Program „Maluch 2014” moduł 3 Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach 1 lipca 2014 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w projektach 6.2 PO KL
Advertisements

URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Jak zapanować nad rozliczeniem…
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
Klub Dyrektorów Finansowych "Dialog" Usprawnienia w dziale finansowym. Warszawa Projekty dla siebie i dla całej firmy Współpraca z IT. Krzysztof.
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich.
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
Inwestowanie w rozwój instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Departament Polityki Rodzinnej Wspieranie rozwoju usług opieki nad dziećmi w wieku.
2 System zabezpieczeń prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie projektu w ramach PO IG IZ PO IG wypracowało rozwiązanie odnoszące się do kwestii.
Rozliczanie finansowe projektów w ramach działania 2.3 Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego – przygotowanie wniosków o płatność,
Spotkanie informacyjne dla Beneficjentów realizujących projekty w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX Działanie 9.5 Kraków, 23 kwietnia.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
2009 System zaliczkowy w ramach działań PO IG Dorota SzczytowiczWarszawa, 8 czerwca 2009 r.
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
2009 Warszawa, 5 marca 2009 r. Zasady realizacji umów o dofinansowanie projektu w ramach Poddziałania PO KL projekty studiów podyplomowych Anna Broniarek.
2009 Warszawa, 27 lutego 2009 r. Zasady realizacji umów o dofinansowanie projektu w ramach Poddziałania PO KL ponadregionalne projekty zamknięte.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Kwalifikowalność wydatków
Program Grundtvig Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Asystentury Grundtviga część finansowa.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 26 marca 2008 r. Wzór Umowy.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Problemy finansowe związane z wdrażaniem projektów systemowych w ramach Priorytetu VII PO KL Warszawa, 21.
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
Dotacje działalność pożytku publicznego
UWAGI DO SKŁADANYCH SPRAWOZDAŃ za rok 2012
LUBUSKA SZKOŁA RÓWNYCH SZANS Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Umowa o dofinansowanie projektu.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kwalifikowalność wydatków Zasady płatności i rozliczeń Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Ul. Przy Rondzie 6, adres do korespondencji: ul. Basztowa 22, Kraków tel , faks „Narodowy Program Przebudowy.
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
dgdgdgd Partnerstwa strategiczne Edukacja szkolna Akcja 2
Płatności – sposób dokumentowania i rozliczania Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Izabela Puczyłowska Departament Ochrony Klimatu.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
Planowanie, finansowanie i rozliczanie projektów w organizacjach polonijnych. Moskwa, 2-3 listopada 2012 rok.
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
01 Departament Wdrażania RPO Kwalifikowalność wydatków Departament Wdrażania RPO.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Działanie 1.1. POPC Instrukcja przygotowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu.
KONTROLA PROJEKTU MÓJ PIERWSZY BIZNES Projekt „Mój pierwszy biznes” realizowany jest przez Zespół Szkół Handlowych w Poznaniu i polega na prowadzeniu zajęć.
KWALIFIKOWALNOŚĆ VAT Grzegorz Sobolewski
Program „Maluch 2013”edycja 2
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
OBOWIĄZKI WNIOSKODAWCY PRZED PODPISANIEM UMOWY O DOFINANSOWANIE
Zmiany w realizacji projektów PO KL
spotkanie informacyjne
Resortowy program rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH plus” 2018 województwo warmińsko - mazurskie.
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Warunki finansowe RPWM IZ /17
Uproszczone metody rozliczania wydatków w projektach EFS
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Zapis prezentacji:

Program „Maluch 2014” moduł 3 Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach 1 lipca 2014 r.

Program Maluch 2014 – moduł 3 w województwie śląskim kwota dotacji 1,7 mln zł liczba ofert: 56 w tym: żłobki: 38 kluby: 10 opiekunowie: 3 liczba miejsc opieki: 1119 w tym: żłobki: 875 kluby: 179 opiekunowie: 65

Tematy spotkania umowa o dofinansowanie weksel i deklaracja wekslowa zmiany w projekcie dotacja wkład własny kontrola sprawozdanie i rozliczenie projektu trwałość

Co to jest umowa o dofinansowanie ? umowa pomiędzy Państwem a wojewodą o udzieleniu dotacji, reguluje prawa i obowiązki, reguluje zasady i tryb realizacji projektu reguluje zasady i tryb korzystania z dotacji

Po co weksel in blanco z deklaracją wekslową ? zabezpiecza interes Skarbu Państwa, warunkuje wypłatę dotacji, podpis czytelny imieniem i nazwiskiem, zwracamy po 5 latach po roku rozliczenia dotacji Skąd go wziąć?

umowa dopuszcza jedynie zmiany rodzaju i wysokości wydatków w projekcie dwa warunki wprowadzenia: finansowy i informacyjny zmiany w pozostałym zakresie – wymagana zgoda wojewody warunek – pisemna prośba do 30 listopada 2014 r. Czy można wprowadzać zmiany?

Dotacja: kiedy i ile? do 21 dni po wniesieniu zabezpieczenia 100 % rachunek wskazany w umowie UWAGA – dotacja na liczbę faktycznie uczęszczających dzieci, nie na funkcjonujące miejsca opieki!!!

forma pieniężna: środki własne, opłaty rodziców, dotacja z gminy, środki z funduszy europejskich, wpływy z innych źródeł (sponsor) Co to jest wkład własny?

w trakcie albo po zakończeniu projektu, kontrola dokumentów i wizyta, sposób księgowania, oryginalne dokumenty księgowe, rozliczenie podatku od towarów i usług, liczba dzieci uczęszczających, faktyczne funkcjonowanie i wykorzystanie sprzętu (dopuszczenie 0-3 lat) Kiedy, jak i co kontrolujemy?

sprawozdanie = rozliczenie, najpóźniej do 15 stycznia 2015 r., formularz – załącznik nr 2 do umowy, załączniki: potwierdzenia przelewów, raporty kasowe, dokumenty potwierdzające wniesienie opłat przez rodziców, zestawienie dotyczące obecności dzieci i opłat rodziców _III_modul.html Jak się rozliczamy?

nie dołączamy faktur i innych dokumentów księgowych (paragon, rachunek), przelewy z konta beneficjenta, do sprawozdania – wersja elektroniczna zestawienia faktur _III_modul.html załączone dokumenty księgowe ponumerowane zgodnie z pozycjami w zestawieniu faktur,

Jak się rozliczamy? rozliczamy tylko wydatki bieżące, konieczność dokumentowania płatności gotówką (KW, rozliczenie zaliczki, raport kasowy)

Wydatki kwalifikowane koszty wynagrodzeń (z pochodnymi) oraz koszty personelu obsługowego, opłaty związane z funkcjonowaniem oraz koszty utrzymania instytucji, koszty wyżywienia i dowozu dzieci, pomoce dydaktyczne i wyposażenie (do zł, bez pierwszego wyposażenia)

Rozliczenie dotacji – ważne!!! zwrotu niewykorzystanej części dotacji do 31 grudnia 2014 r. trzeba dokonać do 15 stycznia 2015 r. na rachunek, z którego przyjdzie dotacja; od kwoty zwróconej po terminie nalicza się odsetki w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych; reżim finansów publicznych;

utrzymanie dostępności liczby dofinansowanych miejsc; minimalny okres trwałości do 31 grudnia 2015 r.; sprawozdanie z trwałości: załącznik nr 3 do umowy Co to jest trwałość projektu?

20 pytań dotyczących: - rozliczenia dotacji, - pomniejszania opłat rodziców, - kwalifikowania kosztów, - formy opłat rodziców; Pytania i odpowiedzi

rozliczenia, sprawozdania, realizacja projektu – Magdalena Kiełbicka, tel , Karolina Bromboszcz, tel podpisywanie umów – Anna Anderko-Morawiec, tel , Krzysztof Rochowski, tel zabezpieczenie prawidłowej realizacji projektu – Agnieszka Borek, tel Osoby do kontaktu

Dziękuję za uwagę dr Dorota Wójtowicz, dyrektor Wydziału Certyfikacji i Rozwoju w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim w Katowicach