Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W naszej szkole uczniowie czują się bezpiecznie.
Advertisements

Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Program wychowawczy szkoły
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA Raport z ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej w Publicznym Gimnazjum nr 2 im. Stefana Żeromskiego w Rudkach przez zespół w składzie.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
Szkoła wspomaga wychowanie
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
i bezpieczeństwa uczniów
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2013/2014.
Szkoła Współpracy.
RESPEKTOWANIE NORM SPOŁECZNYCH W SZKOLE Raport ewaluacyjny
Ewaluacja wewnętrzna w szkole
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Z OBSZARU: RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE przeprowadzonej w przedszkolu nr 243 w roku szkolnym 2013/2014.
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
Profil szkoły ewaluacja wewnętrzna 2013/2014
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
Raport z ewaluacji wewnętrznej
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Podsumowanie ankiety przeprowadzonej w kwietniu 2012 r. wśród rodziców uczniów klas IV - VI na temat przestrzegania norm społecznych w naszej szkole. W.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki za rok
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w Zespole Szkół w roku szkolnym 2013/2014 Przedmiot ewaluacji obszar III Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym.
Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w Gimnazjum nr 3 im. Janusza Kusocińskiego w Sulechowie w roku szkolnym 2014/2015 Przedmiot ewaluacji obszar I Efekty.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
Ewaluacja Sierpień 2014 Zespół Szkół w Kowalewie.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej w Jasienicy Rosielnej. Rok szkol. 2015/2016 Ewaluację przeprowadzili: Małgorzata Sowa Arkadiusz.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
diagnozująca zjawisko przemocy rówieśniczej
Szkoła Promująca Zdrowie
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni? Szkoła Podstawowa im. W.S. Reymonta w Koziebrodach Wymaganie 5: Kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne Cel ewaluacji: Określenie, czy relacje pomiędzy wszystkimi członkami społeczności szkolnej zapewniają bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne Przedmiot ewaluacji: Ocena działań szkoły w zakresie organizacji wspomagania rozwoju ucznia dotyczących kształtowania postaw i respektowania norm społecznych Pytania kluczowe: Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni? W jaki sposób szkoła przeciwdziała zachowaniom agresywnym? Czy rodzice mają możliwość zgłaszania dotyczących zasad postępowania w szkole, praw i obowiązków uczniów? Czy działania organizowane przez szkołę, zapobiegające wykluczeniu uczniów z uwagi na status społeczny i ekonomiczny, niepełnosprawność są skuteczne? Czy relacje pomiędzy uczniami, nauczycielami i rodzicami są zgodne z zasadami określonymi w programie wychowawczym?

Szkoła Podstawowa im. W. S Szkoła Podstawowa im. W.S. Reymonta w Koziebrodach Wymaganie 5: Kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne Dokonując analizy całości zgromadzonego materiału można udzielić odpowiedzi na postawione w projekcie tej ewaluacji pytania kluczowe: Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni? W jaki sposób szkoła przeciwdziała zachowaniom agresywnym? Czy rodzice mają możliwość zgłaszania propozycji dotyczących zasad postępowania w szkole, praw i obowiązków ucznia? Wniosek Rekomendacja Zdaniem uczniów, rodziców i nauczycieli uczniowie czują się w szkole bezpieczni. Uważają, że szkoła wypełnia standardy w zakresie bezpieczeństwa, zaś w przypadku wystąpienia zagrożeń, podejmowane są skuteczne działania w celu ich eliminowania. Należy wzmocnić współpracę z rodzicami w zakresie działań wychowawczych i profilaktycznych - zmobilizować ich do częstych kontaktów ze szkołą. Zwiększyć uwagę nauczycieli dyżurujących na miejsce szczególnie niebezpieczne w szkole Wniosek Rekomendacja Nauczyciele reagują na zachowania uczniów zagrażające bezpieczeństwu najczęściej poprzez przeprowadzanie: rozmów z rodzicem, wpisy do dzienniczka, zeszytu informacji przeprowadzanie rozmów z uczniami oraz upominanie ucznia i informowanie o tym fakcie wychowawcy, organizowanie spotkań z policjantem, pielęgniarką. Kontynuować pedagogizacje rodziców, wybierając tematykę zgodnie ze zdiagnozowanymi problemami klasowymi. Nadal współpracować z instytucjami wspomagającymi pracę szkoły Wniosek Rekomendacja Rodzice, jak wynika z badań, są świadomi jakie funkcjonują w szkole normy i procedury, co również ma odzwierciedlenie w dokumentacji – rodzice potwierdzają znajomość podstawowych przepisów własnoręcznym podpisem. Każdy wychowawca dokumentuje systematycznie w zeszycie uwag i pochwał wszelkie przejawy nierespektowania przez dziecko przyjętych w szkole norm. Rodzice na bieżąco są z nimi zapoznawani (nie tylko w czasie zebrań, ale także podczas indywidualnych rozmów). Na zebraniach z wychowawcami mogą zgłaszać swoje propozycje dotyczące norm obwiązujących w szkole. Kontynuować realizację uaktualnionych: Programu Wychowawczego i Szkolnego Programu Profilaktyki. Zadbać o odpowiedni przepływ informacji na temat zachowania poszczególnych uczniów, uwzględniając ich funkcjonowanie na świetlicy i podczas przerw.

Szkoła Podstawowa im. W. S Szkoła Podstawowa im. W.S. Reymonta w Koziebrodach Wymaganie 5: Kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne Czy działania organizowane przez szkołę, zapobiegające wykluczeniu uczniów z uwagi na status społeczny i ekonomiczny, niepełnosprawność są skuteczne? Czy relacje pomiędzy uczniami, nauczycielami i rodzicami są zgodne z zasadami określonymi w programie wychowawczym? Wniosek Rekomendacja Z przeprowadzonych badań wynika, że uczniowie w większości prezentują właściwe zachowania, a w szkole na bieżąco analizuje się podejmowane działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń i zapobieganiu wykluczeniu z uwagi na status społeczny, ekonomiczny, niepełnosprawność. Nauczyciele wraz z rodzicami starają się wzmacniać właściwych zachowań. Owe działania cały czas są modyfikowane i dostosowywane do zmieniającej się rzeczywistości. Wychowawcy klas opracowują co roku plany pracy zgodnie z Programem Wychowawczym i Szkolnym Programem Profilaktyki. Nauczyciele poprzez różnorodne działania uczą umiejętnego rozwiązywania konfliktów wśród uczniów, obiektywnej samooceny i przestrzegania przez nich praw i obowiązków zgodnych ze Statutem Szkoły. W pracy z uczniem nierespektującym przyjętych norm i zasad ściśle współpracować z wszystkimi nauczycielami. Kontynuować realizację uaktualnionych: Programu Wychowawczego i Szkolnego Programu Profilaktyki. Wniosek Rekomendacja Wszyscy nauczyciele komunikują uczniom jakich zachowań od nich oczekują. Najczęściej robią to w czasie zajęć lekcyjnych, godzin wychowawczych w różnych formach, np.: zawarcie kontraktu klasowego, zapoznanie uczniów z najważniejszymi dokumentami szkoły – min. Programem Wychowawczym, w którym szczegółowo omawiana jest sylwetka ucznia Badania przeprowadzone wśród rodziców pokazały, że znają oni bardzo dobrze wyżej wymienione dokumenty szkolne. Zatem również rodzice mają świadomość i wiedzą jakich zachowań oczekuje się od ich dzieci. Uczniowie są zapoznani z konsekwencjami nieprzestrzegania przyjętych w szkole norm. Konsekwentnie wzmacniać zachowania uczniów, którzy respektują przyjęte normy i reguły - nagradzać właściwie zachowujące się dzieci.