Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nietoperz – demon czy anioł?
Advertisements

Ekorozwój.
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Szkoła Podstawowa im. Ryszarda Wyrzykowskiego w Bełdowie
Działania podejmowane w zakresie edukacji ekologicznej w ramach Programu „Szkoły dla Ekorozwoju” przez Zespół Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie.
Szkoła Podstawowa im. R. Wyrzykowskiego w Bełdowie rok szkolny 2009/2010.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ POKAZU EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Piła, 22 lutego 2010r. Przedszkola Publiczne w Pile 16 placówek 170 nauczycieli.
OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zaproszenie do programu Projekt jest realizowany dzięki pomocy finansowej Unii Europejskiej. Poglądy i opinie wyrażone w tym materiale są wyłącznie poglądami.
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej.
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Edukacja ekologiczna z „EKOskrzatem”
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Stan edukacji leśnej w polskich szkołach
KLOCKOMANIA.
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO HISTORYCZNO - PRZYRODNICZE SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH.
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
w praktyce pedagogicznej
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
„Nasz Zielony Zakątek przy Przedszkolu Samorządowym w Gorzkowicach”.
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Promowanie zdrowego trybu życia. Publiczne Przedszkole im bł. Jana Pawła II w Szczepanowie.
W związku z postępującą degradacją środowiska naturalnego cała społeczność szkolna wraz z lokalnymi władzami włączyła się w wiele akcji, projektów i.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Przyjaciele leśnego skarbca
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 BOLESŁAWIEC
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Wychowanie ekologiczne
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
INTEGRACJA – „WSPÓLNIE POZNAJEMY ŚWIAT”
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Nie pal przy mnie, proszę
„Dzielimy się doświadczeniami”
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
TYTUŁ DOBREJ PRAKTYKI Przedszkolaki z „EkoDolinki” – program ekologiczny.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
RÓWNAMY SZANSE TWORZYMY MOŻLIWOSCI SP im. Ks. Jana Twardowskiego w Tylmanowej koordynator projektu Jadwiga Czajka.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Zasoby edukacyjne Ośrodka Rozwoju Edukacji Wydział Rozwoju Szkół i Placówek.
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 1 w Wodzisławiu Śląskim.
Nazwa zadania: „Utworzenie i wyposażenie ekopracowni w Specjalnym Ośrodku Szkolno -Wychowawczym w Koluszkach” w ramach konkursu z dziedziny Edukacja.
Program Edukacji Ekologicznej „Człowiek i przyroda – jeden świat”
„Zielona edukacja – twórcze ogrody”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
Szkoła Promująca Zdrowie
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
PUBLICZNE PRZEDSZKOLE NR 2
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Zapis prezentacji:

Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach wiekowych. Spotkania czytelnicze pod hasłem: „Czytelnicza podróż leśnych skrzatów” Edukacyjne wyprawy badaczy przyrody.

Cele działania: Treści zawarte w projekcie „Mali badacze przyrody” miały na celu rozwijanie u dzieci zainteresowań przyrodniczych związanych tematycznie z środowiskiem leśnym, które wpływały na kształtowanie postaw ekologicznych. Cele działania: Treści zawarte w projekcie „Mali badacze przyrody” miały na celu rozwijanie u dzieci zainteresowań przyrodniczych związanych tematycznie z środowiskiem leśnym, które wpływały na kształtowanie postaw ekologicznych.

Cele ogólne: Wprowadzanie dzieci w świat przyrody, ekologii i zmian związanych z następującymi po sobie porami roku w środowisku leśnym poprzez bezpośredni i pośredni kontakt z przyrodą. Wprowadzanie dzieci w świat przyrody, ekologii i zmian związanych z następującymi po sobie porami roku w środowisku leśnym poprzez bezpośredni i pośredni kontakt z przyrodą. Budzenie pozytywnego stosunku do przyrody, otoczenia i samego siebie poprzez bezpośredni kontakt z naturą. Budzenie pozytywnego stosunku do przyrody, otoczenia i samego siebie poprzez bezpośredni kontakt z naturą. Poznawanie wzajemnych zależności przyrody i człowieka oraz jego wpływu na kształtowanie się środowiska naturalnego. Poznawanie wzajemnych zależności przyrody i człowieka oraz jego wpływu na kształtowanie się środowiska naturalnego. Kształtowanie postaw proekologicznych. Kształtowanie postaw proekologicznych. Pogłębienie relacji pomiędzy dzieckiem a rodzicem. Pogłębienie relacji pomiędzy dzieckiem a rodzicem.

Wzbogacenie wiedzy dziecka z dziedziny ekologii, wykształcenie u niego postawy prozdrowotnej i proekologicznej. Wzbogacenie wiedzy dziecka z dziedziny ekologii, wykształcenie u niego postawy prozdrowotnej i proekologicznej. Przekonanie o konieczności dbania o środowisko, w którym żyjemy. Przekonanie o konieczności dbania o środowisko, w którym żyjemy. Dostarczanie dzieciom wzorca osobowego promującego ekologiczny tryb życia. Dostarczanie dzieciom wzorca osobowego promującego ekologiczny tryb życia. Cele szczegółowe:

Opis działania:

W przedszkolu jest wiele okazji kształtowania u dzieci zamiłowania do świata przyrody, kształtowania właściwego, opiekuńczego stosunku do roślin i zwierząt, doprowadzenia do stanowiska i roli człowieka w przyrodzie. Uwrażliwienie dzieci na piękno i konieczność ochrony przyrody sprawia, że czują się oni odpowiedzialni za otaczające środowisko. Treści zawarte w projekcie: „Mali badacze przyrody” miały na celu rozwijanie u dzieci zainteresowania środowiskiem leśnym, a także wpływały na kształtowanie postaw ekologicznych.

Projekt miał charakter otwarty, można go było zmieniać i modyfikować w zależności od możliwości dzieci i potrzeb przedszkola. Był spójny z zadaniami i koncepcją pracy przedszkola. W projekcie zintegrowano działania edukacyjne z wszystkich dziedzin programowych wspomagających prawidłowy rozwój dziecka, a nauczyciel pełnił w nim rolę przewodnika i koordynatora działań.

Szczegółowy opis działań:

1. Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach wiekowych.

„Leśne dary jesieni”

„Mieszkańcy lasu, czyli leśne zwierzęta”

„Leśne zwiastuny wiosny”

„Ekoludkowy las czyli z ekologia na Ty”

„Jakie owady mieszkają w lesie”

2. Spotkania czytelnicze pod hasłem: „Czytelnicza podróż leśnych skrzatów”

Prezentacja multimedialna; „Jak rozpoznać zwiastuny wiosny”

Całoroczne spotkania czytelnicze o tematyce: „Kolorowa jesień i jej dary” „Kolorowa jesień i jej dary” „Zagadka opadających liści, czyli dlaczego drzewa zrzucają liście” „Zagadka opadających liści, czyli dlaczego drzewa zrzucają liście” „ Tajemniczy zimowy las” „ Tajemniczy zimowy las” „Jak krasnoludki szukały wiosny” Marii Konopnickiej, czyli opowieść o małych ludzikach, które wyruszają w podróż, aby odnaleźć upragnioną wiosnę „Strażnicy lasu czyli jak należy zachowywać się w lesie” „Jak krasnoludki szukały wiosny” Marii Konopnickiej, czyli opowieść o małych ludzikach, które wyruszają w podróż, aby odnaleźć upragnioną wiosnę „Strażnicy lasu czyli jak należy zachowywać się w lesie” „Znamy chronione rośliny i zwierzęta leśne” „Znamy chronione rośliny i zwierzęta leśne”

3. Edukacyjne wyprawy badaczy przyrody:

Lekcja przyrody w Szkole Podstawowej Nr 1 w Rudzie Śląskiej

Zabawy badawcze w przedszkolu i ogrodzie

Wycieczka autokarowa do Leśnego Parku Niespodzianek w Ustroniu

Efekty: Rezultatem końcowym projektu „Mali badacze przyrody” było nabycie wiedzy z zakresu zagadnień przyrodniczych związanych z środowiskiem leśnym.

Dzięki realizowanym zadaniom projektowym dziecko: wzbogaciło wiadomości o ekosystemie leśnym, zjawiskach i procesach w nim zachodzących, różnych funkcjach lasu oraz o sposobach ochrony lasu, wzbogaciło wiadomości o ekosystemie leśnym, zjawiskach i procesach w nim zachodzących, różnych funkcjach lasu oraz o sposobach ochrony lasu, kojarzy zdobytą wiedzę o zjawiskach przyrodniczych z systematyczną obserwacją, kojarzy zdobytą wiedzę o zjawiskach przyrodniczych z systematyczną obserwacją, odróżnia pozytywne i negatywne działania człowieka na środowisko naturalne. odróżnia pozytywne i negatywne działania człowieka na środowisko naturalne.

Dzięki realizowanym zadaniom projektowym rodzic: poprawił własną świadomość ekologiczną, poprawił własną świadomość ekologiczną, włączał się w zajęcia i zabawy o tematyce przyrodniczej, włączał się w zajęcia i zabawy o tematyce przyrodniczej, aktywnie spędzał czas wolny na łonie przyrody. aktywnie spędzał czas wolny na łonie przyrody.

Dzięki realizowanym zadaniom projektowym nauczyciel: doskonalił swój warsztat pracy, doskonalił swój warsztat pracy, rozwijał i doskonalił umiejętność współpracy z rodzicami i innymi nauczycielami, rozwijał i doskonalił umiejętność współpracy z rodzicami i innymi nauczycielami, promował przedszkole wśród społeczności lokalnej. promował przedszkole wśród społeczności lokalnej.

Rady i przestrogi: Dzieci z przyjemnością oczekiwały na spotkania czytelnicze w przedszkolu oraz odwiedzały Miejską Bibliotekę w Nowym Bytomiu, w której odnalazły zarówno rozrywkę, jak i potrzebne informacje na temat środowiska leśnego. Dzieci z przyjemnością oczekiwały na spotkania czytelnicze w przedszkolu oraz odwiedzały Miejską Bibliotekę w Nowym Bytomiu, w której odnalazły zarówno rozrywkę, jak i potrzebne informacje na temat środowiska leśnego. Projekt przeprowadzono dzięki ścisłej współpracy z pracownikami Miejskiej Biblioteki Publicznej Filia Nr 4 w Rudzie Śląskiej. Projekt przeprowadzono dzięki ścisłej współpracy z pracownikami Miejskiej Biblioteki Publicznej Filia Nr 4 w Rudzie Śląskiej. Projekt przeprowadzono przy stałej współpracy z rodzicami, którzy bardzo chętnie angażowali się w jego realizację, podejmowali dodatkowe zadania oraz dostarczali ciekawe materiały do zajęć. Projekt przeprowadzono przy stałej współpracy z rodzicami, którzy bardzo chętnie angażowali się w jego realizację, podejmowali dodatkowe zadania oraz dostarczali ciekawe materiały do zajęć.

Sposoby upowszechnienia: Strona internetowa przedszkola: Gazetka przedszkolna „Pajacyk”