Gdańsk, 21.05.2015 r. Zasady realizacji projektów w ramach Osi Priorytetowej 6 Integracja Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady kwalifikowalności wydatków w ramach konkursu zamkniętego nr RPPM IZ /16 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Advertisements

Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków. Okres kwalifikowalności Okres kwalifikowalności wydatków określony jest w umowie o dofinansowanie, przy.
Specyfika konkursu nr RPLU IZ /15 Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Nabór wniosków w trybie pozakonkursowym dla Powiatowych Urzędów Pracy w ramach Programu Operacyjnego Wiedza.
Działanie 7.1 Konkurs nr: RPZP IP K08/16 Programy na rzecz integracji osób i rodzin zagrożonych ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym.
Sytuacja na rynku pracy – bezrobocie na terenie miasta Zawiercie Zawiercie, r.
Kliknij, aby dodać tytuł prezentacji Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Rola i znaczenie nowych rozwiązań ułatwiających młodym wejście/powrót na rynek.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Anna Karaś-Kierownik PCPR w Ciechanowie. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie czerwiec – grudzień 2008 roku realizowało: - Projekt „Aktywność szansą.
Specyfika projektów systemowych w zakresie pomocy społecznej realizowanych w ramach PO KL na przykładzie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu Informacje.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
Kielce, 9 października 2014 r. Wstępne założenia dotyczące wnoszenia i oceny wkładu własnego w projektach współfinansowanych ze środków EFS w latach
1 Po pierwsze praca… Krajowe i regionalne programy operacyjne w kontekście przedsiębiorczości i miejsc pracy.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Program Aktywizacja i Integracja Poznań, styczeń 2015r.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Zasady kwalifikowalności wydatków w ramach konkursu nr RPPM IZ /15 dla Poddziałania Jakość edukacji ogólnej Regionalny Program.
SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Celem Konkursu jest wsparcie małopolskich przedsiębiorstw społecznych - firm, których działalność gospodarcza służy realizacji celów społecznych, a także.
System wsparcia finansowego w zakresie tworzenia miejsc pracy w przedsiębiorstwach społecznych.
Wsparcie przedsiębiorczości w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki Toruń, 9 lutego 2012.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
SPOTKANIE INFORMACYJNE Regulamin naboru wniosków w ramach Działania 7.1 (typ 2) Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Program Operacyjny Polska Cyfrowa Program Operacyjny Polska Wschodnia.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Możliwości realizacji usług społecznych przez podmioty reintegracyjne oraz ich kooperacji w tym zakresie.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Propozycje kryteriów wyboru projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Edukacja dorosłych w zakresie kompetencji cyfrowych.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Zasady kwalifikowalności wydatków w ramach konkursu nr RPPM IZ /16 dla Działania 3.1 Edukacja przedszkolna Regionalny Program Operacyjny.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Poddziałanie Nr RPKP IZ /16 Założenia konkursu, kryteria dostępu, kryteria premiujące Aktywne włączenie społeczne.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 3 sierpnia 2017 r.
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
w powiatach malborskim i sztumskim”
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Spotkanie dla pracodawców ,,Warto wiedzieć, warto skorzystać„
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Regionalny Program Operacyjny
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Grudziądz, 11 września 2017 r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie Instytucja Pośrednicząca w ramach RPO WL REGULAMIN KONKURSU nr RPLU IP /18   W ramach.
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Zapis prezentacji:

Gdańsk, r. Zasady realizacji projektów w ramach Osi Priorytetowej 6 Integracja Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata

Grupa docelowa Wsparciem w ramach Osi mogą być objęte:  osoby lub rodziny zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym spełniające przesłankę ubóstwa;  osoby lub rodziny doświadczające wielokrotnego wykluczenia społecznego rozumianego jako wykluczenie z powodu więcej niż jednej z przesłanek, o których mowa w definicji wskaźnika produktu „Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym objętych wsparciem w programie”;  otoczenie ww. osób o ile odbywa się ono wraz ze wsparciem dla osób zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym oraz jest niezbędne dla skutecznego wsparcia tych osób.

Grupa docelowa Wsparcie komplementarne z Programem Operacyjnym Pomoc Żywnościowa :  Preferowane osoby lub rodziny korzystające z PO PŻ - zakres wsparcia nie może powielać działań otrzymanych w ramach działań towarzyszących z PO PŻ;  Informacje o wybranych do dofinansowania projektach przekazywane są organizacjom partnerskim (Caritas Polska, Federacja Polskich Banków Żywnościowych, Polski Czerwony Krzyż, Polski Komitet Pomocy Społecznej);  Obowiązek poinformowania ww. organizacji o prowadzonej rekrutacji do projektu oraz ustalenia z tą organizacją zakresu działań towarzyszących jakie otrzymuje dana osoba lub rodzina.

Efektywność społeczno-zatrudnieniowa Cel: pokazanie efektów reintegracji uczestników projektu osiągniętych w wyniku realizacji ścieżki udziału w projekcie. Pomiar: względem sytuacji uczestników projektu w momencie rozpoczęcia udziału w projekcie - w odniesieniu do stopnia wykluczenia społecznego uczestników projektu w momencie rozpoczęcia udziału w projekcie.

Kryterium efektywności społeczno-zatrudnieniowej  To odsetek uczestników projektu, którzy po zakończeniu udziału w projekcie rozpoczęli udział w różnych formach aktywizacji lub nauce albo podjęli zatrudnienie lub samozatrudnienie, liczony w stosunku do łącznej liczby uczestników projektu.  Weryfikacja w terminie do 3 miesięcy od zakończenia udziału w projekcie.  Potwierdzenie osiągnięcia kryterium na podstawie dokumentów dostarczonych przez uczestnika projektu np. zaświadczenie o udziale w KIS, kopia umowy o pracę lub cywilnoprawnej, zaświadczenie z zakładu pracy o zatrudnieniu, zaświadczenie potwierdzające rejestrację działalności gospodarczej.

Kryterium efektywności społeczno-zatrudnieniowej Weryfikacja kryterium w odniesieniu do wykluczenia społecznego: 1.Osoby, które rozpoczęły udział w aktywizacji społecznej (terapia, psychoterapia, grupa wsparcia, klub samopomocy, WTZ, KIS). Mierzone w odniesieniu do uczestników projektu, którzy przystąpili do projektu jako osoby głęboko wykluczone społecznie, ze złożonymi ograniczeniami indywidualnymi, bez motywacji do podejmowania jakiejkolwiek aktywności, wymagające wzmocnienia motywacji i podstawowych kompetencji społecznych.

Kryterium efektywności społeczno-zatrudnieniowej 2.Osoby, które rozpoczęły udział w aktywizacji społeczno- zawodowej (udział w pracach społecznie użytecznych, uczestnictwo w CIS). Mierzone w odniesieniu do uczestników projektu, którzy przystąpili do projektu jako osoby głęboko wykluczone społecznie i ze złożonymi ograniczeniami indywidualnymi, jednak zmotywowane do udziału w procesie aktywizacji społeczno-zawodowej i do tego przygotowane, wymagające wzmocnienia kompetencji społecznych i wyposażenia w kompetencje i kwalifikacje potrzebne na rynku pracy.

Kryterium efektywności społeczno-zatrudnieniowej 3.Osoby, które rozpoczęły udział w aktywizacji zawodowej (z wyłączeniem prac społecznie użytecznych), pracę w Zakładach Aktywności Zawodowej (ZAZ) lub udział w formach wsparcia przygotowujących do zatrudnienia lub samozatrudnienia w ramach usług Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej (OWES). Mierzone w odniesieniu do uczestników projektu, którzy przystąpili do projektu jako osoby zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, które wymagają wsparcia w zakresie rozwoju kompetencji społecznych i wzmocnienia kompetencji i kwalifikacji zawodowych.

Kryterium efektywności społeczno-zatrudnieniowej 4.Osoby, które rozpoczęły naukę w formach szkolnych. Mierzone w odniesieniu do uczestników projektu wymienionych w punktach Osoby, które podjęły zatrudnienie lub samozatrudnienie (również w ramach spółdzielni socjalnej lub innego przedsiębiorstwa społecznego oraz w ramach ZAZ). Mierzone w odniesieniu do uczestników projektu, którzy przystąpili do projektu jako osoby zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, które wymagają wzmocnienia kompetencji i kwalifikacji zawodowych oraz uzupełniająco wsparcia w zakresie kompetencji społecznych.

Kryterium efektywności zatrudnieniowej  Pomiar dokonywany jest przez OPS/PCPR; Weryfikacja w terminie do 3 miesięcy od zakończenia udziału w projekcie;  Stosunek pracy – zatrudnienie na nieprzerwany okres co najmniej 3 m-cy, przynajmniej na ¼ etatu;  Umowa cywilno-prawna – zawarta na minimum 3 m-ce a wartość umowy jest równa lub wyższa od trzykrotności minimalnego wynagrodzenia za pracę (umowa o dzieło musi spełniać drugi warunek);  Działalność gospodarcza – dokument potwierdzający prowadzenie działalności gospodarczej przez minimum 3 m-ce od zakończenia udziału w projekcie;  Zatrudnienie subsydiowane – uwzględniane pod warunkiem realizacji poza projektami EFS.

Usługi aktywnej integracji Wsparcie osób, rodzin, środowisk lub lokalnych społeczności zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym za pomocą usług aktywnej integracji o charakterze: a) społecznym - celem jest przywrócenie lub wzmocnienie kompetencji społecznych, zaradności, samodzielności i aktywności społecznej, obejmujących m.in.: poradnictwo psychologiczne lub psychospołeczne, warsztaty terapeutyczne kształtujące umiejętności osobiste, poradnictwo prawne i obywatelskie, wsparcie środowiskowe (np.: animacja pracy, asysta, streetworking), pracę socjalną w przypadku projektów realizowanych przez jednostki organizacyjne pomocy społecznej

Usługi aktywnej integracji b)zawodowym - celem jest pomoc w podjęciu decyzji dotyczącej wyboru lub zmiany zawodu, wyposażenie w kompetencje i kwalifikacje zawodowe oraz umiejętności pożądane na rynku pracy, obejmujących m.in.: kursy, szkolenia, poradnictwo zawodowe, pośrednictwo pracy, staże, zajęcia reintegracji zawodowej u pracodawców, subsydiowane zatrudnienie, usługi, w tym asystenckie pomagające uzyskać lub utrzymać zatrudnienie w szczególności w początkowym okresie zatrudnienia;

Usługi aktywnej integracji c)edukacyjnym - celem jest wzrost poziomu wykształcenia lub jego dostosowanie do potrzeb rynku pracy, obejmujących: skierowanie i sfinansowanie zajęć szkolnych, związanych z uzupełnieniem wykształcenia na poziomie podstawowym, gimnazjalnym, ponadgimnazjalnym lub policealnym oraz kosztów z nimi związanych, zajęcia ukierunkowane na rozwój zainteresowań i aspiracji edukacyjnych, usługi wspierające aktywizację edukacyjną (np. poprzez brokera edukacyjnego).

Zindywidualizowane wsparcie  Opracowanie ścieżki reintegracji indywidualnie dla każdej osoby, rodziny, z uwzględnieniem diagnozy sytuacji problemowej, zasobów, potencjału, predyspozycji, potrzeb.  Działania w zakresie aktywizacji edukacyjnej muszą być powiązane z działaniami w zakresie aktywizacji zawodowej.  Działania w zakresie aktywizacji zawodowej stanowią ostatni element realizacji ścieżki reintegracji.  Ścieżka reintegracji może być realizowana w ramach jednego projektu lub może być kontynuowana w innym projekcie lub pozaprojektowo.

Zindywidualizowane wsparcie  W ramach ścieżki reintegracji, obok usług aktywnej integracji, mogą być realizowane usługi społeczne, jeżeli jest to niezbędne dla zapewnienia indywidualizacji i kompleksowości wsparcia dla konkretnej osoby, rodziny, środowiska czy lokalnej społeczności i przyczynia się do realizacji celów aktywnej integracji;  Ze środków EFS nie można finansować biernych form pomocy w postaci zasiłków. Zasiłki mogą stanowić wkład własny do projektu.  Brak możliwości finansowania turnusów rehabilitacyjnych.

Narzędzia realizacji KONTRAKT SOCJALNY  Realizowany poprzez usługi aktywnej integracji;  Praca socjalna obowiązkowo musi być stosowana w ramach projektu;  Obowiązkowa realizacja ścieżki reintegracji obejmująca co najmniej trzy z usług aktywnej integracji;  Kalkulowany koszt wsparcia (dotyczy wydatków na usługi aktywnej integracji) na osobę wynosi do 6 000,00 zł; kwota ta stanowi koszt uśredniony na osobę lub rodzinę na realizację kontraktu socjalnego.

Narzędzia realizacji P ROGRAM AKTYWNOŚCI L OKALNEJ  Realizowany poprzez usługi aktywnej integracji, w tym pracę socjalną, ze społecznością lokalną, animację lokalną lub organizowanie społeczności lokalnej;  Skierowany do osób w ramach konkretnego środowiska lub członków danej społeczności np. mieszkańcy dzielnicy, bloku, grupa osób z niepełnosprawnościami;  Obowiązkowe zastosowanie co najmniej czterech usług aktywnej integracji – każdy uczestnik musi skorzystać z co najmniej jednej;  Kalkulowany koszt wsparcia wynosi do 4 000,00 zł na osobę.

Aktywizacja zawodowa Jednostki organizacyjne pomocy społecznej nie wdrażają samodzielnie instrumentów aktywizacji zawodowej. Aktywizacja zawodowa jest wdrażana wyłącznie przez podmioty wyspecjalizowane w tym zakresie:  Powiatowe Urzędy Pracy;  Organizacje pozarządowe posiadające status instytucji szkoleniowej lub agencji zatrudnienia;  Centra Integracji Społecznej, Kluby Integracji Społecznej;  Inne podmioty podlegające tej samej jednostce samorządu terytorialnego co jednostka organizacyjna pomocy społecznej.

Staże  W ramach kontraktu socjalnego należy wyodrębnić je jako osobne zadanie w projekcie.  W opisie zadania należy wykazać szacunkową liczbę uczestników skierowanych na staż z podaniem wymiaru czasowego (np. 3 miesiące, 6 miesięcy, maksymalnie 12 m-cy).  Finansowane mogą być wydatki związane z: dojazdem uczestnika na staż i powrotu do miejsca zamieszkania w przypadku odbywania stażu poza miejscem zamieszkania; stypendium stażowym, zgodnie z obowiązującymi stawkami w PUP (pkt. 53 Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (z póżn. zm.) ); wynagrodzeniem opiekuna stażu, o ile będzie to uzasadnione w odniesieniu do specyfiki grupy docelowej/uczestników skierowanych na staż.

Uproszczone metody rozliczania  Obowiązek stosowania uproszczonych metod rozliczania wydatków w projektach do 100 tys. Euro: Kwoty ryczałtowe Stawki jednostkowe  Stosując kwoty ryczałtowe należy wskazać we wniosku o dofinansowanie dokumenty, na podstawie których projekt będzie rozliczany (np. certyfikaty, zaświadczenia o ukończeniu kursu).  Brak możliwości zmiany sposobu rozliczania wydatków uproszczoną metodą na rozliczenie na podstawie faktycznie poniesionych wydatków.

Środki trwałe  Zakup środków trwałych jest kwalifikowalny pod warunkiem ich bezpośredniego wskazania we wniosku o dofinansowanie wraz z uzasadnieniem dla konieczności ich zakupu i w umowie o dofinansowanie;  Zakup używanych środków trwałych: sprzedający środek trwały wystawia deklarację określającą jego pochodzenie, potwierdzającą, iż w ciągu poprzednich 7 lat nie był on współfinansowany ze środków unijnych lub dotacji krajowych; cena zakupu nie przekracza wartości rynkowej i jest niższa niż koszt nowego.  Po zakończeniu realizacji są wykorzystywane na działalność statutową beneficjenta lub mogą zostać przekazane nieodpłatnie podmiotowi niedziałającemu dla zysku.

Cross-financing Cross –financing:  Występuje jedynie w działaniach i poddziałaniach określonych w SzOOP;  Cross-financing może dotyczyć wyłącznie takich kategorii wydatków, bez których realizacja projektu nie byłaby możliwa – zapewnienie realizacji zasady równości szans, zwłaszcza potrzeb osób z niepełnosprawnościami;  Zakup środków trwałych, za wyjątkiem zakupu nieruchomości i infrastruktury, nie stanowi wydatku w ramach cross- financingu.

Cross-financing  Może dotyczyć wyłącznie: zakupu nieruchomości zakupu infrastruktury tj. elementów nieprzenośnych na stałe przytwierdzonych do nieruchomości (wykonanie podjazdu do budynku, zainstalowanie windy); dostosowania lub adaptacji budynków, pomieszczeń i miejsc pracy.  Koszty zaplanowane w ramach cross-financingu, wykazane są w zatwierdzonym wniosku o dofinansowanie projektu i podlegają rozliczeniu we wnioskach o płatność.

Cross-financing i środki trwałe Wartość wydatków poniesionych na zakup środków trwałych o wartości jednostkowej powyżej 350 PLN w ramach kosztów bezpośrednich oraz wydatków w ramach cross-financingu nie może łącznie przekroczyć 10% wydatków projektu.

Koszty pośrednie  Koszty koordynatora/kierownika projektu oraz personelu bezpośrednio zaangażowanego w zarządzanie projektem i jego rozliczanie uwzględnione w ramach kosztów pośrednich – brak zadania Zarządzanie projektem.  Rozliczanie kosztów pośrednich – wyłącznie stawkami ryczałtowymi:  25 % kosztów bezpośrednich – projekty o wartości do 1 mln zł włącznie,  20 % kosztów bezpośrednich – projekty o wartości powyżej 1 mln zł do 2 mln zł włącznie,  15 % kosztów bezpośrednich – projekty o wartości powyżej 2 mln zł do 5 mln zł włącznie,  10 % kosztów bezpośrednich – projekty o wartości przekraczającej 5 mln zł.

Dziękuję za uwagę