MARKETING MIĘDZYNARODOWY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Historia Koła Rok założenia: 1994 r. Opiekun: dr Iwona Pawlas.
Advertisements

PODSTAWY MARKETINGU Ćwiczenia nr 1.
ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Marketing Usług - WYKŁAD
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Uwarunkowania rozwoju sektora produktów i usług medycznych
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
POJĘCIE I FUNKCJE FINANSÓW
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Zachowania przedsiębiorstw w wymianie międzynarodowej prof. zw. dr hab
Rynek światowy i globalny system gospodarczy
Przedsiębiorczość innowacyjna w praktyce
MARKETING STRATEGICZNY
RYNEK W UJĘCIU MARKETINGOWYM
LOGISTYKA międzynarodowa
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
Strategie Marketingowe Dużych Koncernów Międzynarodowych
Zarządzanie projektami
Dariusz Kwapuliński studium doktoranckie AE Katowice
MARKETING MIX CYKL ŻYCIA PRODUKTU Opracowała: Grażyna Nowak.
AKADEMIA EKONOMICZNA IM. KAROLA ADAMIECKIEGO W KATOWICACH
GRZEGORZ WĄSOWICZ TEMAT PRACY:
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Wprowadzenie do segmentacji rynku
BADANIA ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
BANKOWOŚĆ KORPORACYJNA Wykład 1 - sprawy organizacyjne
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Cel wykładu Podstawy zarządzania jakością (Elektronika) (prowadzący: prof.nadzw.dr hab.Zofia Zymonik) Zdobycie przez studenta podstawowych umiejętności.
dr hab. Katarzyna Kreczmańska-Gigol Instytut Finansów SGH
Jak skutecznie budować pozycję firmy na rynku lokalnym?
Rynek światowy i globalny system gospodarczy
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
J. Wilkin: Ekonomia Podstawowa analiza rynku Wprowadzenie do ekonomii Wykład 4 (konspekt) Jerzy Wilkin.
Zachowania organizacyjne- ćwiczenia
Slajd nr 1 Strategiczne Zarządzanie Marketingowe Specjalność II stopnia.
Zarządzanie ryzykiem operacyjnym i finansowym – program 2016 Marek Szczepański.
Systemy logistyczne ćwiczenia
Prodziekan Wydziału Socjologii AH; Pełnione funkcje: W latach 1973 – 1988 Instytut Socjologii U.W. Zakład Socjologii Pracy i Organizacji. Lata 1988 – 89.
Makroekonomia Ćwiczenia nr 2. Dane kontaktowe: Strona domowa: Konsultacje: pon AB 10:20-11:50 środa B 12:00-13:30 L252B czw. A 13:40-15:10.
A.M. Zarzycka. Międzynarodowe badania marketingowe Systematyczny i obiektywny proces gromadzenia, przetwarzania i prezentacji informacji na potrzeby podejmowania.
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
WYKŁAD 1 Globalizacja a regionalizacja 1. Plan wykładu 1. Umiędzynarodowienie działalności gospodarczej: perspektywa historyczna, etapy, uwarunkowania.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Handel w gospodarce Polski – dynamika zmian i nowe wyzwania dr, prof. Urszula Kłosiewicz-Górecka Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur Kongres.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Projekt systemowy LUBUSKIE CENTRUM INNOWACJI Deklaracje współpracy na rzecz rozwoju innowacji w regionie Maciej Nowicki Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
Segmentacja rynku.
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
A.M. Zarzycka. Strategie cenowe (ze wzgl. na cel) strategie przetrwania strategia maksymalizacji bieżących zysków strategia penetracji rynku (maksymalizacji.
Międzynarodowa segmentacja rynku i selekcja rynków zagranicznych A.M. Zarzycka.
Struktura kapitału w przedsiębiorstwie Wykład 1 - sprawy organizacyjne
Firmy globalne.
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Przedmiot obieralny ekonomiczny
Organizacja i zarządzanie małych przedsiębiorstw
Podstawy marketingu (ćwiczenie 1)
Zarządzanie międzynarodowe
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Handel i zarządzanie sprzedażą
Zapis prezentacji:

MARKETING MIĘDZYNARODOWY WYKŁAD I ĆWICZENIA DLA STUDENTÓW STACJONARNYCH SMSU I SSM NA WYDZIALE EKONOMICZNYM UG W ROKU AKADEMICKIM 2008/2009

Podstawowe informacje – kontakt z wykładowcami WYKŁAD - 15 godzin Prof. zw. dr hab. Danuta Rucińska gabinet nr 136, konsultacje: poniedziałek - 14.45-16.00 ĆWICZENIA- 15 godzin dr. Marcin Wołek, mgr Paweł Gałka gabinet nr 218, konsultacje:

Podstawowe informacje dotyczące zaliczenia przedmiotu 1. Wysłuchanie wykładu. 2. Zaliczenie ćwiczeń – według ustaleń prowadzących. 3. Egzamin pisemny.

MARKETING MIĘDZYNARODOWY konspekt wykładu Problemy do omówienia i egzaminu

I. MARKETING MIĘDZYNARODOWY. ISTOTA I DETERMINANTY ROZWOJU Globalizacja i internacjonalizacja działalności gospodarczej w XXI wieku. Podstawy i poziomy internacjonalizacji przedsiębiorstw. Formy wejścia na rynki zagraniczne. Korzyści z internacjonalizacji. Marketing międzynarodowy i pojęcia pokrewne. Orientacje międzynarodowe przedsiębiorstw. Standaryzacja i adaptacja w marketingu międzynarodowym.

I. MARKETING MIĘDZYNARODOWY. ISTOTA I DETERMINANTY ROZWOJU Globalizacja i internacjonalizacja działalności gospodarczej w XXI wieku. Podstawy i poziomy internacjonalizacji przedsiębiorstw. Formy wejścia na rynki zagraniczne. Korzyści z internacjonalizacji. Marketing międzynarodowy i pojęcia pokrewne. Orientacje międzynarodowe przedsiębiorstw. Standaryzacja i adaptacja w marketingu międzynarodowym.

II. MIĘDZYNARODOWE OTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTW JAKO ZESPÓŁ UWARUNKOWAŃ MARKETINGU NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw – podstawowe elementy. Otoczenie ekonomiczno-rynkowe. Otoczenie demograficzne. Otoczenie społeczno-kulturowe. Otoczenie polityczne i prawno-administracyjne. Otoczenie techniczno-technologiczne. Otoczenie naturalne. Problemy analizy międzynarodowego otoczenia marketingu.

III. SEGMENTACJA RYNKU I STRATEGIE W MARKETINGU MIĘDZYNARODOWYM Proces segmentacji rynków zagranicznych. Zróżnicowanie zachowań nabywców na rynkach zagranicznych Makro-, mikrosegmentacja i selekcja rynków zagranicznych. Wybór rynku docelowego w układzie kraj - segment. Strategie marketingu międzynarodowego – podstawy wyboru. Strategie wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. Strategie obecności przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych.

IV. BADANIA MARKETINGOWE RYNKÓW ZAGRANICZNYCH Istota i znaczenie badań w marketingu międzynarodowym. Obszary badawcze i źródła informacji w marketingu międzynarodowym. Proces badań marketingowych na rynkach zagranicznych. Informacje w fazie wchodzenia na rynki zagraniczne. Informacje w fazie kształtowania programów marketingowych dla wybranych rynków. Globalne zapotrzebowanie informacyjne. Analiza segmentacyjna w marketingu międzynarodowym.

V. DZIAŁANIA MARKETINGOWE NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH PRODUKT NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH Podstawowe strategie produktu. Międzynarodowa adaptacja cech produktu – wybór strategii. Kształtowanie marki, globalizacja marek. Międzynarodowy cykl życia produktu. CENY W MARKETINGU MIĘDZYNARODOWYM Polityka cen w marketingu międzynarodowym. Kształtowanie cen transferowych. Strategie kształtowania nowych cen. Rozliczenia transakcji międzynarodowych. Marketingowe aspekty kształtowania cen na eurorynku

VI. DZIAŁANIA MARKETINGOWE NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH DYSTRYBUCJA NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH Funkcje i rodzaje międzynarodowych kanałów dystrybucji. Wybór kanałów dystrybucji. Pośrednicy handlowi w dystrybucji międzynarodowej. Tendencje rozwoju dystrybucji międzynarodowej. KOMUNIKACJA MARKETINGOWA NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH Proces komunikowania się na rynku międzynarodowym. Czynniki kulturowe a promocja międzynarodowa. Style promocji międzynarodowej. Prawne ograniczenia komunikacji w marketingu międzynarodowym.

VII. PROBLEMY ORGANIZACJI MARKETINGU MIĘDZYNARODOWEGO Uwarunkowania rozwiązań organizacyjnych. Struktury organizacyjne marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach. Tendencje zmian organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach. Euromarketing. PODSUMOWANIE WYKŁADU.

Literatura do wykładu E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2009. J.W.Wiktor. R. Oczkowska, A.Żbikowska, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2008. A. Grzesiuk, Marketing międzynarodowy, CeDeWu.pl, Warszawa 2008. M. Rozkwitalska: Zarządzanie międzynarodowe. Difin, Warszawa 2007. W. Grzegorczyk, Marketing na rynku międzynarodowym. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005. P. Kotler, Marketing, Wyd. Rebis. Poznań 2005.

Literatura do wykładu - cd. Biznes międzynarodowy. Red. M. K. Nowakowski, SGH, Warszawa 2005. G. A. Churchill, Badania marketingowe. Postawy metodologiczne, WN PWN, Warszawa 2002. M. Komor, Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na europejskim rynku. WN PWN, Warszawa 2000. R. R. Gesteland, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. WN PWN, Warszawa 2000. A. Sznajder. Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym, WN PWN, Warszawa 1995.

Literatura do wykładu - c.d. Czasopisma: „Marketing w Praktyce”, „Marketing i Rynek”, Zeszyty Naukowe Kolegium Gospodarki Światowej SGH, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, „ Business Week”. Publikacje internetowe. Publikacje konferencyjne. Inne publikacje zalecane przez wykładowców.