Techniczne aspekty SEO w wyszukiwarkach internetowych … czyli jak zaczarować Google.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Search Engine Optimization
Advertisements

Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Nauczanie na odległość Dr inż. Marlena Plebańska.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Czy wiesz, że?... INTERNET …TO JEST SPIS TREŚCI NIEBEZPIECZEŃSTWO SPOŁECZNOŚĆ INTERNETOWA DZIECKO W INTERNECIE ZAUFANE STRONY INTERNETOWE WIRUSY.
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
CITY Eventor Cieślak Magdalena, Gromisz Magda, Jarzębowski Kacper, Karpiuk Magdalena, Kulik Konrad.
Portale społecznościowe. Serwis społecznościowy  to serwis internetowy, który istnieje w oparciu o zgromadzoną wokół niego społeczność. Tworzy tak zwane.
Mirek Ostrowski, Radio Wrocław SA Radio hybrydowe wprowadzenie.
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
Przygotowanie projektu w ramach Programu Interreg V-A Polska-Słowacja Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Interreg V-A Polska-Słowacja
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Warstwa biznesowaWarstwa techniczna ??? To przejście jest połączone z innym procesem To przejście wywołuje samowyzwalacz To przejście jest warunkowe.
PARTNER Twoje zyski i przywileje! PROGRAM NetBiz.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Poczta elektroniczna – e- mail Gmail zakładanie konta. Wysyłanie wiadomości.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
Literary Reference Center Przewodnik
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
PROGAM LOJALNOŚCIOWY FAMILO Społeczność Konsumencka Familo umożliwia uczestnikom programu oszczędzanie na zakupach dokonywanych w sklepie na stronie
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
Jak świadomie budować markę osobistą?. Agenda Definicja Wstęp do budowania marki Formułowanie strategii marki Narzędzia budowania marki Monitoring działań.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
E-sądy po polsku IV EDYCJA Badanie i ranking stron internetowych sądów okręgowych i apelacyjnych oraz Sądu Najwyższego i Trybunału Konstytucyjnego 3 kwietnia.
Porównywarki cen leków w Polsce i na świecie. Porównywarki w Polsce.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Pawlicz, A. (2015). Wykorzystanie mediów społecznościowych jako narzędzia marketingu turystycznego przez gminy leżące na terenach Parków Narodowych w Polsce.
Źródła informacji. Społeczeństwo informacyjne społeczeństwo charakteryzujące się przygotowaniem i zdolnością do użytkowania systemów informatycznych,
O konkursie Konkurs Employer Branding Stars (EBstars) jest organizowany przez portal HRstandard.pl na terenie Rzeczpospolitej Polskiej w oparciu o regulamin.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Wydział Informatyki Kierunek: Informatyka Specjalność: Systemy Informatyczne PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Python. Języki Programistyczne Microcode Machine code Assembly Language (symboliczna reprezentacja machine code) Low-level Programming Language (FORTRAN,
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
SOCIAL MEDIA CONTACT CENTER & CRM. DZIĘKI MONITORINGOWI INTERNETU WIEMY DZIŚ CO? JAK? GDZIE? MÓWIĄ O NAS W SIECI.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Zarządzanie startupem internetowym Michał Burda, Michał Łuszczek, Agnieszka Gajownik.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
BURZA MÓZGÓW  Pierwszym etapem w pracy nad filmem były długie godziny rozmyślań nad doświadczeniem, które by nas naprawdę zaciekawiło i spełniało wymogi.
Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Gryficach.
Informacja na temat projektu informatycznego „Centralizacja przetwarzania danych” V Krajowa Konferencja System Informacji Przestrzennej w Lasach Państwowych.
Ewaluacja polityki spójności w Polsce z perspektywy ewaluatora. Doświadczenia i perspektywy Piotr Stronkowski.
Od recesji do koniunktury.. Podstawowe pojęcia. Recesja – zjawisko makroekonomiczne polegające na znacznym zahamowaniu tempa wzrostu gospodarczego, skutkujące.
O konkursie Konkurs Employer Branding Stars (EBstars) jest organizowany przez Employer Branding Institute Sp. z o.o. na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
Sage Analityk Sprzedaży
Trendy w Public Relations
Sprzedaż produktu lub usługi
Quick Tips Tutorial Jak uzyskać dostęp do raportów EBSCOhost i EBSCO Discovery Service w EBSCOadmin support.ebsco.com.
Media Alternatywne.
Przewodnik Udoskonalanie listy wyników w wyszukiwarce naukowej
Wstęp do Informatyki - Wykład 8
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości
Zgłoszenia w ramach kategorii Doskonała komunikacja z klientami
JAK OPTYMALIZOWAĆ SKLEPY INTERNETOWE?
Zgłoszenie do konkursu
Zapis prezentacji:

Techniczne aspekty SEO w wyszukiwarkach internetowych … czyli jak zaczarować Google

2 Czym jest i jak działa wyszukiwarka internetowa Wyszukiwarka internetowa (ang. search engine) – program lub strona internetowa, która realizuje wyszukiwanie informacji w Internecie według podanych przez użytkownika słów kluczowych lub wyrażeń sformułowanych w języku naturalnym. Ilość zaindeksowanych zasobów świadczy o wielkości danej wyszukiwarki.

3 Czym jest i jak działa wyszukiwarka internetowa Jak działa robot indeksujący Czas ma znaczenie – wczytywanie strony WWW Technologie wspierane przez Google Wykorzystanie JavaScript na stronie Wordpress na sterydach Przebieg mojej prezentacji…

4 Źródło: Wyszukiwarka internetowa

5 Robot indeksujący Przechodzi przez strukturę kodu strony i wysyła do bazy danych informacje: Kodowanie Meta dane Zawartość strony Linki w treści Grafiki – alty i odnośniki graficzne Dane strukturalne – Knowledge Graph Schema.org Struktura adresów URL Htaccess Robots.txt Sitemap.xml Optymalizuj ilość zapytań do serwera – im mniej tym lepiej Szybciej wczytana strona = więcej zaindeksowanych zasobów

6 Htaccess Przekierowanie www na bez www Kompresja GZIP Ustawienie własnej strony błędów Określenie lokalizacji pliku robots.txt

7 Schema.org Wykorzystanie Schema.org – widok na SERPY

8 Czas ma znaczenie…

9 Czas to pieniądz… Narzędzia do badania czasu wczytywania strony (Uwaga Product placement)

10 Czas to pieniądz…

11 Technologie wspierane przez Google

12 Technologie wspierane przez Google Źródło:

13 Wykorzystanie JavaScript na stronie Wyświetlanie Pop-up Zapisanie do newslettera Bon zakupowy Prezentowanie dodatkowych treści Czego unikamy Ładowanie sekcji w JS Wyświetlanie dużej ilości reklam Warto wykorzystywać biblioteki jQuery, REACT, Node.js, Backbone.js, Angular JS 2

14 Wordpress na sterydach Źródło: helpforwp.com

15 Wordpress na sterydach WordPress SEO by Yoast All In One SEO Pack WP Social SEO Booster SEOPressor Wp Rocket SEO Friendly Images Remove Query Strings Redirection Broken Link Checker WP Super Cache All In One Schema.org Rich Snippets Pluginy, które warto mieć!

16 Wordpress na sterydach WordPress SEO by Yoast

17 Wordpress na sterydach WP Rocket

18 Wordpress na sterydach Zoptymalizowałeś swoją stronę…

19 Pytania

20 Dziękuję za uwagę! Cezary Ciechanowski, Junior SEO Bluerank

Czym są i jak tworzyć treści SEO friendly? … czyli o treściach nie tylko dla użytkowników

22 A dokładniej będzie o… Czym są treści w kontekście optymalizacji stron internetowych? Jak przygotować treści pod SEO? Co daje nam rozwój contentu na stronie internetowej? Jakich błędów należy się wystrzegać? Google’owe zoo, czyli o Pandzie słów kilka

23 Po co nam treści SEO friendly?

24 Po co nam treści SEO friendly? 1. POZ. - CTR 31,24% 2. POZ. - CTR 14,04% 3. POZ. - CTR 9,85% 4. POZ. - CTR 6,97% 5. POZ. - CTR 5,5% POZ. CTR 3,73% łącznie POZ. CTR 3,99% łącznie POZ. CTR <2% łącznie Aż 71% wszystkich kliknięć pochodzi z wyników organicznych na pierwszej stronie wyników (TOP10). Z drugiej i trzeciej strony pochodzi tylko ok. 5% kliknięć. Źródło: 1 2 3

25 Po co nam treści SEO friendly? Wartościowe, unikalne i optymalne pod kątem SEO treści Wzrost zaufania do naszej witryny Wzrost pozycji serwisu w naturalnych wynikach wyszukiwania na dane frazy kluczowe Wzrost ruchu organicznego na stronach docelowych

26 Treści dla Google’a to… Meta Title … Meta Description <meta name=”description” content=… >

27 Nagłówki H1, H2, … … Teksty (opisy kategorii, opisy produktów, artykuły etc.) Alt tagi Źródło: Treści dla Google’a to…

28 Jak tworzyć treści SEO friendly? Analiza fraz kluczowych Keyword Planner Keyword Tool Ubersuggest

29 Jak tworzyć treści SEO friendly? Keyword Planner (

30 Jak tworzyć treści SEO friendly? Keyword Planner pokazuje nie tylko popularność fraz…

31 Jak tworzyć treści SEO friendly? Keyword Planner również podpowiada…

32 Jak tworzyć treści SEO friendly? Keyword Planner – rodzaje fraz kluczowych sukienki – popularność wyszukań miesięcznie modne sukienki – popularność wyszukań miesięcznie modne sukienki na lato – popularność 140 wyszukań miesięcznie Fraza bardzo ogólna: Fraza ogólna: Fraza „long tailowa”: Frazy: sukienki, modne sukienki i modne sukienki na lato buty – popularność wyszukań miesięcznie buty damskie– popularność wyszukań miesięcznie buty damskie sportowe – popularność wyszukań miesięcznie buty damskie sportowe nike – popularność 90 wyszukań miesięcznie buty damskie sportowe nike capri 3 ltr gs – popularność 10 wyszukań miesięcznie Fraza bardzo ogólna: Fraza ogólna: Frazy „long tailowe”: Frazy: buty, buty damskie, buty damskie sportowe, buty damskie sportowe nike, buty damskie sportowe nike capri 3 ltr gs

33 Jak tworzyć treści SEO friendly? Słowa kluczowe w … Meta title Nagłówkach (H1, H2, …) Meta description Treści Wartościowa i unikalna treść Źródło:

34 Jak tworzyć treści SEO friendly? Źródło: Słowa kluczowe w … Meta title Nagłówkach (H1, H2, …) Meta description Treści Wartościowa i unikalna treść

35 Content is the king!

36 Content is the king! Wartościowy content – czyli jaki? Odpowiadający na aktualne trendy i popularne, chętnie wyszukiwane słowa kluczowe Przygotowany rzetelnie i przejawiający podejście eksperckie Unikalny i oryginalny Zachęcający do dzielenia się nim Odpowiednio sformatowany i atrakcyjny dla użytkownika

37 Content is the king! Content w naszym serwisieContent w serwisach zewnętrznych Wzrost zaufania ze strony robotów Google’a Wzrost widoczności serwisu Wyższe pozycje serwisu Wzrost zaufania ze strony użytkowników Budowanie reputacji serwisu wśród użytkowników Pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych do serwisu Wzrost wartości linkowanej strony docelowej Wspieranie kampanii off-line’owych

38 Content is the king! Strategia Kluczowe założenia: cele i grupy docelowe Analiza: grup docelowych, dyskusji, trendów rynkowych i konkurencji Koncept strategiczny: insight konsumencki i big idea Plan działania: działania contentowe, reklamowe, kanały i harmonogram KPI: mierniki sukcesu i budżet

39 Content is the king! Wartościowy content + strategia konwersje wartościowy ruch

40 Czego się wystrzegać… Treści: niepopartych wcześniejszą analizą fraz nieoptymalnych pod kątem SEO źle oznaczonych, np.:  brak znaczników,  wiele znaczników  brak alt tagów dla grafik ukrytych przed użytkownikiem (cloaking) sztucznie nasyconych słowami kluczowymi (keyword stuffing) spamowych i tworzonych automatycznie

41 Czego się wystrzegać… duplikacji treści Treści: niepopartych wcześniejszą analizą fraz nieoptymalnych pod kątem SEO źle oznaczonych, np.:  brak znaczników,  wiele znaczników  brak alt tagów dla grafik ukrytych przed użytkownikiem (cloaking) sztucznie nasyconych słowami kluczowymi (keyword stuffing) spamowych i tworzonych automatycznie

42 Panda = algorytm dot. treści Panda 2.4. – r. + późniejsza aktualizacja 4.2. – r. Unikalne Panda lubi treści Wysokiej jakości Tworzone dla użytkownika Spamowych Panda nie lubi treści Przeoptymalizowanych Ukrywanych Panda to nie tylko zwierzę w ZOO…

43 Na efekty trzeba poczekać…

44 … ale bywają zaskakujące! 1 mln wizyt organicznych w miesiącu po 2 latach działań

45 … ale bywają zaskakujące! 40% wzrostu ruchu organicznego po 2 latach działań

46 Content – klucz do sukcesu!

47 Dziękuję za uwagę! Anna Antczak, SEO Specialist, Bluerank

48 Gwarancja TOP10 w miesiąc na wszystkie frazy Jak się raz wejdzie w TOP - y to już się tam zostaje Grafika na stronach jest najważniejsza Agencje SEO znają algorytm Google’a Mity SEO

49 Google aktualizuje algorytm kilkaset razy w roku, z czego tylko kilka to większe Update-y Więcej informacji na: Fakty SEO

50 RankBrain – sztuczna inteligencja do oceny wyników wyszukiwania Źródło: Fakty SEO

51 Źródło: Black Hat SEO działa i ma się dobrze Fakty SEO

Kopalnia wiedzy o zachowaniach Internautów Google Analytics

53 Pamiętaj „Jeśli robisz coś, co chciałbyś ukryć przed innymi, to może w ogóle nie powinieneś tego robić?”

54 Polityka prywatności

55 Wielki Brat patrzy

56 Każdy(?) ma teczkę w Google Jak widzi Cię Google: Historia wyszukiwań: Miejsca, w których bywaliśmy: Kto ma dostęp do naszych danych: Comiesięczny raport o bezpieczeństwie i prywatności:

57

58 Analityka internetowa – co to takiego?

59 Analityka internetowa Analityka internetowa (inaczej analityka webowa, webanalytics) zajmuje się konfiguracją i analizą statystyk serwisów i aplikacji internetowych oraz optymalizacją w oparciu o dane zebrane w procesie analityki.

60 Konwersja Rodzaje witryn Ecommerce Blogi Portale informacyjno - poradnikowe Cele Sprzedaż Wzrost ruchu Pozyskanie leadów Budowanie wizerunku – marki

61 Konwersja Rodzaje witryn Ecommerce Blogi Portale informacyjno - poradnikowe Cele Sprzedaż Wzrost ruchu Pozyskanie leadów Budowanie wizerunku – marki

62 Proces analityczny Pozyskiwanie Raportowanie AnalizowanieTestowanie Optymalizacja

63 Proces analityczny Pozyskiwanie Raportowanie AnalizowanieTestowanie Optymalizacja

64 Proces analityczny Pozyskiwanie Raportowanie AnalizowanieTestowanie Optymalizacja

65 Proces analityczny Pozyskiwanie Raportowanie AnalizowanieTestowanie Optymalizacja

66 Proces analityczny Pozyskiwanie Raportowanie AnalizowanieTestowanie Optymalizacja

67 Proces analityczny Pozyskiwanie Raportowanie AnalizowanieTestowanie Optymalizacja

68 Narzędzia

69 Zasoby ludzkie Źródło: KAIZEN Analytics Blog

70 Przepis na sukces LUDZIE 90% NARZĘDZIA 10%

71 Etapy codziennej pracy analityka

72 Pozyskanie danych

73 Raportowanie i wizualizacja

74 Analiza i interpretacja wyników

75 Testowanie

76 Implementacja rekomendacji

77 Analityk internetowy to zawód przyszłości

78 Cechy analityka internetowego Wg Jima Sterne’a, Neila Patela i Gary’ego Angela, badanie 1.Rozumie dane 2.Rozumie problem, który ma rozwiązać 3.Rozumie cele biznesowe i skupia się na nich 4.Umie się skutecznie komunikować z różnymi typami odbiorców 5.Zna dobrze różne kanały komunikacji marketingowej 6.Rozumie trendy i zmiany w czasie, cykliczność, sezonowość 7.Umieszcza zmiany i zjawiska w różnych kontekstach 8.Umie łączyć metody i narzędzia, porównywać i kompilować 9.Rozumie narzędzia, z których korzysta 10.Stawia na ciągłą optymalizację – działań, wyników, ale i własnej wiedzy

79 Gary Angel, prezes Semphonic, skończył Filozofię. W jego teamie analitycznym znajdują się między innymi: inżynier genetyki, psycholog i historyk. W Bluerank analitykami są absolwenci matematyki, ekonometrii i dziennikarstwa.

80 Jak zacząć? Poczytaj Excel czasami się przydaje Kod nie gryzie!,English is fun’ A później… dołącz do Bluerank :)

81 Przydatne linki Portale szkoleniowe: Filmy szkoleniowe Google Analytics i Tag Manager:

82 Weronika Kraszula, Digital Bluerank Dziękuję za uwagę! Odwiedź nasz profil: