Sprawozdanie z realizacji programu innowacji pedagogicznej „Młody Europejczyk – poliglota, naukowiec i przedsiębiorczy podróżnik” Autorzy: mgr Izabela.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Blok I: PODSTAWY TECHNIKI Lekcja 7: Charakterystyka pojęć: energia, praca, moc, sprawność, wydajność maszyn (1 godz.) 1. Energia mechaniczna 2. Praca 3.
Advertisements

PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Sprawozdanie z realizacji programu innowacji pedagogicznej „Młody Europejczyk – poliglota, naukowiec i przedsiębiorczy podróżnik” Autorzy: mgr Izabela.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Czym jest Szkoła z klasą 2.0? „Szkoła z Klasą 2.0” to program, który ma na celu wypracowanie zasad dotyczących korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni. Ta klasa jest dla Ciebie jeśli: lubisz posługiwać się językiem angielskim, chcesz poszerzać swoje umiejętności językowe,
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
Awans zawodowy nauczycieli.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
© 2015 Copyright by Maciej Bednarek & Digitalsphere Fotografika. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Badania statystyczne Ankieta na temat przedmiotów szkolnych.
Szkoła Podstawowa 122 w Łodzi Łódź ul. Jesionowa 38 tel./fax (0-42) strona szkoły: sp122.pl.
Ul. Żeromskiego Szkoła przyjazna i otwarta dla każdego ucznia!
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
Literary Reference Center Przewodnik
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Ul. Lermontowa Łódź
Co potrafię w przyjaźni z komputerem?.  Z jakich elementów się składa? Z jakich elementów się składa?  Do czego służy? Do czego służy?  Jakie programy.
Kultura na co dzień przenigdy nie bodzie Szkoła Podstawowa nr 1 im. M. Kopernika w Piszu Nauczyciel :Iwona Mierzejewska Uczestnicy : Uczniowie klasy Ib.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
Pro-ekologiczny Konstantynów Ł ódzki „Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi”
Klasa humanistyczna (B). Co to jest humanizm? Humanizm jest to prąd filozoficzny, etyczny i kulturowy wywodzący się z epoki Odrodzenia, a także postawa.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Projekt edukacyjny „Szkoła z klasą 2.0” „Angielski wokół nas” Wyszukano dont-cry/
Szkoła z klasą 2.0 „Czytamy i odkrywamy” Łobżenica,
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Zespó ł Szkó ł im. Jana Kasprowicza w Sztumie. Mini przedsiębiorstwo „Hades” tworzy 14 młodych osób : Żaneta CegłowskaAnastazja Czarnak.
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
European and national traditions in the art of theatre – International Theatre Performance Prezentacja europejskiego projektu teatralnego realizowanego.
KAMELEONKAMELEONKAMELEONKAMELEON LO im. Marii Skłodowskiej Curie Czechowice-Dziedzice.
Objęta patronatem dwóch uczelni wyższych: *Politechniki Śląskiej w Katowicach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz * Wyższej szkoły Biznesu.
Zapraszamy wszystkich do obejrzenia prezentacji przedstawiającej, jak w poszczególnych kategoriach liczbowych przedstawia się nasza szkoła, która funkcjonuje.
BIBLIOTEKA SZKOLNA I JEJ WARSZTAT INFORMACYJNY INFORMACYJNY.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
działa od września 2015r., spotykamy się raz w tygodniu na jednogodzinnych zajęciach, w jego skład wchodzą uczniowie Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 1.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Z - Zainteresowanie drugim człowiekiem S - Szacunek dla drugiego człowieka U - Uwaga poświęcona drugiemu człowiekowi.
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
FIRMA OCZAMI UCZNIA Opracowanie: Krystian Kasprzyk, ucz. kl. II c Gimnazjum nr 7 im. K. I. Gałczyńskiego PROJEKT SZKOŁA – PRACA – PRZYSZŁOŚĆ II edycja.
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
WYMARZONY ZAWÓD. Jedni marzą, żeby zostać strażakami, inni lekarzami, a Ty? Czy myślisz, że dobrze wybrałeś ?
Prezentację przygotował:
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 19 marca 2016 roku (sobota), godz – kwietnia 2016 roku (piątek), godz – Pomorska 105,
Kontakt: ul. Żubardzka Łódź tel./fax (o42) tel. (042) www: gim8.szkoly.lodz.pl mail:
GIMNAZJUM nr 11 w Łodzi ul. Stawowa 28 telefony: (42) , (42) Pracujemy w myśl motta: „ Każdego.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Nauczyciele języka francuskiego Iwona Lech Anna Waścińska
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Gimnazjum nr 4 im. Jerzego Brauna w Tarnowie Do you speak English?
Filmowa podróż do Krainy Edukacji
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Kultura – sztuka w okresie międzywojennym
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Zapis prezentacji:

Sprawozdanie z realizacji programu innowacji pedagogicznej „Młody Europejczyk – poliglota, naukowiec i przedsiębiorczy podróżnik” Autorzy: mgr Izabela Klonowska mgr Olga Twarda

Podziękowania i gratulacje ! Chciałybyśmy w szczególności podziękować wszystkim nauczycielom zaangażowanym w realizację założeń trzeciego roku innowacji. Zdajemy sobie sprawę z ogromu wykonanej pracy, dziękujemy za wyrozumiałość wobec naszego ambitnego planu oraz gratulujemy dotrwania do końca i satysfakcjonujących wyników końcowych. Zaangażowani nauczyciele to: p. Izabela Zmuda – nauczyciel geografii p. Izabela Klonowska – nauczyciel geografii p. Beata Konstańczak – nauczyciel chemii p. Irena Pilarczyk – nauczyciel fizyki p. Elżbieta Witczak – nauczyciel muzyki p. Danuta Żerdzicka – nauczyciel plastyki p. Renata Gendaszyk – nauczyciel historii p. Diana Biegańska – nadzór nad częścią teatralną p. Joanna Kołaczyńska – pomoc w napisaniu scenariusza do przedstawienia p. Anna Kowalewska – nauczyciel j. polskiego p. Olga Twarda– nauczyciel j. angielskiego

Cel ogólny na rok 2012/2013. Cel główny: Doskonalenie znajomości języka angielskiego, w oparciu o treści ekologiczne dotyczące potrzeby ochrony, badania i pogłębiania wiedzy o aktualnym stanie środowiska oraz treści kulturowe umożliwiające propagowanie kultury Wielkiej Brytanii.

Zajęcia w ramach innowacji odbywały się w dwóch modułach Moduł pierwszy: kulturowy LIPS został poświęcony szeroko pojętej kulturze (kino, literatura, teatr, muzyka, historia itd.) Wielkiej Brytanii. Moduł drugi: naukowo- badawczy obejmował zintegrowane nauczanie przedmiotów przyrodniczych (biologia, fizyka, chemia i geografia), prowadzone w oparciu o treści ekologiczne, dotyczące badania i pogłębiania wiedzy o aktualnym stanie powietrza w okolicach szkoły

MODUŁ KULTUROWY LIPS ROK ANGIELSKI (WIELKA BRYTANIA)

Zrealizowane ogólne cele operacyjne:  zdobycie wiedzy na temat literatury, historii, sztuki oraz geografii i turystyki Wielkiej Brytanii,  doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem angielskim,  rozwijanie zainteresowań przyrodniczych w oparciu o język angielski – wykorzystanie metody CLIL,  doskonalenie umiejętności korzystania z TIK,  kształtowanie wrażliwości i rozwijanie wyobraźni twórczej,  rozwijanie umiejętności wyrażania siebie poprzez sztukę,  uwrażliwianie się na odmienność kulturową i rozwijanie umiejętności promowania kultury polskiej oraz poznanie kultury Wielkiej Brytanii.

JĘZYK POLSKI Zrealizowane cele:  wykonanie prezentacji multimedialnej na temat brytyjskiej powieści detektywistyczno- kryminalnej (zał. 1),  wyszukanie informacji z różnych źródeł dot. postaci/bohaterów /autorów związanych z powieścią detektywistyczną,  wykonanie projektów okładek do powieści A. C. Doyle’a Pies Baskerville’ów,  wykonanie zakładek do książek z postacią Kubusia Puchatka,  zapoznanie się z angielskimi terminami pojęć związanych z powieścią detektywistyczną (metodą CLIL). OKŁADKI DO POWIEŚCI A. C. Doyle’a: „Pies Baskerville’ów ”

Kolorowe zakładki do książek inspirowane Kubusiem Puchatkiem A. A. Milne ’ a. Zawierają obrazek tytułowego bohatera oraz złote myśli zaczerpnięte z treści lektury.

PROJEKT TEATRALNO- MUZYCZNY Zrealizowane cele:  zapoznanie się z historią grupy the Beatless,  napisanie scenariusza przedstawienia o fankach wybierających się na koncert grupy,  przygotowanie kostiumów i scenografii,  praca w zespole nad ostatecznym kształtem przedstawienia,  wystawienie inscenizacji  przygotowanie oprawy muzycznej do przedstawienia.

„Amory z Beatlesami ” „Amory z Beatlesami ” „Yesterday” zaśpiewane przez Julię Czarnyszewicz „Let it be” zaśpiewane przez Urszulę Laudańską

Dziewczęta wcieliły się w legendarny zespół i zaśpiewały i zatańczyły do piosenki: „All my loving” Zespół muzyczny ze szkoły podstawowej zagrał na flażoletach: „Yellow submarine”

Wystąpili uczniowie III B: A.Tylińska, B. Bróździńska, J. Matuszewski, D. Gryczewski, M. Beska, K. Kaniecka, A. Nowak.

PLASTYKA  wykonanie ozdobnych ram z motywami nawiązującymi do sztuki celtyckiej, rozwijającej się między innymi na terenach obecnej Wielkiej Brytanii. Tekturowe ramy zostały ozdobione malarską kompozycją z elementami techniki decoupage, zbudowaną z dekoracyjnego ornamentu, splątanego w misterny wzór inspirowany światem roślinnym.

Prace wykonane przez: Kaję Kaniecką, Barbarę Bróździńską oraz Klaudię Wojciechowską.

HISTORIA Zrealizowane cele:  poszerzenie wiedzy historycznej, zapoznanie się z historią i kulturą Celtów,  udoskonalenie umiejętności współdziałania w grupie oraz poszukiwania informacji z różnych źródeł,  udoskonalenie umiejętności selekcji zebranego materiału oraz obróbki merytorycznej i graficznej,  utworzenie dwóch zespołów roboczych, które wykonały: portfolio (zdjęcia obok) i prezentację multimedialną (zał.2),  zapoznanie się z angielskim odpowiednikami niektórych pojęć związanych z kulturą Celtów (metoda CLIL).

JĘZYK ANGIELSKI Zrealizowane cele:  zastosowanie elementów metody CLIL na przedmiotach artystyczno- humanistycznych i przyrodniczych – ćwiczenia, rebusy, zadania słownikowe,  przygotowanie prezentacji pt: „UK and its culture” (zał. 3),  przygotowanie warsztatów językowych w Londynie – wykonanie zadań językowo-turystycznych, zajęcia w terenie w naturalnych warunkach,  poznanie zasobu kulturowego, geografii i przemysłu turystycznego Wielkiej Brytanii oraz poznanie stereotypu Brytyjczyka - lekcje kulturowe (zał.4),  realizacja projektu edukacyjnego pt: „Czytać czy nie? – oto jest pytanie. Kultura brytyjska na wybranych przykładach literackich” (zał.5).

Warsztaty językowe w Londynie

„Czytać czy nie? – oto jest pytanie. Kultura brytyjska na wybranych przykładach literackich”

SERDECZNE GRATULACJE I PODZIĘKOWANIA ZA TRZY LATA OWOCNEJ WSPÓŁPRACY.