„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Advertisements

Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
Witam na szkoleniu Colway. SZKOLENIE Z PREZENTOWANIA PIERWSZEGO PLANU FINANSOWEGO COLWAY.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
Jak zapobiegać przemocy domowej wobec dzieci i młodzieży. Iwona Czerwoniuk psychoterapeuta BSFT (Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu)
Jak majtek Kowalski wielokąty poznawał Opracowanie: Piotr Niemczyk kl. 1e Katarzyna Romanowska 1e Gimnazjum Nr 2 w Otwocku.
Objawy wskazujące na występowanie dysleksji Obniżona sprawność ruchowa. Obniżona sprawność manualna. Zaburzenia koordynacji wzrokowo–ruchowej. Trudności.
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
Umowy Partnerskie w projektach zbiór najważniejszych składników Uwaga! Poniżej znajdują się jedynie praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia umów. Dokładne.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych I. Główne zasady: prezentacja multimedialna powinna być ilustracją (uzupełnieniem) treści prezentowanych.
POZYCJA – USYTUOWANIE SĘDZIEGO NA POLU GRY. Marek Kowalczyk Przewodniczący Centralnej Komisji Szkoleniowej KS PZPN Luty 2005.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych zajęcia z dnia
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
Drogi uczniu ! Tą prezentacją pragniemy udowodnić Ci, że matematyka jest bardzo ważna w życiu codziennym. Pomyśl, korzystasz z niej na każdym kroku: w.
PODRÓZNICY AMERYKI POŁUDNIOWEJ. Jesteście podróżnikami badającymi tropikalne zwierzęta, zamierzacie wybrać się do Ameryki Południowej, aby stworzyć album.
REFERAT USTNY Czyli na co zwrócić uwagę podczas tworzenia prezentacji i tekstu naukowego Zakład Ekologistyki I Zarządzania Ryzykiem Środowiskowym Wrocław,
Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań, nierówności i układów równań Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Analiza wyników sprawdzianu szóstoklasisty dla Szkoły Podstawowej nr 17 w roku 2015.
EGZAMIN USTNY ZGŁASZANIE SIĘ NA EGZAMIN Zdający winien zgłosić się ok. 20 minut przed wyznaczonym czasem zdawania egzaminu.
Co potrafię w przyjaźni z komputerem?.  Z jakich elementów się składa? Z jakich elementów się składa?  Do czego służy? Do czego służy?  Jakie programy.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
1 Przygotowanie egzaminu maturalnego Konferencja dyrektorów szkół ponadgimnazjalnych Kraków, Rzeszów, Lublin, październik 2007 roku.
Zastosowanie równań z jedną niewiadomą Aby sprawnie i szybko rozwiązać zadanie z treścią należy je dokładnie przeanalizować pod kątem tego co jest dane.
Równowaga rynkowa w doskonałej konkurencji w krótkim okresie czasu Równowaga rynkowa to jest stan, kiedy przy danej cenie podaż jest równa popytowi. p.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
ULAMKI ZWYKLE KLASA IV. 2 3 kreska ułamkowa licznik ułamka mianownik ułamka ULamek zwykLy.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I poznajemy litery 1 godz. lekcyjna.
Dodawania i odejmowanie sum algebraicznych. Mnożenie sumy algebraicznej przez jednomian. Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Szkoła możliwości. NASZA SZKOŁA PROPONUJE CI Wszechstronny rozwój -wiedzazainteresowania Bardzo dobre przygotowanie do egzaminów i dalszej nauki Kształceniepostaw.
 Internet daje morze możliwości pamiętajcie jednak, że niesie ze sobą pewne zagrożenia. Przekażemy wam kilka ważnych wskazówek jak być bezpieczny w Internecie.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
Menu Jednomiany Wyrażenia algebraiczne -definicja Mnożenie i dzielenie sum algebraicznych przez jednomian Mnożenie sum algebraicznych Wzory skróconego.
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Temat: Poznajemy mitycznego władcę Koryntu.
Świat mówi o Bogu. CELE : Na dzisiejszych zajęciach: dowiesz się czy o istnieniu Boga można mieć pewną wiedzę czy też mamy w Niego tylko wierzyć.
„Pełna koncentracja” Scenariusz multimedialny nr 4/III.
Alfabety dla niewidomych:
Zadania tekstowe z wykorzystaniem twierdzenia Pitagorasa Opracowanie: Beata Szabat.
Podstawowe prace w jednym z najlepszych programów graficznych.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
ZAPROSZENIE I OGŁOSZENIE
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Nr36zad3 Klasa IIIa Gimnazjum w Bogdańcu ma zaszczyt zaprezentować rozwiązanie zadania: o trójkątach z monet!
ZAIMKI Co to są zaimki? Jakie są ich rodzaje? Jak ich używać?
Obliczanie procentu danej wielkości Radosław Hołówko.
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
Poczta elektroniczna.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Schematy blokowe.
Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017
Części składowe treści pisma
Najważniejsze reguły ankietowania
Prezentacja informacji w biznesie
Pracownia techniki biurowej
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
Zapis prezentacji:

„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska

OCENIANIE INFORMOWANIE   W B P S J inne obrazy graficzne „Potrafisz dodawać i odejmować w zakresie 10” co jest sukcesem, co wymaga poprawy, jak to poprawić, wskazywać kierunek dalszej pracy.

OCENIANIE – czy na pewno mobilizuje? wskazuje na ile praca zbliżona jest do ideału, prowokuje (uczniów i ich rodziców) do porównań z innymi uczniami, naznacza ucznia - „średniak”, „geniusz”, nie mobilizuje, nie daje informacji nad czym należy pracować, karze za coś, co nie zawsze zależy od ucznia, dyskryminuje go wobec kolegów, daje niepełną informację na temat zdobytej wiedzy i umiejętności.

Przepisz do zeszytu z podręcznika s. 34 dowolne dwa zdania. Co jest nie tak?

A może zamiast „buźki” konkretna informacja: Zdanie rozpoczynam wielką literą □ Zdanie kończę kropką □ Wszystkie litery drukowane zastąpiłam pisanymi □ Prawidłowo połączyłam litery □

ZASADY INFORMOWANIA  jak najszybciej  konkretne uwagi  najpierw pozytywy  wskazać drogę poprawy  zrozumiałe dla ucznia i jego rodzica  ma dawać poczucie bezpieczeństwa  powinien się odnosić do tego, co wcześniej zostało ustalone

JĘZYK POLSKI- kl.1

MATEMATYKA – kl. 1

W domu      Pod każdym ze zbiorów zapisz, z ilu elementów się składa. Pamiętaj o: dokładnym przeliczeniu  prawidłowym kształcie cyfr  zapisie we właściwych kratkach 

MATEMATYKA – kl.1 Informacja dla ucznia: Pisanie cyfr zielonyżółty Kształt cyfry jest taki sam jak wzór. Cyfra mieści się w wyznaczonych kratkach.

MATEMATYKA Informacja dla ucznia: Rozwiązywanie zadań tekstowych: zielonyżółtybrak Podkreślam dane liczbowe lub wykonuję rysunek. Podkreślam pytanie. Zapisuję rozwiązanie. Zapisuję odpowiedź na pytanie.

LICZENIE W PAMIĘCI

MATPLANETA

MATEMATYKA - 2  Dodaję w zakresie 30  Odejmuję w zakresie 30

MATEMATYKA - 2 MNOŻENIE W ZAKRESIE 30 NA KONKRETACH PAMIĘCIOWO 

JĘZYK POLSKI -1  W domu Z tekstu ze strony 24 przepisz do zeszytu dwa dowolne zdania. Pamiętaj o:  prawidłowym kształcie liter  utrzymaniu pisma we właściwych liniach  wielkiej literze i kropce  poprawności ortograficznej

JĘZYK POLSKI W domu  Przepisz z podręcznika s. 83 dowolne zdanie, a następnie ułóż i zapisz do niego zdanie pytające.  Ocenie podlega:  Przepisanie zdań bezbłędnie O  Poprawna budowa zdań pytających O  Prawidłowy kształt liter O  Mieszczenie liter we właściwych liniach O

JĘZYK POLSKI - 1 Pisanie z pamięci wyrazów: mieszczę się we właściwych liniach  nie popełniam błędów ortograficznych  piszę prawidłowy kształt liter 

JĘZYK POLSKI autorka: Beata Noculak

JĘZYK POLSKI - recytacja autorka: Beata Noculak

JĘZYK POLSKI Pisanie z pamięci krótkich zdań: nie popełniam błędów ortograficznych  pamiętam o znakach na końcu zdań  pamiętam o wielkiej literze na początku zdania  piszę we właściwych liniach 

JĘZYK POLSKI Recytacja wierszazielonyżółty Mówię tekst z pamięci – bez pomyłek i przekręcania wyrazów. Mówię powoli i wyraźnie. Robię przerwy na oddech zgodnie z znakami interpunkcyjnymi. Modeluję odpowiednio głos.

JĘZYK POLSKI Czytanie głośnezielonyżółty Czytam wyrazami Czytam całymi zdaniami Czytam w dobrym tempie Uwzględniam wszystkie znaki przestankowe (,. ! ?)

JĘZYK POLSKI-3 Ustne opowiadanie:zielonyżółty Przedstawiam najważniejsze wydarzenia z utworu. Mówię o wszystkich bohaterach utworu. Opowiadanie ma wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Staram się nie powtarzać tych samych wyrazów po kilka razy. Nie robię dłuższych przerw na zastanawianie się.

JĘZYK POLSKI List + / - Miejscowość i data. Nagłówek Trzy częściowa budowa (wstęp, rozwinięcie, zakończenie). Akapity Podpis Wielka litera w zwrotach grzecznościowych

JĘZYK POLSKI LIST+ / - Miejscowość i data Nagłówek Wstęp Treść właściwa Zakończenie Podpis

JĘZYK POLSKI OPIS+ / - Wstęp: Co to jest i gdzie się znajduje? Rozwinięcie: Jak to wygląda. Zakończenie: Moje wrażenie

JĘZYK POLSKI

CZYTANIE GŁOŚNE Czytanie zdaniami: TEMPOPŁYNNOŚĆAKTORSTWO

CZYTANIE GŁOŚNE Czytanie wyrazami: całościowotempopłynność