Excel 2007 dla średniozaawansowanych Zajęcia z 18.04.2016 Prowadzący: Artur Kołos.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zastosowanie technologii medialnych i internetowych Wygląd witryny krok po kroku Wykład dr in ż. Jacek Wachowicz
Advertisements

Funkcje wyszukiwania i odwołań
Wspólne skoroszytów Wspólne użytkowanie skoroszytów Arkusze i skoroszyty Tworzenie nowego skoroszytu Obliczenia w skoroszytach Przeglądanie wzorów w skoroszytach.
Praca kontrolna Oprogramowania biurowego z Analiza danych z list i tabel. Analiza danych jest to wyodrębnianie najistotniejszych danych z, przeważnie.
MS Access 2003 Kwerendy Paweł Górczyński.
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
EXCEL podstawy (C) W.K
Tworzymy GAZETKĘ SZKOLNĄ w programie Publisher
Arkusz kalkulacyjny Excel
Excel Wstęp do laboratorium 3..
dr inż. Piotr Muryjas Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji
PROJEKTOWANIE TABEL W PROGRAMIE: ACCESS
import danych; sumy pośrednie; tabela przestawna; konsolidacja danych
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
ARKUSZ KALKULACYJNY JUŻ PROŚCIEJ SIĘ NIE DA Wersja OFFICE 2010
Menu Tabela program Microsoft Word
Edytor tekstu MS WORD.
Arkusze kalkulacyjne, część 3
Microsoft Office Excel
Word Tabela.
Projektowanie tabeli w arkuszu kalkulacyjnym
Technologie informacyjne EXCEL I
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 7
Technologie informacyjne EXCEL I
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Tabele przestawne w Excelu
Na początek kilka pojęć z arkusza
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Współpraca z innymi aplikacjami. Organizacja informacji 10 XII 2013.
Visual Basic w Excelu.
ARKUSZ KALKULACYJNY EXCEL wiadomości wstępne
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
T YPY BŁĘDÓW PROGRAMU E XCEL Przygotował: Przemysław Kacperski.
Wprowadzenie do spisów treści j a następnie naciśnij klawisz F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku, aby rozpocząć kurs. Na pasku komunikatów.
MS Office MS PowerPoint 2007
Excel Wykresy – różne typy, wykresy funkcji.
ARKUSZ KALKULACYJNY EXCEL wykresy
Przemysław Pełka , Damian Kotarski
Excel Filtrowanie Funkcje bazodanowe
Visual Basic w Excelu - podstawy
Jak narysować wykres korzystając z programu Excel?
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
prezentacja multimedialna
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Poznajemy arkusz kalkulacyjny
TWORZENIE I FORMATOWANIE TABEL
1. Adres względny 2. Adres bezwzględny 3. Adres mieszany.
Filtrowanie, Funkcje bazodanowe
Wstawianie funkcji i formatowanie tabel w Excelu FORMATOWANIE TABEL, ORAZ FORMATOWANIE WARUNKOWE.
Microsoft® Office Word
Czym s ą i do czego słu żą ? Narzędzie analityczne arkusza kalkulacyjnego pozwalające filtrować, wybierać, przestawiać kolumny i wiersze z danymi w arkuszu.
T ABELE PRZESTAWNE Daniel Galion. C O TO SĄ TABELE PRZESTAWNE I W JAKIM CELU SIĘ ICH UŻYWA ? Normalna tabela często zbyt mało czytelna ciężej znaleźć.
Tabele Przestawne Adam Wójcik Tomasz Kowalski.  Czym Tabele Przestawne są?  Jak je używać?  Zadania.
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
Formatowanie tabel w Excelu w tym formatowanie warunkowe Prezentację przygotował: Cieplucha Maciej.
„Filtry i funkcje bazodanowe w EXCELU”
Istotą kolumn jest przedzielenie strony na kilka części położonych obok siebie. Ilość kolumn jest generowana przez użytkownika, odpowiednio dla jego potrzeb.
 Formuła to wyrażenie algebraiczne (wzór) określające jakie operacje ma wykonać program na danych. Może ona zawierać liczby, łańcuchy znaków, funkcje,
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
Prowadzenie analizy danych w arkuszu
Moduł ECDL-AM4 Arkusze kalkulacyjne, poziom zaawansowany Day2
Formatowanie, projektowanie tabeli
Formatowanie arkusza kalkulacyjnego
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania
Excel Informacje różne.
Zapis prezentacji:

Excel 2007 dla średniozaawansowanych Zajęcia z Prowadzący: Artur Kołos

Tworzenie niestandardowych serii danych -Serie standardowe (użycie klawisza funkcyjnego) - serie niestandardowe (opcje) - daty bez weekendów (data co rok, co miesiąc…)

Skróty klawiszowe Excela - Enter, Shift+Enter… - Alt Enter - F2 - Ctrl C Z V X - Ctrl A (kontekstowe zaznaczanie) - …

Tworzenie niestandardowego formatu liczbowego

Formatowanie komórek Podczas pracy z danymi w Excelu często zachodzi potrzeba aby sformatować poprawnie komórki. Czasem trzeba aby dane pojawiły się wraz z jednostkami z którymi występują tak jak kg, m3, dni, itd.

Aby utworzyć niestandardowy format liczb, należy najpierw wybrać jeden z wbudowanych formatów. Następnie można zmienić dowolne sekcje kodów tego formatu w celu utworzenia własnego niestandardowego formatu liczb.

Żeby mieć możliwość nietypowego formatowania komórek należy (dwa sposoby) 1. Zaznaczyć komórki które chcemy sformatować, kliknąć na nie prawym przyciskiem myszy, następnie z menu podręcznego wybrać formatuj komórki i przejść do kategorii niestandardowe l ub 2. Zaznaczyć komórki które chcemy sformatować, z menu wybrać Format a następnie komórki i przejść do kategorii niestandardowe.

0”dni”

0„ dni” lub 0,00„ dni” ale nie 0 „dni”

Obiekt Tabela i powrót Konwertuj na zakres

Tabela może zawierać: - wiersz nagłówka (zawierający funkcje filtrowania, sortowania) - wiersze naprzemienne - kolumny obliczeniowe - wiersz sumy - uchwyt zmiany rozmiaru

Funkcje tabel, za pomocą których można zarządzać danymi

Sortowanie i filtrowanie. Listy rozwijane filtrów są dodawane automatycznie do wiersza nagłówka tabeli. Można sortować tabele w kolejności rosnącej lub malejącej, według koloru, a także utworzyć niestandardową kolejność sortowania.

Formatowanie danych tabeli. Można szybko formatować dane w tabeli, stosując wstępnie zdefiniowany lub niestandardowy styl tabeli. Można również wybrać opcje stylów tabeli, aby wyświetlić tabelę z wierszem nagłówka lub sumy albo bez tego wiersza, aby zastosować podział na przedziały w celu zwiększenia czytelności tabeli lub aby wyróżnić pierwszą lub ostatnią kolumnę tabeli.

Wstawianie i usuwanie wierszy i kolumn tabeli. Do tabeli można dodawać wiersze i kolumny na kilka sposobów. Można szybko dodać pusty wiersz na końcu tabeli, dołączyć wiersze lub kolumny arkusza sąsiadujące z tabelą albo wstawić wiersze lub kolumny tabeli w dowolnym miejscu. Można również usuwać wiersze i kolumny według potrzeb. Możliwe jest także szybkie usunięcie z tabeli wierszy zawierających zduplikowane dane.

Używanie kolumny obliczeniowej. Aby zastosować jedną formułę, dostosowaną do wszystkich wierszy w tabeli, możesz utworzyć kolumnę obliczeniową. Kolumna obliczeniowa automatycznie powiększa się, obejmując wiersze w miarę ich dodawania, dzięki czemu formuła jest natychmiast stosowana również do tych wierszy.

Wyświetlanie i obliczanie sum danych w tabeli. Można szybko sumować dane w tabeli, wyświetlając wiersz sumy na jej końcu, a następnie stosując funkcje dostępne za pośrednictwem list rozwijanych w komórkach wiersza sumy.

Podstawowe funkcje statystyczne - użycie

Użycie funkcji: Suma, Średnia, Min, Max.

MAX.K min.k Składnia:MAX.K(tablica;k) Opis:Daje w wyniku k-tą największą wartość w zbiorze danych. Przykładowo, można użyć funkcję MAX.K w celu określenia pierwszego, drugiego lub trzeciego miejsca. Tablica jest to tablica lub zakres danych, dla którego chcemy określić k-tą największą wartość. K jest to pozycja danej, która ma być określona, (od największej) w tablicy lub zakresie komórek.

ILE.NIEPUSTYCH ILE.NIEPUSTYCH(wartość1;wartość2;...) Zlicza komórki, które nie są puste, oraz wartości umieszczone na liście argumentów. Funkcji ILE.NIEPUSTYCH należy używać do zliczania komórek zawierających dane, które znajdują się w zakresie lub w tablicy. Wartość1, wartość2,... to od 1 do 30 argumentów reprezentujących wartości, które należy zliczyć. Jeśli argument jest tablicą lub odwołaniem, puste komórki znajdujące się wewnątrz tablicy lub w odwołaniu są ignorowane. =ILE.NIEPUSTYCH(A2:A8)

Spostrzeżenia Funkcja ILE.NIEPUSTYCH zlicza komórki zawierające dowolny typ informacji, w tym wartości błędów oraz pusty tekst („”). Jeśli na przykład zakres zawiera formułę, która zwraca pusty ciąg, funkcja ILE.NIEPUSTYCH zlicza tę wartość. Funkcja ILE.NIEPUSTYCH nie zlicza pustych komórek. Jeśli nie ma potrzeby zliczania wartości logicznych, tekstowych lub wartości błędów (czyli jeśli zliczone mają zostać tylko komórki zawierające liczby), należy użyć funkcji ILE.LICZB.

LICZ.PUSTE(zakres) Zlicza puste komórki w wybranym zakresie komórek. Zliczane są też komórki z formułami zwracającymi "" (pusty tekst). Nie są zliczane komórki zawierające wartość równą zero. Plik/opcje/formuły… Włącz obliczanie iteracyjne. !

Komentarze i odnośniki -Tworzenie graficznych komentarzy (F2 Shift+F2) - Nawigacja po arkuszu z wykorzystaniem hiperłączy - Otwieranie innych plików z wykorzystaniem hiperłączy

Koniec zajęć