 ROK SZKOLNY 2014/15  REALIZACJA PROJEKTU EDUKACYJNEGO : - W RAMACH WSPÓŁPRACY Z AMNESTY INTERNATIONAL  "Prawa człowieka: TERAZ! To jest w Twoich rękach’’

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Nie ma dzieci- są ludzie […].” Janusz Korczak
Advertisements

Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Płużnica, 17 listopada 2014r. Prezentacja na podstawie materiałów z konferencji inauguracyjnej, szkolenia liderów oraz poradnika dla nauczycieli edukacji.
OBYWATELSTWO POLSKIE I UNIJNE 1.Obywatel a państwo – zasady obywatelstwa polskiego 2.Nabycie i utrata obywatelstwa 3.Obywatelstwo Unii Europejskiej. 4.Brak.
10 grudnia minęło 60 lat od uchwalenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. Dziecko to mały człowiek. Jednak nie wszyscy dorośli o tym pamiętali. W.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
ZNAM SWOJE PRAWA !!. Po raz pierwszy w historii prawa dziecka zostały zapisane w Konwencji Genewskiej w 1924r. Pierwszy pełny zbiór praw dziecka ukazał.
Międzynarodowy dzień praw człowieka
Harmonogram i program prac związanych ze sporządzeniem planów gospodarowania wodami dla obszarów dorzeczy wraz z zestawieniem działań, które należy przeprowadzić.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Warszawa. Demokracja - Ograniczone rządy większości Państwo prawa – Państwo, w którym reguły gry są jasne, stabilne,
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Wojciech Duranowski Karolina Geletta Joanna Lizut RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ.
Prawa kobiet w XXI wieku
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Rok Samorządności plany Ministerstwa Spraw Zagranicznych
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
OCHRONA ŚRODOWISKA KAMPANIA EDUKACYJNO-INFORMACYJNA „ZDROWY ODDECH” DZIAŁALNOŚĆ SPOŁECZNA.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
CZYM JEST SCWO? DLA KOGO SCWO? OFERTA SCWO SKIEROWANA JEST DO:  Organizacji pozarządowych działających na rzecz mieszkańców Warszawy oraz grup inicjatywnych.
Klasa 2d. RASIZM – przeświadczenie o wrodzonej wyższości określonej rasy ludzkiej. ( ŹRÓDŁO : Podręcznik – „Dziś i jutro 1”, rozdział – „Naród i społeczeństwo”,
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Leśnicy z pasją NADLEŚNICTWO GROMNIK. W Polsce w branżach związanych z leśnictwem pracuje ok. 375 tys. osób, czyli średnio co 40. pracujący Polak. Zapraszamy.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
Z - Zainteresowanie drugim człowiekiem S - Szacunek dla drugiego człowieka U - Uwaga poświęcona drugiemu człowiekowi.
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
Konferencja Społeczeństwo Informacyjne Warmii i Mazur - kierunki rozwoju infrastruktury i e-usług w ramach Programów Operacyjnych współfinansowanych.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Każdy człowiek ma prawo do... - problem łamania praw człowieka w Azji.
Jak projektować doświadczenia w klasie, żeby nauka była zabawą, a materiał wymagany w podstawie programowej był realizowany w formie gry?
Ogólne pojęcie prawa. Prawa człowieka- zespół praw i wolności, kt ó re przysługują każdemu człowiekowi bez względu na rasę, płeć, język, wyznanie, przekonania.
Pojęcia związane z antydyskryminacją
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
ANALIZA ANKIETY DLA RAD RODZICÓW.
Koncepcja „generacji” praw człowieka
PRAWA CZŁOWIEKA WSTĘP DO NAUKI O PAŃSTWIE I POLITYCE ĆW. 1.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 marca 2017
Imię i Nazwisko Afiliacja
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Rzecznik Praw Dziecka.
Wolę narody, które są sumą „ja”, niż członków narodów, którzy są cząstką „my”. Stanisław Jerzy Lec Projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu.
ADMINISTRACJA WOBEC PRAW CZŁOWIEKA 3/
ZMIEŃ SZKOŁĘ- IDŹ NA WYBORY!
20 Listopad 2016 Dzień Praw Dziecka
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Obowiązki obywatelskie i obywatelskie nieposłuszeństwo
ZINTEGROWANA POLITYKA BEZPIECZEŃSTWA GIMNAZJUM NR 2 w  ANDRYCHOWIE Przegląd działań
Jerzy Jendrośka Podyplomowe prawo ochrony środowiska
Edukacja globalna w szkole podstawowej
Postępy w zakresie zapewniania równości osób LGBTI w Unii Europejskiej
ADMINISTRACJA WOBEC PRAW CZŁOWIEKA 3/
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Zasady Działania Unii Europejskiej
Zapis prezentacji:

 ROK SZKOLNY 2014/15  REALIZACJA PROJEKTU EDUKACYJNEGO : - W RAMACH WSPÓŁPRACY Z AMNESTY INTERNATIONAL  "Prawa człowieka: TERAZ! To jest w Twoich rękach’’ - W RAMACH WSPÓŁPRACY Z AMNESTY INTERNATIONAL

 16 uczniów klasy trzeciej  Kordynator Projektu: Beata Strzelec  Opiekun : Katarzyna Malec

I.ZAPOZNAIE SIĘ Z TEMATYKĄ I AKTAMI PRAWNYMI:  Sporządzenie Dokumentacji Projektu.  Opracowanie Harmonogramu Działań  Przeprowadzenie Cyklu Zajeć warsztatowych O Tematyce Praw Człowieka  Wykonanie Plakatów O Najważniejszych Prawach Człowieka  Projekcja Filmów o Łamaniu Praw Człowieka Na Świecie  Przygotowanie Scenek Rodzajowych Dotyczących Łamania Praw Człowieka w Najbliższej Okolicy  Przygotowanie Gazetki Ściennej Dotyczącej Praw Człowieka

 Przygotowanie sali  Przygotowanie tematyki i materiałów  Pisanie listów  Sporządzanie Raportu  Wysłanie listów  Wykonanie dokumentacji fotograficznej

 Przygotowanie ankiety ewaulacyjnej dla uczestników projektu  Dokonanie samooceny przez uczestników projektu (przeprowadzenie ankiety)  Przygotowanie prezentacji multimedialnej podsumowującej działania projektowe/  Sprawozdanie,podsumowanie projektu i wnioski z ankiety 

 Prawa człowieka to podstawowe normy przysługujące każdemu z nas wynikające z samego faktu bycia człowiekiem np.: prawo do życia, wolność słowa, wolność zrzeszania się, czy prawo do edukacji. Prawa człowieka są takie same dla wszystkich ludzi bez względu na rasę, płeć, orientację seksualną, wyznanie, pochodzenie etniczne, społeczne, narodowe czy przekonania polityczne. Prawa człowieka są niepodzielne i powszechne dla wszystkich ludzi. Są fundamentem demokracji, społeczeństwa obywatelskiego, wolności, sprawiedliwości oraz pokoju. 

 W 1946 roku przy ONZ powstała komisja powołana przez Radę Społeczno- Gospodarczą w celu opracowania dokumentu chroniącego prawa człowieka. Wynikiem pracy tej komisji było ogłoszenie w paryskim Palais de Chaillot Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka i Obywatela („Magna Carta dla całej ludzkości”) 10 grudnia 1948 roku podczas Zgromadzenia. Deklaracja uznaje, że „przyrodzona godność wszystkich członków wspólnoty ludzkiej jest podstawą wolności, sprawiedliwości i pokoju na świecie” i wiąże się z uznaniem fundamentalnych praw człowieka, np. prawo do życia, do wolności. Powszechna Deklaracja Praw Człowieka i Obywatela jest pierwszym kompletnym katalogiem praw człowieka. Prawa człowieka nie są przywilejami tylko, należną mu własnością.   Pomimo różnic ideologicznych i historycznych 58 państw przyjęło Powszechną Deklarację. Treści zawarte w dokumencie były najważniejsze dla pokoju i dawały realne możliwości współpracy międzynarodowej w dziedzinie poszanowania praw człowieka.   Dziś Deklaracja jest przetłumaczona na 200 języków i najczęściej cytowana kiedy podnoszona jest kwestia wartości i praw człowieka. W październiku 1997 roku Mary Robinson, została mianowana drugim z kolei Wysokim Komisarzem Narodów Zjednoczonych do spraw Praw Człowieka, jej zdaniem „prawa człowieka należą do ludzi, prawa człowieka mówią o ludziach i ich prawach”.

 Projekt realizowany zgodnie ze scenariuszami zajeć zamieszczonymi w pozycji :,,Podejmowanie działań na rzecz zmian w środowisku lokalnym ’’ Przeprowadzono akcję „Maraton Pisania Listów’’ przygotowano gazetk ę tematyczną, prezentację multimedialną. Realizacja poszczególnych zadań przebiegała terminowo i bezproblemowo Na zakończenie uczestnicy prezentowali efekty działań na forum szkoły.