MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III utrwalenie wiadomości o częściach mowy 1 godz. lekcyjna.
Advertisements

Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Czynniki sprzyjające zdrowiu Tryb życia a zdrowie
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Uwarunkowania społeczno- kulturowe Segmentacja eurorynku Eurokonsument A.M. Zarzycka.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I bezpieczeństwo na drogach 1 godz. lekcyjna.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni. Ta klasa jest dla Ciebie jeśli: lubisz posługiwać się językiem angielskim, chcesz poszerzać swoje umiejętności językowe,
Zapraszamy do naszego przedszkola. O PRZEDSZKOLU -NASZE PRZEDSZKOLE DZIAŁA OD PONAD 50 LAT -STARAMY SIĘ ABY NASZA PLACÓWKA BYŁA BEZPIECZNA I PRZYJAZNA.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
 ROK SZKOLNY 2014/15  REALIZACJA PROJEKTU EDUKACYJNEGO : - W RAMACH WSPÓŁPRACY Z AMNESTY INTERNATIONAL  "Prawa człowieka: TERAZ! To jest w Twoich rękach’’
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Ul. Żeromskiego Szkoła przyjazna i otwarta dla każdego ucznia!
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Ul. Lermontowa Łódź
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa I liczymy do 8 1 godz. lekcyjna.
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 66 im. Ks. J. Chrościckiego, ul. Przepiórki 16 JA, ANTEK RYLSKI UCZEŃ KLASY VI MARZĘ O ZAWODZIE… PROJEKTANTA GIER KOMPUTEROWYCH.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa II ortograficzny miszmasz 1 godz. lekcyjna.
Klasa humanistyczna (B). Co to jest humanizm? Humanizm jest to prąd filozoficzny, etyczny i kulturowy wywodzący się z epoki Odrodzenia, a także postawa.
Historia Gimnazjum im. Józefa Wybickiego w obiektywie.
Szkoła z klasą 2.0 „Czytamy i odkrywamy” Łobżenica,
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I poznajemy litery 1 godz. lekcyjna.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Unia Europejska. Kraje członkowskie: AUSTRIA STOLICA: Wiedeń JĘZYK URZĘDOWY: niemiecki W Unii Europejskiej od: 1 stycznia 1995.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Szkoła możliwości. NASZA SZKOŁA PROPONUJE CI Wszechstronny rozwój -wiedzazainteresowania Bardzo dobre przygotowanie do egzaminów i dalszej nauki Kształceniepostaw.
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
Kodeks 2.0. Szkoła Podstawowa nr 52 im. Marii Dąbrowskiej w Krakowie.
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
Ul. Napoleońska 7/ Łódź tel./fax tel
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Jak zaliczyć wykład: Dobrzy żołnierze, dobrzy aktorzy – kształtowanie swojego wizerunku w pracy? dr Aleksandra Spik.
Numer 1 (mamy nadziej ę, ż e nie ostatni). podpowiedź (na następnych stronach)
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Kontakt: ul. Żubardzka Łódź tel./fax (o42) tel. (042) www: gim8.szkoly.lodz.pl mail:
Zajęcia matematyczno - przyrodnicze W Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie Prowadząca: Katarzyna Zielińska.
NADZÓR RYNKU RAPORT. na produkcie dla konsumenta w dowolnym państwie Unii Europejskiej - bezpieczeństwo użytkowania deklaracja, że wprowadzany do obrotu.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I rzeczowniki 1 godz. lekcyjna.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa II odejmowanie 1 godz. lekcyjna.
PRAWO UNII EUROPEJSKIEJ Zajęcia nr 3 STUDIA WIECZOROWE / GRUPA 3 / 23-PR-WM-S6-PUE MGR BARBARA CHACZKO.
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Koncepcja „generacji” praw człowieka
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
„Po mowie jest na świecie potęga największa – milczenie."
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Zasady Działania Unii Europejskiej
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Zapis prezentacji:

MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna

CELE ŚRODKI DYDAKTYCZNE METODY I FORMY PRACY PRZEBIEG ZAJĘĆ SPIS TREŚCI

CELE Ogólne wprowadzenie wiadomości o Unii Europejskiej; nauka o przebiegu integracji europejskiej; rozwijanie poczucia przynależności do Wspólnoty Europejskiej; kształcenie wiedzy o byciu Europejczykiem; rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie do 60; kształcenie postaw obywatelskich; kształcenie aktywności twórczej. Szczegółowe Uczeń: wie, co znaczy być Europejczykiem; potrafi wymienić państwa należące do Unii Europejskiej; wie, jak wygląda flaga Unii Europejskiej; potrafi powiedzieć, ile gwiazdek jest na fladze Unii Europejskiej; wie, od kiedy Polska jest członkiem Unii Europejskiej; potrafi wykonać działania matematyczne; potrafi złożyć sylaby w hasło; jest aktywny na zajęciach.

ZAGADNIENIA Nauka o Unii Europejskiej

METODY I FORMY PRACY ŚRODKI DYDAKTYCZNE Metody i formy pracyŚrodki dydaktyczne burza mózgów; pogadanka praca w grupach gry interaktywne praca z komputerem komputer przeglądarka internetowa

PRZEBIEG ZAJĘĆ 1.Witamy się z uczniami. Pytania wprowadzające: Kto pamięta, czym jest unia? Co pamiętamy o Unii Europejskiej? 2.Nauczyciel pokazuje uczniom kolejne slajdy związane z Unią Europejską i opowiada o nich. 3.Podsumowanie zajęć i zakończenie lekcji.

UNIA EUROPEJSKA Unia Europejska to polityczne i gospodarcze ugrupowanie początkowo piętnastu państw, w okresie przed przystąpieniem Polski do UE, a po ostatnim rozszerzeniu w dniu 1 lipca 2013 roku – dwudziestu ośmiu krajów Europejskich, które postanowiły ściśle ze sobą współpracować budując dobrobyt i bezpieczeństwo, nie rezygnując przy tym z własnej niepodległości i tożsamości narodowej. Dla osiągnięcia wspólnych celów państwa te dobrowolnie przekazały Unii pewne kompetencje, tak aby realizacja tych zamierzeń była możliwa.

JĘZYKI URZĘDOWE angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski FLAGA

UNIA EUROPEJSKA NA MAPIE

PARLAMENT EUROPEJSKI

WALUTA UNII EUROPEJSKIEJ Walutą Unii Europejskiej jest EURO, została wprowadzona w obieg 1 stycznia 2002 roku i jest prawnym środkiem płatniczym w 19 państwach tworzących strefę Euro w Unii Europejskiej.

CIEKAWOSTKI O UNII EUROPEJSKIEJ Unia Europejska leży na kontynencie Europejskim. W skład Unii Europejskiej wchodzi 28 państw. Każde z nich ma swoją historię, flagę, hymn oraz ciekawe zabytki. 9 maja obchodzimy Dzień Unii Europejskiej. Unia Europejska powstała na mocy traktatu z Maastricht. Na fladze Unii Europejskiej znajduje się 12 gwiazdek.