Doświadczenia z wdrażania Repozytorium w Politechnice Warszawskiej Jolanta Stępniak Biblioteka Główna Politechniki Warszawskiej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Olga GIWER Weronika KUBRAK Maria MILLER-JANKOWSKA
Advertisements

„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Sporządził: Jacek Kruszewski Szkolenie biblioteczne Wyższej Szkoły Inżynierii i Zdrowia w Warszawie SZKOLENIE BIBLIOTECZNE.
Baza Wiedzy Politechniki Warszawskiej – uregulowania prawne, organizacja Jolanta Stępniak Biblioteka Główna Politechniki Warszawskiej.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Nowoczesne zarzadzanie placówka oświatową Dlaczego warto wprowadzać narzędzia informatyczne do zarządzania.
Nauczanie na odległość Dr inż. Marlena Plebańska.
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
Konkurs 2.1. E-usługi publiczne (E-zdrowie) RPO WDŚ Wrocław
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
Informacja o działalności Biura Analiz Instytucjonalnych i Raportowania oraz audycie informacji instytucjonalnej na UJ Maria Próchnicka.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
ip4inno Moduł XX Zarządzanie własnością intelektualną w projektach B+R Imię i nazwisko prowadzącegoMiejsce i data.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Warstwa biznesowaWarstwa techniczna ??? To przejście jest połączone z innym procesem To przejście wywołuje samowyzwalacz To przejście jest warunkowe.
Harmonogram i program prac związanych ze sporządzeniem planów gospodarowania wodami dla obszarów dorzeczy wraz z zestawieniem działań, które należy przeprowadzić.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Poznańska Rada Działalności Pożytku Publicznego Kadencja
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
Literary Reference Center Przewodnik
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Główne etapy procedury administracyjnej związanej z uzyskaniem stopnia doktora nauk chemicznych Uzyskanie kompetencji merytorycznych wynikających realizacji.
Solphy GlassNexus System Elektronicznej Wymiany Danych Dla Producentów Szyb Zespolonych.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Uwarunkowania prawne telepracy – praktyczne rozwiązania dla pracodawców dr Jacek Męcina.
Funkcjonalność oprogramowania Bazy Wiedzy i Repozytorium Politechniki Warszawskiej Prof. dr hab. inż. Henryk Rybiński, dr inż. Jakub Koperwas, dr inż.
Współpraca z beneficjentami, przepływ informacji w ramach projektu Grzegorz Gołda WST PWT PL-SK.
ip4inno Moduł 4E Warsztaty Inhalator ze szczepionką Open Innovation w partnerstwie publiczno- prywatnym Nazwisko prelegenta Miejsce i data.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2012/2013 Senat PG, r. Opracowała:
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
WYNIKI ANKIETY INTERNETOWEJ Opracowanie wyników: Dr Jarosław Załęcki Mgr Maciej Brosz „Współtwórz swoje miasto. Wysokościowce w Gdańsku”
Źródła informacji. Społeczeństwo informacyjne społeczeństwo charakteryzujące się przygotowaniem i zdolnością do użytkowania systemów informatycznych,
BIBLIOTEKA SZKOLNA I JEJ WARSZTAT INFORMACYJNY INFORMACYJNY.
Ewidencja dorobku i repozytorium Uczelniane Jolanta Stępniak Biblioteka Główna Politechniki Warszawskiej.
III SESJA ZIMOWEJ SZKOŁY LEŚNEJ PRZY IBL „Strategia rozwoju lasów i leśnictwa w Polsce do roku 2030” Leśne Centrum Informacji - transfer wiedzy o środowisku.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Repozytoria uczelniane i ich rola w projekcie SYNAT Warszawa Maj 2013 Jak Cię widzą, tak Cię piszą…
Departament Polityki Regionalnej Informacja nt. przeprowadzonych badań ewaluacyjnych dot. RPO WK-P Wykorzystanie rekomendacji z badań Toruń,
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Kontrole w projektach Biuro Koordynacji Projektów Poznań, r.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Samodzielna Sekcja Bibliografii, Bibliometrii i Sieciowych Zasobów Informacji: tel.: INFORMACJE.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Marek Kozłowski Przyszłość PBN. Wprowadzenie Usługi Web Servicowe – Własne – Integracja z Thomson Reuters Nadawanie ról w pełni automatycznie (brak papieru)
Marek Kozłowski Ekosystem PBN. Wprowadzenie Polska Bibliografia Naukowa to portal Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego gromadzący informacje dotyczące.
Unijny Kodeks Celny stan prac na czerwiec 2013 r..
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
EContentplus – szansa dla archiwów, muzeów i bibliotek Anna Bramska Krajowy Punkt Kontaktowy eContentplus Chalin, 5 września 2006.
Harmonogram prac nad projektem Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Toruń, styczeń 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami.
CRR ČR, Společný technický sekretariát, Olomouc, ul. Jeremenkova 40B, , | tel.: | fax: +420.
Zewnętrzne źródła finansowania bibliotek uczelni publicznych w Polsce na przykładzie Biblioteki Głównej AWF w Warszawie Violetta Perzyńska, Biblioteka.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Zespół roboczy ds. otwartego dostępu do publikacji naukowych
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Poradnik: Dolnośląska Biblioteka Cyfrowa - Jak szukać literatury na wybrany temat w Bibliotece i Centrum Informacji Naukowej PMWSZ w Opolu.
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
P o l i t e c h n i k a K r a k o w s k a Biblioteka Główna / OIN
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
SPRAWOZDANIE z badań naukowych oraz współpracy z zagranicą w roku 2018
Działalność naukowa w Państwowych Wyższych Szkołach Zawodowych
Polska Platforma Medyczna:
Zapis prezentacji:

Doświadczenia z wdrażania Repozytorium w Politechnice Warszawskiej Jolanta Stępniak Biblioteka Główna Politechniki Warszawskiej

Początki …  Bibliografia publikacji pracowników PW  wersja drukowana  > Baza BIBLIO (CDS ISIS -> ALEPH) – ponad 39tys. rekordów na koniec 2012 roku  7 wydziałów tworzy odrębne bazy dorobku na potrzeby sprawozdawczości (ankieta jednostki, sprawozdania )  Brak koordynacji struktury, brak wymiany danych  Baza Dokto – rozprawy doktorskie i habilitacje  Informacja o terminach rozpraw + streszczenia + recenzje - na stronach wydziałów  egzemplarz drukowany w Bibliotece Głównej  Katalog projektów badawczych PW – (Biuro ds. Nauki) – brak w BG informacji o raportach i sprawozdaniach, brak powiązań projektów badawczych z publikacjami powstającymi w efekcie realizacji projektów Brak spójnych i kompletnych danych J.Stępniak: Wdrażanie Repozytorium w PW

Pełne teksty z dorobku PW  2005 rok – uruchomienie Biblioteki Cyfrowej PW – archiwizacja w wersji elektronicznej cennych zbiorów BG PW, a w tym stanowiących dorobek PW  BCPW nie jest repozytorium:  brak uregulowań formalnych w PW  systemu dLibra nie jest systemem repozytoryjnym  BCPW gromadzi publikacje, które w powinny znaleźć się w Repozytorium  33 pełne teksty doktoratów  pełnotekstowe bibliografie nieżyjących wybitnych profesorów PW (jest 7 i powstaje 14 nowych w ramach projektu Ocalić od zapomnienia) – dorobek pracowników BG PW  skrypty i podręczniki (w tym podręczniki OKNO - Ośrodek Kształcenia na Odległość)  sprawozdania Rektora PW  publikacje Samorządu Studentów PW  prace pracowników BGPW – publikacje, postery, wystawy, prezentacje J.Stępniak: Wdrażanie Repozytorium w PW

Promocja otwartych zasób naukowych i edukacyjnych przez BG PW  Projekt Repozytorium przedstawiony Radzie Bibliotecznej w 2006 roku  Materiały dla Komisji Senackich PW 2008   Seminarium PW Otwarta nauka udział BGPWOtwarta nauka 2010  Tydzień Open Access, ulotki, Tydzień Open Access  Spotkania i prezentacje na Wydziałach, w jednostkach systemu biblioteczno-informacyjnegoprezentacje  Ankieta – 2011 rok  poznanie nastawienia środowiska akademickiego PW do idei utworzenia Repozytorium prac naukowych pracowników Politechniki Warszawskiej  wyniki ankiety pokazały pozytywne nastawienie środowiska uczelnianego do pomysłu utworzenia repozytorium PW (Raport - opracowanie wyników badania ankietowego i wnioski), poster - Repozytorium uczelniane PW - zamierzenia, projekty)Raport - opracowanie wyników badania ankietowego i wnioskiposter - Repozytorium uczelniane PW - zamierzenia, projekty Wyniki Ankiety prezentowane na konferencji w Poznaniu Polskie Biblioteki Cyfrowe 2011 J.Stępniak: Wdrażanie Repozytorium w PW

I Etap – nawiązanie współpracy pomiędzy WEiTI a BG PW  Projekt i implementacja pilotowego repozytorium dla prac dyplomowych (inżynierskich, magisterskich i doktorskich) oraz publikacji pracowników PW – 2010 r.  Projekt dofinansowany w ramach Uczelnianego Programu Badawczego PW  Uczestnicy: Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych, Wydział Inżynierii Środowiska, Wydział Chemiczny oraz Biblioteka Główna  Założenia: system harvestingowy zasilany przez systemy lokalne  SYNAT – platforma repozytoryjna i hostingowa – spójny system komunikacji i informacji o nauce  WEiTI – lider części B – współpraca Biblioteka Narodowa, Uniwersytet Jagielloński, Uczelnia Łazarskiego, NASK, WAT, UW - Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki oraz BG PW  Repozytorium PW jako element Bazy Wiedzy PW J.Stępniak: Wdrażanie Repozytorium w PW

Cel tworzenia Repozytorium PW  Zapewnienie spójnego, otwartego systemu informacji o dorobku Uczelni (z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z prawa autorskiego lub zawartych umów)  Zabezpieczenie dostępu do danych i na różnych poziomach  System raportowania zgodny z wymogami systemów centralnych (możliwość bieżącej aktualizacji zasad np. listy i punktacji czasopism)  Zapewnienie bezpieczeństwa danych (wieloletnia archiwizacja)  Archiwizacja danych na poziomie centralnym (Uczelni) zamiast lokalnym (wyższy poziom bezpieczeństwa)  Archiwizacja pełnych tekstów w powiązaniu z centralną ewidencją dorobku:  Większa spójność danych, możliwość zapewnienia większej kompletności,  Możliwość uzyskania dodatkowych efektów – np. baza ekspertów tworzona na podstawie zawartości ED i REPO – tworzenie Bazy wiedzy PW J.Stępniak: Wdrażanie Repozytorium w PW

Planowane efekty  Poprawa wizerunku uczelni poprzez większą dostępności informacji o jej dorobku  Zwiększenie liczby cytowań (h-index, IF czasopism uczelnianych)  Dostępność zarchwizowanego pliku i/lub link z DOI  Przedłużenie okresu wykorzystania wielu publikacji  Lepsza informacja o obszarach specjalizacji uczelni i poszczególnych jej pracowników  Wykorzystanie indywidualne do CV, w wystąpieniach o granty  Lepsze warunki organizacji nauki i studiów  Wykorzystanie efektu wzrostu konkurencyjności dorobku J.Stępniak: Wdrażanie Repozytorium w PW

Funkcjonalność systemu  Ukierunkowanie na użyteczność danych – punkt widzenia autorów / kadry zarządzającej  Ograniczenie zróżnicowania typów dokumentów  Weryfikacja / Akceptacja standardowej punktacji – możliwość zmian  Intuicyjne wprowadzanie i wyszukiwanie danych  System automatycznych podpowiedzi – dynamiczne, przewijalne listy sugerowanych nazwisk / tytułów / konferencji  Powiazania rekordów (np. projekt – publikacje z projektu)  Helpy kontekstowe  Łatwy import danych [preferowany BibTex stosowany w Zotero]  Zróżnicowane raporty (Ankieta jednostki, Sprawozdanie dziekana …) J.Stępniak: Wdrażanie Repozytorium w PW

II Etap prac – 2011 rok  Wykorzystanie doświadczeń z uczelnianego projektu badawczego (2010r.)  Określenie założeń rozbudowy systemu wydziałowego WEiTI w celu przekształcenia go w system centralny  Współpraca z BG przy t estowanie bazy  Pełnomocnik dyrektora BG ds. bazy Biblio tworzy zespół 13 osób (głównie z BG + Inżynieria Środowiska)  Szkolenia w zakresie obsługi bazy zapewnia WEiTI (dyskusje nt. typu danych, elementów opisu – określenie różnic w stosunku do BIBLIO)  Przyjęcie standardu – za dane odpowiada Wydział [aktualność wprowadzanie danych] i autor [kompletność i weryfikacja poprawności]  Wprowadzanie testowo publikacji - weryfikacja wprowadzonych danych, analiza błędów i poprawności działania bazy, opracowywanie struktur raportów J.Stępniak: Wdrażanie Repozytorium w PW

III Etap – 2012 rok  Zadania realizowane wspólnie przez BG PW i WEITI  Pozyskiwanie danych z systemów centralnych uczelni (dane osobowe autorów PW wraz z afiliacjami do wydziałów)  Aktualizacja listy tytułów czasopism (3 listy MNiSzW wraz z aktualizowaną na bieżąco punktacją oraz inne tytuły czasopism i serie z publikacjami pracowników PW na podstawie bazy BIBLIO)  Utworzenie listy Konferencji - tytuły konferencji załadowane na podstawie wykazu Web of Science z listopada 2012r. (tytuły zostały wyekstrahowane z opisów bibliograficznych wybranych konferencji)  Testowanie bazy i zgłaszanie uwag do struktury dokumentów  Szkolenie pracowników bibliotek PW  Opracowywanie materiałów instruktażowych J.Stępniak: Wdrażanie Repozytorium w PW

Równoległe działania Biblioteki Głównej  Projekt BGPW: Uruchomienie i bieżąca aktualizacja Repozytorium Politechniki Warszawskiej (dofinansowanie - MNiSzW DUN 2012 rok)  Prace nad aktualizacją i kontrolą poprawności baz: BIBLIO i Dokto oraz Biblioteką Cyfrową PW  Bieżąca aktualizacja baz BIBLIO i DOKTO  Korekta indeksów tytułów czasopism, nazw afiliacji (historia zmian organizacyjnych Uczelni)  Weryfikacja tytułów czasopism (skróty a nazwa pełna)  Uzupełnianie linków do pełnych tekstów  Przygotowanie danych do eksportu  Przygotowanie środowiska prawno-organizacyjnego dla powstania Repozytorium PW (projekt Uchwały Senatu PW) J.Stępniak: Wdrażanie Repozytorium w PW

Podstawy formalne – Statut PW Zadania SBI  § 109 ust. 3 – prowadzenie prac bibliograficznych, w tym ewidencja dorobku naukowego, dydaktycznego i technicznego Zasady funkcjonowania SBI  § 110 ust. 5 – zasady gromadzenia, ewidencjonowania, archiwizowania i udostępniania dokumentów elektronicznych tworzących uczelnianą bazę dorobku piśmienniczego, wydawniczego i dydaktycznego określa Senat Zadania dyrektora BG  § 117 ust. 2 – organizuje i nadzoruje funkcjonowanie repozytorium Uczelni J.Stępniak: Wdrażanie Repozytorium w PW

Dorobek / utwór podlegający ewidencji  Dorobek – utwory w rozumienia prawa autorskiego, a także wyrażone w formie np. dokumentu patentowego czy bazy danych niebędącej utworem, w tym:  Dydaktyczny - skrypty, preprinty, materiały do ćwiczeń i laboratoriów, wykłady w formie prezentacji  Naukowy – utwory uwzględniane w ocenie działalności naukowej autora lub jednostki  Piśmienniczy - utwory niepublikowane, w tym raporty, sprawozdania z badań, opinie, ekspertyzy, postery, prezentacje  Popularyzatorski - np. sylabusy, informatory o działalności jednostki, materiały z sesji jubileuszowych  Techniczny - projekt techniczny, projekt architektoniczny, program komputerowy, opis patentowy, baza danych  Wydawniczy – opublikowane monografie, podręczniki, poradniki, artykuły i fragmenty wydawnictw zbiorowych, referaty J.Stępniak: Wdrażanie Repozytorium w PW

Założenia systemu Ewidencji Dorobku  Za kompletność i poprawność danych odpowiada twórca [autor] i kierownik jednostki podstawowych  Zweryfikowane dane wprowadzają upoważnione przez Wydział osoby  Podstawą wprowadzenia opisu jest dokument w wersji elektronicznej przechowywany w repozytorium lub dokument drukowany, przechowywany w jednostkach SBI [dokumentowanie źródła danych – potwierdza wiarygodność bazy]  Zadania BG i jednostek SBI:  Szkolenia osób upoważnionych do pracy w systemie  Kontrola formalna poprawności danych w systemie BG  Usuwanie błędów na liście czasopism, w nazwach konferencji itp.  Deduplikacja opisów  Weryfikacja powiązań do pełnych tekstów w REPO J.Stępniak: Wdrażanie Repozytorium w PW

Założenia systemu archiwizacji - Repozytorium PW  Obowiązek archiwizowania utworów w systemie REPO PW dotyczy wszystkich utworów zarejestrowanych w ED PW z uwzględnieniem zastrzeżeń  umowa wydawnicza (źródło weryfikacji m.in. projekt Sherpa/RoMEO)Sherpa/RoMEO  ograniczenia określone przez kierownika jednostki dot. dorobku dydaktycznego (np. skrypty), prace dyplomowe, dorobek studenckich kół naukowych  Utwory, które są podstawą nadania stopnia lub tytułu naukowego w Politechnice Warszawskiej po wprowadzeniu w życie niniejszych Zasad, są obligatoryjnie archiwizowane w wersji cyfrowej w REPO PW (za wyjątkiem ograniczeń wynikających z umów wydawniczych, wówczas przechowywana jest wersja drukowana) J.Stępniak: Wdrażanie Repozytorium w PW

Polityka udostępniania zasobów w REPO PW  Jednostka, która archiwizuje utwór w REPO PW, w uzgodnieniu z autorami, określa tryb jego dostępności na poziomie:  dostępny w otwartym Internecie;  dostępny we fragmentach (z określeniem części niedostępnych i do kiedy);  dostępny po zalogowaniu się lub z terenu Uczelni (z określeniem do kiedy);  niedostępny (z określeniem do kiedy).  Utwory będące podstawą nadania stopnia lub tytułu naukowego obowiązkowo są dostępne w otwartym Internecie (wyjątek umowa)  Ograniczeniom w udostępnianiu podlegają utwory archiwizowane w REPO PW, jeśli umowa wydawnicza lub umowa o finansowaniu pracy ogranicza prawa autora lub Uczelni do udostępniania utworu J.Stępniak: Wdrażanie Repozytorium w PW

Ważne daty  Obligatoryjność ewidencji i archiwizacji danych o utworach powstałych od  Termin obligatoryjny zakończenia wprowadzania danych do sprawozdań – 31 marca  Utwory podlegające ewidencji, które powstały przed 1 stycznia 2013 roku, mogą być rejestrowane i archiwizowane w systemie na podstawie decyzji jednostek Uczelni lub na wniosek twórców  Dla ankietyzacji jednostek I kw r. system był wykorzystany przez WEiTI i GiK  Wprowadza się od dnia 1 stycznia 2014 roku obowiązek wyłącznego stosowania danych z systemu ED PW do przygotowywania sprawozdań J.Stępniak: Wdrażanie Repozytorium w PW

Uchwała Senatu PW nr 26/XLVIII/2012 z dnia w sprawie utworzenia centralnego systemu ewidencji i archiwizacji dorobku piśmienniczego, wydawniczego i dydaktycznego pracowników, doktorantów, studentów jednostek Uczelni oraz Repozytorium Politechniki Warszawskiej. Etap IV – wdrożenie - zasady Pełny tekst Uchwały Senatu wraz z Załącznikiem określającym zasady: Rekomendowane zasady udostępniania archiwizowanych treści: na mocy licencji Creative Commons CC BY NC (uznanie autorstwa, użycie niekomercyjne) J.Stępniak: Wdrażanie Repozytorium w PW

J.Stępniak: Wdrażanie Repozytorium w PW Adres repozytorium i link ze strony PW i BG PW

J.Stępniak: Wdrażanie Repozytorium w PW

Ładowanie danych – 2012/2013  Przejęto dane z repozytorium tworzonego przez WEITI  W sposób półautomatyczny, z wykorzystaniem oprogramowania ZOTERO, zgromadzono ponad 10tys. opisów publikacji autorów z afiliacją PW z okresu  Wykorzystano w bazie produkcyjnej ok. 5 tys. opisów zweryfikowanych, pozostałe będą jeszcze sprawdzane  Przygotowania do załadowania bazy DOKTO  Nie przeładowano bazy BIBLIO –  obawa o błędy na etapie tworzenia powiazań (identyfikacja i afiliacja autorów, tytułów czasopism, nazw konferencji)  problem eliminacji duplikatów opisów Trwają negocjacje J.Stępniak: Wdrażanie Repozytorium w PW

Typy obiektów i statystyka J.Stępniak: Wdrażanie Repozytorium w PW Autorzy8624 w tym Autorzy afiliowani przy PW4034 Książki (monografie)1614 Artykuły z czasopism13629 Rozdziały z książek8791 Raporty484 Prace dyplomowe doktorskie362 Projekty513 Pełne teksty Linki (DOI)

Struktura bazy - obiekty dodatkowe  Elementy opisu, których uzupełnianie będzie / jest zadaniem BGPW J.Stępniak: Wdrażanie Repozytorium w PW Czasopisma i serie książkowe12311 w tym z list MNiSW12231 w tym z listy A10248 w tym z listy B1974 w tym z listy C9 Tytuły konferencji53663 Wydarzenia konferencji

Promocja projektu – I kwartał 2013  Faza informacyjna  Szkolenia i prezentacje dla pracowników systemu biblioteczno-informacyjnego  Prezentacja systemu dla 88 osób ze wszystkich wydziałów – w dwóch grupach (po 2 godziny) + dyskusja – styczeń 2013  Dobre opinie  Opracowanie i udostępnienie materiałów pomocniczych  Instrukcja wprowadzania danych  Podręcznik użytkownika repozytorium  Podręcznik edytora repozytorium  Materiały informacyjne o Repozytorium J.Stępniak: Wdrażanie Repozytorium w PW

Szkolenia  Luty-marzec wprowadzanie danych na potrzeby Ankiety jednostki dla Wydziału GiK przez BG PW  Efektywna forma szkolenia  Kontynuacja szkoleń pracowników SBI  Szkolenia zewnętrzne - I etap - kwiecień 2013  Szkolenia warsztatowe oddelegowanych pracowników z 15 wydziałów [zakończone przekazaniem uprawnień i loginów do wprowadzania danych]  Kontynuacja 3 cykle do  II etap – czerwiec – wrzesień 2013 weryfikacja stanu prac nad aktualizacją danych na wydziałach  Wsparcie logistyczne i merytoryczne BG PW dla wydziałów J.Stępniak: Wdrażanie Repozytorium w PW

Problemy – zadania [1]  Ewidencja nowych typów dorobku (patenty, multimedia – materiały dydaktyczne …)  Warunki importu lokalnych baz dorobku  Baza BIBLIO  Dane gromadzone na wydziałach  Usprawnienie weryfikacji danych  System kontroli aktualizacji i usuwania błędów  Powiązanie Repozytorium z systemami lokalnymi:  Baza projektów badawczych  Systemy dziekanatów (np. USOS – ewidencja prac dyplomowych) J.Stępniak: Wdrażanie Repozytorium w PW

Problemy – zadania [2]  Zapewnienie kompletności Repozytorium, z uwzględnieniem warunków specjalnych [np. polityki instytucji współpracujących]  Określenie satysfakcjonującego % kompletności pełnych tekstów – 40% - 60% [etapowanie]  Organizacja trybu pozyskiwania i archiwizacji umów / licencji określających warunki przechowywania i udostępniania dorobku [prac wielu autorów z różną afiliacją]  Funkcjonowanie help desk dla wydziałowych edytorów  Rozbudowa funkcjonalności systemu w celu usprawnienia sprawozdawczości [dodanie: liczby cytowań na podstawie Google Scholar, h-index, IF] J.Stępniak: Wdrażanie Repozytorium w PW

Plany …  Funkcjonowanie systemu dziedzinowego informacji z zakresu nauk technicznych pozyskującego dane [harvesting] z systemów działających na podobnych zasadach  Wspólne działanie w celu weryfikacji kryteriów i warunków organizacyjnych centralnego systemu oceny jednostek naukowych  Dostępność w formie bazy [plik Excel] listy czasopism z aktualną punktacją  Uwzględnianie liczby cytowań z Google Scholar lub Academic Search  Inne … Zapraszamy do współpracy Dziękuję za uwagę J.Stępniak: Wdrażanie Repozytorium w PW