„SŁONECZKO” Gazetka Przedszkola nr 385 w Warszawie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ GRUPA II TEMATYKA:  NASZE PRZEDSZKOLE  WSZYSCY RAZEM  JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM  WITAMY PANIĄ.
Advertisements

WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Koncepcja pracy Przedszkola nr 33 im. Majki Jeżowskiej w Zabrzu na lata 2015 – 2018.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Sprawozdanie z udziału Przedszkola Miejskiego nr 22 w projekcie „Dbajmy o lubuskie dla nas i dla przyszłości” w ramach Programu „Szkoły dla Ekorozwoju”
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
FORMY WYPOCZYNKU -BIERNY -CZYNNY. -BIERNY - OGLĄDANIE TELEWIZJI - GRANIE NA KOMPUTERZE - CZYTANIE KSIĄŻEK - MALOWANIE - GRANIE NA INSTRUMENTACH.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Mariana Batki Łódź, ul Jurczyńskiego 1/3 tel.: ;
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
Zapraszamy do naszego przedszkola. O PRZEDSZKOLU -NASZE PRZEDSZKOLE DZIAŁA OD PONAD 50 LAT -STARAMY SIĘ ABY NASZA PLACÓWKA BYŁA BEZPIECZNA I PRZYJAZNA.
10 grudnia minęło 60 lat od uchwalenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. Dziecko to mały człowiek. Jednak nie wszyscy dorośli o tym pamiętali. W.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 W RYBNIKU HISTORIA NASZEJ SZKOŁY… Pod koniec 1905 roku zamysłowskie dzieci doczekały się wreszcie własnej szkoły podstawowej.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Szkoła Podstawowa nr 120 w Łodzi im. Konstytucji 3 Maja Łódź, ul. Centralna 40 Tel. (42) Tel. komórkowy
ul. Gałczyńskiego 6 tel/fax:
Łódź, ul. Syrenki 19a tel
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
Pro-ekologiczny Konstantynów Ł ódzki „Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi”
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Pniewie.
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
ul. Więckowskiego – 734 ŁÓDŹ tel/fax (0-42)
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Szkoła Podstawowa nr 3 im. majora Henryka Dobrzańskiego „HUBALA” Al. Harcerzy Zatorowców 6 91 – 144 Łódź (Teofilów) Telefon/fax (42)
Szkoła Podstawowa nr 3 im. majora Henryka Dobrzańskiego „HUBALA” Al. Harcerzy Zatorowców 6 91 – 144 Łódź (Teofilów) Telefon/fax. (42)
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 20 im. Obrońców Pokoju w Radomiu ul. Malenicka 29 Szkoła ma bogatą bo, aż 100-letnią tradycję. Staramy się aby, nasza placówka.
Nasze przedszkole stwarza warunki do indywidualizacji pracy z dziećmi w zależności od ich potrzeb i możliwości, czemu służą zajęcia dodatkowe wspierające.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Szkoła Podstawowa nr 192 im. prof. Heleny Radlińskiej ul. Krzemieniecka 24a Łódź tel./fax Dyrektor szkoły Violetta Gortat Oferta naszej.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 46 IM. JÓZEFA CHEŁMOŃSKIEGO W ŁODZI ul. WÓLCZAŃSKA ŁÓDŹ.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Leśnicy z pasją NADLEŚNICTWO GROMNIK. W Polsce w branżach związanych z leśnictwem pracuje ok. 375 tys. osób, czyli średnio co 40. pracujący Polak. Zapraszamy.
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 206 w ŁODZI ul. Łozowa Łódź tel./fax
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
Miejskie Przedszkole Integracyjne nr 9 w Gorzowie 2012/2013 K ORZYŚCI Z WYDŁUŻONEGO POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU.
Nasi uczniowie mogą liczyć na:  Wysoko wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną, kreatywną, realizującą autorskie innowacje i programy  Fachową pomoc pedagogiczną.
Ul. Napoleońska 7/ Łódź tel./fax tel
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Nasze Nadleśnictwo Mieszkowice Dzień dobry! Witamy w Nadleśnictwie Mieszkowice – naszym Nadleśnictwie, naszym lesie…. Historia Nadleśnictwa, to las i ludzie.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Zajęcia matematyczno - przyrodnicze W Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie Prowadząca: Katarzyna Zielińska.
Od 7.30 do 8.30 dzieci schodzą się do przedszkola. W tym czasie swobodnie bawią się w dowolnych kącikach zabaw. Nauczyciel prowadzi z dziećmi rozmowy indywidualne.
Sześciolatek w obliczu zmian
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Program profilaktyczno-wychowawczy
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Zapis prezentacji:

„SŁONECZKO” Gazetka Przedszkola nr 385 w Warszawie

„SŁONECZKO” „SŁONECZKO” GAZETKA PRZEDSZKOLA NR 385 Czy słońce świeci, czy też wiatr wieje W naszym przedszkolu zawsze dużo się dzieje Czyś pięciolatek, czy masz trzy latka Każdy dzień w naszym przedszkolu to jest wielka gratka Tutaj nasze dzieci - wielkie małe Zuchy. Na co dzień i od święta kształtują odruchy, Jak kochać, szanować, współpracować wiele I być wobec siebie wiernym przyjacielem. A nad tym wszystkim nasze Panie czuwają I ciepłymi sercami smutki usuwają

Uczą dzieci jak żyć i jak w siebie wierzyć Jak być dobrym człowiekiem i wysoko mierzyć. Jak się zgodnie bawić, tańczyć i rymować, Rysować, wycinać, kroić i gotować. Panie są tu mentorem i Aniołem Stróżem Kształcą w przedszkolu, zabierają w podróże Uczą samodzielności, piosenek, wierszyków Dorosłych zachowań, gier i zabaw bez liku Panie zapewniają przeżyć cudownych masę Potrafią się wygłupiać, ale mają też klasę Dbają o autorytet chociaż nie są srogie Każde dziecko w przedszkolu jest dla nas bardzo drogie Panie są Dobrym Duchem, z czułością przytulają Pomagają we wszystkim, ciekawe historie czytają Uczą codzienności, życia w grupie przedszkolnej To wszystko bardzo ważne, choć takie niepozorne Panie dzieci uczą, dbają o ich zdrowie Każdy tu rozkwita niczym paź królowej

Aby dzieci mogły wzruszać wszystkich do łez Panie robią co mogą aż po sił swych kres Dlatego w każdej grupie dwie Panie w duecie stwarzają dzieciom warunki najlepsze na świecie Czasem mama skarg wysłucha, wstydu naje się tata A dla dzieci to są przecież najpiękniejsze lata! By nie zaginęło w codzienności odmętach To co tu robimy na co dzień i od święta Stworzyliśmy „Słoneczko” – gazetkę przedszkolną Zapraszamy do przejrzenia – nie szybko a wolno! Olga Lis

Z przedszkola do pierwszej klasy Dzieci kończące edukację przedszkolną w roku szkolnym 2014/15 są pierwszym rocznikiem, który w całości pójdzie do szkoły w wieku 6 lat, nie mając prawa wyboru między pierwszą klasą a zerówką. Wiele dzieci rozpocznie naukę w pierwszej klasie nie mając ukończonych 6 lat, gdyż są urodzone pod koniec roku, co wzbudza liczne obawy wśród rodziców. Kwestia ta budzi wiele kontrowersji, należy jednak pamiętać, iż obecnie edukacja szkolna stanowi kontynuację wychowania przedszkolnego. Przedszkola kształtują gotowość szkolną de facto od 3 roku życia, w każdej grupie wiekowej zajęcia mają na celu wypracowanie normy rozwojowej, wszechstronne kształtowanie umiejętności i wiedzy dzieci, prawidłowe przygotowanie do podjęcia nauki w szkole bezpośrednio po ukończeniu przedszkola. Dzieci rozwijają się w różnym tempie, nie należy ich między sobą porównywać, są jednak pewne wyznaczniki określające normy rozwojowe. Rodzic może wspierać swoje dziecko poprzez różne formy aktywności. W razie obaw i wątpliwości zachęcamy do szukania informacji, służymy również fachową wiedzą.

Rozwój dziecka odbywa się na kilku płaszczyznach. Zadaniem przedszkola jest wyposażenie wychowanków w pożądane kompetencje. Dzieci uczęszczające do przedszkola od 3 roku życia przygotowują się do szkoły przez trzy lata pod kierunkiem nauczycieli posiadających odpowiednie kwalifikacje. Małe dzieci przychodzące do przedszkola mają dużo czasu na opanowanie niezbędnych umiejętności, bez względu na to, na jakim poziomie rozwoju rozpoczynają edukację przedszkolną. Od 3-go roku życia kształtujemy u dzieci umiejętności w różnych obszarach – w zakresie rozwoju społeczno-emocjonalnego, rozwoju mowy i myślenia, w zakresie wychowania muzycznego i plastycznego, w zakresie rozwoju pojęć matematycznych, w zakresie wiadomości o świecie, w zakresie rozwoju fizycznego i motorycznego. W wyniku odpowiedniej pracy nauczyciela, który uwzględnia predyspozycje wychowanka, traktuje go indywidualnie, zna i respektuje jego oczekiwania oraz potrzeby, dziecko staje się aktywniejsze, coraz mniej zależne od dorosłych, coraz bardziej sprawne i samodzielne. Indywidualne i stopniowe oddziaływanie, wyrabianie określonych umiejętności i zachowań oraz przekazywanie wiadomości sprzyja właściwemu przygotowaniu do edukacji szkolnej. Rozpoczęcie przez dziecko nauki w szkole wzbudza emocje – jest to zmiana w życiu dziecka i rodzica. Należy jednak zwrócić uwagę, iż wiele emocji wzbudza

również pójście dziecka do przedszkola. Kiedy dziecko 3-letnie zaczyna chodzić do przedszkola jest to równie wielkie wydarzenie dla niego, jak i dla rodzica. Większość dzieci szybko adaptuje się do nowej sytuacji. Podobne przeżycia towarzyszą dziecku rozpoczynającemu naukę w szkole. Adaptacja do nowych warunków zależy od przebiegu procesu wychowawczego w przedszkolu. Dziecko, przekraczając próg szkolny z własnym bagażem doświadczeń, nawyków, przyzwyczajeń i określonych umiejętności, w nowym środowisku zetknie się z wieloma wymaganiami, ograniczeniami, zasadami, jak również obowiązkami. Pewny siebie pierwszoklasista, przyjazny, chętny do podejmowania nowych zadań, wyrażający swoje potrzeby, panujący nad emocjami – ma ogromną szansę na odniesienie sukcesów w nauce. Dziecko uczęszczające do przedszkola na ogół jest odpowiednio przygotowane do rozpoczęcia nauki czytania, pisania, liczenia, potrafi nawiązywać dobre relacje z rówieśnikami, umie samodzielnie planować działania i pokonywać trudności, wykazuje się sprawnością ruchową (motoryka duża), ma prawidłowo wykształconą sprawność palców dłoni (motoryka mała), potrafi prawidłowo wykonywać czynności ruchowe pod kontrolą wzroku (koordynacja wzrokowo-ruchowa).

Z ŻYCIA PRZEDSZKOLA - - czyli jak kształtujemy gotowość szkolną od 3-latka do 5-latka Przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole odbywa się w każdej grupie wiekowej. W naszym przedszkolu szczególny nacisk kładziemy na aktywność własną dziecka. Poprzez różne zabawy dzieci zdobywają nowe wiadomości, umiejętności, nową wiedzę, nowe doświadczenia. Nauczyciel pełni funkcję koordynatora działania, kierownika procesu uczenia, dzięki czemu dziecko ma możliwość samodzielnego dochodzenia do wiedzy, jest twórcze, aktywne, łatwiej i więcej zapamiętuje i rozumie otaczający go świat, który dopiero odkrywa. Osiągamy to poprzez zachęcanie dzieci, zainteresowanie, dając im poczucie bezpieczeństwa, budując poczucie własnej wartości. W przedszkolu dzieci uczą się poprzez zabawę, poprzez przeżywanie. Gdy procesowi edukacji towarzyszą emocje, gdy dziecku pozwala się na szeroką samodzielność, gdy docenia się jego aktywność, wówczas łatwiej i więcej zapamiętuje – w myśl chińskiego przysłowia: „powiedz - a zapomnę, pokaż - a zapamiętam, pozwól wziąć udział - a zrozumiem” Aktywność własna dzieci, samodzielność, poczucie własnej wartości pozwalają na rozwijanie własnych sposobów uczenia się, wyzwalają motywację i ciekawość. Kształtując głód wiedzy od najmłodszych lat – kreujemy postawę twórczą, aktywną, otwartą, nauka staję się naturalnym nawykiem a nie

przymusem. Dziecko otwarte na nowe doświadczenia, będzie zainteresowane zdobywaniem kolejnych informacji. Jeśli dziecko będzie wiedziało jak się uczyć, to będzie lepiej przygotowane do nauki w szkole. Przy zdobywaniu wiedzy w każdym wieku nie jest ważne jedynie czego się uczymy, ale przede wszystkim jak. Wiedząc w jaki sposób poszerzać swoje horyzonty człowiek nie zamyka się na otaczający go świat, a nieustannie chłonie go całym sobą do końca życia. Tego pragniemy dla naszych wychowanków – zaszczepić im niegasnącą fascynację otaczającym światem. Rok szkolny 2014/15 w naszym przedszkolu przebiega pod hasłem „Jestem przedszkolakiem – jestem twórczy, dzielny i czuję się bezpiecznie”. Koncepcję naszą realizujemy przy użyciu technik C. Freineta – założenia jego pedagogiki stanowią innowację pedagogiczną wprowadzoną niedawno w naszej placówce. Oznacza to, iż pozwala się dzieciom na dużą swobodę twórczą, aktywność własną, wszechstronne rozwijanie umiejętności i osobowości od najmłodszych lat. Szczegółowo o naszej koncepcji oraz o technikach freinetowskich można przeczytać na naszej stronie internetowej w zakładce „Nasza Koncepcja”.

Zgodnie z naszą tegoroczną koncepcją każdy miesiąc przynosił naszym wychowankom nowe doświadczenia, nowe przygody, nowe umiejętności. Każde wydarzenie opisujemy na naszej stronie internetowej – każda grupa informuje na bieżąco o swoich aktywnościach na swojej podstronie, również w zakładce WYDARZENIA znajdują się wszystkie informacje dotyczące wszelkich akcji, które mają miejsce w naszym przedszkolu. Jednym z pierwszych wydarzeń w roku szkolnym był obchodzony przez nas bardzo uroczyście DZIEŃ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO – zwany inaczej Dniem Przedszkolaka. W tym dniu dzieci ze śpiewem na ustach obeszły przedszkole, by swą wyprawę zakończyć w specjalnie przygotowanym ogrodzie przedszkolnym – miały tam dmuchany zamek do skakania, dyskotekę, konkursy i zabawy sportowe dla chętnych.

Równie aktywnie witaliśmy pory roku – w tym roku witamy Damy Roku, a zatem w pierwszym półroczu zdążyliśmy powitać Damę Jesień i Damę Zimę. Witanie pór roku wiąże się u nas w tym roku z przedstawieniem dzieciom niebezpieczeństw związanych z danym okresem (zgodnie z hasłem „czuję się bezpieczny”) W listopadzie najmłodsze przedszkolaki oficjalnie wstąpiły w szeregi wielkiej przedszkolnej rodziny na mocy uroczystego pasowania na przedszkolaka.

W bieżącym roku szkolnym braliśmy udział w szeregu różnych akcji, np: - bicie rekordu Guinnesa w myciu zębów (wrzesień 2014) - Dzień Edukacji Narodowej (październik 2014) - Góra Grosza (listopad 2014) - Paczka dla Polaków na Kresach (listopad 2014) - Światowy Dzień Pluszowego Misia (listopad 2014) - International Kindergarden (listopad 2014) - otrzymaliśmy certyfikat LCAE, ubiegamy się o certyfikat „Zielona Flaga” (2014/15) Organizujemy różne konkursy, bierzemy udział w konkursach zewnętrznych organizowanych przez innych: - Najpiękniejsza Dama Jesień (wrzesień 2014) – ogólnoprzedszkolny rodzinny konkurs plastyczny - własny kostium teatralny (listopad 2014) – ogólnoprzedszkolny konkurs rodzinny - ulubiony bohater literacki (październik 2014) – wykonanie kukiełki przez dzieci i rodziców, konkurs dla dzieci 5-letnich. Przedszkolna komisja wybrała 4 prace, które zostały zakwalifikowane do kolejnego etapu. Były to kukiełki wykonane przez Piotra K., Filipa M., Oliwię K. i Kacpra P. z gr V. Praca Kacpra w finale zdobyła wyróżnienie! - marchewkowy stworek (grudzień 2014) – rodzinny konkurs grupowy - kartka świąteczna (grudzień 2014) – wykonanie kartki na Święta przez dzieci i rodziców

- „Zwierzakolubni” (listopad 2014) – ogólnopolski konkurs dla przedszkoli - aukcja na rzecz hospicjum onkologicznego – wykonanie pracy plastycznej „Przyjaźń, Radość, Szczęście”. Na aukcję został przekazany plakat Tosi i Helenki z gr IV - bombka dla Ratusza (grudzień 2014) – konkurs dla przedszkoli na Ursynowie - plakat „4 żywioły” (styczeń 2015) – konkurs grupowy na jeden z wybranych tematów: Ostrożnie z ogniem, Oszczędzaj wodę, Dbaj o ziemię, Nie zanieczyszczaj powietrza Prace konkursowe zawsze prezentowane są w specjalnych galeriach. Po każdym konkursie uczestnicy zostają nagrodzeni i uhonorowani pamiątkowym dyplomem.

Do przedszkola zapraszamy ludzi różnych zawodów. W bieżącym roku szkolnym gościliśmy: - Panią stomatolog (wrzesień 2014) - Panią leśnik (grudzień 2014) - Św. Mikołaja (grudzień 2014) - aktorów - raz w miesiącu (teatrzyki) - muzyków - raz w miesiącu (koncerty) - cykliczne warsztaty przyrodnicze dla 5-latków - cotygodniowe zajęcia sportowe z 5-latkami „sportowe przedszkole” - policjantki (wrzesień 2014) - ratownika medycznego – uczył dzieci udzielania pierwszej pomocy - strażnika miejskiego – rozmawiał z dziećmi na temat bezpieczeństwa - członków rodzi, którzy opowiedzieli nam o swoich ciekawych zajęciach (dziadek - pszczelarz, tata - policjant, dziadek innej narodowości) - naszych rodziców chętnie uczestniczą w akcji „Cała Polska czyta dzieciom” Organizujemy również: - spotkania integracyjne (październik 2014) - spotkania Świąteczne (grudzień 2014) - spotkanie z babciami i dziadkami z okazji ich święta (styczeń 2015) - „Jasełka” – występ przedszkolaków dla gości dorosłych – naszych rodzin oraz dla dzieci zaproszonych ze szkoły podstawowej

Przedszkolaki od września odwiedziły wiele ciekawych miejsc: - Festiwal Owoców i Warzyw Świata (październik 2014) - szkoła nauki jazdy (listopad 2014) – zapoznanie z bezpiecznym poruszaniem się w ruchu drogowym - Kinoteka (wrzesień 2014) - teatr Guliwer – akademia teatralna - biblioteka szkolna - poczta - fabryka cukierków - „krówek” (grudzień 2014) - galeria obrazów (styczeń 2014) - pracownia ceramiczna (styczeń 2014) - manufaktura czekolady (styczeń 2014) Każda wycieczka uczy dzieci zachowania się w komunikacji miejskiej, w autokarze, uczy bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Tradycją naszego przedszkola jest organizowanie tygodni tematycznych. W I-szym półroczu odbyły się: - tydzień małego badacza – zabawy w doświadczenia i eksperymenty (październik 2014)

- tydzień małego aktora – czym zajmuje się aktor, co się dzieje w teatrze, występy wszystkich grup przed całym przedszkolem (listopad 2014) - tydzień małego plastyka – poznawanie różnych technik plastycznych (styczeń 2015) W różnych formach dbamy również o rozwój fizyczny: - w listopadzie odbyła się w naszym przedszkolu Mała Olimpiada Jesienna. Dzieci z wszystkich grup poprzez zabawy sportowe poznawały zasady zdrowej rywalizacji, współdziałania w zespole, sposoby dbania o zdrowie;

- „sportowe przedszkole” – zajęcia sportowe dla 5-latków z instruktorem - codzienne zabawy ruchowe w salach i na terenie ogrodu przedszkolnego Każdego dnia wspieramy wszechstronny rozwój dzieci, organizujemy zajęcia pozostawiając również czas na spontaniczne samodzielne organizowanie sobie zabaw przez dzieci, co jest nieocenioną formą rozwijania osobowości, wyobraźni, kształtowania umiejętności społecznych. W przedszkolu dużo się dzieje. Zachęcamy wszystkich do śledzenia naszych działań i włączenie się do dalszej współpracy. Gazetkę opracowała: Olga Lis Pod redakcją: Dyr. Gra ż yny Nowak