Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce
Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część pierwsza, czyli język polski i matematyka (godz.9.00) 2. Część druga z wybranego języka nowożytnego (godz.11.45)
Nie martw się! Sprawdzane umiejętności są ćwiczone na wszystkich przedmiotach. Umiejętności: Czytanie Pisanie Rozumowanie Korzystanie z informacji Wykorzystywanie wiedzy w praktyce Wszystkie zadania sprawdzają poziom opanowania wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego.
Sprawdzian ma charakter powszechny i obowiązkowy, to znaczy, że musi do niego przystąpić każdy szóstoklasista. Jest to jeden z warunków ukończenia szkoły podstawowej.
Jeśli masz trudności w uczeniu się (np. dysleksja) będziesz miał dostosowane warunki i formę sprawdzianu do swoich możliwości. Możesz np. mieć wydłużony czas.
Jeśli z powodu wypadków losowych (choroba) nie przystąpisz do sprawdzianu w pierwszym terminie, będziesz mógł napisać sprawdzian w dodatkowym terminie. Uwaga! Będziesz powtarzał ostatnią klasę, jeśli nie przystąpisz do sprawdzianu w terminie dodatkowym.
Niezbędne przybory Na sprawdzian zabierz ze sobą przybory do pisania i rysowania: - długopis z czarnym tuszem, - ołówek przeznaczony jedynie do rysowania, - gumkę, - linijkę, ekierkę, cyrkiel i kątomierz.
Po otrzymaniu zestawu na polecenie komisji: a) zapoznaj się z instrukcją zamieszczoną na pierwszej stronie zestawu egzaminacyjnego; w razie wątpliwości możesz poprosić o jej wyjaśnienie komisję; b) sprawdź, czy zestaw egzaminacyjny jest kompletny, tzn. czy ma wszystkie strony i czy są one wyraźne, braki natychmiast zgłaszaj komisji; c) zakoduj swój test egzaminacyjny, pomoże Ci w tym komisja. d) przyklej naklejki w wyznaczonych miejscach na pierwszej stronie zestawu oraz na karcie odpowiedzi
Kodowanie arkuszy sprawdzianu
Czas poświęcony na zapoznanie się z instrukcją oraz czas kodowania nie są wliczane do czasu sprawdzianu! Masz 80 minut na rozwiązanie zadań egzaminacyjnych z języka polskiego i matematyki oraz 45 minut na rozwiązanie testu z języka nowożytnego. Uczniowie z dostosowanymi warunkami piszą dłużej.
Recepta na sukces 1.Uruchom swoje wszystkie „komórki mózgowe”. 2.Czytaj uważnie polecenia! 3.Kontroluj czas tak, aby Ci go wystarczyło na wszystkie zadania. 4.Nie zniechęcaj się ! Nawet trudne zadanie z pozoru może okazać się proste.
Jak zapisywać odpowiedzi? Odpowiedzi do zadań zamkniętych zaznaczysz na karcie odpowiedzi. Pamiętaj, aby dobrze zamalować „kwadraciki”. Po upływie czasu przeznaczonego na rozwiązywanie zadań uczniowie, którzy przenoszą odpowiedzi na kartę, mają 5 dodatkowych minut, żeby sprawdzić poprawność wykonania tej czynności. Tego czasu nie możesz wykorzystać na rozwiązywanie zadań, a wyłącznie na weryfikację poprawności przeniesienia rozwiązań na kartę odpowiedzi. Po upływie 5 minut kończysz pracę z arkuszem egzaminacyjnym i stosujesz się do poleceń przewodniczącego zespołu nadzorującego. Zdający, którzy nie zdążyli przenieść odpowiedzi na kartę odpowiedzi, zgłaszają ten fakt nauczycielowi. Do zadań otwartych rozwiązania zapiszesz w wyznaczonych miejscach. Odpowiedzi zapisuj czytelnie!
Pracujesz samodzielnie i nie zakłócasz przebiegu sprawdzianu innym ! Nie opuszczasz sali egzaminacyjnej (chyba, że z przyczyn zdrowotnych)! Nie porozumiewasz się z innymi zdającymi! Nie korzystasz z żadnych urządzeń telekomunikacyjnych! Nie używasz korektora! Pamiętaj !
Wynik sprawdzianu otrzymasz wyrażony w procentach : z części pierwszej z wyszczególnieniem wyniku z języka polskiego i wyniku z matematyki, z drugiej części sprawdzianu z języka nowożytnego. Po sprawdzianie otrzymasz zaświadczenie od okręgowej komisji egzaminacyjnej o uzyskanych wynikach sprawdzianu.
Sprawdzian szóstoklasisty weryfikuje wiedzę zdobytą przez ucznia w ciągu sześciu lat w szkole podstawowej. Wyniki są informacją dla ucznia i nauczyciela w jakim stopniu opanował umiejętności niezbędne w następnym etapie kształcenia - w gimnazjum.
Czego Ci życzyć drogi Szóstoklasisto? Oczywiście 100% na koncie! Powodzenia! Twoi Nauczyciele
Prezentację opracowała Maria Sokołowska