Program „Maluch 2014” moduł 3 Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach 1 lipca 2014 r.
Program Maluch 2014 – moduł 3 w województwie śląskim kwota dotacji 1,7 mln zł liczba ofert: 56 w tym: żłobki: 38 kluby: 10 opiekunowie: 3 liczba miejsc opieki: 1119 w tym: żłobki: 875 kluby: 179 opiekunowie: 65
Tematy spotkania umowa o dofinansowanie weksel i deklaracja wekslowa zmiany w projekcie dotacja wkład własny kontrola sprawozdanie i rozliczenie projektu trwałość
Co to jest umowa o dofinansowanie ? umowa pomiędzy Państwem a wojewodą o udzieleniu dotacji, reguluje prawa i obowiązki, reguluje zasady i tryb realizacji projektu reguluje zasady i tryb korzystania z dotacji
Po co weksel in blanco z deklaracją wekslową ? zabezpiecza interes Skarbu Państwa, warunkuje wypłatę dotacji, podpis czytelny imieniem i nazwiskiem, zwracamy po 5 latach po roku rozliczenia dotacji Skąd go wziąć?
umowa dopuszcza jedynie zmiany rodzaju i wysokości wydatków w projekcie dwa warunki wprowadzenia: finansowy i informacyjny zmiany w pozostałym zakresie – wymagana zgoda wojewody warunek – pisemna prośba do 30 listopada 2014 r. Czy można wprowadzać zmiany?
Dotacja: kiedy i ile? do 21 dni po wniesieniu zabezpieczenia 100 % rachunek wskazany w umowie UWAGA – dotacja na liczbę faktycznie uczęszczających dzieci, nie na funkcjonujące miejsca opieki!!!
forma pieniężna: środki własne, opłaty rodziców, dotacja z gminy, środki z funduszy europejskich, wpływy z innych źródeł (sponsor) Co to jest wkład własny?
w trakcie albo po zakończeniu projektu, kontrola dokumentów i wizyta, sposób księgowania, oryginalne dokumenty księgowe, rozliczenie podatku od towarów i usług, liczba dzieci uczęszczających, faktyczne funkcjonowanie i wykorzystanie sprzętu (dopuszczenie 0-3 lat) Kiedy, jak i co kontrolujemy?
sprawozdanie = rozliczenie, najpóźniej do 15 stycznia 2015 r., formularz – załącznik nr 2 do umowy, załączniki: potwierdzenia przelewów, raporty kasowe, dokumenty potwierdzające wniesienie opłat przez rodziców, zestawienie dotyczące obecności dzieci i opłat rodziców _III_modul.html Jak się rozliczamy?
nie dołączamy faktur i innych dokumentów księgowych (paragon, rachunek), przelewy z konta beneficjenta, do sprawozdania – wersja elektroniczna zestawienia faktur _III_modul.html załączone dokumenty księgowe ponumerowane zgodnie z pozycjami w zestawieniu faktur,
Jak się rozliczamy? rozliczamy tylko wydatki bieżące, konieczność dokumentowania płatności gotówką (KW, rozliczenie zaliczki, raport kasowy)
Wydatki kwalifikowane koszty wynagrodzeń (z pochodnymi) oraz koszty personelu obsługowego, opłaty związane z funkcjonowaniem oraz koszty utrzymania instytucji, koszty wyżywienia i dowozu dzieci, pomoce dydaktyczne i wyposażenie (do zł, bez pierwszego wyposażenia)
Rozliczenie dotacji – ważne!!! zwrotu niewykorzystanej części dotacji do 31 grudnia 2014 r. trzeba dokonać do 15 stycznia 2015 r. na rachunek, z którego przyjdzie dotacja; od kwoty zwróconej po terminie nalicza się odsetki w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych; reżim finansów publicznych;
utrzymanie dostępności liczby dofinansowanych miejsc; minimalny okres trwałości do 31 grudnia 2015 r.; sprawozdanie z trwałości: załącznik nr 3 do umowy Co to jest trwałość projektu?
20 pytań dotyczących: - rozliczenia dotacji, - pomniejszania opłat rodziców, - kwalifikowania kosztów, - formy opłat rodziców; Pytania i odpowiedzi
rozliczenia, sprawozdania, realizacja projektu – Magdalena Kiełbicka, tel , Karolina Bromboszcz, tel podpisywanie umów – Anna Anderko-Morawiec, tel , Krzysztof Rochowski, tel zabezpieczenie prawidłowej realizacji projektu – Agnieszka Borek, tel Osoby do kontaktu
Dziękuję za uwagę dr Dorota Wójtowicz, dyrektor Wydziału Certyfikacji i Rozwoju w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim w Katowicach