E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
Advertisements

E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Oferuje kwalifikacyjne kursy zawodowe na poziomie: Szkoły Policealnej, Technikum, Zasadniczej Szkoły Zawodowej LIDER KSZTAŁCENIA DOROSŁYCH Zespół Szkół.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Opiekun osób starszych
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Szkolnictwo ponadgimnazjalne ale jakie? „ Rozwój zawodowy (...) jest osią życia człowieka, wokół której koncentrują się, myśli, przeżycia, działania” K.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Podstawy przedsiębiorczości wg podręcznika „Z ekonomią na ty” Lekcja 6 – Młody człowiek myśli o przyszłości – wykształcenie, oferta edukacyjna, zawód,
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Opiekunka środowiskowa Czas trwania nauki: 1 rok.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Zapis prezentacji:

E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu edukacji w kontekście uczenia się przez całe życie Poddziałanie Upowszechnianie uczenia się przez całe życie M ULTIMEDIALNY K ATALOG Z AWODÓW ZAWÓD: ASYSTENT OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ

ZADANIA ZAWODOWE ŚRODOWISKO PRACY PREDYSPOZYCJE KARIERA ZAWODOWA MASZYNY I NARZĘDZIA ASYSTENT OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ WARUNKI FIZYCZNE LITERATURA CZY WIESZ, ŻE …?

C ZYM ZAJMUJE SIĘ ASYSTENT OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ ? ZADANIA ZAWODOWE : towarzyszenie osobie niepełnosprawnej w pełnieniu ról społecznych i zawodowych, współdziałanie z różnymi specjalistami w podnoszeniu jakości życia osoby niepełnosprawnej, udzielanie osobie z niepełnosprawnością pomocy w korzystaniu z usług medycznych i rehabilitacyjnych, reprezentowanie osoby niepełnosprawnej, w razie potrzeby wykonywanie podstawowych zabiegów higienicznych i czynności pielęgnacyjnych.

Miejsce wykonywania pracy Charakter pracy Praca asystenta osoby niepełnosprawnej jest pracą z ludźmi, w bardzo intensywnym kontakcie z drugim człowiekiem. J AKA JEST SPECYFIKA ŚRODOWISKA PRACY ASYSTENTA OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ ? dom klienta, przestrzeń publiczna.

J AKA JEST SPECYFIKA ŚRODOWISKA PRACY ASYSTENTA OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ ? Możliwości zatrudnienia domy pomocy społecznej, ośrodki pomocy społecznej, ośrodki wsparcia, placówki opiekuńczo-wychowawcze, fundacje i stowarzyszenia działające na rzecz osób z niepełnosprawnością, szpitale, jednostki samorządu terytorialnego, nzoz. Stanowiska pracy asystent osoby niepełnosprawnej.

Czas pracy Nienormowany, w zależności od potrzeb osoby wspieranej. Swoje obowiązki asystent wykonuje w przedziale godzinowym: Zarobki Średnie wynagrodzenie ok zł brutto ( ). Czynniki zagrażające zdrowiu Czasem praca wymaga dużego wysiłku fizycznego (np. przenoszenie klienta, pchanie wózka). J AKA JEST SPECYFIKA ŚRODOWISKA PRACY ASYSTENTA OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ ?

J AKICH MASZYN I NARZĘDZI UŻYWA ASYSTENT OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ ? Biała laska Wózek inwalidzki elektryczny Sprzęt RTV Wózek inwalidzki Sprzęt AGD

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY służy osobie z niepełnosprawnością ruchową do przemieszczania się. Wózek inwalidzki

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY służy osobie niewidomej do orientacji w terenie i samodzielnego poruszania się. Biała laska

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY wózek o napędzie elektrycznym. Wózek inwalidzki elektryczny

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY sprzęt, który asystent wykorzystuje w swojej codziennej pracy. Sprzęt RTV

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY sprzęt, który asystent wykorzystuje w swojej codziennej pracy. Sprzęt AGD

J AKIE PREDYSPOZYCJE POWINIEN POSIADAĆ ASYSTENT OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ ? Dyskrecja, przedsiębiorczość, cierpliwość, wytrwałość, umiejętność motywowania innych oraz szybkiego przechodzenia od jednej czynności do drugiej, szacunek dla drugiego człowieka, samodzielność, uzdolnienia techniczne, zamiłowania plastyczne, kulinarne. Cechami niezbędnymi w tym zawodzie są: wysoka kultura osobista, odpowiedzialność, umiejętność współpracy, umiejętność zarządzania czasem, umiejętność przewidywania skutków podejmowanych działań, odporność na stres.

J AKIE WARUNKI FIZYCZNE SĄ NIEZBĘDNE W TYM ZAWODZIE ? Asystent osoby niepełnosprawnej ze względu na charakter wykonywanych czynności powinien mieć sprawne narządy wzroku, słuchu i ruchu. Praca zaliczana jest do średnio lekkiej, przydatne mogą okazać się silna budowa ciała i wydolność fizyczna – w przypadku pracy z osobami z niepełnosprawnością ruchową (pchanie wózka, składanie, rozkładanie sprzętu) Z możliwości pracy w zawodzie asystenta osoby niepełnosprawnej wykluczają: nosicielstwo chorób zakaźnych, choroby skóry, uzależnienia, zaburzenia równowagi, zawroty głowy, zaburzenia węchu.

I NFORMACJE DLA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ Praca dostępna dla osób z niepełnosprawnością, jeżeli niepełnosprawność nie uniemożliwia wykonywania czynności zawodowych. W każdym przypadku należy konsultować możliwość podjęcia kształcenia w kierunku wybranego zawodu z lekarzem medycyny pracy, doradcą zawodowym.

Istnieje możliwość uzyskania kwalifikacji na Kwalifikacyjnym Kursie Zawodowym. Wymagane jest wykształcenie średnie. Po zdaniu egzaminu maturalnego istnieje możliwość kontynuowania nauki na studiach wyższych: Pedagogika, Pedagogika specjalna, Praca socjalna, Fizjoterapia, Pielęgniarstwo, Socjologia, Zdrowie publiczne, Projektowanie aktywności społecznej. Liceum - 3 lata lub T echnikum - 4 lata Asystent osoby niepełnosprawnej JAK ZOSTAĆ ASYSTENTEM OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ ? Szkoła Policealna -1rok, egzamin potwierdzający kwalifikację Z.8 Szkoła Policealna -1rok, egzamin potwierdzający kwalifikację Z.8 GIMNAZJUM JAKIE SĄ MOŻLIWOŚCI ROZWOJU W TYM ZAWODZIE?

C ZY WIESZ, ŻE …? C IEKAWOSTKI Z oficjalnego języka polskiego usunięto słowa kaleka oraz inwalida. Obecnie pozytywnym i poprawnych określeniem jest „osoba z niepełnosprawnością”. W języku francuskim słowa „inwalida” używa się na określenie osób, które utraciły sprawność w wyniku działań wojennych. W 2013 r. w Ciechocinku odbyły się pierwsze w Polsce wybory miss na wózku zorganizowane przez Fundację Jedyna Taka. Na świecie żyje obecnie prawie 4,6 mln osób z orzeczoną niepełnosprawnością. 6 września 2012 roku Polska ratyfikowała Konwencję o Prawach Osób Niepełnosprawnych.

Program nauczania dla zawodu asystent osoby niepełnosprawnej o strukturze modułowej, materiały wydane w ramach programu „Szkoła zawodowa szkołą pozytywnego wyboru”, dostępne na stronach: C O CZYTAĆ ? L ITERATURA FACHOWA

B IBLIOGRAFIA Podstawa programowa kształcenia w zawodzie, opracowano na podstawie dokumentu z dnia 7 lutego 2012 r. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2011 roku w sprawie klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego z późn. zmianami, Informator o egzaminie potwierdzającym kwalifikacje w zawodzie asystent osoby niepełnosprawnej , CKE, Warszawa 2012, Materiały projektu „Poznaj swoje zainteresowania i świat szkol- nictwa zawodowego”, Strony internetowe szkół prowadzących kształcenie w poszczególnych zawodach,

WYWIAD DŹWIĘKOWY Posłuchaj w Multimedialnym Katalogu Zawodów wywiadu z ASYSTENTEM OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ

SPRAWDŹ SWOJĄ WIEDZĘ - QUIZY Zapoznałeś się z charakterystyką zawodu. Teraz sprawdź swoją wiedzę i predyspozycje do zawodu rozwiązując quizy interaktywne.