Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Sprawozdanie z realizacji projektu: „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Kokocku”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Projekt „Radosne Przedszkolaki” Termin realizacji wrzesień – grudzień 2008 Usługodawca Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Powstania Warszawskiego w Brzeźnicy.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.
Klasa „0” Szkoła Podstawowa nr 192
Szkoła Podstawowa im. Ryszarda Wyrzykowskiego w Bełdowie
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ Z REALIZACJI PROGRAMU MAŁOPOLSKIEGO ROKU PRZEDSZKOLAKA W GMINIE CZORSZTYN w roku szkolnym 2008/2009 Delegatura KO w Nowym Targu.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
UPOWSZECHNIENIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŚWIETLE REFORMY OŚWIATOWEJ
Organizacja pracy przedszkola
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Zespół szkolno - przedszkolny
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Oddział Przedszkolny w Bachowicach
SZKOŁA PODSTAWOWA W WITONI
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Szkoła Otwarta i Przyjazna Dzieci Sześcioletnich
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Niepubliczne Przedszkole ,,Mały Europejczyk” w Chalinie
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
Grupa „Muchomorki”.
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
SAMORZĄDOWE PRZEDSZKOLE W LINOWIE
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu /wtorek/ od godziny do W grupie: TYGRYSKI JEŻYKI.
„Zdrowe dzieci – szczęśliwe dzieci”. W okresie od 1 maja do 30 czerwca 2014 wspólnie z:  Przedszkolem nr 2 w Morągu  Intermarche Morąg  Towarzystwem.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Przedszkole Samorządowe nr 4 „Krasnal Hałabała”. Oferujemy: Opiekę nad dziećmi w godzinach od 6.30 do 16.30; Opiekę nad dziećmi w godzinach od 6.30 do.
PROGRAM PROFILAKTYKI PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 2 W ZESPOLE SZKOLNO – PRZEDSZKOLNYM.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
Przedszkole nr 4 im. T. Kościuszki w Staszowie
Język obcy w przedszkolu
Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego i krajowych ś rodków finansowych w ramach POKL, Priorytet IX Rozwój wykształcenia.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
Przedszkole Samorządowe nr 3 Skawina. * Założenia innowacji pedagogicznej: * W naszym przedszkolu promujemy zdrowy tryb życia, dzieciom wpajamy podstawy.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży Kształtowanie właściwych nawyków racjonalnego żywienia w ramach edukacji zdrowotnej dzieci w różnorodnych zajęciach.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
INTEGRACYJNE PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 4 W BARTOSZYCACH „Niepełnosprawni są wśród nas”
Motto „Dziecko chce być dobre. Jeżeli nie umie – naucz, Jeżeli nie wie – wytłumacz, jeżeli nie może – pomóż!” Janusz Korczak.
Innowacja pedagogiczna
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLI PUBLICZNYCH I ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 113 W ŁODZI ul. Unicka 6 tel
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Babciu, Dziadku masz wiadomość 2 Stowarzyszenie Przyjaciół Szkoły.
Rok w Przedszkolu Borzęcin Duży 2016/2017.
Współpraca z Dziennym Domem Pomocy „Caritas” „Młodzi duchem, młodzi wiekiem, każdy ważnym jest człowiekiem”. Przedszkole Miejskie nr 10 „Kolorowy Świat”
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Zapis prezentacji:

Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Sprawozdanie z realizacji projektu: „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Kokocku”

Projekt realizowany był w ramach Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.5. Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich. Wniosek złożony został w Urzędzie Marszałkowskim województwa kujawsko-pomorskiego, numer 13/POKL/9.5/2010,numer projektu realizowanego w Kokocku WND- POKL /11. Beneficjentem projektu była Gmina Unisław. Czas trwania projektu r r.

Głównym celem projektu zgodnie z jego założeniami był wzrost udziału dzieci w wieku od 3 do 5 lat na obszarach wiejskich w edukacji przedszkolnej w Gminie Unisław.

Cele szczegółowe obejmowały:

Stworzenie możliwości rozwoju emocjonalnego, rozwijanie umiejętności społecznych i poszerzanie wiedzy na temat otaczającego świata wśród jedenaściorga dzieci (w tym siedem dziewczynek i czterech chłopców) dzięki udziałowi w grupie rówieśniczej.

Kształcenie umiejętności poprawnej wymowy.

Niwelowanie stereotypowego podziału ról kobiety i mężczyzny w edukacji dzieci poprzez zaangażowanie obojga rodziców w działania na rzecz punktu przedszkolnego oraz realizacja zajęć, dla dzieci, dotyczących niestereotypowych ról kobiet i mężczyzn oraz zróżnicowania społecznego.

Rekrutacja do projektu odbywała się poprzez umieszczenie informacji na stronie internetowej rozwieszenie plakatów w miejscowościach Kokocko, Błoto, Bruki Kokocka oraz przekazanie informacji rodzicom dzieci w formie zaproszeń.

Deklaracje przyjmowane były od r. do r. w sekretariacie Urzędu Gminy i Szkoły Podstawowej w Kokocku. Uczestników projektu wyłoniła powołana przez Wójta Gminy Unisław komisja rekrutacyjna zgodnie z kolejnością napływania wniosków.

Zajęcia w punkcie przedszkolnym prowadził nauczyciel – mgr Magdalena Mikulska posiadająca kwalifikacje zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U.Nr 50,poz.400, z pózn. zm.)

Osobą wspomagającą była skierowana przez Gminę Unisław stażystka – Agata Jeziorska.

Edukacja dzieci odbywała się przez 5 dni w tygodniu w wymiarze 4 godzin dziennie od r. do r. w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego i program wychowania

” Przedszkole trzylatka” MAC EDUKACJA oraz „Dobry start przedszkolaka, Program wychowania przedszkolnego” M. Rościszewska-Woźniak, „Wiersze i opowiadanie nie tylko do czytania. Antologia literatury dziecięcej.” W. Żaba-Żabińska (red.), „Wychowanie fizyczne w przedszkolu” K. Wlaźnik, „Gimnastyka przedszkolaka” S. Owczarek.

Zajęcia prowadzone były w pomieszczeniu należącym do Szkoły Podstawowej w Kokocku, które wyposażone było w meble, pomoce dydaktyczne i zabawki niezbędne do realizacji zajęć.

Edukacja oparta była na indywidualnych potrzebach poznawczych dzieci zdobywanych poprzez doświadczenie, pobudzanie i rozwijanie zainteresowań. W czasie zajęć nauczyciel kładł nacisk na poprawę umiejętności wymowy i porozumiewania się, zdyscyplinowanie, rozumienie poleceń. Kształtowana była umiejętność wyrażania szacunku do innych. Położono duży nacisk na rozwój intelektualny, emocjonalny i społeczny dzieci.Poprawę wymowy i zwiększenie zasobu słownictwa. W celu rozwijania zdolności manualnych prowadzone były zajęcia z wykorzystaniem materiałów plastycznych, papierniczych i naturalnych. Dzieci bardzo chętnie wykonywały podstawowe ćwiczenia fizyczne i ruchowe, na bieżąco korzystały z placu zabaw i innych form zabaw na świeżym powietrzu.

W ramach realizacji projektu dzieci wzięły udział w dodatkowych następujących formach:

wycieczki: Baj Pomorski w Toruniu, Teatr Lalek ”Zaczarowany Świat”- Toruń, Family Park w Bydgoszczy, Ogród Zoobotaniczny w Toruniu, Jurapark-Park Dinozaurów w Solcu Kujawskim

Baj Pomorski w Toruniu

Family Park w Bydgoszczy

Ogród Zoobotaniczny w Toruniu

Jurapark – Park Dinozaurów w Solcu Kujawskim

zajęciach o tematyce równościwej, przedstawiające zróżnicowanie społeczne, akceptujące różnorodność oraz wspierające szacunek: ”Jaki jestem”,”Moja rodzina”, „Babcia i Dziadek”. „Zawody rodziców”, „Lubimy to samo,ale każdy z nas jest inny”

Dzień Babci i Dziadka

zajęciach bibliotecznych realizowanych w ramach współpracy z Filią Biblioteki Publicznej w Kokocku :”Wiosna”, „Zwierzęta w gospodarstwie wiejskim”, „Spotkanie z Koziołkiem Matołkiem”, „Światowy Dzień Pluszowego Misia”

Zajęcia biblioteczne

w celu zaprezentowania się w środowisku lokalnym dzieci: przeszły korowodem „Witajmy wiosnę-odstraszmy zimę”

Witamy wiosnę

comiesięcznych koncertach Filharmonii Pomorskiej organizowanych w Szkole Podstawowej w Kokocku

Filharmonia

spektaklu Teatru „Trójka”

zabawy integracyjne ze społecznością szkolną z okazji „Mikołajek”, ”Balu Karnawałowego”, ”Dnia Dziecka”

Bal Karnawałowy

Dzień Dziecka

W ramach działań dydaktycznych dzieci poznały zasady zdrowego żywienia – realizowały zadanie „Radosne Kuchcikowo” wykonując i przygotowując do degustacji surówki, soki, kolorowe gofry i kanapki.

Radosne Kuchcikowo

Imprezy okolicznościowe, które odbyły się w Punkcie Przedszkolnym w Kokocku to: - Dzień Chłopaka - Uroczystość z okazji „Dnia Babci i Dziadka” - Przedszkolny „Bal Karnawałowy” - „Dzień Kobiet” - Odwiedziny zajączka - Uroczystość z okazji „Dnia Matki i Ojca”

W związku z realizacją zadań wynikających z realizacji projektu - poprawę wymowy uzyskało 7 dzieci, - uwrażliwienie na różnorodność społeczną, odmienność oraz szacunek dla innych osiągnęło 11 dzieci, - wszystkie dzieci osiągnęły umiejętność współpracy w grupie.

Prowadzona była również pedagogizacja rodziców poprzez włączenie ich do prowadzenia zajęć codziennych w oparciu o metody Lilian Katz i udział w wielu wspólnych spotkaniach.

Rodzice na bieżąco informowani byli o postępach dzieci.Na prośbę rodziców nauczyciel zorganizował warsztaty „pseudoflorystyczne”, na których poznali sposoby wykonywania elementów dekoracji sali przedszkolnej, czy własnych domów.

Warsztaty pseudoflorystyczne

Rodzice przygotowali i zaprezentowali swoim dzieciom przedstawienie w ramach „Jasełek Bożonarodzeniowych”.Jako prekursorzy wzięli udział w corocznym Gminnym Przeglądzie Jasełek,gdzie występ został bardzo życzliwie przyjęty i wysoko oceniony.

Jasełka

Opracowały Małgorzata Greń, Magdalena Mikulska