadzki Public Transport Consulting
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
Planowana koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Zielona Góra,
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Tworzenie programów rozwoju obszaru funkcjonalnego Aglomeracji Wałbrzyskiej w duchu partnerstwa, dialogu i debaty między partnerami i interesariuszami.
INFORMACJA O REALIZACJI I WDRAŻANIU USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH Emilia Kołaczek Departament Gospodarki Odpadami Warszawa, dnia 16.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
USTRÓJ SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO zajęcia 2
Aktualizacja Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich „Plan transportowy”
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
Aktualizacja Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich „Plan transportowy”
Nazwa projektodawcy: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Szczecinku Sp. z o.o. „Wzmocnienie potencjału transportowego Przedsiębiorstwa Komunikacji.
Tytuł prezentacji Stowarzyszenie Metropolia Poznań ul. Stefana Prymasa Wyszyńskiego 8, Poznań tel ,
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca stan na r. Instytucja.
Kształtowanie jakości usług transportu kolejowego: w poszukiwaniu źródeł finansowania Dr Michał Wolański, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Dr Marcin.
Budżet powiatu nakielskiego na 2008 rok. Budżet powiatu opracowano na podstawie: Informacji Ministra Finansów Nr ST /2007 z dnia 10 października.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu siedleckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Siedlce,
KWALIFIKOWALNOŚĆ VAT Grzegorz Sobolewski
Zatrudnianie nauczycieli
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
Działania Powiatu Lęborskiego w zakresie pozyskiwania
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach konkursu dla Działania 7
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
Cztery kroki dla alokacji dróg lokalnych w RPO WKP
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Plan transportowy Źródła prawa: - Utz - ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.

Publiczne praw gospodarcze
Transport drogowy na Mazowszu
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
POLITYKA TERYTORIALNA w Województwie Kujawsko-Pomorskim
Powiat. POWIATY Powiat – jednostka samorządu terytorialnego i podziału administracyjnego II stopnia w Polsce. Jednostką nadrzędną jest województwo, podrzędną.
Prawo transportowe 5 Podmiot wewnętrzny.
Zakopane 25 października 2018
Projekty Kolejowe w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego Na Lata Białystok, 14 czerwca 2018 r.
PROF. UAM DR HAB. KRYSTIAN M. ZIEMSKI
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski

2 Plan prezentacji  Regulacje prawne  Działania powiatu  Współpraca  Szczegóły założeń współpracy  PKS w Kluczborku – efekty zmian  Inne działania powiatu  Realizacja zadania po 2016 r.  Pozyskiwanie środków zewnętrznych  Regulacje prawne  Działania powiatu  Współpraca  Szczegóły założeń współpracy  PKS w Kluczborku – efekty zmian  Inne działania powiatu  Realizacja zadania po 2016 r.  Pozyskiwanie środków zewnętrznych

3 Regulacje prawne  Ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2015 r. poz t.j.)  Rozporządzenie (WE) nr 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącym usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego oraz uchylającym rozporządzenie Rady (EWG) nr 1191/69 i (EWG) nr 1107/70 (rozporządzenie 1370/2007)  Ustawa o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2015r. poz t.j.)  Ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2015 r. poz t.j.)  Rozporządzenie (WE) nr 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącym usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego oraz uchylającym rozporządzenie Rady (EWG) nr 1191/69 i (EWG) nr 1107/70 (rozporządzenie 1370/2007)  Ustawa o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2015r. poz t.j.) Główne regulacje prawne

4 Regulacje prawne  Określiła obowiązek organizacji publicznego transportu zbiorowego przez jednostkę samorządu terytorialnego na jej terenie to jest gminę, powiat, województwo - organizatora publicznego transportu.  Określono operatora transportu zbiorowego- uprawniony podmiot wykonujący na podstawie umowy dla organizatora usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego.  Wprowadzono pojęcie przewoźnika jako podmiotu uprawnionego do wykonywania usług przewozu osób w ramach regularnych połączeń (od r. tzw. przewozy komercyjne).  Określiła obowiązek organizacji publicznego transportu zbiorowego przez jednostkę samorządu terytorialnego na jej terenie to jest gminę, powiat, województwo - organizatora publicznego transportu.  Określono operatora transportu zbiorowego- uprawniony podmiot wykonujący na podstawie umowy dla organizatora usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego.  Wprowadzono pojęcie przewoźnika jako podmiotu uprawnionego do wykonywania usług przewozu osób w ramach regularnych połączeń (od r. tzw. przewozy komercyjne). Co wprowadziła między innymi ustawa o publicznym transporcie zbiorowym?

5 Regulacje prawne  Uwzględniając regulacje Rozporządzenia WE zdefiniowano podmiot wewnętrzny jst - spółkę komunalną uprawnioną do wykonywania dla samorządu zadania w zakresie transportu.  Określono tryby wyboru operatora. Jednym z nich może być podmiot wewnętrzny jako bezpośrednia forma zawarcia umowy.  Wprowadzono obowiązek określenia przystanków komunikacyjnych oraz zasad korzystania z nich wraz ze stawkami odpłatności.  Ustalono przepisy przejściowe wykonywania publicznego transportu zbiorowego do r.  Uwzględniając regulacje Rozporządzenia WE zdefiniowano podmiot wewnętrzny jst - spółkę komunalną uprawnioną do wykonywania dla samorządu zadania w zakresie transportu.  Określono tryby wyboru operatora. Jednym z nich może być podmiot wewnętrzny jako bezpośrednia forma zawarcia umowy.  Wprowadzono obowiązek określenia przystanków komunikacyjnych oraz zasad korzystania z nich wraz ze stawkami odpłatności.  Ustalono przepisy przejściowe wykonywania publicznego transportu zbiorowego do r. Co wprowadziła między innymi ustawa o publicznym transporcie zbiorowym?

6 Regulacje prawne Wykonywanie publicznego transportu zbiorowego OPERATOR wybrany w trybie: 1.Zamówienie publiczne 2.Koncesja OPERATOR wybrany w trybie: 1.Zamówienie publiczne 2.Koncesja OPERATOR Samorządowy Zakład Budżetowy OPERATOR Samorządowy Zakład Budżetowy OPERATOR własny podmiot wewnętrzny: 1.Spółka komunalna 2.Inny podmiot własny OPERATOR własny podmiot wewnętrzny: 1.Spółka komunalna 2.Inny podmiot własny PRZEWOŹNIK komercyjny PRZEWOŹNIK komercyjny

7 Działania powiatu  Powiat Kluczborski mając na uwadze realizację nowego zadania w zakresie publicznego transportu zbiorowego już w 2010r. przejął PKS w Kluczborku spółkę z o.o., która jako podmiot wewnętrzny powiatu ma docelowo realizować zadania wynikające z ustawy o publicznym transporcie zbiorowym.  Powiat Kluczborski będący większościowym właścicielem spółki komunalnej PKS w Kluczborku Sp. z o. o. (podmiotem wewnętrznym powiatu) zawarł umowy z gminami o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu. PKS w Kluczborku jako również strona umowy wykonuje gminie usługi jako operator.  Powiat Kluczborski mając na uwadze realizację nowego zadania w zakresie publicznego transportu zbiorowego już w 2010r. przejął PKS w Kluczborku spółkę z o.o., która jako podmiot wewnętrzny powiatu ma docelowo realizować zadania wynikające z ustawy o publicznym transporcie zbiorowym.  Powiat Kluczborski będący większościowym właścicielem spółki komunalnej PKS w Kluczborku Sp. z o. o. (podmiotem wewnętrznym powiatu) zawarł umowy z gminami o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu. PKS w Kluczborku jako również strona umowy wykonuje gminie usługi jako operator. Działania powiatu w świetle realizacji zadania…

8 Współpraca Współpraca powiatu i gminy oraz PKS w zakresie organizacji publicznego transportu zbiorowego w połączeniu z dowozem dzieci do szkół Główne założenia współpracy:

9 Szczegóły założeń współpracy Kto? PKS w Kluczborku Sp. z o.o. Komu? Gminie poprzez regularne kursy W zakresie Realizacji ustawowego obowiązku organizacji transportu publicznego (regularnego, otwartego art. 7 ust 1. ustawy o publicznym transporcie zbiorowym) połączonego z organizacją dowozu dzieci do szkół (art. 14 ustawy o systemie oświaty.

10 Współpraca  Gmina Byczyna – kwiecień 2011r.  Gmina Kluczbork – wrzesień 2011 r.  Gmina Gorzów Śl. – wrzesień 2012r.  Gmina Lasowice Wielkie – wrzesień 2013r.  Gmina Radłów – wrzesień 2014r.  Gmina Zębowice – wrzesień 2015r.  Gmina Łęka Opatowska – wrzesień 2015r.  Gmina Byczyna – kwiecień 2011r.  Gmina Kluczbork – wrzesień 2011 r.  Gmina Gorzów Śl. – wrzesień 2012r.  Gmina Lasowice Wielkie – wrzesień 2013r.  Gmina Radłów – wrzesień 2014r.  Gmina Zębowice – wrzesień 2015r.  Gmina Łęka Opatowska – wrzesień 2015r. Gminy, z którymi współdziała Powiat Kluczborski…

11 Współpraca JST w których PKS Kluczbork realizuje dowóz dzieci do szkół na podstawie zawartych umów

12 Współpraca Liczba dzieci dowożonych do szkół przez PKS w Kluczborku na podstawie zawartych umów

13 PKS w Kluczborku  Możliwość zawarcia bezpośrednio umowy na wykonywanie ustawowych zadań.  Doświadczenie i przygotowanie do świadczenia usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego.  Zapewnienie spółce warunków funkcjonowania i rozwoju.  Zachowanie miejsc pracy.  Współpraca z gminami.  Wszystkie wymienione działania są związane również z realizacją planu rozwoju spółki, który został przygotowany dla Ministra Skarbu, jako warunek przekazania powiatowi PKS.  Możliwość zawarcia bezpośrednio umowy na wykonywanie ustawowych zadań.  Doświadczenie i przygotowanie do świadczenia usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego.  Zapewnienie spółce warunków funkcjonowania i rozwoju.  Zachowanie miejsc pracy.  Współpraca z gminami.  Wszystkie wymienione działania są związane również z realizacją planu rozwoju spółki, który został przygotowany dla Ministra Skarbu, jako warunek przekazania powiatowi PKS. Dlaczego PKS w Kluczborku?

14 PKS w Kluczborku TABOR:  57 autobusów (średni wiek autobusów wynosi 16 lat)  zakupiono 22 autobusy (w okresie I.2013r.-IX.2015r. – leasing operacyjny)  w okresie I.2013r.-IX.2015r. wycofano z eksploatacji 15 autobusów LINIE KOMUNIKACYJNE:  94 linie komunikacji regularnej, w tym: - komunikacja podmiejska do 50km – 84 - komunikacja regionalna od 50 do 100 km – 10 KURSY:  średnia na jeden dzień roboczy kursów PRZEWÓZ PASAŻERÓW (2014):  w skali roku –  średnio w skali miesiąca –  średnio w skali jednego dnia roboczego – TABOR:  57 autobusów (średni wiek autobusów wynosi 16 lat)  zakupiono 22 autobusy (w okresie I.2013r.-IX.2015r. – leasing operacyjny)  w okresie I.2013r.-IX.2015r. wycofano z eksploatacji 15 autobusów LINIE KOMUNIKACYJNE:  94 linie komunikacji regularnej, w tym: - komunikacja podmiejska do 50km – 84 - komunikacja regionalna od 50 do 100 km – 10 KURSY:  średnia na jeden dzień roboczy kursów PRZEWÓZ PASAŻERÓW (2014):  w skali roku –  średnio w skali miesiąca –  średnio w skali jednego dnia roboczego – PKS spółka z o.o. dzisiaj to przede wszystkim:

15 PKS w Kluczborku BILETY MIESIĘCZNE (2014):  ogółem biletów, w tym: biletów miesięcznych szkolnych, czyli średnio miesięcznie biletów;  miesięcznych biletów z EM Kartą Starosty od do r sprzedano biletów, co daje średnio miesięcznie 132 bilety BILETY JEDNORAZOWE (2014):  w całym roku biletów  miesięcznie biletów  w jeden dzień roboczy biletów ZATRUDNIENIE (2015):  94 osoby BILETY MIESIĘCZNE (2014):  ogółem biletów, w tym: biletów miesięcznych szkolnych, czyli średnio miesięcznie biletów;  miesięcznych biletów z EM Kartą Starosty od do r sprzedano biletów, co daje średnio miesięcznie 132 bilety BILETY JEDNORAZOWE (2014):  w całym roku biletów  miesięcznie biletów  w jeden dzień roboczy biletów ZATRUDNIENIE (2015):  94 osoby PKS spółka z o.o. dzisiaj to przede wszystkim:

16 Inne działania powiatu  W 2013r. Rada Powiatu w Kluczborku podjęła uchwałę określającą przystanki komunikacyjne przy drogach powiatowych (obecnie jest wykazanych 306 przystanków).  Ponadto w trybie uchwały Rada Powiatu ustaliła odpłatność dla przewoźników i operatorów w wys.0,05 zł za jedno zatrzymanie środka transportu na przystanku.  Powiat cały czas inwestuje w poprawę jakości dróg powiatowych, po których odbywa się transport publiczny.  Remontowane i modernizowane są urządzenia drogowe, przystanki i zatoczki w celu poprawy bezpieczeństwa.  W 2013r. Rada Powiatu w Kluczborku podjęła uchwałę określającą przystanki komunikacyjne przy drogach powiatowych (obecnie jest wykazanych 306 przystanków).  Ponadto w trybie uchwały Rada Powiatu ustaliła odpłatność dla przewoźników i operatorów w wys.0,05 zł za jedno zatrzymanie środka transportu na przystanku.  Powiat cały czas inwestuje w poprawę jakości dróg powiatowych, po których odbywa się transport publiczny.  Remontowane i modernizowane są urządzenia drogowe, przystanki i zatoczki w celu poprawy bezpieczeństwa. Inne działania w zakresie realizacji publicznego transportu drogowego:

17 Inne działania powiatu  W 2014r. Powiat Kluczborski wykonał inwestycję rozbiórki starego dworca autobusowego i wybudowanie nowego co miało wpływ na poprawę bezpieczeństwa pasażerów, komfortowe warunki oczekiwania na przewozy i informację dla podróżujących.  W 2014 roku spółka PKS w Kluczborku wdrożyła przy współpracy z właścicielem – powiatem kluczborskim zintegrowany system biletowy umożliwiający między innymi wszelkie analizy związane z potokiem pasażerów oraz ułatwiony zakup biletów szczególnie miesięcznych  Jednocześnie w tym czasie wykorzystując system biletowy PKS, Powiat wdrożył program tzw. Em Karty Starosty dla uczniów podróżujących komunikacją PKS do szkół ponadgimnazjalnych, którzy wykupili bilety miesięczne.  W 2014r. Powiat Kluczborski wykonał inwestycję rozbiórki starego dworca autobusowego i wybudowanie nowego co miało wpływ na poprawę bezpieczeństwa pasażerów, komfortowe warunki oczekiwania na przewozy i informację dla podróżujących.  W 2014 roku spółka PKS w Kluczborku wdrożyła przy współpracy z właścicielem – powiatem kluczborskim zintegrowany system biletowy umożliwiający między innymi wszelkie analizy związane z potokiem pasażerów oraz ułatwiony zakup biletów szczególnie miesięcznych  Jednocześnie w tym czasie wykorzystując system biletowy PKS, Powiat wdrożył program tzw. Em Karty Starosty dla uczniów podróżujących komunikacją PKS do szkół ponadgimnazjalnych, którzy wykupili bilety miesięczne. Inne działania w zakresie realizacji publicznego transportu drogowego:

18 Realizacja zadania po 2016  Konieczność zawarcia umowy Powiat – PKS na wykonywanie publicznego transportu zbiorowego na terenie powiatu, jako warunek zastosowania dopłat do ulgowych biletów miesięcznych.  Rozliczenia z operatorem- PKS w Kluczborku na podstawie rekompensaty z uwzględnieniem dopłat do biletów.  Wnioskowanie przez Starostę o zwrot zastosowanych ulg do biletów miesięcznych i przekazywanie do spółki PKS.  Opracowanie zrównoważonego planu transportowego.  Konieczność zawarcia umowy Powiat – PKS na wykonywanie publicznego transportu zbiorowego na terenie powiatu, jako warunek zastosowania dopłat do ulgowych biletów miesięcznych.  Rozliczenia z operatorem- PKS w Kluczborku na podstawie rekompensaty z uwzględnieniem dopłat do biletów.  Wnioskowanie przez Starostę o zwrot zastosowanych ulg do biletów miesięcznych i przekazywanie do spółki PKS.  Opracowanie zrównoważonego planu transportowego. Co nas czeka po ?

19 Pozyskiwanie środków zewnętrznych Regionalny Program Operacyjny Województwa Opolskiego na lata STRATEGIE NISKOEMISYJNE W MIASTACH SUBREGIONALNYCH- PODDZIAŁANIE RPO WO Inwestycje w infrastrukturę na rzecz transportu publicznego (między innymi tabor) Regionalny Program Operacyjny Województwa Opolskiego na lata STRATEGIE NISKOEMISYJNE W MIASTACH SUBREGIONALNYCH- PODDZIAŁANIE RPO WO Inwestycje w infrastrukturę na rzecz transportu publicznego (między innymi tabor) Możliwość pozyskiwania środków zewnętrznych

20 Pozyskiwanie środków zewnętrznych WARUNKI SZCZEGÓLNE:  projekty muszą wynikać z planów gospodarki niskoemisyjnej (PGN),(dotyczy w szczególności infrastruktury transportu publicznego),  realizacja projektów pod warunkiem ujęcia w planach zrównoważonej mobilności miejskiej WARUNKI SZCZEGÓLNE:  projekty muszą wynikać z planów gospodarki niskoemisyjnej (PGN),(dotyczy w szczególności infrastruktury transportu publicznego),  realizacja projektów pod warunkiem ujęcia w planach zrównoważonej mobilności miejskiej Możliwość pozyskiwania środków zewnętrznych

21 Pozyskiwanie środków zewnętrznych Alokacja środków  Dla Województwa Opolskiego alokacja środków na poddziałanie RPO WO wynosi euro.  Dla subregionu kluczborsko – namysłowsko-oleskiego to kwota euro ( zł).  Planowane nabory to II kwartał 2016r.oraz I kwartał 2019r.  Dla Województwa Opolskiego alokacja środków na poddziałanie RPO WO wynosi euro.  Dla subregionu kluczborsko – namysłowsko-oleskiego to kwota euro ( zł).  Planowane nabory to II kwartał 2016r.oraz I kwartał 2019r.

22 Dziękujemy za uwagę.