SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI W KRAKOWIE Krakowski Holding Komunalny SA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski Obszar Funkcjonalny
Advertisements

SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI MIASTA WAŁBRZYCHA
Gospodarowanie odpadami komunalnymi od 1 lipca 2013r.
"Rekultywacja składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Krakowie
Zintegrowany system gospodarki odpadami komunalnymi w m. st. Warszawie
MIEDZYGMINNY PLAN GOSPODARKI ODPADAMI DLA ZWIAZKU GMIN KARKONOSKICH
System gospodarowania odpadami komunalnymi w Bytomiu
AKTUALIZACJA PLANU GOSPODARKI ODPADAMI DLA WOJ
Interesujące systemy selektywnej zbiórki odpadów z Polski i Europy
Co to jest Orli Staw? Orli Staw – osada w Polsce położona w województwie wielkopolskim, w powiecie kaliskim, w gminie Ceków-Kolonia. Miejscowość wchodzi.
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
GOSPODARKA ODPADAMI W ŚWIETLE AKTUALNEGO PRAWA POLSKIEGO I UE ORAZ PLANOWANE ZMIANY Beata B. Kłopotek Łódź, 14 grudnia 2007 r.
Prezentację przygotowali:
Projekt FWIE Pilotażowa selektywna zbiórka odpadów w systemie workowym na terenie Dzielnicy VII w Krakowie - uzasadnienie Dobry przykład" gmin, w których.
Zarząd Województwa Łódzkiego
Aleksander Gabryś, Manager, Ernst&Young Warszawa, 3 czerwca 2013 roku
Starostwo Powiatowe w Szczecinku ul. 28 Lutego Szczecinek
Stan Wdrożenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami na Dolnym Śląsku
Spotkanie w sprawie gospodarki odpadami komunalnymi
dla BYDGOSKO – TORUŃSKIEGO OBSZARU METROPOLITALNEGO
NOWE ŻYCIE DLA ODPADÓW RECYKLING, PRZYGOTOWANIE DO PONOWNEGO UŻYCIA I ODZYSKU INNYMI METODAMI NIEKTÓRYCH FRAKCJI ODPADÓW KOMUNALNYCH.
JAK BĘDZIE DZIAŁAŁ NOWY SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI od lipca 2013r.?
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi w Gminie Bytom
KONCEPCJA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE GMINY ZELÓW Zelów, r. 1.
PLANOWANE AKTY WYKONAWCZE DO USTAWY ORAZ SYSTEM KONTROLI MINISTERSTWA NAD JEJ WDRAŻANIEM Bernard Błaszczyk Podsekretarz Stanu Rydułtowy, dnia 29 sierpnia.
Gospodarka odpadami w Polsce stan przed przyjęciem KPGO Dr hab. inż. Janusz Mikuła.
MPO KRAKÓW ISO 9001 Problematyka efektywnej gospodarki odpadami - Nowoczesne rozwiązania w branży usług komunalnych Kraków, kwiecień 2007.
Gospodarka odpadami na poziomie lokalnym.
Inwestujemy w ekologię
Gospodarka odpadami w Sopocie. Wariant 1 – zaproponowano metodę powierzchniową:  jeżeli odpady komunalne są zbierane w sposób selektywny, to opłata będzie.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Finansowanie gospodarki odpadami ze środków NFOŚiGW Kraków, 3 października 2011 roku.
Gospodarka odpadami komunalnymi w Mieście Żywcu
Gospodarka odpadami na obszarze RZGW Gliwice
Ekologia Wykonała Maja Bocian.
Główne założenia nowego „Systemu gospodarowania odpadami komunalnymi” Warszawa, 4 września 2008 r. Konferencja „Przygotowanie i ocena projektów finansowanych.
1.Cel i podstawa prawna sporządzenia analizy. Analiza została przygotowana w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych gminy Bestwina.
Zaufanie, Tradycja, Ekologia
Projekt: „Zakład zagospodarowania odpadów w Kozodrzy”
STAN PRAC NAD AKTAMI WYKONAWCZYMI DO NOWELIZACJI USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH Bernard Błaszczyk Podsekretarz Stanu Częstochowa, 1.
Zmiany, które wymusiło nowe prawo I. I.Nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 28 listopada 2014 r. (Dz. U. Z 2015 r. poz.87)
Gospodarka w obiegu zamkniętym – fanaberia czy konieczność?
Gmina Popielów GMINA. Opis wdrożonego rozwiązania Ze względu na położenie gminy w obrębie Stobrawskiego Parku Krajobrazowego i w Dolinie Odry prezentowane.
Gdańsk, 12 lutego 2015 roku Kierunki zmian w wojewódzkim planie gospodarki odpadami.
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego
Zagospodarowanie odpadów
Gmina Walim P UNKT S ELEKTYWNEJ Z BIÓRKI O DPADÓW K OMUNALNYCH W JUGOWICACH.
„Nowe zasady gospodarowania odpadami” Miejski Zakład Dróg i Zieleni Wołomin ul. Sienkiewicza 1.
1 Obowiązki gmin wynikające z ustawy zmieniającej ustawę o utrzymaniu czystości i porządku w gminie i niektórych innych ustaw 2.
Budowa Środkowosudeckiego Regionu Gospodarki Odpadami w oparciu o Zakład Unieszkodliwiania Odpadów w Lubawce. Top Inwestycje Komunalne.
1 PROJEKT PLANU GOSPODARKI ODPADAMI WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO za lata INFORMACJE O REGIONACH Zarząd Województwa Podlaskiego Białystok
1 Roczne sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W POZNANIU.
 Ustawa obowiązuje od dnia 1 stycznia 2012 r.  Do r. gmina ma czas na wprowadzenie nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi (tj. przejęcie.
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A.. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla miasta: SPOTKANIE Z MIESZKAŃCAMI Miejski Ośrodek Kultury w Józefowie ul.
Gospodarowanie odpadami komunalnymi w Bytomiu Bytom, luty 2015 r.
Analiza systemu gospodarki odpadami na terenie Gminy Krokowa –
Kryteria wyboru projektów Działanie 5.1 Gospodarka odpadowa osi priorytetowej Środowisko przyrodnicze i racjonalne wykorzystanie zasobów Regionalnego Programu.
Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Lubliniec za 2013 rok.
KRAKOWSKI HOLDING KOMUNALNY S.A. KRAKOWSKA EKOSPALARNIA Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
ROCZNA ANALIZA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE GMINY BESTWINA za 2015 rok.
System gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie Gminy Wadowice Wdrożenie – aspekty praktyczne.
„Unieszkodliwianie i zagospodarowanie odpadów w Zakładzie Zagospodarowania Odpadów w Nowym Dworze w gminie Chojnice” Tuchola/Tleń 5-7 września 2013r.
1 BUDOWA KOMPLEKSOWEGO SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI W SOSNOWCU Beneficjent: Miejski Zakład Składowania Odpadów w Sosnowcu Sp. z o.o.
Anna Grapatyn-Korzeniowska
ROCZNA ANALIZA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE
Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Miasta i Gminy Szamotuły za okres od 1 stycznia 2014r. do 31 grudnia 2014r.
Plan Gospodarki Odpadami dla Województwa Pomorskiego 2022 – cele i wyzwania w zakresie selektywnego zbierania odpadów. Realizacja „Planu inwestycyjnego”
Informacje w zakresie możliwości pozyskania dofinansowania ze środków RPO WP Działanie 11.2 Gospodarka Odpadami Gdańsk, 14 listopada 2016.
Autor: Kacper Nowak II A
Zagrożenia dla możliwości termicznego przekształcania zmieszanych odpadów komunalnych XX Zebranie Zespołu UMP ds. odpadów komunalnych, 5 lutego 2019r.
Zapis prezentacji:

SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI W KRAKOWIE Krakowski Holding Komunalny SA

MIASTO KRAKÓW – PODSTAWOWE DANE CHARAKTERYSTYCZNE CECHA CHARAKTERYSTYCZNAWIELKOŚĆ liczba stałych mieszkańców liczba studentów liczba turystów odwiedzających miasto w skali roku około 8,0 mln/rok powierzchnia miasta327 km 2 tereny zieleni miejskiej19% tereny zabudowane30% tereny komunikacyjne9% tereny przemysłowe7,5% ilość budynków mieszkalnych ilość mieszkań

GOSPODARKA ODPADAMI KOMUNALNYMI W KRAKOWIE - STAN AKTUALNY około Mg/rok odpadów komunalnych (wytworzonych), około 300 kg/M/rok, około 89% odpadów jest nadal składowane, około 11% selektywnie zbierane (łącznie – różne formy zbiórki), w tym około 4% kompostowane.

KRAKOWSKI SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI Wytwórcy odpadów surowce wtórne odpady zielone odpady komunalne zmieszane odpady wielkogabarytowe przeterminowane lekarstwa odpady budowlane zestawy pojemników (1994r.) zbiórka 2- pojemnikowa (2006r.) kompostownia BARYCZ (2005r.) kompostownia Ekokonsorcjum Efekt (2000r.) wystawka chodnikowa (2005r.) wystawka kontenerowa (2004r.) zbiórka w aptekach (2000r.) sortownia BARYCZ (2005r.) składowisko odpadów komunalnych BARYCZ ( r.) spalarnia odpadów medycznych (1995r.) zakład odzysku surowców (2001r.) system workowy (2008r.)

SELEKTYWNA ZBIÓRKA ODPADÓW Pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów 1994 r. – 50 kpl.: papier, szkło, metal, tworzywa sztuczne 2000 r. – 150 kpl.: papier, szkło, metal, tworzywa sztuczne 2005 r. – 500 kpl.: papier, szkło bezbarwne, szkło kolorowe, tworzywa sztuczne, metal 2007 r. – 600 kpl.: papier, szkło bezbarwne, szkło kolorowe, tworzywa sztuczne, metal r. – 750 kpl. (docelowo) Ilość zebranych surowców wtórnych: 2005 r. – 1 353,80 Mg 2006 r. – 3 350,44 Mg 2007 r. – 4 537,45 Mg I – X 2008 r. – 4 760,57 Mg

SELEKTYWNA ZBIÓRKA ODPADÓW  System dwupojemnikowy (pilotażowy) styczeń 2006 r. 457 nieruchomości 3 rejony Krakowa ilość zebranych odpadów: 2006 r. – 124 Mg 2007 r. – 138 Mg I – X 2008 r. – 100 Mg stopień napełnienia pojemników 85-90% Zmiany do Regulaminu utrzymania czystości i porządku – rozpoczęcie zbiórki w systemie workowym II połowa 2008 r.

SELEKTYWNA ZBIÓRKA ODPADÓW Zbiórka przeterminowanych leków Liczba aptek uczestniczących w akcji: od 2000 do 2004 r. – 10 od 2005 r. – 24 od r. – 36 od r. – 46 od r. – 60 Ilość zebranych przeterminowanych leków 2000 r. – 0,74 Mg 2005 r. – 3,40 Mg 2006 r. – 3,85 Mg 2007 r. – 4,93 Mg I – X 2008 r. – 6,08 Mg

ZBIÓRKA ODPADÓW WIELKOGABARYTOWYCH Docelowo planuje się wybudowanie: Zakładu Przetwarzania Odpadów Wielkogabarytowych o wydajności Mg/rok Zbiórka odpadów wielkogabarytowych „wystawka chodnikowa” „wystawka kontenerowa” Ilość zebranych odpadów 2005 r. – Mg 2006 r. – Mg 2007r. – Mg I – X 2008 r. – Mg

ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW BUDOWLANYCH Zakład odzysku surowców „Madrohut” zagospodarowano w 2007 r Mg/rok planowana przepustowość Mg/rok

ILOŚCI ZEBRANYCH SUROWCÓW WTÓRNYCH PODSUMOWANIE – 2007 r. Lp.Rodzaj surowca selektywnie zbieranegoIlość [Mg] 1.Odebrane przez przedsiębiorców (w tym system „dzwonowy”)5 559,42 (gr. 20) 6 328,02 (gr. 15 i 20) 2.Surowce wtórne przekazane przez mieszkańców do punktów skupu Festiwal Recyklingu34,43 4.Dni Ziemi2,21 5.Zbiórka w szkołach550,50 6.Opady biodegradowalne odebrane przez przedsiębiorców4 263,69 7.Odpady biodegradowalne Odpady wielkogabarytowe6 127,28 9.Odpady niebezpieczne (przeterminowane leki)4,93 10.Tekstylia805,68 11.Odpady budowlane RAZEM: ,14 (gr. 20) ,74 (gr. 15 i 20) Na terenie Miasta Krakowa w 2007 r. zebrano selektywnie ,74 Mg odpadów, co stanowi ok. 10,78% (10,5 % bez gr. 15) łącznej masy odpadów wytworzonych na terenie Miasta Krakowa w 2007 r. (ok Mg).

KOMPLEKS GOSPODARKI ODPADAMI „BARYCZ” JAKO EFEKT PRZEDSIĘWZIĘĆ W LATACH SORTOWNIA SKŁADOWISKO ETAP III ELEKTROWNIA NA BIOGAZ KOMPOSTOWNIA

SORTOWNIA ODPADÓW BARYCZ JAKO ELEMENT KOMPLEKSU „BARYCZ”

SORTOWNIA ODPADÓW BARYCZ JAKO ELEMENT KOMPLEKSU GOSPODARKI ODPADAMI „BARYCZ”

1.Sortownia mechaniczna, o wymiarach budynku 85 x 29 m oraz o wydajności Mg/rok – w eksploatacji od marca 2006 r. 2.Główna funkcja – doczyszczanie odpadów gromadzonych w rozstawionych na terenie Miasta pojemnikach do selektywnej zbiórki odpadów, oraz odpadów z terenu Miasta poddanych wstępnej segregacji ( z supermarketów, spółdzielni mieszkaniowych, szkół, instytucji), a także zebranych od mieszkańców jako „frakcja sucha” w systemie workowym. SORTOWNIA ODPADÓW BARYCZ JAKO ELEMENT KOMPLEKSU GOSPODARKI ODPADAMI „BARYCZ”

KOMPOSTOWNIA BARYCZ W KOMPLEKSIE GOSPODARKI ODPADAMI „BARYCZ” 16 kontenerów Plac dojrzewania kompostu

1.Kontenerowa kompostownia BARYCZ o wydajności 6000 Mg/rok, z możliwością rozbudowy do Mg/rok – w eksploatacji od września 2005 r. 2.Kompostownia bioreaktorowa EKOKONSORCJUM EFEKT o wydajności 6000 Mg/rok, z możliwością rozbudowy do Mg/rok – w eksploatacji od maja 2000 r. 3.Planowana kompostownia dla frakcji mokrej odpadów komunalnych lub rozbudowa po roku 2010 istniejącej kompostowni. KOMPOSTOWNIA BARYCZ JAKO ELEMENT KOMPLEKSU „BARYCZ”

SKŁADOWISKO ODPADÓW BARYCZ Składowisko w Polsce, spełniające wszelkie przepisy dyrektywy 99/31/EC

SKŁADOWISKO ODPADÓW BARYCZ ETAP III od stycznia 2005 r. Powierzchnia – ok. 11 ha Pojemność – ok. 2 mln m 3 (do około 2016 r.) Pojemność pozostała niewypełniona (na r.) ok. 1,35 mln m 3 Ilość składowanych odpadów 2005 r. – Mg 2006 r. – Mg 2007 r. – Mg I – VI 2008 r. – Mg

INWESTYCJE PRZEWIDZIANE DO REALIZACJI Centra Recyklingu, czyli Zbiorcze Punkty Gromadzenia Odpadów Centra Recyklingu, czyli Zbiorcze Punkty Gromadzenia Odpadów Zakład Termicznego Przekształcania Odpadów Zakład Termicznego Przekształcania Odpadów

ZBIORCZY PUNKT GROMADZENIA ODPADÓW Na terenie Miasta planuje się powstanie takich Na terenie Miasta planuje się powstanie takich punktów, a realizacja pierwszego z nich rozpocznie się punktów, a realizacja pierwszego z nich rozpocznie się na przełomie 2008 r./2009 r. na przełomie 2008 r./2009 r.

Każdy z takich punktów będzie wyposażony w: kontenery do gromadzenia odpadów (złomu stalowego, metali nieżelaznych, odpadów z tworzyw sztucznych, makulatury, szkła (wg barwy), odpadów urządzeń elektrycznych i elektronicznych, gruzu, odpadów wielkogabarytowych), pomieszczenie (kontener zamknięty) do gromadzenia odpadów niebezpiecznych, kontener na odpady z terenów zielonych np. skoszona trawa czy bioodpady. ZBIORCZE PUNKTY GROMADZENIA ODPADÓW – JAKO ROZSZERZENIE MOŻLIWOŚCI SELEKTYWNEJ ZBIÓRKI

ZAKŁAD TERMICZNEGO PRZEKSZTAŁCANIA ODPADÓW JAKO UZUPEŁNIENIE SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI 2003 r. - wykonane Studium Wykonalności XII 2007 – X aktualizacja Studium Wykonalności dla II Fazy PGO wraz z kompletem dokumentów niezbędnych do złożenia wniosku o dofinansowanie z POIiŚ Obecnie trwają prace nad ustaleniem lokalizacji pod budowę ZTPO oraz prowadzona jest szeroka akcja edukacyjno - informacyjna

 unieszkodliwienie frakcji resztkowej komunalnych odpadów zmieszanych, redukcji masy odpadów po termicznym unieszkodliwianiu odpadów do około 90%,  zachowanie najwyższych standardów ochrony środowiska,  spełnienie warunków dyrektywy UE 1999/31/WE dotyczącej ograniczania składowania odpadów biodegradowalnych,  spełnienie warunków dyrektywy 94/62/WE i jej nowelizacji, dotyczącej odpadów opakowaniowych i określającej poziom 60 % odzysku,  produkcję energii ze źródeł odnawialnych i w przyszłości na uzyskanie tzw. „zielonych certyfikatów”,  produkcji energii w kogeneracji zgodnie z warunkami dyrektywy 2004/8/WE,  uzyskanie kosztu unieszkodliwiania odpadów porównywalnego z innymi metodami,  ponownego wykorzystania odpadów poprocesowych tj. żużli, odzyskania metali,  rozwiązanie problemu zagrożenia sanitarnego środowiska przez odpady. CO UZYSKUJEWMY DZIĘKI ZTPO

KONIECZNOŚĆ ROZBUDOWY SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI W KRAKOWIE brak ZTPO w systemie gospodarki odpadami spowoduje bardzo szybkie wypełnienie eksploatowanego III etapu składowiska odpadów BARYCZ, brak lokalizacji na nowe składowisko odpadów komunalnych w Gminie Miejskiej Kraków oraz gminach ościennych, brak możliwości wypełnienia przez Gminę Miejską Kraków po 2010 r. zobowiązań wynikających z dyrektywy 99/31/WE, dotyczących redukcji odpadów ulegających biodegradacji

TRUJE CZY NIE TRUJE ? Porównanie emisji dioksyn i furanów z różnych źródeł

JAK TO DZIAŁA ?

SPALARNIE W UNII EUROPEJSKIEJ W państwach UE funkcjonuje ok. 400 ZTPO, rozwinięte kraje UE w dalszym ciągu rozbudowują lub modernizują ZTPO, zasadniczym powodem rozbudowy ITPOK jest wymuszone prawem odejście od składowania odpadów, kolejnym powodem jest wykorzystanie energii zawartej w odpadach.Przykłady: Austria – budowa kolejnych 6 nowych ZTPO, łączna prognozowana wydajność 3,3 mln Mg, Francja - spalarnia ISSY LES MOULINEAUX - 2 linie spalania odpadów (2 x 30,5 Mg/h), w sumie 460 tys. Mg, Niemcy – 3 ZTPO aktualnie w zaawansowanym etapie budowy, łącznie 2,3 mln Mg, Szwecja – 2 ZTPO aktualnie w zaawansowanym etapie budowy, łącznie 700 tys. Mg.

NAJISTOTNIEJSZE DZIAŁALNIA DLA BUDOWY ZTPO (1) zmiana przepisów prawa tak, aby gmina bez referendum mogła stać się właścicielem strumienia odpadów, zmiana przepisów prawa tak, aby gmina bez referendum mogła stać się właścicielem strumienia odpadów, pozyskanie źródeł finansowania - Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko – około 400 mln złotych, pozyskanie źródeł finansowania - Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko – około 400 mln złotych, pozyskanie akceptacji społecznej, pozyskanie akceptacji społecznej, zmiany systemu opłat. zmiany systemu opłat. §1.a

NAJISTOTNIEJSZE DZIAŁALNIA DLA BUDOWY ZTPO (2) Wśród 15 miast, które w trybie pozakonkursowym otrzymały szansę realizacji projektów znalazł się program Gminy Miejskiej Kraków i został umieszczony pod numerem POIiS na indykatywnej liście projektów kluczowych do POIiŚ, które mają zostać przyjęte w pierwszej kolejności do realizacji (lista opublikowana 13 sierpnia 2008 r. w MP nr 58, poz. 521). Harmonogram działań: podpisanie 30 września 2008 przez Prezydenta Miasta Krakowa i Prezesa NFOŚ pre-umowy o finansowaniu budowy ZTPO, przygotowania wszystkich podstawowych dokumentów (decyzje lokalizacyjne, konsultacje społeczne, studium wykonalności /IV kw.2008/, decyzje środowiskowe, struktura finansowania, uzyskanie decyzji KE o finansowaniu XII/2009, dokumentacja techniczna, pozwolenia na budowę, przygotowanie specyfikacji warunków zamówień i procedury przetargowe, itp. i samego wniosku XII/2010, realizacja inwestycji wraz z uruchomieniem ZTPO – w latach 2010 – 2013/2014.

NAJISTOTNIEJSZE DZIAŁALNIA DLA BUDOWY ZTPO (3) Dotychczas wykonano: Ocenę strategiczną systemu gospodarki odpadami Miasta Krakowa wraz z wyborem wariantów lokalizacji ZTPO, Badania ilości i struktury odpadów komunalnych Miasta Krakowa 2007/2008 (tzw. morfologia odpadów). Aktualizacje Studiów Wykonalności dla 2-ch spośród wskazanych w ocenie strategicznej kilku lokalizacji. Przygotowanie analizy przypadków i sporządzenie raportu oddziaływania na środowisko ZTPO w lokalizacjach objętych SW. Przygotowanie projektu wniosku o wydanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych dla ZTPO w lokalizacjach objętych SW. W fazie ukończenia są: I etap konsultacji społecznych, w ramach których prowadzony jest dialog społeczny, także w formie 2 okrągłych stołów: „Społeczne forum konsultacyjne przy lokowaniu inwestycji uciążliwych dla społeczności” – 3 posiedzenia, „Nowoczesny, zgodny z prawem EU, system gospodarki odpadami” – 4 posiedzenia.

NAJISTOTNIEJSZE DZIAŁALNIA DLA BUDOWY ZTPO (4) Krakowski Holding Komunalny w ramach działań przygotowujących do budowy spalarni rozpoczyna II etap konsultacji i wprowadza Program Konsultacji Społecznych, obejmujący: Stworzenie Krakowskiego Kodeksu Konsultacji Społecznych i w ich wyniku Białej Księgi, zawierającej historię prowadzonych konsultacji: działań wymaganych prawem, a także dodatkowych elementów kampanii informacyjnej: debat, spotkań, materiałów prasowych edukacyjnych. Informowanie o każdym etapie inwestycji, podejmowanych zamierzeniach i planach; udostępnianie informacji. Forum Współpracy i Wymiany Informacji – regularne spotkania z mieszkańcami, organizacjami pozarządowymi, w tym ekologicznymi, stowarzyszeniami, samorządowcami. Stosowanie zasad: przejrzystości, jawności, otwartości, rzetelności. Wystąpienie do ekologicznych organizacji pozarządowych, uczestniczących w procesie konsultacji o wskazówki dotyczące procesu konsultacji.

NAJISTOTNIEJSZE DZIAŁALNIA DLA BUDOWY ZTPO (5)

1.Kraków dzięki systematycznym i planowym przedsięwzięciom oraz środkom finansowym pozyskanym z UE buduje od kilku lat nowoczesny system zagospodarowania odpadów komunalnych. 2.Krakowski system gospodarki odpadami w pełni odpowiada standardom prawa wspólnotowego. 3.Uzupełnieniem obecnego systemu gospodarki odpadami będzie ZTPO, którego proces realizacji został rozpoczęty. 4.Obecne i przyszłe osiągnięcia miasta Krakowa w dziedzinie gospodarki odpadami nie byłyby i nie będą możliwe bez systematycznego podnoszenia świadomości ekologicznej mieszkańców Miasta. 5.W ramach edukacji i promocji organizowano wiele imprez, w tym: Festiwal recyklingu, dni ziemi, ściezka edukacyjne, Utworzenie Ekocentrum, rozpoczęcie ciągłego procesu edukacji i promocji nowoczesnych metod zagospodarowania i utylizacji odpadów (II etap konsultacji). PODSUMOWANIE

DZIĘKUJEMY ZA UWAGE DZIĘKUJEMY ZA UWAGE Krakowski Holding Komunalny SA