Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Projekt i produkt ZAGROŻENIA CYBERPRZESTRZENI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Na dobry początek – staż”
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne 2009/2010 Spotkanie informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Bezpieczny w Internecie
Znaczenie podręcznika
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
GŁÓWNY CEL KAMPANII Zwiększenie wśród uczniów i młodych pracowników świadomości zagrożeń związanych z pracą, promocja tematyki bezpieczeństwa pracy w edukacji.
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Młodzieżowa przedsiębiorczość
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
UCHWAŁĄ NR 162/2006 RADY MINISTRÓW Z DNIA 25 WRZEŚNIA 2006 r.
Bezpieczni w komputerowym świecie
Kontrola rodzicielska
WEKTOR ZMIAN – Koszaliński Program Wspierania Wychodzenia z Bezdomności Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII – Promocja Integracji Społecznej.
L IFE COACHING – WSPARCIE MŁODZIEŻY ZAGROŻONEJ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Jachranka, wrzesień 2012.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU LUTY 2009
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Jak robić to efektywnie?
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI Priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i Nauka Dział Rozwoju Kadry Naukowej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
NOWATORSTWO Warszawa 15 września 2015.
Bez tajemnic” Wojciech Korthals klasa „0” Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Żelistrzewie.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie PREZENTACJA PRODUKTU FINALNEGO.
Prezentacja wyników badania ewaluacyjnego PROJEKT „PI-PWP ZAGROŻENIA CYBERPRZESTRZENI – NOWE KOMPETENCJE PRACOWNIKA SOCJALNEGO” Wyższa Szkoła Pedagogiczna.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Reagowanie na przemoc i cyberprzemoc Na podstawie wystąpienia A. M. Wesołowskiej na VII Kongresie Pedagogów i Psychologów Szkolnych Warszawa 2013.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Czerwiec 2010 PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA odnośnie innowacji.
Powiatowy Urząd Pracy Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu w Zgorzelcu Centrum Informacji i Aktywizacji Zawodowej i Aktywizacji Zawodowej.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Projekt i produkt ZAGROŻENIA CYBERPRZESTRZENI

 Nowe technologie otwierają przed młodym pokoleniem wiele możliwości, ale jednocześnie – niosą ze sobą nowe problemy i zagrożenia  68 proc. użytkowników w wieku kontaktowało się w sieci z nieznajomym, z czego 5 proc. osób przyznało, że doświadczenie to okazało się być nieprzyjemnym, zaś 30 proc. spotkało się „twarzą w twarz” z nieznajomym poznanym w sieci.  17 proc. polskich dzieci zetknęło się z treściami szkodliwymi w Internecie, 15 proc. dzieci w Polsce otrzymało wiadomości z podtekstem seksualnym. 67 proc zetknęło się z materiałami pornograficznym, 50 proc. młodzieży doświadczyło cyberprzemocy, a 62 proc. gra w gry online. Dlaczego podjęto projekt?

 Brakuje powszechnej świadomości problemów związanych z korzystaniem z Internetu  90 proc. polskich rodziców myśli, że ich dzieci nigdy nie otrzymały żadnych złośliwych lub przykrych wiadomości od rówieśników przez Internet (cyberbullying), podczas gdy ich dzieci tego doświadczyły.  58 proc. polskich rodziców uważa, że ich dzieci nie widziały w sieci treści związanych z seksem, zaś 85 proc. rodziców uważa, że nie otrzymały wiadomości związanych z seksem.  70 proc. rodziców nie wie, że ich dzieci spotkały się osobiście z osobą poznaną online. Dlaczego podjęto projekt?

 Narasta skala zagrożeń powstających pod wpływem mediów i technologii informacyjnych Z raportu Dyżurnet.pl, wynika, iż w roku 2013 pracownicy zespołu przeanalizowali 6697 incydentów, co stanowiło wzrost o 25 procent w stosunku do roku poprzedniego. Miesięczna liczba incydentów wyniosła średnio 558, czyli ponad sto więcej w porównaniu z rokiem 2012, kiedy to średnia wynosiła 446 incydentów miesięcznie. Dlaczego podjęto projekt?

 „Cyber problemy” wymagają podjęcia działań na rzecz zapewnienie bezpieczeństwa, które należy wiązać z poszerzeniem kompetencji dorosłych, w tym służb społecznych  96 proc. badanych uważała, że posiadanie wiedzy na temat zagrożeń cyberprzestrzeni jest istotne dla pracowników służb społecznych  Prawie 8 na 10 ankietowanych nie znało podręcznika o tej tematyce  2/3 badanych nie słyszało o jakichkolwiek działaniach mających na celu ochronę przed zagrożeniami cyberprzestrzeni, podejmowanych w obecnym systemie pomocy społecznej. Dlaczego podjęto projekt?

wdrożenie innowacyjnego programu przygotowującego pracowników służb społecznych w tym pracowników socjalnych do pracy z rodzinami oraz osobami potrzebującymi pomocy społecznej w obszarze zagrożeń generowanych przez cyberprzestrzeń CEL PROJEKTU Projekt i produkt- odpowiedź na zdiagnozowane problemy Program dydaktyczny dla placówek chcących kształcić w tym zakresie. PRODUKT

GRUPY KORZYSTAJĄCE Z PRODUKTU UŻYTKOWNICY ODBIORCY RODZINY DZIECI i MŁODZIEŻ PRACOWNICY SŁUŻB SPOŁECZNYCH PRACOWNICY SZKOLĄCY Adresaci działań służb społecznych Narastają nowe (specyficzne) problemy związane z cyberprzestrzenią. Wobec rosnącej skali zjawiska, służby społeczne muszą włączyć się intensywnie w walkę z tymi zagrożeniami, ale muszą mieć dostęp do odpowiednich narzędzi WDROŻENIE Programu szkolenia/kształcenia daje możliwość odpowiedniego przygotowania do udzielania pomocy PRODUKT FINALNY UZUPEŁNIŁ LUKĘ W ROZWIĄZANIACH DYDAKTYCZNYCH I OFERCIE KSZTAŁCENIA w zakresie cyberzagrożeń, dla pracowników służb społecznych PRACOWNICY SZKOLĄCY W DZIEDZINACH POKREWNYCH Produkt finalny może być stosowany w szkoleniu pedagogów,nauczycieli, psychologów NOWE GRUPY UŻYTKOWNIKÓW

Produkt – najważniejsze cechy Wysoka skuteczność programu Wiele korzyści dla odbiorców i użytkowników Innowacyjność Szeroka grupa odbiorców, duży potencjał upowszechniania Modułowa Konstrukcja 4 moduły tematyczne 2 moduły pomocnicze Łatwość zastosowania produktu

Najważniejsze korzyści 1.przybliża charakter zjawiska, jego skalę 2.pomaga postawić diagnozę problemu, 3.proponuje procedurę wdrożenia pomocy, 4.powołuje się na już istniejące, najlepsze praktyki, 5.każdy z rozdziałów tematycznych posiada bazę ćwiczeń utrwalających poznaną wiedzę, 6.wielowątkowo odpowiada na potrzeby kształcenia i doskonalenia kadr obejmując takie obszary jak: kwestie naukowo-badawcze, społeczne, edukacyjne, profilaktyczne, prewencyjne, etyczne, prawne, organizacyjne, technologiczne w aspekcie zagrożeń generowanych przez cyberprzestrzeń, 7.Prowadzi do integracji służb społecznych wokół zagadnienia - Interdyscyplinarność produktu polega na połączeniu zagadnień z zakresu wielu dziedzin.

Program nastawiony jest na praktyczny charakter zdobywanej wiedzy: 1.osoby, które będą szkolone przy jego użyciu mogą w nim znaleźć informacje na temat różnych rodzajów zagrożeń związanych z cyberprzestrzenią; 2.sposób prezentacji treści w częściach opisowych (przystępny język, przejrzysta struktura i układ treści, czytelny graficzny sposób prezentacji z podziałem na numerowane akapity, ramki i pogrubienie najważniejszych treści); 3.znacząca baza ćwiczeń; 4.wskazówki, dobre praktyki, zalecenia dla nauczycieli, pracowników socjalnych; 5.przewodnik dla rodziców ułatwia stosowanie zdobytych informacji w praktyce; 6.podręcznik jest wzbogacony o listę ośrodków i instytucji, gdzie można szukać pomocy, listę niebezpiecznych gier komputerowych oraz wytyczne i rekomendacje dla kształcenia.

Innowacyjność wymiar grupy docelowej, otwartość przekazu, metod i sposób prezentacji treści powodują, iż poszczególne grupy (odbiorcy, użytkownicy) mogą dostosowywać szczegółowe aspekty programu do swoich potrzeb i prowadzonych działań. wymiar formy wsparcia - opracowanie programu stanowi nowe spojrzenie na proces szkolenia i dokształcania pracowników służb społecznych ( w tym pracowników socjalnych)- dotychczasowe podejście polegało na wprowadzaniu nowej tematyki szkoleniowej w momencie ugruntowania się danego zjawiska w środowiskach w których pracują na co dzień. Publikacja odnosi się do stosunkowo nowych zjawisk i tym samym wcześniejsze przygotowanie do czekających ich w najbliższej przyszłości wyzwań. Sposób przygotowania opracowania wyróżnia je na rynku wydawniczym (kompleksowość, interdyscyplinarność, sposób prezentacji). wymiar problemu – innowacyjne ujęcie problematyki zagrożeń cyberprzestrzeni Wprowadzenie i praktyczne przedstawienie nowego obszaru zagrożeń cywilizacyjnych jakim są zjawiska związane z cyberprzestrzenią jako projektu dedykowanego kadrom służb społecznych (w tym pracownikom socjalnym).

Uzasadnienie projektu i przytoczone dane pochodzą ze strategii wdrażania projektu Zagrożenia cyberprzestrzeni- nowe kompetencje pracownika socjalnego (opracowanie NASK) L. Kirwil, Polskie dzieci w Internecie. Zagrożenia i bezpieczeństwo – cz. 2. Częściowy raport z badań EU Kids Online II przeprowadzonych wśród dzieci w wieku 9-16 lat i ich rodziców, Warszawa: SWPS – EU Kids Online PL, /l_kirwil_raport_polska_eukidsonline_v3.pdf, Warszawa EU NET ADB – Badanie nadużywania Internetu przez młodzież w Polsce i Europie wśród młodzieży, Fundacja Dzieci Niczyje, fdn.pl/sites/default/files/EU-NET-ADB_raport_PL.pdf, Warszawa M. Jóźko, Diagnoza i analiza pracowników instytucji kształcących i szkolących kadry służb społecznych w tym pracowników socjalnych, Lokalne Badanie Społeczne, Raport z badań ilościowych przeprowadzony w ramach projektu PI-PWP Zagrożenia cyberprzestrzeni – nowe kompetencje pracownika socjalnego, Warszawa 2012,

Dziękujemy Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie PANEL EKSPERCKI - DEBATA PRZYSZŁOŚĆ KSZTAŁCENIA SŁUŻB SPOŁECZNYCH W ZAKRESIE ZAGROŻEŃ CYBERPRZESTRZENI 24 CZERWCA 2014