„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska
OCENIANIE INFORMOWANIE W B P S J inne obrazy graficzne „Potrafisz dodawać i odejmować w zakresie 10” co jest sukcesem, co wymaga poprawy, jak to poprawić, wskazywać kierunek dalszej pracy.
OCENIANIE – czy na pewno mobilizuje? wskazuje na ile praca zbliżona jest do ideału, prowokuje (uczniów i ich rodziców) do porównań z innymi uczniami, naznacza ucznia - „średniak”, „geniusz”, nie mobilizuje, nie daje informacji nad czym należy pracować, karze za coś, co nie zawsze zależy od ucznia, dyskryminuje go wobec kolegów, daje niepełną informację na temat zdobytej wiedzy i umiejętności.
Przepisz do zeszytu z podręcznika s. 34 dowolne dwa zdania. Co jest nie tak?
A może zamiast „buźki” konkretna informacja: Zdanie rozpoczynam wielką literą □ Zdanie kończę kropką □ Wszystkie litery drukowane zastąpiłam pisanymi □ Prawidłowo połączyłam litery □
ZASADY INFORMOWANIA jak najszybciej konkretne uwagi najpierw pozytywy wskazać drogę poprawy zrozumiałe dla ucznia i jego rodzica ma dawać poczucie bezpieczeństwa powinien się odnosić do tego, co wcześniej zostało ustalone
JĘZYK POLSKI- kl.1
MATEMATYKA – kl. 1
W domu Pod każdym ze zbiorów zapisz, z ilu elementów się składa. Pamiętaj o: dokładnym przeliczeniu prawidłowym kształcie cyfr zapisie we właściwych kratkach
MATEMATYKA – kl.1 Informacja dla ucznia: Pisanie cyfr zielonyżółty Kształt cyfry jest taki sam jak wzór. Cyfra mieści się w wyznaczonych kratkach.
MATEMATYKA Informacja dla ucznia: Rozwiązywanie zadań tekstowych: zielonyżółtybrak Podkreślam dane liczbowe lub wykonuję rysunek. Podkreślam pytanie. Zapisuję rozwiązanie. Zapisuję odpowiedź na pytanie.
LICZENIE W PAMIĘCI
MATPLANETA
MATEMATYKA - 2 Dodaję w zakresie 30 Odejmuję w zakresie 30
MATEMATYKA - 2 MNOŻENIE W ZAKRESIE 30 NA KONKRETACH PAMIĘCIOWO
JĘZYK POLSKI -1 W domu Z tekstu ze strony 24 przepisz do zeszytu dwa dowolne zdania. Pamiętaj o: prawidłowym kształcie liter utrzymaniu pisma we właściwych liniach wielkiej literze i kropce poprawności ortograficznej
JĘZYK POLSKI W domu Przepisz z podręcznika s. 83 dowolne zdanie, a następnie ułóż i zapisz do niego zdanie pytające. Ocenie podlega: Przepisanie zdań bezbłędnie O Poprawna budowa zdań pytających O Prawidłowy kształt liter O Mieszczenie liter we właściwych liniach O
JĘZYK POLSKI - 1 Pisanie z pamięci wyrazów: mieszczę się we właściwych liniach nie popełniam błędów ortograficznych piszę prawidłowy kształt liter
JĘZYK POLSKI autorka: Beata Noculak
JĘZYK POLSKI - recytacja autorka: Beata Noculak
JĘZYK POLSKI Pisanie z pamięci krótkich zdań: nie popełniam błędów ortograficznych pamiętam o znakach na końcu zdań pamiętam o wielkiej literze na początku zdania piszę we właściwych liniach
JĘZYK POLSKI Recytacja wierszazielonyżółty Mówię tekst z pamięci – bez pomyłek i przekręcania wyrazów. Mówię powoli i wyraźnie. Robię przerwy na oddech zgodnie z znakami interpunkcyjnymi. Modeluję odpowiednio głos.
JĘZYK POLSKI Czytanie głośnezielonyżółty Czytam wyrazami Czytam całymi zdaniami Czytam w dobrym tempie Uwzględniam wszystkie znaki przestankowe (,. ! ?)
JĘZYK POLSKI-3 Ustne opowiadanie:zielonyżółty Przedstawiam najważniejsze wydarzenia z utworu. Mówię o wszystkich bohaterach utworu. Opowiadanie ma wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Staram się nie powtarzać tych samych wyrazów po kilka razy. Nie robię dłuższych przerw na zastanawianie się.
JĘZYK POLSKI List + / - Miejscowość i data. Nagłówek Trzy częściowa budowa (wstęp, rozwinięcie, zakończenie). Akapity Podpis Wielka litera w zwrotach grzecznościowych
JĘZYK POLSKI LIST+ / - Miejscowość i data Nagłówek Wstęp Treść właściwa Zakończenie Podpis
JĘZYK POLSKI OPIS+ / - Wstęp: Co to jest i gdzie się znajduje? Rozwinięcie: Jak to wygląda. Zakończenie: Moje wrażenie
JĘZYK POLSKI
CZYTANIE GŁOŚNE Czytanie zdaniami: TEMPOPŁYNNOŚĆAKTORSTWO
CZYTANIE GŁOŚNE Czytanie wyrazami: całościowotempopłynność