WIELOSTRONNY PROJEKT PARTNERSKI SZKÓŁ „Sport And Nature A Great And Healthy Adventure” [Sporture] Publiczne Gimnazjum w Boratynie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Partnerskie Projekty Szkół - raporty merytoryczne.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
Oferta programu Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
PROJEKT COMENIUS THE FUTURE IS IN THE HANDS OF THE EUROPEAN YOUTH - LETS STRUGGLE FOR A BETTER WORLD TOGETHER.
COMENIUS. Program Comenius to jeden z czterech programów sektorowych programu Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie jest on adresowany do szkół,
Rola koordynatora projektu
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
ETwinning w Szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie Magdalena Nazim Joanna Biskupska SP nr 95 w Krakowie VI B.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WIELOSTRONNE PROJEKTY SZKÓŁ w Zespole Szkół w Siedliskach Bogusz
PROGRAM COMENIUS.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
compulsory full-time education
Realizacja programu rozwojowego
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Projekt Comenius Regio
Trzyletni projekt otrzymał dofinansowanie z UE w kwocie € dla naszej szkoły “B.E.S.T Consumption levels” Building up Entrepreneurial Skills through.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
DYREKTORZY SZKÓŁ W eTWINNING Warszawa, 18 XI 2011.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 14 im. Jana Gutenberga Fundacji Szkolnej w Warszawie Comenius Peaceful Horizons – C.O.M.P.A.S.S. Come.
WIELOSTRONNY PARTNERSKI PROJEKT SZKÓŁ „Understanding and celebrating European Folklore” Gimnazjum im. H. Sienkiewicza w Święcanach Niniejszy projekt został.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Terra Community and Ethics for the future Projekt Unii Europejskiej w którym udział bierze nasza szkoła. Projekt jest skierowany dla uczniów klas gimnazjum.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
COMENIUS Fotografia i kinematografia
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Projekty zrealizowane w ZS1
Gimnazjum im. Marii Konopnickiej
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

WIELOSTRONNY PROJEKT PARTNERSKI SZKÓŁ „Sport And Nature A Great And Healthy Adventure” [Sporture] Publiczne Gimnazjum w Boratynie

Program Comenius jest częścią programu „Uczenie się przez całe życie” ustanowionego przez Wspólnotę Europejską w 2007 roku, i którego celem, podobnie jak wcześniejszych programów takich, jak Socrates, Leonardo da Vinci oraz eLearning, jest między innymi promowanie współpracy i mobilności oraz uwypuklanie wymiaru europejskiego w edukacji. Program Comenius jest zorientowany na edukację szkolną i ma wyznaczone dwa ogólne cele. Pierwszym z nich jest poszerzenie wiedzy i pojmowania, wśród młodych ludzi, i kadry dydaktycznej, różnorodności kultur i języków europejskich, a także wartości, jakie kryje w sobie owa różnorodność. Drugim natomiast jest zapewnienie młodym ludziom wsparcia przy zdobywaniu podstawowych umiejętności i kompetencji życiowych przydatnych do ich rozwoju, do zdobycia przyszłego zatrudnienia i realizowania się w roli aktywnego europejskiego obywatela.

Partnerskie Projekty Szkół Comenius promują współpracę europejską między grupami uczniów i nauczycieli z różnych krajów europejskich. Obejmują one szkoły z krajów uczestniczących w programie „Uczenie się przez całe życie”: 27 państw członkowskich Unii Europejskiej, a także Islandii, Norwegii, Liechtensteinu oraz Turcji. Istnieją dwa rodzaje Partnerskich Projektów Szkół: - Projekty Dwustronne: dwie szkoły z dwóch krajów uczestniczących w programie - Projekty Wielostronne: co najmniej trzy szkoły z trzech krajów uczestniczących w programie. Tematyka Partnerskich Projektów Szkół jest zintegrowana z programem nauczania, co wpływa na pogłębienie wiedzy zdobywanej przez uczniów podczas zajęć edukacyjnych. W ramach Wielostronnego Partnerskiego Projektu Szkół odbywają się co najmniej 4, 8, 12 lub 24 wyjazdy zagraniczne uczniów i/lub nauczycieli – w zależności od tematyki projektu i kwoty przyznanego dofinansowania.

Na budżet projektu składają się wydatki związane z mobilnościami – koszty podróży i utrzymania za granicą – oraz z realizacją działań lokalnych. Kwota dofinansowania przyznawana jest w formie ryczałtu, co pozwala na dysponowanie środkami w taki sposób, aby zapewnić optymalne warunki dla realizacji wszystkich zaplanowanych w harmonogramie działań. Czas realizacji Partnerskich Projektów Szkół wynosi 2 lata. Szczegółowe informacje na temat programu „Uczenie się przez całe życie” oraz Comenius Partnerskie Projekty Szkół Nasza szkoła przystąpiła do wielostronnego projektu partnerskiego „Sport And Nature A Great And Healthy Adventure” („Sport i przyroda to świetna i zdrowa przygoda”), który będzie realizowany od bieżącego roku szkolnego do lipca 2015r.

Cele projektu to: - polepszenie dialogu międzykulturowego poprzez sport, przyrodę i działania prozdrowotne - upowszechnienie kultury tradycyjnych gier i zabaw oraz spędzania czasu wolnego na świeżym powietrzu, - motywowanie do nauki języków obcych i efektywnego wykorzystywania nowoczesnych technik informacyjnych; - uświadomienie znaczenia różnorodności kulturowej i językowej w Europie; - kształtowanie tożsamości narodowej poprzez kultywowanie tradycji, zwyczajów i promowanie ich w innych krajach; - rozwijanie kreatywności, innowacyjności; - wymiana informacji o systemach edukacyjnych i sposobach nauczania w partnerskich szkołach; wymiana doświadczeń, wzorów dobrej praktyki; - promowanie naszego kraju i regionu, lokalnych tradycji wśród innych partnerskich krajów. Nasza szkoła przystąpiła do wielostronnego projektu partnerskiego „Sport And Nature A Great And Healthy Adventure” („Sport i przyroda to świetna i zdrowa przygoda”), który będzie realizowany od września 2013 do lipca 2015r.

TURCJA (koordynator) POLSKA HOLANDIA SŁOWENIA CHORWACJA HISZPANIA AUSTRIA

Informacja o partnerach TURCJA - Koordynator Mavikent Durali Yazıcı Ortaokulu, Kumluca, Region Akdeniz - średnia szkoła ogólnokształcąca, 117 uczniów, 13 nauczycieli, HISZPANIA IES Sierra Luna, Los Barrios, Region Andaluzja średnia szkoła ogólnokształcąca, 120 uczniów, 20 nauczycieli /

AUSTRIA Österreichischer Austauschdienst, Wiedeń, średnia szkoła ogólnokształcąca 330 uczniów,34 nauczycieli CHORWACJA Osnovna škola Matije Gupca Gornja Stubica, Region Sjeverozapadna Hrvatska szkoła podstawowa, 90 uczniów, 15 nauczycieli

HOLANDIA Rsg Wiringherlant Wieringerwerf, Region Noord-Holland średnia szkoła ogólnokształcąca, 150 uczniów, 15 nauczycieli, SŁOWENIA Osnovna šola Križevci Križevci pri Ljutomeru, Region Pomurska szkoła podstawowa, 289 uczniów, 31 nauczycieli

Integralną częścią projektu są wizyty uczniów i nauczycieli w partnerskich szkołach finansowane w całości z funduszu Unii Europejskiej. Planowane wyjazdy zagraniczne: -październik 2013 – Słowenia -grudzień 2013 – Austria - kwiecień 2014 – Holandia -grudzień 2014 – Chorwacja -marzec 2015 – Hiszpania; -maj 2015 – Turcja W październiku 2014 zaplanowana została wizyta uczniów i nauczycieli z wszystkich szkół partnerskich w Polsce - nasza szkoła będzie więc gospodarzem. W szkole wybrana została grupa projektowa składająca się z 16 uczniów. Grupa tych uczniów będzie koordynować wszystkie aktywności związane z realizacją projektu w szkole, a także będzie brała udział w wyjazdach zagranicznych.

prezentacje PowerPoint, zdjęcia, filmy o szkolnych tradycyjnych grach, zabawach, krajach i regionach w których mieszkamy utworzenie logo i maskotki projektu utworzenie grupy Sporture na Facebooku utworzenie strony internetowej projektu foldery, plakaty, informatory; tablice o projekcie dla rodziców i władz lokalnych dzienniki projektu, sprawozdania po każdym wyjeździe prace plastyczne uczniów dotyczące gier i zabawa oraz kultury krajów partnerskich (komiks, książka z pracami) publikacje na szkolnej stronie internetowej informacji o projekcie słownik dla partnerów projektu ( wielojęzyczny słownik zawierający proste słowa w językach krajów z których pochodzą partnerzy projektu) artykuły do prasy lokalnej; Książeczka (album)i płyta CD przedstawiające wyniki/ rezultaty projektu

 pracę nad projektem w ramach lekcji szkolnych i innych działań szkolnych  stosowanie aktywnych metod nauczania  budowanie świadomości uczniów na temat problemów ekologicznych i ochrony środowiska,  wzbogacenie treści przedmiotów nauczanych w szkole z elementami, które są niezbędne dla realizacji naszego projektu, przy użyciu tych treści do nauki historii i języka ojczystego,  korzystania z produktów projektu jako materiałów edukacyjnych  uczenie się przez doświadczenie, zdobywanie wiedzy w praktyce  korzystanie z języka obcego w codziennych sytuacjach w szczególności z słownictwa dotyczącego tematów projektów  rozwój umiejętności pracy grupowej  korzystanie z nowoczesnych technologii komunikacyjnych i informacyjnych  kształcenie zdolności do zbierania, selekcjonowania i analizowania materiałów związanych z projektem  prezentację wyników pracy na forum (na międzynarodowych spotkaniach, spotkaniach z rodzicami, władzami lokalnymi) Podczas pracy nad projektem, nauczyciele powinni promować i realizować ideę edukacji międzykulturowej oraz wykorzystywać doświadczenie które zdobędą, w celu poprawy efektywności współpracy międzynarodowej w szkole. Praca nad projektem powinna być integralną częścią programu nauczania, w szczególności po przez:

Projekt jest formą wzbogacania warsztatu pracy nauczycieli, rozwijania ich umiejętności i kreatywności. Daje też szansę porównywania efektów własnej pracy i czerpania pomysłów w ramach wymiany doświadczeń. Nauczyciele wyjeżdżający na spotkania w ramach projektu przywożą ze sobą nowe pomysły zabaw, zajęć. Nauczyciele doskonalić będą umiejętności językowe oraz związane z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych. Nie do przecenienia jest dla przedszkola sam prestiż udziału w projekcie. Udział w projekcie to także szansa dla dzieci na poznanie kultury, zwyczajów, różnorodności kulturowej. Sposób na budowanie wspólnoty europejskiej poprzez wspólne poznawanie gier i zabaw oraz rozwijanie kreatywności i wyobraźni ; zwiększenie motywacji do nauki języków obcych. Rodzicom udział w projekcie stwarza możliwość rozwijania zainteresowań innymi kulturami i zacieśnienia współpracy ze szkołą.

Znajdź nas: Strona internetowa: Grupa otwarta na Facebooku: Sporture